Vauvat 6kk ->

Heh... tuosta potta keskustelusta: Ei meilläkään siis mitään aktiivista harjoittelua ole. Kunhan olen muutaman kerran kokeillut, kun se kakka tuntuu tulevan paljon helpommin istualleen. Mitään ei siis olla onnistuttu sinne tekemään. Vuoden ikäisenä sitten vasta ruvetaan kunnolla harjoittelemaan. 
Seuraava neuvola käynti on meillä vasta helmikuussa kun neiti tulee sen 8kk. Silloin on lääkärineuvola.
Tuosta vauva isän kanssa olosta. Musta on alkanut pikku hiljaa tuntua, että mies tulee oikein tahallaan kotiin siinä 19.30 kun pikkuneitiä pitää alkaa nukuttamaan. Kun hän tulee töistä niin hän haluaa tietty syödä, peseytyä, vaihtaa vaatteet yms... Nukutus on tietenkin sitten minun homma. Monena iltana on nytkin tullut juuri siihen aikaan kotiin. Eilenkin hän tuli vähän ennen kasia kotiin ja tyttö oli vielä hereillä niin eka kommentti oli mulle: -Etkö sä oo vielä nukuttamassa sitä?? Just... Oon kyllä sitte ihan röyhkeesti yöllä kääntäny kylkee, että mies hoitaa neidin ja aamulla sama homma. Sais mieskin vähän enemmän olla neidin kans. Mies ei oo kuitenkaan koko tän 6kk aikana ollu neidin kans kuin max 3 tuntia kaksistaan (paitsi tietty sillon kun olin siinä 40 kuumees, mut koko ajan se sillonki ravas kyselemässä multa mitä tekee kun nyt on sitä ja tätä). Pitäs varmaan oikeesti olla yks päivä kokonaan omilla teillä. Välillä tuntuu niin ÄRSYTTÄVÄLTÄ kun mies on vaan töissä, töissä ja töissä... Mikään ei auta muuttamaan tätä tilannetta. Ei auta sanoa asiasta, riidellä, tapella... alkaa oleen mitta vaan niin täysi!!! Mistään kuntosalille pääsystä ei oo todellakaan tietoa. Mihänän täällä hoidan lumityöt, ruuat, kauppareissut, tiskit, pyykit ja tietty neidin. Missäs se mun oma aika on??? Niin ja tänä aamuna vaihteeksi meni hermo... Mies oli noussut neidin kanssa 7 aikaan. Mä sit heräsin 8 aikaan kun kuulen kovan itkun. Meen keittiöön. Neiti istuu syöttötuolissa ja itkee krokotiilin kyyneleitä ja mies puhuu kaverinsa kanssa puhelimessa. Kysyn sit et onko saanu puuron... Ei kuulemma oo kerinny vielä syöttää... ARG! Sen kun puhut puhelus ihan rauhassa joo eihän neiti tässä nälkäänsä itkekkään!! Anteeks... tää varmaan kuuluis tuonne pari suhde vali vali osioon, mutta tuli nyt kirjotettua tänne. Pääsispä edes kampaajalle, kynsi tai kosmetologista puhumattakaan...
Mohomaha:  Kiva kuulla, että teillä meni TAYS:sin reissu kivasti. Miten koira?
Summerwine: Onneks ei sattunut mitään. Mä kans oon odottanu, että koska tuo tapahtuu... Eiköhän näitä satu jokaisessa perheessä.
Tänään sitte olis treffit Taatun kans. Ihanaa!
 
Moikka pitkästä aikaa! Kokeillaanpas toimiiko netti sen verran että saan kirjoitettua jotain tänne.

Täällä voidaan oikein hyvin, kaikki ollaan terveitä. Paluu arkeen miehen loman jälkeen oli mahtavaa! Jotenkin väsytti kun mies oli lomalla ja välillä ärsytti. Itse ajattelin ennen lomaa että mukavahan se on kun on sitten apua tytön hoitamisessa.... Paskan marjat!! Sain ihan ite hoitaa tytön ja siivoukset. Ruokaa kyllä mies teki mutta siinäkin piti vähän silmällä pitää.
Oisin toivonut yösyönille apua mutta eipä näkyny.... Oli kuulema heränny mutta mie olin aina kerinny ensin.
Otin kyllä yksi päivä omaa aikaa, vien tytön miehelle ja sanoin että mie meen ompelemaan. Ompelin tytölle kivan liivimekon. Saakos tänne vielä kuvia laitettua? Oisin laittanut tosta mekosta kuvan. Mutta en älyy mistä......

Me mennään viikonloppuna ostamaan turvaistuin, oon katellu ja vertaillu netissä noita ja kyselly tutuilta kokemuksia. Pää menee sekaisin. Hirveesti istuimia ja testejä jotka sitten eroavat toisistaan.... emoticon

Roosalle puhkes ensimmäinen hammas, yllättävän vähillä itkuilla. Noin viikon itkeskeli yöllä, aina kyllä rauhottui nopeasti. Maanantaina huomattiin että on hammas tullu läpi. Nyt oon itsekkin saanut kunnolla nukutuksi. Meillä vielläkin herätään syömään yöllä, maitoa menee 150mm.

Omaan huoneeseen laitan tytön sitten kun yösyönnit on historiaa, jos raaskin emoticon  Oon jo suunnitellu että mitä mihinkin ja millaiset verhot.
Potta meillä on jo odottamassa sitä että tyttö osaa kävellä.

Vapaa se vähenee joka päivä, työt alkaa 16.3. jos en sitten pidä sisälle jääneitä lomia. Hoitopaikasta en ole mitään kullut.....

Tänään ei päästy päivälenkille, lunta sataa ja tietä ei oo aurattu. Meillä varmaan siirrytään yhteen päivä uneen päivässä. Tässä parina päivänä on nukkunu ne kahdet kun ollaan ollu ulkona ja sitten puolille yön on valvonut..... Heräilee sitten kuitenkin aamulla normaaliin aikaan.

Jotenkin tuntuu että on oma olo nyt normaali sis en ole ollut masentunut tai mitään semmosta mutta olo tuntuu todella hyvältä! !!! emoticon

Taidan laittaa kahvia tulemaan ja touhuta jotain.
 
Hei. Vessahätäviestinnästä löytyy tietoa esim. http://kiintymysvanhemmuus.fi/pohdintoja/lapsenhoito/vessahata/ . Mutta se on yksi näitä meille tärkeitä luonnonmukaisen ja lapsentahtisen vanhemmuuden hörhötyksiä :). Muutenkin nuo kiintymysvanhemmuusyhdistyksen pointit on meidän juttuja, täällä vaan ilmeisen vieraita (lähes) kaikille? En ole missään nimessä tarkoittanut että muiden pitäisi toimia samalla tavalla! Voikaa hyvin, poistun hörhötyksineni häiritsemästä takavasemmalle :). Niin ja meillä lässytetään. Ehdottomasti!
 
Älä nyt koukku katoa palstalta mihinkään! Toimintatapoja on niin monia ku tekijöitäkin! Jotkut asiat vaan on vieraampia toisille mut just hyvä et niitä tuodaan esille. Mä ainakin oon avoin kaikelle uudelle, ekan lapsen kanssa tää arki on tällaista omien juttujen hakemista..Musta on hienoa et täällä on erilaisia asioita ollu keskustelussa ja loppupeleissähän jokainen tekee niin ku parhaaksi näkee. Mäkin lässytän välillä pojalle kun se vaan on niin söpö emoticon
 
voi voi, mä en voi ittelleni mitään kun poika sanoo tää-tää tai tui-tui niin pakko on alkaa matkiin sitä ja lässyttää takasinemoticon  tasapainon vuoks välil sit komennan aivan täysii; "Liekki EIII" ja "IRTIIII" x) ihan kun uusi maailma avautunu kun ryömiminen on ottanu kunnolla tulta alleen, saa olla koko ajan kyttäämäs ja siirtämäs herraa pois kielletyistä jutuista kun tuohan ei yhtään kuuntele jos kieltää... meil ei tosiaankaan oo kovin tottelevainen tai empaattinen tyyppi toi herra, puree innoissaan tissiä tai sormia ja innostuu vaan enemmän kun sille kiljuu et "ai ai sattuu ei saa!!"emoticon olin tos eilen vauvakahvittelemassa ja paikalla oli pikkuherra ja pikkuneiti kummakki kuukauden-kaks Liekkiä vanhempia ja olin aika shokis kuin ne jo liikku.. todellisuus valkeni; hetki vaan niin toi pikkumies on ihan pitelemätönemoticon jotenki uskomatonta kuin nopee noi taidot kehittyy täs vaihees, ja kumpiki mamma sano sitä et noi liikkumisjutut tulee ryminällä!  niin noista miehistäemoticon  mua ärsyttää kun toinen ei tajua että mäkin nauttisin joskus ihan "omasta ajasta", ei oo mies kertaakaan menny vaik ees vaunutteleen niin et saisin ees hetken olla yksin himas... me tapellaan lähinnä tosta et miehel ei uppoo kalloon et mä oon "duunis" 24/7 ton vauvan kans, mut muuten täytyy kiittää et on tosi innostunu iskä, haluu touhuu ja leikkii pojan kans. no mä noi hoitohommat tietenki suurimmaks osaks teen mutta mulle riittää et haluu viettää pojan kans aikaa ja sit välil hoitaa niin et pääsen jonnekki itekseni. tosi surullista jos toiset ei osaa nauttia lapsensa kans olemisesta, mut ehkä se muuttuu sit kun noi tost kasvaa... niin ja koukulle vielä, älä vaan lähe, mua kiinnostaa aina tietynlaiset hörhötyksetemoticon en oo vaan kaikkeen hirveen perehtyny mut tuntuu et tulee tiettyjä "oppeja" toteutettua vaan perstuntumalla ;)
 
Iik, olin tytön hammaspesu-vuorossa ja huomasin että sillä on yläetuhampaatkin tullu/tulossa!!! Jumankauta, 4 hammasta ylös vieri viereen tässä 2 viikon sisään emoticon  Miten te muut muuten pesette näitten muksujen hampaat, istuuko ne jossain vai teettekö niinku meillä tehdään että toinen pitää sylissä ja toinen harjaa?

Mulle meinas nousta kyyneleet silmiin kun luin gibsonin tekstiä miehestä emoticon Toivoisin voivani auttaa jotenkin <3 Ja koiraa ei vietykkään mihinkään kun vaikuttaa jo taas normaalilta. Mutta toivottavasti saatte tilanteen jotenkin haltuun, paljon voimia sinne suunnalle!

Kirjottelin tonne uusiin taitoihin, että nyt konttaamisen myötä ollaan alettu nouseen tukee vasten voipi olla että aikas monet itkut tässä itketään kun niin ahkerasti yrittää nousta, mutta tuskin tajuaa vielä miten siinä käy kun päästää irti. Äsken huomasin sen pinnasängyn päädyssä pystyssä ja huusin miehen kattomaan niin Nea vissii tajus ettei tätä saanu nyt äiti nähdä kun alko samantien itkemään kun jäi rysän päältä kii :D Sitterissä ja kävelytuolissa se päivällä roikku lähes seisomassa, polvet oli maassa kii mut muuten "seiso".

Mulla ei oo miehestä valitettavaa, enemmän se taitaa tytön huomata kun mut. Mua välillä kuulekka kun niin keskittyy Neaan ja sen kanssa oloon.
 
Mohomaha; Mä harjaan jamin hampaat yleensä nii et se on mun sylissä ja siitä sit harjaillaan..jami antaa nii hienosti harjata,et ei siihen kahta ihmistä kyllä tarvii..

ei tullu eilen sit onneks päivystyskäyntiä..nenä vuotaa,mutta muuten ei oo ollu kipeen olonen..

Mies tuli eilen kotio töistä ja sano että ottaa Jamin mukaan ja lähtevät vaappukurssille..olin hetken että okei,mistäs nyt tuulee,kun iskä meinaa ihmisten ilmoille lähtee pojan kanssa..Hyvin oli menny,tunnin ne viipyvät siellä..Jami oli ollu tooosi kiltisti ja seuraillu vaan kovasti,mitä ne ukot siellä touhuaa :D ehkä toi vähän kasvatti miehen luottamusta itteensä että jamin kans voi lähtee kahdestaankin liikenteeseen..lisäks mies laitto jamin nukkumaan!!! mä sain melkeinpä vapaa illan :P juhuu!

Nyt on ommeltu uudet verhot keittiöön ja jamin syöttikseen uusi istuinpehmuste(osa 1 valmiina) vielä puuttuu "selkäpehmuste"..ja täytyy sanoo,että kerrankin oon erittäin tyytyväinen ompeluksiini.tosta pehmusteesta tuli hieno,musta-harmaa kangas ja sit tehostevärinä limenvihree..kuvan laittasin,mutta piru kun ei tänne enää osaa mitään laittaa,niinku tossa joku muukin mainitti..

jami harjottelee konttausta(ei siis ryömi eikämitn)..monen monta kertaa noussu ylös ja siinä kikottanu..jospa se koht lähtis liikkeelle..hirveetä kitkuamista välillä kun ei pääse mihinkään :D
just kattelin mun ja miehen neuvolakortteja eilen,nii molemmat noussu ylös 7kk ja on kävelly tuettuna 8kk ja minä ilman tukee jo 10kk(mies 12kk) emoticon
 
Kävipä pakkanen poskiin kun lenkkeiltiin, ei sitä ole kun reilu -11 astetta mutta silti.

Eilen kun kirjoittelin että ehkä yhdet päivä unet riittäs, niin tyttö päätti nukkua päivällä vain tunnin unet. Viiden maissa rupes toisille unille ja nukkui reilu pari tuntii. Valvo sit 11. Olin aika väsyny illalla niin vien sänkyynsä 10 ja menin ite peiton alle. Pari kertaa kävin kääntämässä takasi selälleen ja tutti suuhun. Jokelteli sängyssään sen tunnin ja nukahti. Aamulla heräs 9 jälkeen. Sain ite juoda aamukahvin rauhassa. Nyt tyttö on reilun tunnin nukkunu ulkona.

Haluaisin että mies rupeis auttaa kotitöissä ja olisi enemmän Roosan kanssa. Olen siitä sanonutkin mutta aina vastaus on " kyllä sitten kun sie meet takas töihin...." Plääh!!!
Välillä käy ajatuksissa että entä jos rupeen kotityö lakkoon emoticon  Missähän kunnossa koti olisi... emoticon

Sain miehen lomalla kauan kaipaamani rampit takaterassille. Mies pari kertaa otti vaunut rappuja pitkin alas ja takas ulos niin älys että ei ne vaunut välttämättä kestä sitä.

Kun tänne en saanu kuvaa siitä liivimekosta niin laitoin kuvia fb:iin Samalla katsoin muitten kuvat, kauhean nopeesti tenavat kasvaa....




 
kyllä meillä lässytetään viiville. ehdottomasti. tuntuis ihan tyhmältä puhua sille niinku muille aikuisille. vauvahan toi on. iskä lässyttää kans ihan samanlain ku mäkin ipanalle.. alussa oli kummallista että tollanen karu äijä,chopperi-prätkätyyppi, hevari, doom-metalli pändin rumpali lässyttää vauvalle.. noh ihan pehmohan toi äijä onkin.. :) emoticon

viivin kaa käytiin tänään eka kertaa perhekahvilassa. piti herättää se jo ysiltä jotta kerettiin kympiksi sinne. noh saihan toi nukkua 12h silti.. :D
oon vähän vierastanut moisia paikkoja mutta oli tosi kivaa. viivi oli ihan intopinkeenä. hihku ja höpisi ja hurmasi kaikki siellä. ja sen hähkyminen ja innokas olemus säikäytti hieman muita samanmoisia ipanoita. muut vaan katteli silmät suuurina äitiensä syleissä ja viivi hihku ja touhusi lattialla, piti omaa shouta... :) ja välillä käutiin naamatusten kattelemassa muita samanmoisia niin itkuhan niille tuli kun viivi kiljahteli ja nauraa kikatti ja hihku. pikkasen innokas kerholainen.. :)
samanmoista hihkua ku siinä viivi ja nalle videossa. sitähän meillä on kokoajan tää elämä.. :D
yks äiti mulle tuumas kun kertoilin viivistä että se on nukkunut 1kk ikäisestä asti 10-12h unia ilman syöttöjä että "joo en taidakkaan sulle kertoa mitään meidän puolivuotiaan uniongelmista..." no saahan niistä kertoa mutta en voi ottaa kantaa ku en tiijä millasta se on... oltiin oltu vielä yhtä aikaa synnyttämässä.. elikkäs hauska sattuma. :D

viime yönä sitten tapahtui se mitä ei oo koskaan aijemmin tapahtunut. löysin viivin sängystä ton meidän susikissan kans nukkumasta.... pikkasen olin yllättynyt kun niitä ei oo sitten yhtään koko pinnis kiinnostanut.. ja just sain tiistaina myytyä sen käyttämättömän kissasuojuksen joka meillä vaan pyöri tuolla komerossa.. noh ehkä tää oli vaan joku poikkeusjuttu. alko vaan m,ietityttämään että nyt kun tuota viivin siirtämistä omaanhuoneeseen puuhataan viikonloppuna niin kuinkahan meidän käy.. löydänkö mä tästä lähtien susin sieltä viivin kaa nukkumasta joka yö........... vaunuissahan noi kissat nukkuu välillä molemmat yhtäaikaa..... mutta sängyn en on antaneet olla ihan rauhassa..
meillä viivi reenailee karhukävelyä vaikka ei osaa ees kontata vielä eteenpäin, peruuttelee ryömien/kontaten kyllä mutta ei konttaa eteenpäin vaikka heijaa edes takas.. nyt sitten hokassut että karhukävelyasento on aika kiva.. :) :)
että tää aika menee nopeesti. taas viikonloppu. meillä onkin viivin kaa taas tyttöjen lauantai kun iskä on pändijutuissa. mä niin ootan huhtikuuta että pääsee niiden mukaan keikoille..
huuu.. kohta on taas jännät paikat kun pitää jännätä tuleeko menkat vai onko tärpännyt... ei meinaa taas pysyä housuissa kun jännittää niin kovin...
juups. mukavaa viikonloppua mammoille ja ipanoille. :)
 
Helou mammat ! Nyt täytyy sanoa, että ikävä teitä on ollut !!!!
Meillä kone pimahti kolmisen viikkoa sitten ja joiduin muutaman viikon olemaan ilman nettiä, huoh...TÄnnekin tullut niin paljon tekstiä että aikansa kestää kaikki lukea...
Täytyy sanoa, kun tämä topic perustettiin ajattelin, että onneksi mulla on TOOOOSI pitkä matka tänne, vaan mitäs nyt ? Meillä Turo-Eemil myös jo puoli vuotias ! Herranjumala!
Lässyttämisestä; Mä oon kuullu, että vauvat joille lässytetään niin ei pakosti opi kaikki kirjaimia selvästi yms.... En tiedä  sitten.... poppaa sanasta, kyllä meilläkin sanotaan, että on kuuma ei saa koskea jne.... Mä en myöskään lässytä T-E:lle, mutta mun vanhemmat lässyttää ja sen suon, onhan he isovanhempia! :) Enkä ole sen suhteen mitenkään ehdoton, mutta itse en sitä tee.
Voi täälä moni pieni saanut kipiääkin jo ;s Niiltäkään kun ei voi välttyä vaikka on silmät selässäkin!
Mohomaha tuola topicin alussa kysyy, että millä sanalla kuvailisi kulunutta uuttavuotta;MIELETÖN! On ollut aivan sanoinkuvaamatonta! Olen saanut nähdä kuinka mun oma pieni rakas lapseni kasvaa ja kehittyy ja aika mennyt niin nopeaa... Liiankin nopeaa...
Omaa napaa; Tänne kuuluu hyvää! Turo-Eemil kääntyilee VIHDOINKIN! kun sitä niin kauan pihtasi! Kaksi hammastakin on tullut alas.Milloin te muuten olette ruvenneet pesemään lastenne hampaita? Aamuin ja illoin? Vai vaan iltaisin? Turo-Eemil niin paljon kasvanut ja kehittynyt.  6kk mitat olivat 72.2cm ja 9490g :) Vauvarokko T-E:llä oli ja muutenkin nyt ollut tosi paljon kipeenä ja kun hampaat tuli niin niistäkin tuli kuumetta/lämpöä... Tuntui että meillä syödään panadolia kun leipää... Nyt onneksi helpottanut.Tuntuuko että teidän lapsi olisi  "vahingossa" sanonut jonkun sanan ? MEillä kävi eilen aamulla hauska juttu, kun syötiin kaikki aamupalaa ja sitten mieheni hoki monta kertaa että ota jääkaapista voi niin T-E kattoi isänsä päälle ja sanoi VOI :D ´:D Ihan kun olisi muka osannut ja hoksannut :D
Raskauskin on jo pian puolivälissä. Tämä aika vaan jotenkin menee niin kauhiaa vauhtia....
 
Ääh hermot menee tän meijän netin kanssa pätki ja tökkii vähä väliä ettei mitää ehi tehä.. nyt vaihteeks näyttää taas peremmalle, tiedä sitte mistä johtuu...?
Minäkii oon miettiny tuota pottailua, mutta ei oo tullu pottaa vielä hankittua.. Ja meillä myös kakkaa aletaa yleensä vääntämään jo ruokailun yhteydessä ettei siinä oikein enää ehi minnekään potalle... Ja minä en kyllä osaa lukee tytön ilmeistä millonka olis pissa tulossa.. mut mieli kyllä tekis vähän testailla tuoa potta touhua muuten vaan.. Pottailua varmaa alotetaan kuitenkii enemmän sitten ku osaa toine pystyssä pysyä vuoden iässä tai jälkeen. Varmaa se pottakii pitäs kohta puolii hankkia kun äkkiähän se toinen puol vuottakii hurahtaa kun ensimmäinenkin puolvuotta tuntuu et on menny nii lujaa vaihtia... :D

Töihin menosta, oon kovasti miettiny mitä sitä tekis kun äippä loma loppuu...? Työpaikkaa kun minulla ei ole mihin palata. Oon miettiny et jos menis työkkäriin työn hakijaks, mut sitte työ paikan löydyttyä, nii minnekäs tyttö? täällä pitäs 4 kuukautta enne hakee hoitopaikkaa.. Iha älytöntä kuka sitä tietää nii pitkälle elämäänsä.. en minä aikanaa.. Mutta toisaalta haluaisin niin olla vielä kesän tytön kanssa kotona toinen kun on niiin pieni vielä, ettei oikein raaskis hoitoonkaan viiä...

Meilläkin on meinannu tyttö pudota sängyltä kerran kun nukku sängyn päällä päiväunia.. vaikka oli tyynyt laitettu reunalle ympäriinsä niin sen verran oli hereillä kerenny pyöriä et oli jotekii sit päässy tyynyjen "väärällä puolen" jalat hinpun sängynreunan yli kekkuloi. Kerkesin onneks hakemaa tyttöö ennen ku pääs putoomaa.. Yllättävän paljon ne nuo pienet onneks jo kestää etteivät iha pienestä "säry". :)
 
Meillä harjaillaan hampaat aamuin illoin... aamulla ekana ja illalla vikana. Ja Kimi on aiva innosta piukeena kun näkee hammasharjan ja -tahnan :D avaa suunsa jo siinä vaihees valmiiks ja vetää leveän hymyn :) ja pidän sylissä ja siitä harjailen...

huh, meillä ollu tosi hankalia nää nukkumaan menot ja yöt siitä joulusta asti...ja eka tietysti aateltiin et johtu siitä et oli jokapaikasta kipeenä ja sit sen jälkeen pistettiin niitten tulevien hampaiden piikkiin mut muutama päivä sit ruvettiin miettiin et josko ois refluksia...ja oireista melkeen kaikki passas...ja sit myös luettiin et refluksia monella lapsella aiheuttaa ruoka-aine allergia ni sit ruvettiin miettii ni sillon joulun tienoilla alettii uudestaa kokeilla sitä perunaa (mahakipuja tullu aiemmilla kokeiluilla) ja nää vaivathan on ollu sieltä asti.. nyt sitte sängynpääty kohotettuna, syönnin päälle väh. 10min istumas ennen leikkimistä/nukkumaan menoa ja pottu jätetty pois ni pari päivää menny PALJON helpommin ja pukluttomasti...siis sellasia pieniä maitopukluja en ees laske kun nehän on normaaleja :D meillä kun on puklittu "normaalisti" koko ajan ja kaikki mahollinen soseista lähtien...ja ne puklut ku ei oo ollu mitää pieniä vaan yleensä on ollu koko mies (ja äiti ja isi) siinä puklussa... mutta pian 8kk lääkärineuvola ni pitääpä siellä vielä tohtorin kans ottaa asia puheeksi ..

tää meiän pottailun alotus vissii herätti hieman keskustelua...meillä siis aletaan "tutustuun" pottaan ja toisaalta poika on alusta asti ollu sellanen et jos on ihan pienet pisut vaipassa ni heti ärsyttää...ja nykyään päivisin tekee usein niin että pissat tulee ainoastaan ilman vaippaa ollessa... ja kun alasti viihtyy ja istua osaa ni mikäs jottei potalle laitettas :) ja kun on tuo herra keksinyt "kikunsa" jo ni kylläpä sillä varmaa puuhaa riittää vaikka itse asian toimitusta ei tapahtuiskaan :DDD
mutta harmi vaan kun en nyt sitte tuolla kaupungis käydes löytäny sellasta pottaa minkä oisin halunnu ni vielä täytyy ootella ton harjottelun kans :/ no, josko sitä vähän netistä kattelis :)

Jenni, kyllä meillä ainakin Kimi "puhuu" jo ihan hirveesti...yks päivä sano että isi ja yks päivä hoki et "öykky, öykky" (sanon sitä siis möykyksi) :D kai se on vaan iskän ja äitin korvat mitkä kuulee mitä ne haluaa kuulla... ja sanavarastoon kuuluu myös "EI EI EI EI" ja se tulee sillon kun ei esim halua maitoa tai tuttia tms... ni sillon huutaa ei ei ei ja puistaa vielä päätä samaan aikaan :D

huh, kyllä tää aika menee vaa nii hirmusta kyytiä kun monella on pian jo uusi nyytti sylissä...ja tää 7kk-ikä tuntuu jo muka niin isolta jotenkin kun puolivuotias on kummiski vielä mukamas niin pieni :D

Viivi ja nalle-videosta... se oli kyllä niin mahtava ja ihana että meillä katottiin sitä koko perheen voimin pariinkin otteeseen ja naurettiin kaikki.. Kimikin nauroi vaikka ekaks ihmetteli kummissaan että missä vauva? :)

mutta hei, hauskat viikonloput! emoticon
 
Jenni90 Kiva kuulla teidänkin kuulumisia emoticon Noista teidän uudelleenraskautuneiden viikoista näkee niin hyvin miten nopeesti tää aika kuluu, sullakin jo noin pitkällä raskaus :)

Meillä ei kyllä tule mitään puheen tapaistakaan vielä, Iida huutelee vaan tätätätä, päpäpäpä, bäbäbäbä ja pärlää niin että kuola lentää emoticon

Toi töihinpaluu kyllä aiheuttaa mulle pientä stressiä kun en yhtään tiiä mitä haluaisin tehdä. Meinasin että olisin kouluun hakenut mutta varmaan töihin pitäis mennä että tulis ees vähän enempi rahaa.. Tosin toi koulutus mitä oon kattellu oli vaan tyyliin 3 iltana viikossa niin vois siinä samalla kai käydä töissäkin, vaan mitenköhän se sit sujuis kahden lapsen kanssa, kun niitäkin haluais välillä nähdä :/
Varmaan mä haen sinne kouluun ja jos pääsen niin mietitään sit mitä tehään ja jos en pääse niin ongelma ratkaistu :D

Ollaan vähän kateltu uutta kämppää, olis pieni mahdollisuus saada 4h+k jossa vuokrakin pysyis melkein samana kun tässä ja huoneita olis yksi lisää joten ihan unelma :) Se olis juuri remontoituki vähän reilu vuosi sitten joten olis hyvässä kunnossa. Saisin molemmille muksuille oman huoneen, ja siinä vieressä vielä asuis yksi kaveri melkein naapurissa. Hänellä on kaksi melkein samanikäistä lasta kun meilläkin niin olisi ainakin kavereita tiedossa lapsille :) Toivotaan nyt että saataisiin tuo, olis niin mukavaa..

Meillä ei vieläkään näy tytöllä hampaita, alhaalla on ikenissä kyllä kova patti että kyllä se siellä on tuloillaan mutta ei millään meinais tulla läpi. Eipä kai niillä kiire ole, kyllähän sitä vielä ehtii mutta ehkä tuo natina ja kiukkuuminen pitäis pientä taukoa sitten kun se sieltä puhkeis..

Tytöllä meinas vähän mennä eilen hermot kun pesin lattiaa ja toisella vaan kädet liuku koko ajan sivuille kun yritti märällä lattialla kontata, oli kuin bambi liukkaalla jäällä emoticon
 
Meillä ei vielä kyllä huudella tätätäätä eikä muitakaan tollasia toistoja, enemmänki sellasia muita kiljahduksia ja yksittäisiä äänteitä.

Mutta liikkeelle on siis lähdetty:) Ihan jatkuvaa treenaamista. Erityisesti jos annan koiralle kattilan tms. lattialle "puhdistettavaks" niin sitten neiti menee! Jostain syystä ne kattilat kiinnostaa ihan kauheesti:D Kaukosäätimet ja kaikki elektroniset vempaimet myös, kuten tiskikone ja pesukone, erityisesti kun ne on käynnissä. Kohta meidän neitiä ei pidättele mikään:D Koko ajan nousee sellaseen asentoon, että vaan kämmenet ja varpaat on maassa, ja tässä pari päivää on nyt melkein päätynyt itse istuvaan asentoon lattialla. Menee sillain kyljelleen, ja sitten hinaa jalkoja alleen ja nousee käsien varassa melkein istumaan. Muttei ihan:) Ihan mieletöntä seurata kun joka päivä tulee edistystä!!

Tänään myös oli ihmeellinen päivä siinä mielessä, että neiti valvoi päivällä ihan suhteellisen tyytyväisenä lähemmäs 3,5 tunnin pätkän, kun oltiin kaupoissa. Yleensä kun on kaksi tuntia ollut päivisin se aika, jonka jaksaa putkeen valvoa suhteellisen kiukuttelematta. Mutta nyt ilmeisesti oli niin mielenkiintoista katsottavaa koko ajan, matkarattaista käsin kun maailmaa tutkaili. Tykkää köllötellä niissä, ne kun on paljon avoimemmat tietenkin kun noi oikeet vaunut.

Täällä vietän laatuaikaa itseni kanssa:) Neiti on nukkumassa, samoin koira, ja miehen patistelin pitkästä aikaa kavereita moikkaamaan. Joskohan katsoisi viikon Salkkarit kun on taas jääneet katsomatta!:D Ja lasillinen punaviiniä. Ja ehkä jotain herkkua.

Taas on aika kylmä ulkona... yli 20 pakkasta... vaunuttelin neidin ja koiran kanssa porukoille kuuden maissa, ja sieltä kotiuduttiin ennen yhdeksää. Mennessä neiti oli siellä vällyissä ja harson ja viltin takana unessa, mutta tullessa istui rattaissa kun oli hereillä. Porukoille on sellainen alle 10 minsan kävelymatka. Paljon pidempää ei tossa pakkasessa kyllä viitsisikään vauvaa paljain kasvoin kuljetella... mutta neiti ei ollut moksiskaan, katteli vaan innoissaan maisemia! Mutta tuli hetkessä punaiset posket ja nenä!

Mutta semmoisia... mä en oo miettiny tota töihinpaluu-asiaa, kun ei ole myöskään valmiina sitä paikkaa odottamassa. Kelaankin laitoin vaan hoitovapaan alkamisajan, kun ei mitään hajua siitä, milloin sitten menisin töihin. Jos mahdollista, vasta sitten toisen lapsen jälkeen (jota ei kyllä vielä olla edes yritetty laittaa alulleen...). Laskeskeltiin, että eiköhän jotenki pärjätä vaikka oonkin kotona.

Hei semmosta pitikin kysyä, että kun nyt tuun olemaan ens kuussa yhen kokonaisen päivän poissa neidin luota, ja ajattelin korviketta silloin antaa, kun en varmaan koko päivän maitomäärää kykene pumppailemaan (ja neiti ei viimeksi ainakaan suostunut pakastettua ottamaan), niin mitä korviketta kannattaa antaa? Tai siis kokeilla ensin tietty, että kelpaa...
 
Sanoikos täällä joku, että kun laps tekee hampaita niin nieleminen voi tehdä kipeää ja sen takia syöminen menee huudoks?? Meillä on nyt syöty huudon kans pari päivää :( ainut mistä ei tuu huutoja nii hedelmäsoseet kun ne on niin juoksevia, mut maidon imeminen pullostakin tuntuu olevan välilla tuskaa..

katjuskainen, meillä juodaan Nan 2, mutta kun sä imetät niin Nan1 ois sit enempi teille.. Jos siis siihen päädytte!
 
Hyvää viikonalkua kaikille!

Tuntu et viikonloppu oli pelkkiä vastoinkäymisiä, välillä vaan kun yks asia menee pieleen niin sit sitä seuraa epäonni.. Mulla oli aika varattu kampaajalle lauantaina klo 10..No, mies joutu töihin ja kävin sit selvittämään lapsenvahtia siks aikaa.. Meillä kun ei isovanhempia asu lähellä, eikä oikeastaan muitakaan sukulaisia..Miehen sisko on ainoa sukulainen 200km sisällä ja hän sit pääs hoitamaan ja lupas tulla ennen kymmentä et ehdin sinne... No, tää pojan täti on yleensä aina myöhässä joka päikasta mut ajattelin et kyllä hän nyt tulee ajoissa kun mulla on sovittu meno...Hän tuli 9.56 joten tietenkin myöhästyin sieltä.. No, eipä se haitannu kun päästyäni sinne kampaajalle niin ovessa oli lappu et suljettu sairastapauksen vuoksi..Voi viiva! Hirvee vaiva et sinne edes pääseee ja sit se on kiinni... No, ei voinu mitään.. Täytyy varata uus aika.. Sit su aamuna ajattelin et lähden salille, pojat jäi kotiin ja  hyppäsin autoon. Ajoin salille ( ei onneks kovin  pitkä matka) ja siellä sit huomasin et salin ovi ei toimi, sen pitäis avautua sellasella läpyskällä jota vilautetaan pieneen laitteeseen mut ei, se ei vaan auennu.. Täydellistä! No, ei muuta kun takas kotiin, mut sit matkalla keksin et jotain kivaa vois tehdä ja sit me päätettiin lähteä Flamingo Spahan uimaan, oli mukavaa! Poika jakso pulikoida melkein tunnin ja varmaan ois jaksanu pidempäänkin mut sit alko ruoka-aika lähestyä ja ajattelin et parempi lähtee hyvissä ajoin ettei tuu nälkähuutoa. Sit viikonlopun kruunas hiusten värjäys kaverin kanssa, ja väri loppu kesken! Ei onneks pahasti mut nyt saattaa takatukassa olla vähän punaista sävyä vielä kun tummasta punaisesta värjäsin tummanruskeaksi... Katotaan miten tää viikko lähtee käyntiin, vielä ei oo sattunu mitään ikävää mut eihän sitä tiedä..

Pojalla on kaikki hyvin, hampaiden tulo välillä itkettää mut muuten on kaikki hyvin.. Hänestä tulee selvästi sellanen peppukiitäjä, yrittää nyt istualtaan vetää itseään eteenpäin tai sit kovasti tavoitella leluja jotka vähän kauempana ja heijaa itseään liikkeelle, ei taideta meillä ryömiä tai kontata ollenkaan?? Välillä vetää käsillä niin kovasti et kaatuu nenälleen, ja hirvee huuto.. Tuntuu et pienikin kolhu meidän pojalla saa sellasen porun aikaan, melko herkkis :)

"Puhetta" tulee kans jo, poika osaa sanoa EI niinku jollain muullakin täällä :) Ei hän kyllä vielä asiayhteyttä ymmärrä mut monesti tää EIn toisto tulee just sillon kun hän ei haluaisi jotain tehdä tai hermostuu eli eihän sitä varmaksi voi sanoa.. Poika sanoo myös äiti, mut ei ihan puhtaasti..Välillä se on äti ja välillä äit tms. Kuulostaa aika samalta kun Fb:n videolla Lucan höpötys :) Äänteitä harjoittelee muutenkin kovasti ja päristelyä joten kohta varmaan sanavarasto alkaa karttua :D

Noista korvikkeista en osaa sanoa mitään, meillä ei pojalle uppoa mikään niistä.. Eli jos en oo paikalla niin poika juo vettä nokkamukista..
 
Kihlajaiskahvitus on nyt pidetty! Nea ei kerenny nukkuu kun 30min päikkäreitä kun vieraita alko lappaa sisää koko päivän ajan ja sillehän oli sitten vientiä kun syliä löyty jatkuvasti ja tutkittavaa, sitä vasta olikin kun paljon ihmisiä. Rahaa saatiin pääosin kun toivottiinkin, jospa vaikka lähettäis etelään tässä joskus... Tuli sit muumipapan hattumaljakko ja muumien rakkauspyyhkeet vaal.pun ja vaal.sinisenä. Täällä kun vannoutunut muumifani kirjottelee :) Tein elämäni ekaa kertaa täytekakun niin että paistoin 2 pellillistä kakkupohjaks, pistin ne puoliks ja päällekkäin eli 4 kerrosta (eli 12 munan kakku). Luulin eka että se koko kakku meni ihan pilalle koska siitä tuli niin sika makee, mutta kun sain sen vaan kuorrutettua ja niin ees päin, nii se olikin ihan sika hyvää! Ei mitenkää liian makee, sopivasti. Tein peruskermavaahdon sijasta sellasen blå bandin valkosuklaanougatmoussen (2 pussia) 3 dl kermaan vatkattuna ja se oli NAM! Suosittelen kyllä muitakin joskus kokeilemaan täytekakun päälle. Sitten oli turkinpippurihyytelö kakku ja se oli taas niiin hyvä vastapaino tolle täytekakulle, ja kovin erilainen. Siitäkin tuli paljon kehuja. Sit oli "kuivakakkuna" suklaakakku mikä ei kuivaa kyl oo nähnykkää ja puolukkapiirakkaa tein pellillisen. Tarjoilut siis NAMNAMNAM! emoticon  Sormuksiakin kehuttiin. Mies väitti mulle kivenkovaa ennen juhlia, että suolaset menee ennen pitkää kun mä olin varannut VAAN 12 lihapasteijaa ja vieraita oli lähemmäs 30. No se lähti niitä sit hakee lisää ja hah, ei menny pasteijoita yhteensä kun 7! Olin oikeessa :DDD Ja onnellinen siitä! :D Mut sit illalla kun oltii menossa nukkuu nii mulla oli sellanen olo että ois krapulan poikasta kun tuli skoolattua aika monta lasillista kuoharia. Ja sitä makeeta syötyä niin että napa paukkuu... Kaiken kaikkiaan kyllä onnistuneet juhlat ja oli kiva kun sukulaisia kävi meillä pitkästä aikaa. Omat ja miehen synttärit meni ihan ohi kesällä kun Nea oli syntyny ja sairaalassakin vielä kun ne oli meillä, nii ei tullu pidettyä mitää...

Jaa tulipas höpötettyä tarjoiluista paljon! Nyt vois herkutella niillä mitä jäi ;)
 
huhhuh.. pitkästä aikaa eilen olin tanssitunneilla ja sen huomaa.
olo ihan kauhee. reidet on ihan jumissa. kylkilihakset huutaa armo. jiveä jankattiin ja jankattiin ja jankattiin se 2h..
ja illalla kotona olin ihan sippi. aamupäivä kun meni siivotessa ja touhutessa. ilta
menikin sitten sohvalla maaten ja ipanan ja ukon kaa käytiin kärryttelee. kiva ilma.
onneksi toi ipana on sen verran helppotapaus että se ei paljoo työllistä joten illan
sai ihan rauhassa katella leffaa ja viivi touhusi lattialla ja sohvan nurkassa. mäkin
nukuin sitten yli 10h ja ipana 12h.. niinku aina. :)
viime yönä tuli taas sitten pikkasen lunta. mä en tiijä mihin mä saan mahtumaan nuo
lumet tuolla takapihalla kun teen sinne vaunuille aina polun  ja lintujen ruokintapaikoille.
nytkin ne kinokset on taas kohta vyötäröön asti... sais jo tulla kesä.

viivi yrittää kauheesti matkia kaikkia sanoja mutta sitten tuo sen oma höpötys
on sellasta emmaemmäpäpämamatätäpäpäplääpölöpölö ja hihkumista ja kiljahtelua. ja suu käy ihan
kokoajan.  
joo... ja menkkoja tässä oottelen.. saa nähä. nyt 2pv menkat myöhässä. on tämä hirveetä
tämä raskautumisen odottelu. jotenkin tuntuu nyt ihan eriltä kuin silloin kun viiviä
yritettiin tehtailla. ei se ollut tälläistä. ei ne menkkojen alkamiset tuntunut niin pahalta
ku nyt. tuntuu aina että ihan itku tulee. silloin sitä vaan totesi että no ei sitten. ja yritys jatkuukoon.
saa nähä miten tässä käy. :)
 
Petupapu kuulostaa unelma asunnolta teille ! Toivotaan ja pidetään peukut pystyssä, että saatte sen ! <3
valvomisesta Meilläkin  Turo-Eemil jaksaa valvoa 2-4 tuntia putkeen, mutta 4kin tuntia valvoo niin sitten on jo yli väsynyt ja on vaikea nukahtaa .....
Meilläkin kiinnostaa nuo kaukosäätimet ylikaiken ! Ja toiset on sanomalehdet ! Mikään ei ole ihanempaa !
MEillä T-E eilen meni eteen päin 10 cm ryömimällä, mutta sekin jäi sitten siihen.... Odotellaan, koska hoksaa kunnolla. :)
katjuskainen; Meillä juodaan tuttelia, oon todennu sen paremmaksi meille...
 
Meillä nan käytössä..eikai sen tiedä kun kokeilemalla mikä sopii..itse otin tuon käyttöön,kun tissiruokinta loppui meillä,eikä vatsavaivoja tullut..

täällä ihan oikeesti kohta kontataan ja lujaa :D Jami koko eilisen harjotteli konttausasentoo,hyvin ittensä siihen nostaa ja siinä heiluu eestaas ja syöksyy eteenpäin :D muutaman kerran menny niin,että kun on konttausasennossa ollu,nii jalat on pikkasen siirtyny paikasta a paikkaan b,mutta kädet ei ihan jalkojen tahdissa vielä suostu liikkuun..jospa kohta :)

mä en tajua,paino ei tunnu laskevan ei sitten millään.. vaikka oon vähentäny syömistä ja ruvennu liikkumaan päivittäin pitempiä lenkkejä ja kotona tulee hirveesti touhuttua,enkä oo herkkuja syöny,mut silti se on jämähtäny samaan kohtaan..turhauttavaa!!

Kuulostipa Mohomaha kivoilta kekkereiltä :)
 
Takaisin
Top