Vauvat 6kk ->

Oho, minä en oo koskaan kuvitellukkaa, että kelasta mitää lappuja kotiin tulis ellei ite oo asiaan vaikuttamassa. Täällä ainakaan tuskin mitää lappuja lippuja tulee. Mä täytän sen hakemuksen netissä, heti kun tiiän mitä perkelettä kirjotan puolison tulojen aikakohtaan (alkaen/ajalle). Mä en jotenkin tajua sitä kohtaa, että mitä aikaväliä siihen sit pitäis laittaa. Neuvokaa!!

Nea on alkanu nyt vetää hyllyistä tavaraa alas, xbox pelit saa nyt enimmäksee kyytiä ja myös noi sen omat puhtaat housut alimmalta hoitotason hyllyltä :D Se on ihan mahdoton kun pitää joka kerta nousta kontillee istumaa kun saa vaan jostain kiinni. Koirien huoneen portin edessä on kiva roikkua, kuin eläintarhassa konsanaan; kattella apinoita :D Hah, no ihania koiria noi kyl on. Ja nartulta alko taas tulee tisseistä maitoo! Mä luulin, että se viime kesänen olis johtunu puhtaasti Nean tulosta taloon, mutta eihän se enää Neasta voi johtua? Ei se koira mitää lelujakaa tossa hyysää, että ei nyt kovin vahva valeraskaus voi olla, mutta että maitoo....

Kuinkas LauraElinan maidon tulo on muuten jatkunu? Entä raskaus? Eipä oo katusutariinastakaan kuulunu aikoihin mitään... Tyttö Koo taitaa olla vielä muuttohommissa? Mitäs gibsoni tekee?
Ainii, piti vielä hehkuttaa kuinka hienosti meiän eka kokeilu normi-ostoskärryissä meni :) Nea osas istua törröttää siinä tosi hyvin ja viihtykin kivasti kauan kaupassa :)
 
Mohomaha; Kyllä mäkin meinasin sen hakemuksen ihan omatoimisesti täytellä,en luota 100% siihen että kela lappuja kotiin asti lähettelisi :D ja ennen kaikkee että saa sen ajallaan menemään..eihän sitä taas sit tiiä että millon ne lähettelee niitä lappusia,ennen vai jälkeen kun vanhempainvapaa loppuu..

Skallo: Tässä oon tullutkin siihen tulokseen että puurot saa hetken aikaa olla..täytyy kokeilla uudestaan jonkun ajan kuluttua..

Me kokeiltiin kanssa tota tavallista kärryä Jamin kanssa yks päivä vaan eihän Jami siinä osannu vielä kunnolla olla..koko ajan oli kallistua jommalle kummalle sivulle,vaan tyytyväisenä siinä oli ja katteli :) tais mua enempi siis häiritä toi kallistelu...

mut eipä toi vielä osaa ite istuakaan kunnolla..max 5 sekunttia pysyy ite ja sit kallistuu johonkin suuntaan..

 
Mä oon kans miettiny tuota, että voisko T-E:tä laittaa jo ostoskärryyn siihen istuin juttuun, mutta en oo sitte vielä koittanut.... Turo-Eemil kun osaa  nyt istua ilman tukea emoticon
 
mohomaha: Maitoa kyllä tulee muttei läheskään niin että riittäis täysimetykseen. Kai sitä sais lisättyä kun vaan imettäis ja imettäis, mut neuvolassa mulle tänään saarnasvat, että täytyis alkaa lopettelemaan, kun on seuraava tulossa! Toisaalta vähän haikeeta just kun pääsin takas imetyksen makuun. Jos sitä rauhaksiin vähentäis et kerran päivässä vaan ja sit jossain vaihees stoppais kokonaan.

Raskauden etenemisestä kirjottelinkin tonne Uudelleenraskautuneet topicin alle! emoticon

Jemina se vaan vieläkin olla möllöttää paikallaan! Pari kertaa saanu hilattua itteensä pari senttiä eteenpäin, mut ei sitä ryömimisekskään voi oikeen sanoa. Tuetta istumista vielä harjoitellaan. Formula sen sijaan kyllä kulkee jo vaikka kuinka kovaa. Pahojaankin pääsee jo tekemään. Mutta eihän tuo likka ookkaan kun vasta pari viikkoa päälle puolivuotias. Eiköhän se vielä kerkee! Muutenkin menee kyllä paremmin kuin hyvin. Tyttö kasvaa ja on edelleen oma aurinkoinen itsensä. Yöt on alkanu olee vähän levottomampia kuin ennen. Viime yönäkin muutaman kerran oli unissaan kääntyny mahalleen ja sit alko itku kun heräs ja ei olevinaan päässy takas selälleen. Pari kertaa kun olin sen kääntäny niin nostin viereen nukkumaan. Nukuttiin molemmat sitten aamuyö paremmin. Tän raskaudenkin takia herään pari kolme kertaa yössä juomaan/vessaan niin oon aamusin kyllä ihan kuollu.

Nyt täytyy mennä kun Jemina huutelee!
 
Heipä Hei!

Netta 7 kk ja neiti päätti sitten sen kunniaksi lähteä kunnolla konttaamaan. Mittarimatona jo vähän aikaa kyllä liikkunut, mutta tänään hokas konttaamisen. Ja päivän mittaan se vauhti vaan kiihtyi.
Meillä tahtoo noi päiväunet olla niin lyhyitä, että neiti saattaa nukkua neljätkin päiväunet. 3 päikkäreihin koko ajan pyrin, mutta minkäs teet jos toinen on ihan itku, potku, kiukku väsynyt... =(
Meillä on alkanut ns. oma unikoulu. Täysi yritys päällä, että neiti ei enää nukkuisi meidän välissä vaan koko yön omassa sängyssä. Viime yö meni ihan hyvin. Kerran söi yöllä ja muutaman kerran käänsin neidin selälleen kun oli kääntynyt mahalleen. Nukuttamisessa ollaan JO päästy siihen vaiheeseen, että neiti nukahtaa omaan sänkyynsä, mutta siinä vieressä täytyy silti olla. Sen takia vedinkin pinnasängyn ihan meidän sängyn viereen. En todellakaan ala seisomaan siinä pinnasängyn vieressä kauaa. =D tänäänkin meni tunti, ennen kuin neiti nukahti. Missä on se mun ihana pieni vauva joka nukahti omin avuin muuta kun vei sänkyyn... =(
Iltaisin meillä syödään ensin 2dl puuroa (käytän ihan niitä kaupan valmispuuro annospurkkeja, koska ne on mun mielestäkin hyvän makuisia ja makuvaihtoehtoja on). Sen jälkeen iltapesu ja sit sänkyyn ja siellä juodaan noin 120ml maitoo. Just vähän aika sitten lisäsin tuon 1dl puuron iltaan niin heti väheni maito. Herää sit tosiaan kerran syömään yöllä (klo 2-4 noin 100ml). Mikähän siinäkin on kun meillä meni jo pitkään niin, että ei tarvinnut yöllä maitoa. Halusi sitä vasta joskus 5-6 aikaan.
Netta on tosi innostunut sormiruokailija. Äheltäis kurkunpalan kanssakin vaikka kuinka... =) Täytyis taas tehdä itse noita soseita. Nostan kyllä hattua teille, jotka teette ihan kaiken itse. Mä en viitsi... Teen osan ja sekotan kyllä niitä sitten noihin kaupan soseisiin. 1 kerran päivässä täällä syödään lihaa ja välillä myös toinen lämmin ateria (pelkkää kasvista).
Mohomaha: Mä oon nyt parina viime kertana istuttanu neidin kaupassa siihen "lastenpaikkaan". Ai, että neiti tykkää... Tosin mä vähän vielä sidon/tuen neidin harsoilla siihen, kun ei se ihan vielä osaa istua kunnolla. Mutta pääasia, että neiti viihtyy. Tykkää katsella ja huudella ihmisille. =D
Ihana muuten kun rupeaa huomaamaan kuinka neiti alkaa ymmärtämään puhetta. EI sana meillä ainakin jotenkin ymmärretään. Samaten neiti kohottaa aina katseensa ylös kun kysyy -Missä lamppu? Mä olen kans välillä "kuulevani", että Netta sanoo äiti tai paremminkin äitäh... Mut sehän on melkein sama asia... XD yleisimmät "jokellukset" mitä meillä tulee on tä tä tä tää täh ja pla pla pla pla... Tietty aaaa tulee myös usein. Netta on ruvennut myös "murisemaan". Varsinki kun nukkumaan mennään.. Hauskan kuulosta.
Niin ja miehen kans... No, otettiin viime viikonloppuna oikein kunnolla yhteen TAAS tästä sen töissä olemisesta... (niin siis klo on nyt 21.30 eikä mies oo vieläkään kotona. Lähti aamulla klo 8 töihin). Tuon tappelun jälkeen kuitenkin lupasi yrittää tulla aikaisemmin kotiin... Joopa...joo..
Tulipas "omaa napaa" tekstiä paljon pahoittelut siitä...
 
Gibsoni on nyt joku hengenheimolainen :D Ensin sama päivärytmi... nyt sit mies&työt&lapsenhoito. Tosin nykyään mies ei ole enää NIIN paljoa töissä kuin ennen (5kk asti oli max puol tuntia mun ja pojan kanssa per päivä, työt ja kaverit ja sali). Toista viikkoo meillä on nyt menny jopa todella hyvin ja ollut pojan kanssa enemmän, kun minulla viimein tuli mitta täyteen kaikkia asioita. Mutta ei siitä sen enempää...

Mims(?) mainitsi että peruna aiheuttaa puklailua enemmänkin. Meillä poika puklailee todella harvoin, mutta aina niinä päivinä kun on syöty perunaa. Tietääkö joku onko kuinkakin yleistä että perunasta puklaillaan? Jo silloin 4kk ei suostunut edes syömään perunaporkkana velliä...
Ja tällä viikolla parina päivänä olen yrittänyt maistattaa banaania, mutta poika ei suostu edes avaamaan suutaan! Vetää vaan suun ihan viivaksi. KAIKKI muut ruuat on aina menny suurella ruokahalulla... Joten todella outoa ettei suostu edes maistamaan banaania...

Koukku älä nyt häviä keskusteluista!! Todella mielenkiintoista kuulla kaikista luonnonmukaisista (vai miksi pitäisi kutsua) jutuista... Minua ainakin kiinnostaa kuulla!!! Itse aina innostun milloin mistäkin tuon tyyppisistä asioista, mutta omaksun vain sen vähän mikä tuntuu milloinkin sopivalta. Fiilis pohjalla ja musta tuntuu :D
Piti kestoilla... ei mahtunut pesukone kämppään ja se jäi. Piti liinailla.. Tuli hellekesä ja luovutin suosiolla :D Sormiruokailu kiinnosti, mutta ei ole varaa heittää niin paljon ruokaa koiralle. Mutta kuitenkin kaikista vähän jotain ja niin ees päin...

Meillä ei ole iltapuuroa, maito ja velli vain. Eikä kyllä öisin ruuan takia herää, muuten kyllä.. Parina yönä herännyt nyt VAIN pari kertaa, sitä ennen meni aina laskut sekaisin ja aamulla nukuttiinkin melkein kymmeneen...
Harmittaa kun en osaa enää ollenkaan mennä aikaisin nukkumaan, mietityttää kaikki asiat niin että venyy joka ilta vähintään 12 asti, päälle yöheräilyt niin aamuisin on aina ihan veto pois... Ja ulkona on aina aamulla niin pimeää ettei tee mieli nousta ennen ysiä.

Siirryttiin viimein rattaisiin, auttaa huomattavasti kun poika herää kesken lenkin! Viihtyy sen tunninkin katsellen ympärilleen...

Ja väsymys vie muistin... eli en taaskaan muista keille kaikille piti kommentoida, vaikka piti vaikka mitä...
 
Vielä sen verran...
Olihan skallo joka jossaa kohtaa kirjotti et kamppaillu sen imetyksen kaa et jatkus mahollisimman pitkää? Oisko mitä kikkakolmosii maidontulon lisäämisee? Toki muut myös saa kertoo... :)
Tulee nykyään todella vähän maitoa, imetän n. 5 kertaa päiväs ja nyt oon sit joutunu lisäks antaa purkin korviketta et tulis se hanin mainitsema 6dl.
Vettä juon kyl ihan riittäväst, siit oon aina pitäny huolen. Uni nyt luonnollisest ei oo riittävää ja ruokailut ei niin säännöllisii ku pitäs... Lisäks vaik kuinka on koko ajan mieles et pitäs saada lisättyy maidon määrää ni unohan aina ímettää :D :D Tiheet imetysvälithä pitäs auttaa...
Eli periaattees ihan omaa vikaa...
Poitsu ei ees hirveemmin vaadi rintaa, pari kertaa päiväs vaa. Mut en haluis korvikkeelle kokonaa siirtyy.
Vähän jälkeenpäin harmittaa neuvolan ym ns painostus kiinteisii. 4kk asti jaksoin anopille inttää vastaa etten ees kokeile kiinteit. Vaik oonki koko ajan siit imetyksest pitäny kiinni ni aika nopeesti kiinteist tuli pääruoka...
 
Näistä minun piti myös mainita:
Koukku älä missään nimessä jää takavasemmalle!
Mua myös kiinnostaa kaikki nämä luonnonmukaiset/lapsentahtiset hommat. Toisilta vain välillä tulee niitä "kärkkäitä" kommentteja, mutta niistä ei pidä välittää. Musta on ihana kuunnella kuinka toiset tekee juttuja eri tavalla kuin itse!
Jenni90: Ihana kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa!
Cira: Hengenheimolainen!emoticon  Mulla on myös mitta täynnä nyt tuota miehen töiden tekoa. Toivottavasti nyt vähän paranis homma, ettei oikeesti tartte ruveta miettimään mitään inhottavia vaihtoehtoja...
 
Meillä syyään iltasin vähän ennen kaheksaa puuroo noin 1,5 dl joskus vähä enemmän, mut maximissaan 2dl. Päälle juuaan vielä noin 120dl maitoo. Nuilla eväillä tyttö jaksaakii läpi yön, heräillään aamusin 8-9 aikoihin ja ihan rauhassa saa pukee ja lämmitellä puurot eikä tunnu kauhee kiljuva nälkä olevan vielä sillonkaan.. Miettinykii et miten tuo tyttö jaksaa nui hyvin yön yli nyt syömättä ku ennen piti se kaks kertaa yössä tankata, mut mikäs siinä tyttö kuitenkii kasvaa hyvin ja tämä kelpaa äitillekin hyvin saa nukkua yön rauhassa ei tarvii rampata lämittelemässä maitoja... :)

Ihana lueskella teijän uudelleen raskautuneitten kuulumisia. Itellekin tulee välillä olo et haluais taas sen vauva mahan ja toiselle leikki kaverin, mut taas toisinaan tulee nii ristiriitasia tunteita et en haluiskaa nyt mitää toista lasta ja sitä vauva ajan rumpaa uudestaan heti perään.. Pitää tässä mennä päivä kerrallaan eteen päin ja ehkä ne halut ja tuntemukset tässä muovautuu selvenee haluunko oikeesti toista lasta ja millo.. Mies kyllä välillä vihjaa sinne päin et hän haluis toista lasta.. 

Joku puhu tuossa haaveista/tavoitteesta rakentaa omakotitaloo myöhemmin.. Mekii ollaan miehen kanssa puhuttu kovasti talon rakentamisesta vaikka viime kesänä ostettiinkii tää omakotitalo, mut silti molemmat haaveilee aina välillä ihan "omasta talosta"... päätettiinkii sit et katellaa tässä tonttia sopivalta paikalta ja ostetaan se tonti kun sopiva tulee kohdalle ja myyään tämä sit kun tulee se 2 vuotta täyteen.. Tässä olis ihan mukavasti sit reilu vuos aikaa suunnitella sitä taloo ja ehtiä tonttia ja raivaillakin sit sitä tontin pohjaa..
 
mohomaha Mä laitoin siihen hakemukseen siihen aikakohtaan (alkaen/ajalle) sen saman ajan mille hain sitä tukea, eli meidän tapauksessa 01.04-01.09.2011. En mitään muutakaan aikaa siihen keksinyt enkä oikein tajunnut mitä siinä haettiin.. Tuo saa kelvata emoticon

Laitoin juuri netissä päiväkotihakemukset molemmista muksuista sinne minne ollaan muuttamassa. Jos nyt jostain syystä muutto peruuntuisikin, mitä en kyllä enää usko, niin voihan sen paikan perua jos sattuu sellaisen saamaan.. Toivon että saisin molemmat lapset siihen lähimpään päikkäriin mikä siinä melkein naapurissa on, tosin sinne kuulemma ihan kivat jonot mutta saahan sitä toivoa emoticon Aika hurjalta tuntuu täytellä tuosta tytöstä jotain hoitopaikka lomaketta, toinen niin pieni vielä, mutta eikai se auta, pakko mennä töihin kun ei tuo ukkokaan näytä mistään töitä saavan.
Niin ja sain nyt päätöksen tehtyä kun tuossa mietiskelin että koulu vai työt. Kyllä mä nyt töihin sitten menen, pakko mennä, opiskelen sitten myöhemmin kun lapset on isompia ja miehelläkin on töitä, jos sitten vielä kiinnostaa.. ehtiihän tässä vielä, enkai mä niin vanha ole :)
 
Voi huoli ja murhe... :( meillä kävi eilen anoppi kylässä ja ilmotti että tytön silmät selvästi karsastaa. Mä tietysti panikoin kun ei oo kukaan aiemmin sellasta huomannu. Tarkkailin illan ja huomasin että tosiaan karsastaa koko ajan vähän.
Silmäpolille olis vissiin sitten meno ens kuussa, neuvolasta soitellaan lisätietoja vielä loppukuusta. Huoh. Täällä on paruttu.
Muistan vaan ite omalta päiväkotiajalta pojan jolla oli just karsastamisen takia toinen silmä peitettynä ja kuka nyt sellasta omalle lapselleen haluis.
 
Petapapu: Mä keksin sen eilen mitä siinä mahdollisesti haettiin sillä ajalla. Tai ainakin mä laitoin jokaikiseen aikaväliin pelkän alotuspvm eli 13.3.2011 ja sitten siihen miehen palkkakohtaan sen päivämäärän millon se on alottanu työt tossa työpaikassaan. Mihinkään en laittanu lopetuspäivämääriä eli mitään aikaväliä sen paremmin. Nettihakemus ainakin hyväksy ne noin, ettei tartte laittaa muuta kun ALKAEN pvm. Ja nyt se on siis tehty. Päätöstä odottelessa. Kokeilin myös tikulla jäätä ja laitoin asumistukihakemuksenkin, vaikka meillä on muka neliö liikaa ja pläplää mutta mitään ei menetä vaikka yrittäiski :D
Jahka sais päätöksen tosta kotihoidon tuesta ja lisästä nii sit pitäis anoo sitä Riihimäki-lisää. Ne tarttee nääs kopion kelan päätöksestä.

Oon odotellu laskua sieltä joulukuisesta Tays:sin käynnistä, mutta nyt tuli jo tosta tammikuisesta lasku?! Piti laittaa sähköpostia, että onkohan joulukuun reissun lasku hukkunu vai menny väärään osotteeseen...

Minä oon yrittäny saada Neaa tajuamaan, että aina ei voi VAAN nielasta kun lusikka tai jotain käy suussa, että täytyis pureskellakin... Vesimelonia, banaania, riisimössöö ja kaikkee yrittää vaan nielasta. Tosi ison palan sylkee suusta pois, mutta pienemmät nielasee ja sitten puklailee... (muuten ei puklaa koskaan) Kai tätä täytyy vaan ahkerasti harjotella.
Neakaan ei osaa istua vielä kun ihan maxmax puol minuuttia jos oikein keskittyy johonkin leluun mitä näytän sille, mutta ostoskärryssä tosiaan pysy hienosti istumassa :)

Mut on kummasti elämä helpottunu ku yöunet nukutaan kunnolla (kokeilkaa muutkin vesiharhautustekniikka yösyömisten loppumiseks) ja ollaan terveinä ja Nealla on syöttötuoli ja se osaa ite liikkua ja melkein istua ja alkaa muutenkin tajuta asioista enemmän ja hallita niitä itekki.

LauraElina: Voihan sitä molempiakin lapsia imettää jos vaan tahtoo?
Brianna: Tsemppiä!
 
cira: Nukkuminen auttaa siihen maidon tuloon. Joten aikaisemmin nukkumaan mars;) Ja en usko et tissilapsilla sitä maito määrää tarvii laskea! Lapsi varmasti ottaa itse sen minkä tarvitsee.
 Ihan ihmeissäni itsekin välillä olen , kun tytsy ei päivällä moneen tuntiin tissiä syö...mutta se kyllä "kostautuu" yöllä. Yöllä herää sit moneen kertaan syömään -> eli pitää itse huolen siitä, että maitoa saa tarpeeksi. Jos annat korviketta niin siinä jää taas yks imetyskerta väliin->maitoa tulee vähemmän ja kierre on valmis.
Neuvolassa ohjeistettiin imettäämään aina syönnin päälle, ettei tulisi paljon happohyökkäyksiä. Mutta ei tosiaankaan meillä toimi neuvolan ohje, tissitellään sillon, kun tyttö haluaa ja piste. Ei äidin maito voi niin kauheeta myrkkyä olla, että hampaat pilais.
 
Voi kuin kurjaa Briannaemoticon mäkin muistan noit toinen silmä peitettynä-muksuja ku olin pentu. Mut eiks nykyään saada noi karsastukset hoidettuu paremmin ja tehokkaammin? tsemppiä sinne...

Mä sain jo tänään päätöksen kotinhoidon tuesta, taitaa pysyä aika samoina tuet kun saadaan kuntalisä, sitä viel pitää venailla et saadaanko sitä lisää, ollaankohan riittävän köyhiäemoticon  köyhäilystä tuli mieleen et pik-kaasen jurppi tänään ku kävin prismas ja näin ainaki neljä muksua tos samassa ankeessa äp-pakkauksen haalaris... pirskule sentäs ku en vaan raaskinu jättää sitä käyttämättä ku passeli on vaik onki niin ruma..

Cira joo mä oon päättäny vääntää imettämisen kans vaik välil tökkii. Ei kai siihen oo muita kikkoja kun just et tiheesti imettäis ja söis ja jois hyvin. Oon ihan rakastunu tohon luonnollinen lapsuus-kirjaan ku siinä oikeen kehotetaan syömään suklaata!emoticon  ja jos vaan jaksaa niin kannattaa syöttää yöllä, jos päivisin imettäiski harvoin niin yöimetykset pitää sen maidon yllä. Mä oon taas tässä valaissu itteeni huimasti ton kirjan kans. Jotenki helpottanu omaa jaksamista yösyöttöihin ja yöheräilemisiin kun siitä tajunnu että tää meidän länsimainen ihanne 6-kuukautisesta joka nukkuu yksin omassa sängyssä 12-h putkeen on täysin keinotekoinen ja ns. lajina meille epätyypillinen juttu. Siis ne joitten lapset nukkuu yön läpi tuskin joutuvat pohtimaan että teenkö nyt jotain oikein? Sit tällasen heräilijän ja yösyöpön kanssa tulee kyseenalaistettua omaa toimintaansa joten tällanen fakta vaan helpottaa itteä, et on se muksu ihan normaaliemoticon

Gibsoni, meän herra ottaa kans välil noi mukavat neljät päikkärit... välil menee kaksilla pitkillä ja se on ihanaa, ehtii iteki touhuta jotain siin toisen nukkues...
 
Kopioin tänne vastauksen kun kyselin vähän Kela-Kertulta tosta kotihoitotuesta ja lisän hakemisesta:

Tukea voi hakea sinne saakka kun nuorin lapsi täyttää kolme vuotta. Jos lapsi aloittaa kunnallisessa hoidossa aiemmin, riittää että soittaa Kelan lapsiperheiden palvelunumeroon 020 692 206 ja ilmoittaa mistä alkaen kunnallinen hoitopaikka on lapselle varattu. Tuki lakkautetaan kunnallisen hoitopaikan varauspäivästä alkaen.
Muista muutoksista, esim. perheen muuton vuoksi on tehtävä tarkistushakemus Kelalle.

Jos sinulla ei hoitovapaan aikana ole muita tuloja kuin kotihoidon tuki, ei sinulla ole hoitolisään vaikuttavia tuloja. Puolisosi tulot tulee esittää edelliseltä ja kuluvalta kalenterivuodelta. Yleensä kopiot edellisen vuoden joulukuun palkkanauhasta sekä viimeisimmästä palkkanauhasta riittää, jos näissä näkyy kuluvan vuoden kertymä.
 
Cira; juu meillä peruna ja/tai porkkana aiheuttaa oikein sitä refluksia...oksensi huudon kera ja kaiken mitä suuhun sai tuli pihalle. eikä sit suostunu syömäänkään kun tiesi että sen takia sattuu...  Ei myöskään nukkunut tasaisella alustalla vaan pää kohotettuna pääsi uneen (mutta noin puolen tunnin huudon jälkeen). Nyt kun peruna ja porkkana on molemmat jätetty pois niin selvästi tilanne mennyt parempaan suuntaan :)
ja meillä on kans toi perunan syöminen takunnu alusta asti...luulin kyllä että peruna ois suht hyvin siedetty, mutta toisaalta, ei tolla isännälläkään maha kestä perunaa... Porkkanaa kokeillaan taas jossain vaihees varovasti että nähdään miten sen kans tilanne on ku ite taas (ja mun äiti ja veli) oon sille allerginen.
 
Huh. Meillä oli tänään sellainen sirkus täällä, kun oli mammakaverit vauvoineen kylässä. Tavataan aina kerran viikossa viiden mamman kanssa jonkun kotona vauvoinemme. Nyt alkaa meno olla aikamoista, kun kaikki pienet liikkuu jo enemmän. Syksyllä vielä kaikki pysyi aika hyvin paikoillaan, mutta meno vaan muuttuu viikko viikolta hurjemmaksi:D Oikea kiertävä sirkus!! Viiden viikon kuluttua taas meillä, saa nähdä millainen meno sitten on:D

Brianna
: Meillä on helmikuun alussa myös aika karsastuspolille, joskaan ite en oo huomannu että neiti karsastais, ja neuvolalääkärikään (nuori rastapäinen harjoittelijapoika) ei osannut olla asiasta varma, laittoi silti lähetteen. Joten katsotaan mitä siellä asiantuntijat sanoo. Neuvolassa terkkari vaan katsoi kerran ja mietti että karsastaako ja sitä varten käytiin neuvolalääkärin tsekkauksessa ennen joulua, mutta omasta mielestäni silmät on vaan vähän eri muotoset, ja siks näyttää, että vasen silmä karsastais. Mutta mene ja tiedä. En oo siitä vielä murehtinu, kun ei ainakaan kovin voimakasta karsastusta ole. Mutta tsemppiä teillekin! Pidetään peukkuja molempien puolesta, ettei tarvita lappuhoitoja. Ja jos tarvitaan, niin pienten parhaaksihan se on:) Nykyään on myös sellaisia näköä samentavia tippoja, joita voidaan käyttää lappuhoidon sijaan, eli terveempään silmään tiputetaan tippoja, jotka tekee sen, että lapsen on pakko käyttää sitä huonompaa silmää, kun sillä paremmalla ei tippojen takia näe. Vaikutus kestää joitain tunteja (?).

Mä kans täytin Kelaan vaan hoitovapaan alotuspäivän, tein hakemuksen jo ajat sitte. Ja netissä ku tein, ni päätös tuli postissa jo samalla viikolla! Olin ihan ihmeissäni nopeesta palvelusta!! Mutta mulla ei siis oo hajuakaan siitä, millon tai minne palaan töihin. Luultavasti en palaa, jos ei pakko ole, ennen kuin toinenkin vauva on parivuotias... enkä siis ole edes raskaana.

Imettämisestä: Mä tarjoon tissiä edelleen aina kun ollaan syöty kiinteitä. Useimmiten maito maistuu kyllä vielä kiinteiden päälle. Eli käytännössä imetän yhtä monta kertaa kun mitä syödään soseita. Ja lisäksi välillä myös "välipalana". Ja yöllä meillä syödään kaksi kertaa. Ja mulla on kyllä maito riittäny, vaikka en muista juoda (hyi, hyi) enkä syödäkään kovin säännöllisesti. Itsehän siitä juomattomuudesta sitten kärsin kun tulee pää kipeäksi ja kroppa kuivuu... mutta jotenkin en vaan muista juoda!! Kaiken maailman Soda Streamitkin hankittiin, että meitsikin sais juotua tarpeeks, mutta mutta, viimeksi kesällä sitäkin vempainta tullu käytettyä:D

Eilen kävi pitkästä pitkästä aikaa niin, että vauvakahvilassa meidän neiti nukahti mun syliin!! Viimeksi varmaan tapahtunut niin joskus kolmekuisena!! Siinä sitten veti puolen tunnin päikkärit mamman kahvitellessa ja juorutessa!:D

Ja eilen meillä tosiaan otettiin ensimmäiset konttausaskeleet, tänään taas jatkettu harjoituksia:) Jotenkin niiiin ihana seurata neidin oppimista. Mutta nukkumaan ei maltettais mennä ollenkaan. Sekä illat että päikkäreille laittaminen molemmat on paljon hankalampia, kun ei vaan malttais nukahtaa:D Eilenkin sitten oli pakko jättää meidän väliin nukkumaan, kun oma nukkumaanmenoaika tuli jo ja neiti vaan olisi harjoitellut eteenpäin menoa:D

Nyt neiti onkin jo nukkunut kaksi tuntia, jospa tämä päivä mentäisiin kaksilla päikkäreillä, jos ja kun herää lähempänä viittä vasta. Meilläkin kun nukutaan useimmiten kolmet, mutta eilen jopa neljät päikkärit.

Ulkona on kyllä niiiin ihanan näköistä, kun puut on aivan lumessa ja sininen hetki juurikin nyt:)
 
Täällä onkin ollu kunnon tapaturma päivä tänään.. Heti kun mies on päivän poissa ja oon Samulin kanssa yksin niin pitäis kyllä olla silmät selässäkin!! Huh. Onneks ei mitään pahempaa sentäs.. Luulin jo melkeinpä että sormi murtui kun jäi pinniksen ja vaatekaapin väliin kun olin tuota pinnistä siirtämässä toiseen huoneeseen ja Samuli oli siinä kyydissä. Meni ihan sinertäväks sormi, tuli vertakin (onneks ei sentäs kynsi irronnu!),aristaa ja itki varmaan vartin :( reppana. Onneks kumminkin sitten unohti. Sitten kaatu selälleen kun oli menny kiipeämään keittiön tuolia vasten ja se sitten kaatui päälle ja jäi sinne alle. Eihän näiltä voi oikein välttyäkään.. Tai sitten pitäis melkeinpä liimata kaikki huonekalut lattiaan kiinni ja kaikki mahdollinen irtotavara käydä tunkemassa varastoon. Kyllä tänäänkin on miettiny että voi niitä aikoja kun tuo VAAN konttas! Onneks sentäs osaa jo laskeutua alas kun nousee tukea vasten niin ei tarvii ottaa pois vaan saa ihan itte touhuta :) Tänään kävelikin ennätys matkan kirjahyllyä vasten! Aiemmin ottanu ihan yhden tai kaks sivuaskeletta mutta nyt meni melkeinpä kirjahyllyn toisesta päästä toiseen :) On se vaan niin ihana.. Ja sitten pyllähti istumaan ja jäi siihen leikkimään. <3 <3

Miten musta kuulostaa ihan hirmu hurjalta määrältä joku 2dl kerralla ruokaa :O? Samuli taitaa syödä ihan hurjan vähän teidän muiden pieniin verrattuna.. Tuo kun ei syö kun 2-3 kertaa päivässä ja kerrallaan puoli pilttipurkkia tai vähemmänkin!! Maitoa menee vieläkin aika paljon, vaikka on senkin juontia vähentänyt reippaasti sen jälkeen kun alotti nuo kiinteät.

Oliskohan tänne vihdoinkin tulossa niitä hampaita.. Toissayönä kuultiin kun Samuli vähän väliä kitis sängyssään unissaan ja heräili myös vähän väliä, eli nukkui tosi huonosti. Viime yönä sitten itkeskeli nukkumaan käydessä ja eilisestä asti on koko ajan pitänyt suuta auki ja kieltä ikenessä tietyssä kohdassa. Annettiin sitten panadolia niin vartissa rauhottui ja nukahti ja nyt ei kuulunut edes koko yönä mitään ääniä. Sitten aamulla heräs taas itkemään, sillon onneks jo rauhottu maidolle ja jatkoi uniaan ihan ilman lääkkeitä. Muutenkin ollu himpun verran kiukkusempi ja kuolaakin valuu :) Miten teillä muilla, onko hampaat tullu pareittain? Jostain luin että tulis parettain ja näkyykin 2 pientä valkosta pistettä hämärästi ikenen alla.. Kun taas jotkut sanoo että hampaat ei tulis koskaan pareittain..
 
Tää on nyt vähä off topic, mutta...
Lueskelin täällä noita kirjoituksia tuolta "kesäkuun vaavit" keskustelusta. Parhaat jutut on tullu ihan selkeesti toukokuun puolivälissä. Kaikki mammat valittaa...(kuuma, turvotusta, supistuksia, huonot yöt yms) Mansikoistakaan ei saanu kirjottaa kun kaikilla rupes niitä tekeen mieli. Ai vitsi... Ihanaa oli tuo viimeinen kuukausi. Jos jotain nyt kiinnostaa niin ne jutut on siinä noin 90-> eteenpäin. Tolle mansikka jutulle repesin. Se tais olla sivulla 96-97 emoticon
Helppohan se on nyt noille naureskella. Sillon ne tuskat oli ihan totista totta.
 
Kiitos kaikille jotka vastas tohon imetysaiheeseen. Heh, no mä en kans oo paljo välittäny vaik neuvolast sano et pitäs ruuan yhteydes syöttää happohyökkäyskertojen takii. Teen itseasias just päinvastoin, koska yleensä pojan ruuan aikaa mul on keittiös paljo muuta hommaa lisäks, eikä jotenkii oo ikinä tullu imetettyy keittiös, aina olkkaris tai makkaris. Ei ne kaks hammasta ton imetyksen takii nyt varmast pilalle mee :D ja lähteehä ne viel pois ;D
Tuli just mielee... skallo alota uus topici tost luonnollisuushömpäst? ois ihan mielenkiinnost kiva kuulla mitä kaikkee nyt esim tos sun mainitsemas kirjas on pääpiirteittäin ollu... varmaan tuol kyl jossaa onkii joku topici, mut tähä meijä palstaa..

Harmi Brianna teil toi karsastusjuttu, mutta kyllä se varmasti hoituu :)

Ja anteeksi (tyhmyyteni) nyt jo etukätee tää mun seuraava kysymys :D Riittää ku joku kertoo asian, meen viel koht kattelee kelan sivuilt. Hain siis tänään ton kotihoidontuen hakemuspaperit, ja siin huomasin ton lisätuen kohan, mut oli vähän epäselväst selitetty... mut siis onko vaan niille joilla on enemmän kuin yks lapsi? enkä tarkota siis kuntalisää...

Pitää vissii suunnistaa nukkumaan... pitipäs taas avata kone :D
Jos vaikka vast sit huomenna menis naureskelee noille vanhoille jutuille jotka gibsoni mainitsi.
 
Takaisin
Top