Vauvat 6kk ->

On tullut huimasti tekstiä, luin kaikki ja nyt en enää muista juuri mitään, että tuttua unohtelu tosiaanemoticon

Ihan ekaksi tuli mieleen, skallo ja oliko muitakin joilla kekkuloidaan yöt, paljon teillä poika syö päivällä?
Tuttu tossa sanoi että jos meilläkin vaan herää "häiritsevään pikkunälkään" öisin vaikka ei varsinaista nälkää ole ja siksi siis kekkuloi yöt. Olin ajatellut ettei meidän pojalla nälkää yöllä ole kun pärjää ilmankin maitoa jos jaksaa 10 kertaa itse yöllä uudelleen "nukutella" tai ottaa viereen, mutta jäin silti miettimään jos se olisikin sitä..

Tänään on taas niin väsy päivä että! Siirrettiin poika viikko sitten omaan huoneeseen ja nyt sitten ravaan yöt huoneiden väliä. Nukun kyllä ite paremmin välit kun oikeasti nukun enkä odota seuraavaa äänähdystä, mutta toiseen huoneeseen saa raahautua kolmesta seitsemään kertaan yössä.

Päivällä tuo on kun aurinko<3 Kierimällä pääsee paikasta toiseen ja navanympäri ryömien. Ei enää tiedä mistä hetken päästä löytyy jos hetkeksi yksin jättää olkkariin. Hermo meinaa vaan mennä kun kädet ei tajua lähteä ryömimiseen mukaan ja jos ei saa mitä haluaa, äidin pinnan perinyt:)

Hienon poikakatraan Tyttökoo saan, onnea paljon!!

Ja onnittelut mohomahalle ja sulholle kihlauksesta!

Nyt taitaa olla vaipanvaihdon aika hajusta päätellen!

 
Jensas, mä imetän Liekkiä parhaimmillaan 3 kertaa yölläemoticon  meillä on kyllä aika "pitkä" toi yö; yleensä 13 h joten ei oo niin paljon toi 3 kertaakaan... tiän et ei neuvolan ohjeistuksen mukaan enää ravinnollisesti tarttis mutta kun selkeesti herra on nälkänen yöllä plus että luin et maitoa tuottava hormoni on korkeimmillaan yöllä joten turvaan noilla yösyötöillä myös imettämisen jatkumista..
 
Meillä kans syödään 2-3 kertaa yössä. Tunnustaa tosiaan et kunnon nälkä on, kun niin paljon kuitenkin kerralla syö... 12-13 tuntia nukkuu neiti meillä kans. Välillä nukuttiin jopa 9h putkeen, mut tuli lisää hampaita ja nyt ainakin kuukaus ollu tuota heräilyä.
 
Meil poitsu ei syö enää öisin ni oon just pelänny et koht loppuu maito kokonaa. Ei enää hirveesti tuu ja kuitenki haluisin imettää siihi vuotee asti.
Eritoten huomiin vähän jänskättää ku lähen neljält PM ajelee Helsinkii ja poitsu herää vast seuraavaan aamuun kasilt syömää :S Tulee aika pitkä väli olla imettämättä.. Pumppaus ei enää onnistu ku tulee sen vert vähä maitoo, aikasemminki onnistu vaa sillo jos oli ihan relaxed tai imetin samal.
-> Toi onki muute asia mitä on vaikee selittää sellaselle jol ei oo omii lapsii et mikset vaa pumppaa :D Nokun nokun ei se oo niin helppoo..
 
meillä meni jo pari kuukautta ilman yösyöntejä mut nyt (ilmeisesti tulossa hampaita, ainakin lääkärin mukaan) ruokahalu on päivisin Kimiltä niin kadoksissa että sit on väkisinkin yöllä nälkä.. ja nukkuminen öisin on nytte muutenkin huonoa...heräilee vähän väliä ja sit on pakko päästä iskän ja äipän viereen kun ei muuten uni tuu...siihen kyllä vaikuttaa tietysti toi reilu kuukauden sairastelukin kun tottui ilmeisesti siihen että sai nukkua keskellä...sitä ennen on aina nukkunut omas sängys ja myös nukahtanut sinne...nyt joutuu joka päikkäreille ja yöunille nukuttaan viereen... Onneksi nyt on (ainaki toistaseks) sairastelut ohi ja päästään taas pikkuhiljaa, toivottavasti, palaan normaalihommiin ja rytmeihin... kaikki meni kyllä niin persiilleen ton pitkän sairastamisen aikana...

jee, meillä alotetaan ens viikonloppuna pottaharjottelut! :) oltais jo kovaa harjoteltu mutta potta oottelee vielä kaupassa...ja samalla ostetaan nokkamuki ni päästään sitäkin sit koeajaan :)
meillä on kans maisteltu jo tuorekurkkua...mies vaan yks päivä kuori  sellasen ison kurkunpalan ja tyrkkäs pojun käteen...ja kylläpä tuo tykkäs kun ilmeisesti rauhotti kutiavia ikeniä ja oli aikas herkkua myös :)

 
Jääkaappikylmä omena on kans kivan tuntunen suussa :)

Hmm, me aletaan Nean kanssa olee jo melko terveitä. Taitaa molemmilla vielä kurkkua hieman kutittaa ja nokka vähän valua... Meillä ois ke uus aika sinne Tayssiin ruokatorven tutkimuksiin ja nukutuksessa pitäis olla terve, joten tiukille menee mutta täytyy varmaan huomenna sitten päättää ollaanko nyt terveitä vai ei :D

Ratasosa vihdoin otettu käyttöön ja oltii eilen testiajelulla :D Tajusin vasta kun oltiin jo lähdetty (mies lykki rattaita), että siitä puuttuu se tuulisuoja kokonaan emoticon Olin niin innoissani sen brion fleecepussin kans, etten sisällä tajunnu laittaa sitä tuulisuojaa päälle. Toi pussi on siitä hölmö, ettei siinä oo päällä reikää sille haaroväli-vyölle, vaikka alta löytyy reikä sillekkin. Hä? Mitä järkee siinä nyt on? Mites muitten valmistajien pussit, onko niissä reiät niin että vöiden lisäks sen haaroremmin kiinni?

Oon nyt joulukuusta alottanu lukee harry potterit uudestaan, kun en oo aikasemmin lukenu niin että kirja heti kirjan perään. Oon vaan lukenu ne sillon ku ne tuli ja niin ollen aina päässy unohtuu se edellinen kirja kun pitkä väli takana. Ja oon nyt ton viidennen jo melkein lopettanu, että vielä ois kaks jäljellä. Ja koska oon kotona, eikä mulle tapahdu oikein mitää nii mä nään unia vaan harry potterista ja miehellekin vaan puhun että "täytyy tehdä niin kun potteri tekee" tjm :D Käskin sen hommata xboxiin potterin pelinkin, mutta muutin mieltäni ja sanoin että hommataanki vasta sitte kun saadaan se kinecti siihen niin mäkin osaan ehkä ohjata pelin kulkua kun siinä kerta omia käsiä huidotaan :D
On se potteri vaan niin oma maailmansa, aina se vetää vaan uudelleen sinne kiehtovaan maailmaansa.
 
No löysinhän määkin tänne. :)

Täällä ukko sairastanu about viikon angiinaa, makaa vaan sängyssä ja tää mamma alkaa olla aika loppu. Kaikille yksinhuoltajille ja äideille keiden miehet on työn puolesta paljon matkoilla/kaukana ISO hatun nosto! ei muuten olis mitään hätää mut kun tuon tytön nukkumaan meno on niin älyttömän pitkä ja vaikee projekti. :/ Itku on parina iltana tullu.
Kauppaankaan en enää tytön kans mene kun heti hermostuu, kaupan kassakin kävi säälimään viimeks. :D Sellanen turvaverkosto ois tällasissa tapauksissa tosi hyvä.

Tänään ois 7kk neuvolalääkäri. Oon alkanu miettimään noita syömisjuttuja, että pitäiskö tässä vaiheessa jo syöttää kiinteitä 5krt/pvä mutta ilmeisesti kaikki tekee vähän omaan tahtiin.

Sairastettiin mekin muuten. :D Uudenvuoden vietto meni tytöltä ja multa vähän ohi kun kuumeessa oltiin molemmat. Vähällä päästiin tosin, tytön kuume kesti vaan vuorokauden ja mulla pari päivää.
Mutta ei oo neidille vieläkään tullu hampaita...

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)
 
Jahha,uus viikko ja miehellä isyyslomat ohitte..taas kahden Jamin kanssa päivät pitkät..no,päästäänpähän  normi arkeen taasen kiinni..

mulle on iskeny kevätkärpänen,pakko saada koti keväänväriseks tai siis pirteeksi,uudet verhot jne :)

tänää alkas taas tossa seuriksella vauvakerho..mikähän siinä on etten saa koskaan aikaseks lähdettyä sinne..toisaalt varmaan se kun ei tunne sieltä ketään. mut sit sais Jami leikkiseuraa ja näkis muitakin ku vaan mua ;D

lauantaina alkaakin taas vauvauinnit..Jami on hauskan näkönen kun vetää kuivaharjottelua lattialla,jääny uiminen vissiin hieman päälle :)

sen mun valitusvirren jälkeen "jami ei syö mtn..." nii eilen sian menee alas hyvän annoksen kanarisottoo! :) kohos itelläkin mieliala potenssiin kymmenen kun ruoka maistu. tuleehan siitä väkisinkin paha mieli ja epäonnistunu fiilis jos muksu kieltäytyy syömästä moneks päiväks..

laitoin kyselyy oppisopimustyöpaikasta yhteen kukkakauppaan..saa nähdä mitä vastaavat..toivon niin että pääsisin..
 
Pakko vähän hehkuttaa... Ihanaa olla terve! Vähän nenä vuotaa vielä, mutta se ei haittaa. 3 viikkoa siinä nyt loppujen lopuksi sitten meni. Nyt jaksaa normaaliin tapaan olla pystyssä.
Nukkumisesta: Meillä edelleen ähinää öisin. Tiedän, että neiti ei varmasti enää nälkäänsä huuda. Meillä siis saatetaan syödä 2-3 kertaa yössä. Yritän kyllä yleensä aina viimeiseen saakka ennen kuin haen sitä maitoa. Neitihän on nyt joulun sairastamisesta asti nukkunut meidän välissä. Sänkyyn yritän aina silloin tällöin nostaa, mutta yön ähinät ja huudot ovat vain kahta kauheemmat. Ehkä se siitä sitten ajan kanssa. Neiti nukkuu yleensä jommalla kummalla kyljellä tai sitten X asennossa selällään. Eipä juurikaan kääntyile mahalleen. Niin ja unirätistä pitää tiukasti kiinni. Yleensä sen pitää osua kasvoihin niin on hyvä XD

Kokeilimpa eilen huvikseen istuttaa neitiä potalle kun ähelsi kakan kanssa niin kovasti. Eihän se sinne tullut. Neiti kyllä jaksoi hetken istuskella siinä, mutta sitten meni hermo...
Nokkamuki on meillä käytössä ruokailuissa. Hienosti jo sujuu siitä juominen. Ei kyllä itse osaa pitää pulloa tai mukia. Mut kauheesti ei mee enää nokkamukista ohi vuotoja... Ihan mukistakin ollaan harjoiteltu juomista. Neiti ainakin tietää miten se toimii.
Meillä lähdettiin sitten eilen ryömimään eteenpäin. Tosin en tiedä vielä, että tajusiko neiti itse sitä. Kaukosäädin oli niin mielenkiintoinen että pääsi vähän matkaa eteenpäin.

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille. Tämä mamma lähtee nyt vähän shoppaileen kun ei oo alennusmyynteihinkään päässyt. XD
 
maanantaita

tänne tullu taas kivasti tekstiä,ite en vaa oo saanu aikaiseks mitää kirjoittaa. avioliitost ollu puhe,ite tahtoisin kyl nyt naimisii,mut mies ei oikeen ole lämmenny asialle. et ehkä sitte joskus.kihloissa ollaa kumminkin.

tosi moni vissiin ollu kipeenä. toivottavasti alkaa kaikki olla jo paranemaa päin..
meil esikoinen on kuumeessa,saas nähä tuleeko kirppuun myös. kirppu on nyt saanu pari hammastakin eteen.tai no toinen tuntuu,ja toinen on jo hieman esillä. nyt ollu muutama päivä hirmu itkuinen ja kitisee hirmuisesti. onko hampaist vai mistä. yöt menee vaihtelevasti.

henniv toivotaan et opparipaikka järjestyis.

kyl sitä itekki on välil niin huonomuistinen.. että. ja itel olis hinku saada töitä,ihan vaan sen takii et rahallisesti on tiukkaa,vaikka mies onkin töissä. mutta aika näyttää siinäkin. jes,nyt kirppunenkin nukahti.saas nähä kui kauaa nukkuu.. mutta oikein mukavaa viikon alkua kaikille.
 
hmm..tuntuu hassulta alle vuoden ikästä,joka ei liiku saati että istuis laittaa potalle :D no,kyllähän nää kehittyy ihan eri tahtia nää muksut,kun joillan jo hyvä ettei kävele 6-7kk ikäsenä..
mulla ei oo ees käyny mielessäkään harjotella potalla käyntiä..

hiihhhih,mulla on niin hyvä mieli...laitoin tosiaan oppisopimuspaikka"hakemuksen" yhteen kukkaliikkeeseen,nii jo sieltä vastattiin! Ottasivat mielellään mut sinne,mutta se alkas vasta 2012 keväällä,eli vuoden päästä. Toisaalta ei haittais ollenkaan..se paikka olis tossa 2km päässä :) täytyy varmaan ukkelin kanssa vielä jutella,ennekun päätöksiä rupee tekemään :) Jotain työpaikkaan vois hakee ennen sitä,nii ei mee ihan kotona möllöttämiseks..muutenhan mulla toi puutarha koulu alkais elokuussa ja joudun käymään uudestaan vuoden jonka siis jo kävin 2009.. ja valmistuisin kumminkin vasta 2013..mieluummin meen tohon 2km päähän kun et ajalen joka päivä 80 km yht..emoticon

Jami päikkäreillä,jos ite menis syömään kanamunakasta :P nam!
 
Onko joillakin 7kk ikäisenäkin neuvolakäynti :O? Täällä oli 6kk neuvola ja seuraava on vasta 8kk:n lääkärineuvola.. Ihan mälsää kun harvenee ne käynnit kun yleensä se oli aina ihan kuukauden kohokohta käydä siellä neuvolassa :D nyt jo outoa kun ei saa mennä kahteen kuukauteenemoticon


muoks. nyt vasta ittekki hokasin tuon viirukhanin lavuaari jutun :D ja pisti kyllä ihmetyttää kanssa, meidän pojalla tulee jo niin kiinteetä että siinä ois kyllä lavuaarit tukossa. Siis ihan oikee pökäle näin suoraan ja suomeks sanottuna, jonka voi vaikka pudottaa pönttöön ennenkun pesee pyllyn lavuaarin alla emoticon
 
Viirukhan, lavuaariin? Asia ei tietysti mulle kuulu, mutta kuinka löysällä teiän poika sit oikein on? :D
 
Voihan pökäle jälleenemoticon  Jossakin luki et kun tulee äidiksi niin suhtautuminen kakkaan muuttuu:D Ennen omaa vauvaa meinas tulla yrjö jos joutu lapsen kakkaa puhdistelemaan...noh onneks oman lapsen kakka ei onneksi tee pahaa:)

Niis sellasta piti kysellä, et onko  teidän lapsukaiset kovia puremaan? TUo meidän tyttö on ihan mahoton! Puree ihAN mitävaan...ihmisiä, huonekaluja, pyyhettä, kirjoja.... Äidin olkapää ja naama on ihan ykkössuosikkeja. On se niin kivaa, kun on hampaita mitä pitää testailla joka paikkaan.
 
neuvolakäynnistä sen verran että  meillä neuvolassa sanottiin että seuraava
neuvolakäynti on 8kk mutta saa tulla 7kk ikäisenä jos haluaa. ja haluttiinhan me.
ois aika kummallista jos ois 2kk väliä.....

mulle on kanssa iskenyt joku kevät kärpänen mutta ahistaa vaan laitella tätä kämppää
kun ei kiinnosta pätkääkään asettua tänne. osa tavaroista on vieläkin laatikoissa ukkeli
porukoiden autotallissa samoin osa huonekaluista jotka ei mahtunut tänne.. tuotiin tänne
vaan kaikki tarpeellinen ja "kodikas".. mutta tuntuu että ei tänne vaan halua asettua..
mutta ei kai sitä taloakaan voi ostaa jos mieleista ei vaan löydy. saa nähä kuin kauan me joudutaan tässä rivarissa
asustelee. kodiksi mä en tunne tätä ollenkaan ja tuntuu niin turhalta alkaa tätä
sisustamaan. mitään piristystä ja uusia huonekaluja ei oikein kehtais ostaakkaan
kun uuteen kotiin sitten kuitenkin haluaa ja joutuu ostaa sopivia juttua. eikä tänne
toisaalta sovikkaan enään mitään... haluttas vaan uutta ostella.. :D huh. sori avautuminen..

viivi rakastu niihin maissinaksuihin. vähän oli alussa ihmeissään niistä mutta yhden syötyää
aloitti sen toinen tänne heti-elämölyn.. :D :D

meillä alkais kanssa ne mll:n perhekerhot. pitäis alkaa käymään siellä. on vaan
tympeen aikasin.. jo kymmeneltä. :P no onneksi ton viivin rytmi on nyt muuttunut että
nukahtaa ysiltä ja herää seiskan tai kasin aikoihin.. ni vois ehkä mennäkkin. sais
viivikin ihmeteltävää ja hihkumista lisää. neuvolassa viivi hihku samanmoiselle naperolle
niin ettei meinannut housuissan pysyä.naperon äitiäkin alkoi naurattamaan, samoin
thta.  :D
jep. hyvää alkanutta viikkoa! :D
 
summerwine ja hani, meillä tosiaan on täällä kahen kuukauden välein vaan neuvolakäynnit nykyään. Alkusyksystä oli kerran kuussa. Eli seuraavaks mennään vasta maaliskuun lopussa. :)
 
Mä en kyllä ikinä kerkeis viedä pikkupoikaa potalle tms. kun tekee tarpeensa yleensä jo ruokapöydässäemoticon Lähes joka ruuan jälkeen on vaipassa tavarat.
Enkä kyllä suunnittele edes pottaharjotteluita puoleen vuoteen, kyllä sitä kerkee sitten.

Täälläkin on seuraava neuvola 8 kuisena ja sitten vasta vuoden ikäisenä! Isompien aikana ollaan kyllä käyty tuossa välissä, mutta sillon asuttiin kyllä eri kunnassakin.

Eka valitin että oli pakkasta mut voi juma mä kaipaan pakkasta takaisin tän vesikelin jälkeen :)
Luin että moni käynyt pulkkailemassa ja keinumassa. Meillä poitsu nukkuu kahdet unet pihalla ja sit pukeminen kun haetaan keskimmäinen eskarista niin ei jaksa enää alkaa pukemaan et puistoon lähtisi. Tuntuu ettei toinen muuten kerkeä olla himassa ja lattialla hyörimässä ollenkaan. Onneksi tulee kohta lämpimämpi niin lähteminen helpompaa ja pääsee omalle pihalle touhuamaan.

Se olisi näköjään toinen herääminen ja tunti sitten meni yöpuulle, ou jee!
 
mohomaha Meillä on Eisbärcenin lämpöpussi, ja siitä löytyy reijät kanssa vaan alapuolelta, sekä vöille, että haaroväliremmille ja vielä niille olkapäiden yli tuleville... eli yhteensä viis reikää. Ja mun ymmärtääkseni on tarkotuski laittaa lapsukainen ikäänku niihin valjaisiin ja vöihin kiinni siellä pussin sisällä, ja pääliosa on ihan tiivis, ettei siitä pääse lumet ja sateet ja tuulet sinne pussiin. Mulla se pussi on kiinnitettynä vaunuihin tällä hetkellä koko ajan, nyt vaan sit hinailen vaunut aina sisään tai varastoon ku neiti herää, ettei se pussi oo sit kylmä ku neidin sinne laittaa.

Mut oon käyttäny kyl silti välillä myös ulkohaalaria vaikka onki siinä pussissa, koska sit jos jossain käydään, vaikka vauvakahvilassa tai kylässä, missä ei vaunuja voi ottaa sisään, ni se pussi on alkuun kylmä, ennen ku lämpenee ku se on vaunuissa kiinni ulkona. Kotona ku vaan ollaan ni laitan välillä päikkäreille ulos melkein sisävaatteissa siihen pussiin, pipot ja kaulurit ja tumput vaan päälle ja vaunuihin pussiin. Varsinki jos on näin lämmin ku nyt.

Oli kyllä paljo helpompi sillon ku pysty vaan kopan ottaa vaunuista sisään, ja vastaavasti pakata neidin sisällä siihen koppaan ja lykätä ulkona odottaviin vaunuihin...
 
Viirukhan Ok. Näin mäkin sen järkeilin, mutta piti silti kysästä :) Ja joku jo mainitsikin, niin oman lapsen räkä, kakka, pissa tai mikään muukaan ei oo enää niin ällöttävää kun ois asenne ollu ennen omaa lasta emoticon Ei kai sitä voi muuta todeta, kun että kyllä sitä omistaan huolehtii.

Katjuskainen: Aika tiiviitä pieniä reikiä ne minusta silti on, ja se että siitä vielä jotain tunkis niin tukkis varmasti sen reiän, mutta järkeenkäypää kuitenkin toi ettei siitä sitten mee lumet ja vedet sisään. Meilläkin tuodaan vaunut aina sisälle kun rivarissa asutaan, mutta toi fleecepussi ei taida olla niin lämmin kun sun ko. pussi että meillä puetaan ihan normaalisti ulkovaatteet samanlailla kun vaunuihinkin oltais puettu. Fleecepeitto mulla sielläkin oli. Mulla taas tuntemukset tosta turvakaukalosta oli, että se kaukalo oli helpompi ja kivempi kun sen sai raahata sisälle ja kauppoihin ynnämuualle kun vaan otti kahvasta kii ja nosti. Tota nykystä ei saa autosta irti ja sit pitää aina retuuttaa lasta irti, vöihin, irti, vöihin. Neakin nukahtelee nopeesti autoon niin arvaatkaa kuinka kiukkunen siitä sit tulee kun koko ajan herätetään-nukutetaan-herätetään jne :D Eipä me nyt paljoo kaupoilla käydäkkää, mutta nyt vielä vähemmin.

Nea on alkanu hirveen paljon enemmän höpöttelee ja ääntelee. Kai se eka keskitty liikkumiseen ja nyt sitte ku pääsee jo eteenpäin niin voi jutellaki välillä :D Mun kanssa se ei kyllä suostu juttelee, jää vaan ihmettelee ja alkaa hymyilee jos yritän jutella sillon kun sekin innostuu höpöttää.
Jaa, eiköhän me huomenna sinne Tayssiin mennä. Ei nyt räkäkään valunu tossa aamulla niin kai se terveisiin luetaan :) Peukut vaan pystyyn, että saadaan sieltä hyviä uutisia... Ei hirveesti haluttais laittaa lasta uuteen leikkaukseen emoticon

Toisella koiristakin on jotain hämminkiä, kun ei suostu hyppäämään minnekkään ja ekaa kertaa elämässään jätti eilen ruoan syömättä emoticon  Päätettiin sit miehen kanssa että se saa tulla nukkumaan meiän kanssa sänkyyn yöks. No se ei suostunu hyppää ja vaikeroi siinä sängyn alapuolella että haluaa sinne kuitenkin. Sit yritin nostaa sitä sänkyy nii se kiljas. Eläinlääkärireissu siis myös tiedossa...
 
Takaisin
Top