Vauvat 6kk ->

Henniv, ei sitä painoa kannata kauheasti murehtia ja tuijotella...mun ystävä (sai heinäkuussa pojan) kerto, et paino ei oo juurikaan pudonnut mutta niin vaan menee pienempiin farkkuihin mitä ennen raskautta... ja siis painaa tällä hetkellä n. 13 kiloa enemmän ku mitä ennen raskautta... eikä siltä tosiaan ees pursuile sieltä farkuista mitään ylimäärästä mistään...tosin hirveästi sekin kyllä murehtii että missä ne "liikakilot" on piilossa :D

eilen sit vihdoin ja viimein saatiin ostettua pojalle potta...ostettiin BabyBjörnin pottatuoli ja vähän jo kokeiltiin siinä istumista ihan vaatteet päällä, mutta vielä se oli niin uus ja pelottava että itkuhan siinä pääsi :D mutta sitte kun otettiin se "pottaosio" pois ni istuskeli kyllä tyytyväisenä...että ehkä vielä se "roiskeläppä" painaa reisiä tms. Mutta muuten oli potta tosi jännä lelu kun touhusi sen kans vaikka kuinka kauan...ja liikkui eteenpäin potan avulla...työnsi pottaa eteenpäin ja kiskoi itteään sen mukana... :D

Kimiä kans kiinnostaa kaukosäätimet, kännykät ja kaikki mitä postilaatikosta tunkee ja sit lämpöpatterit. Annettiin Kimille tuolta kaapin perukoilta joku vanha rikkinäinen kännykkä mutta eihän se tietenkään ollu aivan niin mielenkiintonen kun äitin ja isin puhit...

miten muuten ootte tehny riisi- ja makaronisosetta? vai onko kukaan ees vielä kokeillu? koitin eilen tehä riisisosetta pojalle ja se ei kyllä onnistunu alkuunkaan..tuli sellasta tosi paksua ja suurin osa riiseistä jäi sinne kokonaisena vaikka se alkuun katottuna näytti ihan soseelta... vaikea selittää mut ehkä joku ymmärs :D
 
Potta meilläkin jo nököttää veskissä. Hiljalleen siihen tutustutaan:) Mietin tuota pottailua et kestoilijat taitaa ehkä olla vähän "innokkaampia" aloittamaan pottailut jo tässä vaiheessa. Mutta jokainen omalla tavallaan, mikä sopii kellekin.

Makaronista olen tehnyt sosetta, mutta olen laittanut siihen sekaan kasviksia ja lihaakin.
Hyvät billeet ollut mohomahalla. Herkkuja..mmmmmm
 
Hihii, täällä ainaki yks kestoilija joka ei oo ees hankkinu pottaaemoticon  no, yleensä kai noi luomu-meisningit kulkee vähän käsi kädessä täs vauvanhoidossa mutta mä en oo yhtään vielä jaksanu päätäni vaivata potta-opettelulla.. ehkä jos poika kakkais säännöllisesti aina tiettyyn aikaan päivästä niin voisin tota lavuaari-roikotusta harjottaa mut herra saattaa olla päivän kakkaamatta ja sit joskus on joka vaipas tavaraa. ah, ihanasti voi näistä kakkajutuista siirtyä ruoka-puolelle; ihan alko kuola valuun ku luin noit mohomahan kihlajaisherkkuja! nams! ihan hirveetä ku koko ajan tekis vaan mieli suklaata ja herkkujaemoticon mä oon heittäny laihduttamisajatukset suosiolla sinne kun lopetan imetyksen, ärsyttää olla tällanen poncho mut kestän jos imetyksen jatkuminen sitä vaatii... Pääsin pitkäst aikaa viikonloppuna kouluun, oli ihanaa ja inspiroivaa. Oon jahkannu milloin palaisin sinne mun "oikeeseen" kouluun ja laskeskelin vähän opintopisteitä ja näytti vahvasti siltä että pakko se on syksyllä palata jos meinaan valmistua järkevis ajoin...emoticon laitoin hoitovapaa-hakemuksenki jouluun saakka mutta pitää sitä sit lyhentää...mut hirveen ristiriitasta, tuli ihan poltteleva ja innostunu olo ku luin mitä kurssei voisin ottaa ja samalla kauhistuttaa et Liekki menee sit syksyllä hoitoonemoticon  no, onhan siihen onneks viel aikaa..mut silti, mun pikkuvauva!!!
 
Voi miten ihana lukea aina teidän konttausjuttuja, tulee ihan mieleen ne aiemman hyvät ajat kun Samuli vain konttas :D!! Nythän se jo ottaa sivu askeleitakin tukea vasten. Ja nyt viikonlopulla oppi istumaan :) Oonkin vähän ihmetelly että miksei istu kun kumminkin kaikkea muutakin tekee jo, mutta tulihan se sieltä :) Varmaan oppii kohta kävelemäänkin kun jos pitää sitä käsistä kiinni niin rupeaa saman tien ottamaan askeleita.. kamalaa!! Ja siis ihan kävelee. Tosin pitää se vielä tiukasti kiinni ettei osaa vielä hallita sitä että yksin sais käveltyä, onneks!! Just miehen kanssa mietittiin että Samulista tulee varmaan päiväkodin kauhukakara :D siltä kannalta että se vaan tössöttää ja sillä on noi rytmit mitä on.. Että kun siellä pitäis nukkua niin tuo ukko varmasti vaan valvoo ja sitten kun pitäis tehdä jotakin niin kiukkuaa kun väsyttää :D Hurjaa miettiä miten se siellä pärjää, onneks on aikaa vielä se puolvuotta :)!
 
summerwine: mietit sitä tarhassa nukkumista jne. voin lohduttaa sua että siellä töissä ollessani huomasin kuinka helposti siellä pienillekkin lapsille tulee se sama rytmi jo oikeestaan ekalla viikolla vaikka kotona oiskin ollut ihan erit nukkumisajat. sitä kuitenkin se päiväkodin tempo on niin eri ku kotona että siinä vaiheessa kun pitäis syödä on nälkä tai kun pitäis nukkua niin nukuttaa. ja kun muutkin nukkuu ja syö niin kyllä ne naperot sen hoksaa tosi nopeesti. se oli musta silloin ihan ihme kuinka nopeesti ne rytmit muovautuu. tuolla päiväkodissa jossa olin oli sovittu  vanhempien kanssa että ihan pienet saa nukkua niin pitkään ku nukuttaa tai oli  joku maksimi aika jolloin vasta heräteltiin.ettei ihan kesken unien revitty n iitä pienempiä ylös. ja tuolla oli vielä se että jos ei kertakaikkiaan nukuttanut niin ei pakotettu. ja jos elämä meni ihan vallattomaksi nukkumishuoneessa niin yleensä touhuttiin sitten jotain muuta. että siitä ei kannata repii ressiä. :)
 
Mä oon kans soseuttanu riisiä vaan kun oon tehny risottoa, eli sillon kasvikset ja kana yms. siellä riisin kanssa. Sillon menee ihan hyvin soseeks.

Noista soseista pitikin kysästä, että annatteko tällä hetkellä kerran vai kaks kertaa päivässä sosetta jossa on lihaa? Jos kaikki nyt ees vielä lihaa syö. Mut mietin et tuleeks liikaa lihaa jos alkaa antaa kaks kertaa päivässä?

Pitäs päästä taas kaupassa käymään et sais hankittuu aineksii noihin neidin ruokiin. Joskin meillä on taas menossa vaihe että kaupan ruoat maistuu paremmin kun omat. Muutenkin muutaman lusikallisen jälkeen alkaa usein itku, ja sitten loppuruoka syödään itkun lomassa. Mikä lie on, kun kumminkin aukoo suuta ja syö, ja silti itkee... Taatuko siitä myös mainitsi. Voisikohan sitten meilläkin olla niistä hampaista, yhtään hammasta kun ei neidillä vielä ole näkyvissä. Hedelmäsoseet meilläkin menee hyvin, ja banaani ja päärynä yms. kun syöttää suoraan hedelmästä lusikalla. Voiskohan liittyä siihenkin, että ne on kylmiä/viileitä, mut liha/vihannessoseet ja puuro on lämmintä. Mene ja tiedä.
 
Henniv Noin meilläkin lähti se konttaaminen, ensin liikuteltiin jalkoja mut kädet pysy paikoillaan. Sit alko nousee kädetkin ja sit mentiinkin jo kovaa :D Kohta teilläkin mennään :)

summerwine Teidän Samuli taitaa olla eka joka lähtee kävelee emoticon Meilläkin tyttö nousee tukea vasten seisomaan jos joku on siinä vieressä kaverina, yksin ei vielä oo uskaltanut kun kerran. Tykkää myös kävellä jos pidetään käsistä kiinni mutta sen verran on askeleet vielä huteria että tuskin lähtee itekseen ihan vielä.

Jenni90 Kiitos tsemppauksesta, kyllä nyt vahvasti näyttäis siltä että meillä olis muutto edessä helmi-maaliskuun vaihteessa emoticon Kävin eilen katsomassa sitä kämppää ja oli se kyllä tosi kiva, kaikki pinnat uusittu ja keittiössä oli hienot kivitasot, ja iso lasitettu parveke josta näkymät metsään, ei yhtään asutusta. Ei tarvii pelätä että naapurit kyttäis :D Muutenkin siellä on tosi paljon metsää lähellä, tää kaveri joka siellä asuu niin kertoi että siellä liikku paljon kettuja ja metsästä löytyy paljon mustikoita, puolukoita ja sieniä.
Meni nyt vähän kämpän hehkutukseksi tää mutta oon niin innoissani etten pöksyissäni pysy emoticon
 
huh, no hyvä!! toisaalta taas odotan kauhulla sitä, että kun oppii ne tarhan rytmit niin noudattaakohan se niitä sitten kotonakin.. Mä en vaan yksinkertasesti halua herätä aikaseen aamulla.. jos saan nukkua 11:sta niin se jo on ihan sopiva :D samuli on nukkunu tosi hyvin syntymästään asti, 10-12 h yöunia. Sillon ekana kuukautena heräs pari kertaa maidolle, mut nykyään se ei edes heräile yöllä, että nukkuu ihan putkeen tuon määrän. Käy 11-12 aikaan yöllä vasta nukkuu ja sitten herää "aamulla" 10-12:sta hujakoilla. Ja tää sopii hyvin meille, koska kumminkin valvotaan ittekki myöhään niin saadaan sitten ainakin nukkua hyvin kun samulikin käy vasta tuolloin nukkumaan. Mut sitä mietinkin että jos jonkinlainen rytmi jää niin ois aika kamalaa herätä jo vaikka sillon 8:ltakin aamulla, ainakin jos on ollu iltavuorossa töissä.. mutta sen näkee sitten miten käy.

Tuosta nukkumisesta tulikin mieleen kun oltiin mun äidin luona käymässä nyt to-su, ja jokin ilta äidin kaveri (joka on perhepäivähoitaja) soitti äidille ja kuuli samulin hihkumisen taustalla. kello oli sillon jotain puol yheksän illalla ja tää täti oli ihan järkyttyny siitä että miksei ole jo nukkumassa yöunia!! oli saarnannu puhelimessa mun äidille. voi huoh. me ei olla koskaan opetettu samulille tätä rytmiä, sillä on vaan se aina ollu. Yritettiin alusta asti sitä laittaa aina jo kymmeneltä nukkumaan mut ihan turhaa se on, nytkin jos laittaa kymmeneltä niin se juo maidon, nukahtaa, nukkuu puolituntia ja herää. Ja sitten kun se nukkuu kumminkin niin sitten se touhuaa sinne kahteen asti yöllä. Ihan sillä vaan ollaan nyt suosiolla annettu sen touhuta puolille öin niin ei nuku vaan ns päikkäreitä vaan oikeesti käy niille yöunille. Ja mun äiti kertoi myös että tämä hoitotäti oli kertonu että sen tuttava hoitotäti oli saanut tietää että muksu joka sillä on hoidossa käy unille vasta 23.00 ja se oli ilmottanu siitä soskuun!!! sinne oli sitten soskuntädit menny kattoo lapsen olotiloja ja kyselemään miks niin myöhään vasta laitetaan nukkumaan. Mä kyllä niin näkisin punasta jos joku soskustantta tänne tulis kyselee :D!! kaikenlaista sitä onkin. emoticon
 
Henniv ja petapapu Meillä taas oli niin päin että kädet oli kovasti menossa, mutta jaloilla kesti ennenku ne pääs konttaukseen mukaan.

Katjuskainen Mä annan vielä kerran päivässä lihasoseen ja neuvolasta saadun taulukon mukaa 8kk eteenpäin pitäis antaa sit 2x päivässä, joten ajattelin noudattaa ihan sitä. Täytyy sieltä vaan vielä varmistaa ens kerralla, että mikä se suositeltu määrä nyt vuorokautta kohti on.
Soseutin äsken kesäkeittoo neidille (ennenku lisäsin suolat ja kasvisliemikuutiot ym maidot) ja lisäsin siihen sit sen omaa maitoo ja linnunpoikanen oli ihan NAMMM. Meillä menee kyllä hirveen hyvin kaikki ruoat mitä oon ikinään tarjonnu, ja ihan se kaikki mitä tarjoon. Nykyään puuroannokset teen saman kokosena kun mitä itellenikin tekisin ja kaik mennöö. Loppuu nii Nea ihmettelee että HEI MIKSET ANNA SITÄ LISÄÄ!!!! :D Ei riittäis kaupan soseista ees ne isommat purkit neidin nälkään.
 
Mä annan kaks kertaa lihaa sisältävää sosetta. Koska meillä syödään  muutenkin kaksi lämmintä ateriaa päivässä. JA meillä sanottiin neuvolassa se on hyvä! Ja kun Turo-Eemillä muutenki paino ollu lasku suunassa nyt jo jonkin aikaa....
 
täytyypä kokeilla risottona tai valmiina "makaroonimössönä" tehä noita...kattelin just tänään kans siitä äp:n ruokaoppaastakin et sieltähän kans löyty valmiin sekotuksen ohjeita...ja naureskelin samalla sille kun siellä oli ohje miten tehä perunasosetta... "pieni peruna, vettä. Keitä peruna plaa plaa..." oikeen uusavuttoman reseptikirja :D siksipä varmaan mullekin passeli :DD

hehee, mä taas kadehdin konttaajia ja pian-jo-kävelijöitä :D meillä kyllä selvästi huomaa et se pakittelu (menee konttausasentoon ja siitä mittarimatotekniikalla taaksepäin) ei oo enää mitään vahingossa menoa...kun katselee ympärilleen ja näkee jonku kivan jutun ni kääntyy silleen että pääsee pakittaan sen jutun luo ja sit siellä kääntyy taas niin että saa sen jutun käsiinsä... :D ja pakittaessa kattelee koko ajan mihin suuntaan on menos...vähän niinku autolla peruuttais :D mutta kyllä mun mielestä voitas jo eteenpäinkin jollain tekniikalla pikkuhiljaa mennä.. oon liian malttamaton :D

meillä kans lihaa syödään kerran päiväs, kun kans meillä neuvolan ohje et 8kk alkaen saa ruveta antaan kahdesti päiväs. on meillä kyllä päiviä et lihaa ei anneta ollenkaan kun nykyään tuo syöminen kerta on niin vaikeaa et melkeenpä annetaan sitä mikä alas saadaan ees meneen, tämäkin päivä elettiin melkeenpä kokonaan muutamalla desillä maitoa ja yhdellä ompun palalla jota jonkun aikaa järsi...toivottavasti tää nyt ois niitä hampaantulojuttuja vaan...mutta on niin vaikeeta tietää kun eka oli  kipeenä sen 1½kk, sit tuli siitä perunasta/porkkanasta ne allergiaoireet ja nyt jatkuu vielä nää syömättömyys ja unettomuus... vähän meinaa jo iskää ja äitiäkin väsyttää kun taistelua kaiken kans on ollu tuolta marraskuun puolesta välistä saakka.. *huoh*
 
Meillä on lihasoseita syöty aamuin illoin reilu kuukaus. Aiemmin oli lihasose päivällisenä ja pelkkiä kasviksia lounalla mut nyt siis jo jonkin aikaa molemmilla lihaa..Neuvolassa sanottiin et 8 kk mennessä pitäis olla kaks liha-ateriaa. 

Mä tein eilen soseita toista kertaa, ja molemmilla kerroilla oon laittanu pastaa sekaan. Riisiä en oo kokeillu ite mut joissain kaupan soseissa sitä on ollu. Nyt mä en enää soseuttanu ruokaa ihan sileeksi vaan perunanuijalla pistin vaan pieneksi, aika hyvin on meidän ukko noita kököjä oppinu syömään.. Sit hän sai sormiruokailla bataatin, perunan ja porkkanan palasilla mut näytti enemmän muussaavan ruokaa käsiin ku laittavan suuhun. Lisää siis harjoitusta.

Millä te maustatte lasten ruokia? Mä oon laittanu keitinveteen yhden laakerinlehden, pari maustepippuria ja nyt myös hieman tilliä.. Ja sipulia laitan myös. Mitäs muuta vois kokeilla?

Ja ihanan kuulosia tarjoiluja oli mohomahan kihlajaisissa :) 
 
summerwine: siis kauhee tapaus se perhepäivähoitaja.. että ihan sossuun. voi juma. kaikenlaisia. meillä viivillä on ollut alusta asti se rytmi että yöunille vasta joskus yhentoista kahentoista aikaan. samanlain kävi jo silloin parin viikon ikäisenä että jos ysiltä nukahti niin heräsi valvomaan kymmeneltä tai viimeistään yheltätoista. ja jos nukahti yheltätoista ni nukku aamu ysiin heräämättä. tää rytmi on ollut kokoajan. nyt välillä nukahtaa ysiltä ja nukkuu kylllä sitten aamu kymmeneenkin. mutta enempi kyllä valvoo sinne yhteentoista. elikkäs meille varmaan pitäis kans tulla se sossuntäti.. voi jestas sentään. pikkasen viiraa sillä perhepäivähoitajalla.

soseista: mä laittelen kasvisten ja lihan keitin liemeen suolatonta kuivattua keittomaustetta (jossa ei lisäaineita) ja jos en sitä niin sitten palsternakkaa, selleriä, basilikaa, oreganoo jne.  

meillä viivi syö vaan kerran päivässä sitä liha/kasvissosetta kun sen maidon määrä pitäis vielä kalsiumin takia olla se 6dl päivä jos viivi vielä iltaruuaksi vetelee pottua/lihaa niin maito ei uppoo, joten toinen ruokailu on yleensä jotain jugurttii ja sormiruokailuu sekä maitoputeli. välipalaksi hedelmää ja iltasella viivi tykkää vedellä vielä velliä. nukkumaan mennessä maitoputeli.
jaahas. jos sitä alkais leipomaan korvapuusteja. :)
menkatkaan ei oo vielä alkanut joten kovasti ollaan toiveikkaina.. :) se selittäisi tän mun kummallisen touhukkuuden. koti sai sunnuntaina kyytiä ja eilen pyykkäsin verhoja myöten.. :)

 
Täällä nukutaan päivän kolmansia päivä unia.... Yleensä nukkuu kahdet, eilen yhdet. Tänään herättiin jo puoli 7. Otin viereen köllöttelemään ja ajattelin jospa sitä siihen nukahtas mutta nauruksihan se meni! emoticon

Tänään oli muskari. Voi että kun tyttö tykkää! Toivottavasti jaksan käydä siellä sittenkin kun työt alkaa.... Tai siis ryhmä muuttuu iltapäiväryhmäksi.

Mie oon ruvennu antamaan kokkaraisempaa ruokaa tytölle. Keitän perunan tai porkkanan ja tilsin sen haarukalla ja sekoitan sileän soseen joukkoon. Hyvin menee alas.
Yks päivä Roosa "syötti" äitiä! Roosalla on oma lusikka kun syödään niin sitä toi miun suuta kohti, olevimaan söin sitten siitä.

Miten paljon teidän lapset syö illalla, ennen nukkumaan menoa?
Meillä Roosa syö puuroa reilun 2dl (elovenahiutaleita, se annos mikä on mikropuuron ohje) sitten vielä 150ml maitoa päälle. Herää sitten kerran syömään joskus 3 maissa (160ml).
Kasvava lapsi näköjään tarvii energiaa.

Mie oottelen että tyttö herää ja että mies tulee töistä. Sitten ois turvaistuimen asennus edessä.....

Painun kahville!emoticon


 
hyvä jos Petupapu saatte sen asunnon!! pidän peukkuja pystyssäemoticon

Me keskusteltiin vklna miehen kanssa meidän asuntotilanteesta(isompi pitäs olla tän kaksion tilalla..) niin tultiin siihen tulokseen että ostetaan rivarikämppä,kolmio kaiketi ja sit jonkun vuoden päästä rakennetaan se omakotitalo..ensin jos kerättäis muutama vuosi vähän säästöön sitä rahaa,nii ei tarviis lainaa ihan tajuttomasti ottaa tota omakotitaloo varten..kun vaan sit löytys se kolmio..

mä oon antanu kerran päiväs kans lihaa..tänää aattelin kaks kertaa antaa,kokeilla..annoin päivällä parsakaalia palasena Jamille..sehän sitä rupes pupeltamaan ja eiköhän joku juuttunu kurkkuun ja ykä lensi kaarella,nice! kun nyt oon muutamana päivänä banskuu antanu ja kurkkua jne omin käsin syötäviks  et tottus noihin paloihin..yllättävän hyvin on kyllä syöny..ekan kerran banaanin kanssa kako vähäsen,mut sit rupes melko isojakin paloja veteleen,niinkun olis aina syöny sitä noin :DD ihan piti yllättyä positiivisesti kun toi on tähän asti ollu hirvee sihtikurkku..
Ja taas tuli stoppi kaikille muille puuroille kun tolle muksu päärynä-hedelmäpuurolle(jauhe)..enymmärrä..pitäs kai kokeilla sitä lihaliemi kikkaa..

meillä ei kyllä mitää sanoja kuulu,tai ainakaan niin että niillä mitää tarkottas..nii-nii-nii kuuluu ja paljon muuta tollasta yhtä järkevää ;D

voi perskule että menee hermot ton paikallisen huonekalu/sisustusliikkeen kanssa..ovat artekin jälleenmyyjiä ja kävin ennen joulua (!) tilaamassa varaosia tohon meidän artekin syöttikseen..vieläkään ei oo kuulunu..viime viikolla kävin asiasta kysymässä,että onko niitä ees tilattu..on kuulemma tilattu ja myyjä sano rupeevansa selvittää missä osat on ja ilmottelee sitten mulle,vaan ei oo vieläkään kuulunu..että pistää sapettaan..heiluu toi syöttiksen selkänoja kun noi kaks kiinnike tappia puuttuu..olis pitäny vaan antaa miehen tehdä ne tapit ite,vaan aattelin että kun on "merkkituoli" nii haetaan ihan kuuluvat tapit penkkiin..MUR!!

on kyllä nii merkillisiä hymiöitä..tökkiikö toi silmäänsä vai kaivaako se nenää?!emoticon ja entäs nää sitte? kimppakivaa..
 emoticon emoticon hohhoijakaa :DD

 
ootko henniv. kokeillu puuron sekaan laittaa omatekosta päärynäsosetta? Meillä uppos silleen puuro, jos ei muuten.
Oli vähän aikaa sitten ettei ruoka oikein maistunu, mut nyt on ihan mahottomat ruokahalut tytsyllä!  Mut hyvä hyvä vaan:)
 
AinoL; on tullu kokeiltua vaikka mitä variaatioita,minkään kanssa ei uppoo,ei kylmänä ei kuumana..muut ruuat maistuu suht hyvin taas,vaan noi puurot tökkii..
 
Meillä T-E syö mielettömästi illalla emoticon  Välillä tuntuu mihin se kaikki oikeen uppoo  mutta niin vain menee alas ja kyllä nukkuukin kun tukki; paitsi nyt kun taas inhottava nuha ja yskä :< ! Koko ajan ollaan oltu nyt kipeenä...
Miten, tuleeko KELA:lta kotiin se  kodinhoitotuki lappu joka sitte täytetään  vai pitääkö hakea KELA:lta?
Oon nyt kuullut molempia versioita..... Onko täälä viisaampia ?
Me oltiin eilen sisäseikkailuleikkipuistossa Turo-Eemilin kanssa ja oli mielettömän hasukaa ! Vauvoille oli oma alueensa jossa ne sai olla ja alle vuoden ikäiset pääsi ilmaiseksi 8] LAitan tuonne mun blogiin kuvia; jos joku haluaa käydä kurkkaamassa  :)
 
Mä kävin Jenni90 eilen kelassa ja kysyin sitä hakulappua sieltä,nii sanoivat että esitäytetty lomake tulee kyllä myös kotiin! :)
 
just kirjotin hirveet stoorit ja pyyhkiyty kaik pois! arg!!!

Niin mitä jos Henni pistäsit puurot suosiolla tauolle? Yhen tutun muksulla puurot oli aiheuttanu ihme levottomuutta ja oli korvannu ne vaan soseilla(muistaakseni tattari-puuro oli sopinu sitte paremmin). Yhestä kirjasta luin että tärkeimmät ruoka-aineet ois tän ikäsillä liha, hedelmät ja kasvikset. Itellä ainaki maalaisjärki sanois et turha muutenkaan liikaa tunkea ton ikäseen vielä turhia hiilihydraatteja mitkä ei sisällä mitään tärkeitä ravinteita. Ja kuituja saa myös hedelmistä, jos niitten poisjääminen puuron kautta huolettaa. Meil syyään vaan iltapuuro, muuten en pidä kiirettä viljojen/pastan/riisin yms. kanssa. Ehkä kantsis luottaa noihin muksuihin, et jos jokin ruoka ei maistu niin ehkä se vaan kertoo siitä että se ei lapselle sovi... ei noi ton ikäsenä kai vielä osaa nirsoilla ihan huvikseenemoticon sori ruoka-paapatukseni!

RTP
kysy noist iltasyömisistä, meil Liekki syö 7 aikaan puuro-hedelmäsosetta jotain pari desiä, sit joko syö tissiä päälle tai nukahtaa hetkeks ja sit vasta ottaa tissiä. Ja sit yleensä eka yösyöttö jo 11-12 aikaan...vois kyl koittaa suurentaa tota iltapuuroa, ehkä menis pitempään sit ilman ekaa yösyöttöä...

Onkos muut hankkinu leikkikehää? Mies oli saanu jo aikaa sit päähänsä et sellanen pitää olla, mä en ees tienny semmosii olevanemoticon aika naurut saatiin ku netist luettiin kuin voimakkaita mielipiteitä ne oli saanu osakseen, nyt päätettiin sit olla "huonoja ja laiskoja vanhempia" ku hankittiin sellanen. Meil on niin pien kämppä ettei voida kaikkee alkaa siirtään pois lapsen tieltä. Tähän asti oon iskeny herran sitteriin kiinni kun meen vessaan/partsille röökille(sieltä siis näkee suoraan olkkariin, en jätä silmistäni herraa). Mut nyt on alkanu pönkee sitteristä ylös ja ei mee varmaan ku tovi et on sitteri selässä mahallaan...joten toi leikkikehä on paras ratkasu. Koska oon sen verta huono äiti et en todellakaan ala oottaa päikkäreihin asti et pääsen vaik rauhas vessaan tai sinne aamuröökilleemoticon

Ja sit piti viel päivitellä tota olikse summerwinen kertomaa juttua siit perhepäivähoitajasta?!!! siis aivan uskomatonta!!! ja niin tarpeetonta ja julmaa!!! ei voi ku aatella kuin surullinen tapaus tän henkilön pitää olla että tekee tollastaemoticon

Oho, taitaa tulla koti-päivä, niin jumalattomasti tullu taas lunta ettei hotsita mennä sotkeen tonne metriseen lumeen vaunujen kans...ei paljoa auta vaik ois kuin isot renkaat vaunuissaemoticon

 
Takaisin
Top