Vauvantuoksuinen arki

Täällä käyty tänään ekaa kertaa vaunuilemassa. Meille sanottiin sairaalassa, että 2 vk ikäisenä saa ulkoilla ja alle -10 asteessa. joten meidän ulkoilut taitaa jäädä aika vähäiseksi jos todella tulee ne kovat pakkaset ensi viikolla.
Meillä hereillä ollaan tunti tai kaksi ja nukutaan 2-3 tuntia kerrallaan. Koko ajan tuo hereillä oloaika pidentyy kun ikää tulee lisää.
Neiti myös pulauttaessa kääntää päätään sivulle jos selällään on esim. hoitopöydällä.
Ite nukutan vaihdellen jommalla kummalla kyljellä ja olen peittoon käärinyt ja selästä tukenut niin ettei käännähdä selälleen. Tosin yöllä nukkuu mun vieressä ja hyvin pysyy kyljellään vaikkei ole mitenkää tuettu mistään.

Hienoa, kiitos vinkeistä :) siis vetäisin toss purkillisen fetaa äskön. Tätä hetkeä olikin odotettu :smiley-ashamed004 me käytiin tosiaan pikaisesti lähikaupassa iltapäivällä. Vauva nukkui koko reissun, ja jatkoi vielä tunnin verran unia kun kotiin päästiin. Isä oli ylpeä vaunuja työnnellessään. :cool01
Vähän väliä kokeilin ulkona niskaa onko kylmä, onko lämmin, onko kaikki hyvin :D eskoinen tosiaan 9vuotias, tässä on itse ihan ensisynnyttäjänä taas hah
Pitääkö mun muuten ilmoittautua tonne jonnekin syntyneiden listalle vai miten toimii :confused004 ensimmäistä kertaa tosiaan kirjoittelen täällä vaikka olenkin tätä ketjua jo kesästä seuraillut.

Tuolla on toi syntyneet joulukuiset lists jos haluaa sinne laittaa mut ei oo tietty pakko ellei halua :)

En ois kyllä arvannut että musta tulee tälläinen pelokas äiti :( Nyt kyttään vauvan hengitystä joka vaihtelee kokoajan ja on mun mielestä huolestuttavaa. Vauva esimerkiki imiessä läähättää, välillä haukkoo henkeä niin että sisäänhengittäessä kuuluu vinkunaa, nukkuessaan 'havahtuu' ja ottaa 3-4nopeaa henkäystä (tätä ei onneksi edellä hengityskatkos)..
Kaikkea tätä on siis tehnyt synnäriltä asti ja siellä sanottiin että normaalia, neuvolan täti sanoi kotikäynnillä että normaalia, mutta en tahdo uskoa.. Maanantaina neuvola ja uusi neuvolatäti, mietittiin että kuvataan puhelimella ja näytetään neuvolassa kun on niin vaikea koittaa selittää.

Pelottaa myös että satutan vauvaa kun nostelen sitä, varsinkin kun nostaa kainaloiden alta, niin ihan kun oisin joskus kuullut pienen naksahduksenkin :confused:

Meidän neuvolatäti muuten sanoi, että nykyään pitäisikin nukuttaa selällään eikä kyljellään! Olin ihan ihmeissäni ja ei hänkään osannut kertoa, että miksi ohjeet nukutuksen suhteen on muuttunut. Kyllä me ainakin nukutetaan edelleen kyljellään, välillä kyllä nukkuu varmaan selällään perhepedissä vieressäni. :)

Aloitin muuten nyt sellaisen osittaisen imetysdietiin, että en juo maitoa ollenkaan ja en syö suklaata. Jos helpottaisi masuvaivoja vauvalla, on niin paljon ilmaa hänellä vatsassa. Tänään tyttö sitten nukkunutkin paljon ja tosi rauhallisesti. En tiedä onko mahdollista, että 2 päivässä näkyisi jo tuloksia?

Winnie, ruokavalio voi näkyä tosi nopeastikin, mutta olikihan virallisesti 2vko et lääkäritkin uskoo tms.
Me kokeiltiin tänään vyöhyketerapiaa, ainakin kakkaa tuli vielä normaalia enemmän, mennään lähipäivinä paristi uudelleen, jos masu alkais kokonaisvaltaisesti helpottaa. Omaa ruokavaliota en oo muuttanut kun ei mikään ruoka selkeästi huudata ja tiedän etten pystyis olemaan ilman suklaata tai kahvia.

Meillä hieman helpompi näyttäis olevan kait ilman suklaata.. Mut mietin kans että mitä vois tehdä että saa Pojun masun toimimaan kunnolla.. Aiemmin siis oli jokaisessa vaipasta kunnolla kakkaa ja nyt korvikkeen jälkeen on huomattavasti vähentynyt.. Tuuti 1:llä välillä vaihtoi pelkkiä pissivaippoja ja nyt kun on ollut tuttelia niin ei ole paljoa parempi kun ei tuu aina kunnolla kakkaa vaikka jokaisessa vaipassa onkin vähän..

En ois kyllä arvannut että musta tulee tälläinen pelokas äiti :( Nyt kyttään vauvan hengitystä joka vaihtelee kokoajan ja on mun mielestä huolestuttavaa. Vauva esimerkiki imiessä läähättää, välillä haukkoo henkeä niin että sisäänhengittäessä kuuluu vinkunaa, nukkuessaan 'havahtuu' ja ottaa 3-4nopeaa henkäystä (tätä ei onneksi edellä hengityskatkos)..
Kaikkea tätä on siis tehnyt synnäriltä asti ja siellä sanottiin että normaalia, neuvolan täti sanoi kotikäynnillä että normaalia, mutta en tahdo uskoa.. Maanantaina neuvola ja uusi neuvolatäti, mietittiin että kuvataan puhelimella ja näytetään neuvolassa kun on niin vaikea koittaa selittää.

Pelottaa myös että satutan vauvaa kun nostelen sitä, varsinkin kun nostaa kainaloiden alta, niin ihan kun oisin joskus kuullut pienen naksahduksenkin :confused:

Ihan normaalilta nuo hengitystouhut kuulostaa :) varsinkaan nukkuvaa vauvaa ei kannata syynätä liian tarkkaan, oon huomannut että käyttäytyy hyvin samalla lailla kun esim koiranpentu nukkuessa, läähättää, sätkii, huokaa pitkään, silmät pyörii päässä, ottaa noita kuvailemiasi hengitysspurtteja.. säikäytti esikoisella, nyt ne hellyttää :) ja se naksuminenkin normaalia, älä huoli siellä ei mitään oo menossa rikki :D

^ Ja se hengityksen vinkuna on kans normaalia. Johtuu siitä, että hengitystiet ei oo ihan loppuun asti kehittyneet.
Mut ottakaa ihmeessä videolle ja näyttäkää neuvolassa. Sitä varten neuvola on, että siellä kannattaa ne mieltä painavat asiat kysellä. :)

Mikähän nyt. Päivän tyttö nukkunut hyvin, ei kauheesti vatsavaivoja ja nyt illalla oikein kunnolla itkenyt ja rauhoittuu vaan turvakaukaloon, jota pitää keinuttaa. Minkälainen yö tulossa..
Ilmas vatsassa täytyy olla, koska kakka tulee oikein paineella kun vaippaakin vaihtaa. En varmaan anna enää cuplatonia..jos se pahentaa tätä?

Meille sanottiin jo 13 vuottasitten että vauvat nukutetaan selälleen. Ja viralliselta taholta kuulin kun oman sain tammikuussa 09. Kummipoijan äiti sanoi sillon 13 vuottasitten kun oltiin hoitamassa kaksosia kun vanhemmat lähti häihin vieraaksi kuin vauvat oli kuukauden vanhoja. Tulivat yöksi kyllä takasin, mutta meillä oli unille laitto sillon hommana.

Mulle on aina sanottu et nukuta kyljellään ja niin oon tehnykkin.. rauhottuukin jotenki paremmin niin :) me ollaan tää yö pienen kans sairaalas kun biliarvot liian kovat.. toivotaa et huome pääsis kotio.

Meillä nukkuu vauva joko selällään tai kyljellään.. Miten nyt sattuu itse haluamaan.. Välillä siis rauhoittuu vain selällään kun taas välillä selvästi kyljellään..

Mulle on aina sanottu et nukuta kyljellään ja niin oon tehnykkin.. rauhottuukin jotenki paremmin niin :) me ollaan tää yö pienen kans sairaalas kun biliarvot liian kovat.. toivotaa et huome pääsis kotio.

Meillä nousi kans bilit, minkä takia jouduttiin ekaks viivytteleen kotiutumista sairaalassa, sitten päivittäiseen labraseurantaan kotoa käsin, sitten kotivalohoitoon ja sit takas sairaalaan, jossa arvot alkoivat lopulta laskea, kun tuputtamalla tuputin maksimit maitoa joka imetyksellä (vähintään 3 h:n välein). Piti vauvan korvalehteä kutitella rinnalla ym., ettei nukahtanu ennen kuin oli 80 g tisutellut. Toivottavasti pääsette helpommalla..

Meillä nousi kans bilit, minkä takia jouduttiin ekaks viivytteleen kotiutumista sairaalassa, sitten päivittäiseen labraseurantaan kotoa käsin, sitten kotivalohoitoon ja sit takas sairaalaan, jossa arvot alkoivat lopulta laskea, kun tuputtamalla tuputin maksimit maitoa joka imetyksellä (vähintään 3 h:n välein). Piti vauvan korvalehteä kutitella rinnalla ym., ettei nukahtanu ennen kuin oli 80 g tisutellut. Toivottavasti pääsette helpommalla..

Voi pientä! Meillä kerta annos sen 50-60ml max 3h välein. Ei ihan jaksa syödä ite kaikkea mut herää n2h välein syömään ja syö n 30ml/kerta joten osilla kerroilla annetaan parikyt millii lisämaitoo. Toivottavasti päästäis jo päiväl himpsuun

Mä olen kanssa aina kuullut että pitäisi nukuttaa selällään. :wideyed: Mutta ilmeisesti se kylkiasento on yhtä hyvä, kunhan vauva ei pääse kierähtämään mahalleen. Me ollaan aina nukutettu selälleen silloin kun nukutetaan sänkyyn, mutta päivällä esim. sohvalla ollaan valvottuna annettu nukkua siinä asennossa mihin nukahtaa.

Vasemmalta kyljellään nukuttaminen näyttää auttavan refluksin oireisiin.. Mut oon koittanut vaihdella ettei nuku aina samalla kyljellä ja mies laittaa näemmä Pojun aina selälleen nukkumaan kehtoon. Taas tänään aamulla oli..

Takaisin