Vauvantuoksuinen arki

Täällä kävellään ite jo pitkiä matkoja. 1 vuotta ku tuli täyteen niin samalla tuli roimasti omaa tahtoa :D Kyllä peltoreita tarvis ku poika kunnolla kiljuu, että voiki niin kova ääni lähtee. Meillä tissitellään vielä joka unille. Yölläki pari kertaa hörpätään. Ja mun kainalossa poika nukkuu vieläkin. Eilen nous kuume, viikko MPR rokotteesta, eli siitä varmaan johtuva. Muuten ollaan kyl terveitä oltu. Mitään selviä sanoja meillä ei tuu. Jaahas, nyt pyllypyykille --->
 
Nyt on pakko kysyä kun itseä mietityttää että miten uskaltaa jättää yösyötöt? Vai jäikö teillä ihan niinku itsestään? Meillähän poika on nukkunut jo 8kk iässä omassa yöt omassa huoneessa mutta syö vieläkin öisin. En jotenkin ole uskaltanut lopettaa imetystä yöllä kun poika kasvanut hitaasti.. Onneksi ensi viikolla on kuitenkin neuvola.

No meilläkin on kasvu hidastunut mutta ajattelin että se maito ei oo riittävää kasvun kannalta, joten kun yömaitoa vähentää niin kunnon ruokaa menee todennäköisesti enemmän päivällä. ..ja niin meillä kävi.
No mä jätin ne tuhannet yösyötöt pois mutta oon laskenu että syötän kuuden tunnin välein yöllä, jos poika pyytää mut jos nukkuu niin annan nukkua. Kuulin et kuus tuntia on sellanen minkä voi vaatia lapselta yöllä.
 
toi tanssiminen on kyllä ihanaa! Meidänkin poju tykkää liikkua musiikin tahtiin. pitäis tanssia itekin enemmän niin oppis poika vähän liikkeitä.
 
Aivan joo no meillä menee yleensä kans se 6h syöttöjen välissä.. Tai no lähemmäs 7h. Poika menee nukkumaan yleensä 20-20:30 ja herää 3 aikaan yöllä.. No täytyy ehkä vaan vielä keskustella neuvolassa tästä kun mies haluais että lopettaa yösyötöt kokonaan.. Mies siis hakee pojan yleensä mulle syltettäväksi ja vie takaisin omaan sänkyyn..
 
Tääl on alkanu semmonenki tiheen imun kausi et huhhuh, kesken leikkienki tarvii saada hörppyjä vähän väliä :D
 
Meillä menee kans maitoa kaks settiä yöllä, on yritelty vähentää maidolla tyynnyttelyä ja opettaa nukahtamaan ilman maitoa. Se olis vaan niin helppo! Nyt taapero saa jonkun megavaihteen aina päälle sänkyyn mennessä ja riehuu sängyssä viimesetkin voimat pois ennen nukahtamista...

Askelia alkoi tulee aika pian synttäreiden jälkeen ja nyt jo kävelee hyviä matkoja niin sisällä kuin ulkona.

Meidän kaveri syö kans aika pieniä määriä ja välillä kakkaan tulee läpi osa ruuasta. Oon ajatellu pitää maitoa siinä rinnalla, josko suolisto kaipaa vielä kypsymistä. Maitoa ei oo viel juonu, mut vesi pillipullosta on hitti!

Sanoja tulee välillä aina vahingossa, tunnistaa kirjoista kyllä jo vaikka mitä! Rakentaa välillä palikoilla vaikka hajottaminen on silti viel hauskinta!
 
Ostettiin tänään pulkka pojalle.. En tiedä onko ihan turha vai ei mutta no..
Meillä kävellään nyt jatkuvasti joka paikkaan ja ihan koko ajan.. Taitaa painon nousu jäädä niukaksi vaikka saatiin se 5 ateriaa päivään. Sain varattua hammaslääkärin myös pojalle ensi kuulle kun olis suositus käydä 1v. Passi pitäis myös hakea pojalle asap että päästään papan kanssa Tallinnaan laivalle :)
 
Meillä tyttö istuu mielellään vauvapulkassa ja isoveli tykkää vetää tyttöä, turvavyö on hyvä kun välillä käyvät umpihankea myöten :)
Kävelyä opetellaan ahkerasti tuettuna, hienosti tyttö ottaa askelia..
Täälläkin omaa tahtoa löytyy, ruokailussakin maailma meinaa kaatua jos yrittää auttaa. Lusikoi hyvällä ruokahalulla isoja annoksia.. tarhassakin syö hyvin ja muutenkin siellä sujuu onneksi, minulla on taas alkanut työt ja luultavasti saan olla vuoden loppuun asti, niin helpottaa kun lapset viihtyy tarhassa..
 
Pitää vissiin itekin jättää tuo lehmänmaito nyt myöhemmälle kun poika vaan irvistelee siitä. Piimää juo, vettä en oo kokeillu mut vois veden ottaa aamu-, väli- ja iltapaloille.

Minäkin haluaisin pojan kanssa risteilylle. Ois ihana päästä laivan buffettiiiin :Heartred ...tai sit jos vaan pistäis pojan hoitoon ja menis aikuisporukalla miniristeilylle. Kaipaisin vähän rentoutumista.

Meillä pulkkaillaan nyt ahkerasti kun tuli lunta. Ollaan taidettu käydä joka päivä pulkan kanssa jossain. Tänään viimeks kaupassa. Noi vauvapulkat on ihan peestä kun niillä ei voi laskea mäkeä :D Ainakin meidän stiga-merkkinen pysähtyy kesken mäen. Pitää ottaa isompi pulkka sitten mäen laskuun mutta ehdottomasti pulkkailu on kivaa!!
 
Kyllä meillä stiga laskee hienosti mäen.. Tosin nyt taas suli lumet pois niin ei pulkkailla mutta tein kuitenkin lumiukon tonne puistoon :D poika nauroi ihan hulluna sitä.
 
Minne aika häviää? Mun pieni on jo 1v2kk.
Selviä sanoja on mm. kissa, äiti, tissi, isi, kakka
... juoksee jo ja ulkonakin kävely kengillä sujuu kohtuullisesti. Iso ero esikoiseen, joka käveli ilman tukea vasta 1v5kk iässä.
Potalla käydään päivittäin tosin välillä vaipan kanssa istumassa. Tissi on tärkeä mut ruoka maistuu myös, 5 ateriaa ollut jo pitkään. Lehmänmaitoa ei käytetä, muuten monipuolisesti syövä neiti.
Isoveöjen kanssa välillä sujuu leikit ja toisena päivänä on nyrkkitappelu.
 
No niinpä!! MeilläkMe jo sisällä juoksee ja ulkona mennään tosi hienosti kengät jalassa. Osaa myös ärsyttävästi itse hakea keittiön laatikoista tavaraa.. Aika vähän tulee tosin tunnistettavia sanoja..
 
meillä myös ei jätetä laatikoita rauhaan ollenkaan! :D sanoja ei juurikaan ole mutta vaihti on kova. Pakastimen ovea avaa myös, isän kieltoa uskoo välillä mutta mulle vaan nauraa päin naamaa... Joten "pakko" leikittää kokoajan että pysyy pois jekkuilemasta :D
 
Takaisin
Top