Vauvantuoksuinen arki

Maanantaina alkaa arki ja mies lähtee isyysloman jälkeen töihin. Sitten ollaankin vauvan kanssa kahden. Jännittää!
Sama täällä, eniten jännittää oma nukkuminen. Miehellä unirytmi ihan sekaisin nukkuu päivät ja itse en oikein osaa päiväunia tai päivällä nukkua. Kun kysyin mieheltä että miten rytmitetään lepo niin sanoi vaan ettei tiedä :grumpy: väsyneenä ei oo kivaa :dead:

Meillä myös mies menee töihin maanantaina. Ja jännittää kyllä tosi paljon. Varsinkin kun meillä on sit pojan kanssa heti tiistaina aika suunterveydenhuoltoon ja keskiviikkona neuvolaan painokontrolliin. Joudun ihan ite menemään bussilla ympäri Turkua sit vaunujen kanssa ja eilen ku kokeilin mennä bussiin niin teki kyllä kipeää :(

Itsellä kanssa ensi viikolla pojan lääkärineuvola ja jälkitarkastus, kiva vaan kun luvattu -20 pakkasia :banghead: neuvolaan vartin kävelymatka ja bussilla ei taas pääse suoraan mutta oon junaillu niin et mies tekee töissä sisään niin päästään neuvolaan ja jälkitarkastukseen sain pojalle miehen siskosta vahdin, onneksi :)

Meillä ilmeisesti menee jälkitarkastus ja lääkäri neuvola samalla käynnillä.. Mietin vaan että mitä siinä jälkitarkastuksessa tehdään että pitäiskö ottaa joku mukaan sinne..

Jälkitarkastukseen voi ottaa vauvan mukaan, terkka sanoi näin minulle kun kysyin. Ainut etten viiti noin pakkasella lähteä keskosen kanssa liikenteeseen, vaikka painoa onkin täysaikaisen verran.

Meillä ilmeisesti menee jälkitarkastus ja lääkäri neuvola samalla käynnillä.. Mietin vaan että mitä siinä jälkitarkastuksessa tehdään että pitäiskö ottaa joku mukaan sinne..

Lääkärin jälkitarkastuksessa tehdään sisätutkimus ja jutellaan synnytyksestä sekä ehkäisystä. Lääkäri kirjoittaa tarvittaessa reseptin ehkäisyvalmisteeseen, jota haluat käyttää jatkossa.

Ok eli melkein vois olla hyvä että on joku mukana siellä sit Pojun kanssa sen aikaa kun sisätutkimusta tehdään..

Mulle neuvolassa sanottiin että ois hyvä olla joku mukana just kun äidille tehdään sisätutkimus.

Meillä neuvolassa se neuvolantäti on vauvan kanssa sen tarkastuksen ajan. Ja meillä on lääkäriajat peräkkäin. Esikoinen täytyy varmaan kyllä jättää johonkin! :p

Niin no sitä just mietin ku raskauden aikana lääkäri neuvolassa oli myös terkka paikalla että onko nyt myös.. Ku siitä ei ollu mitään puhetta ja esim vaunuja ei oikein voi viedä neuvolaan sisälle että vois siksi aikaa laskea vauvan vaunuihin..

Mä olen kanssa aina kuullut että pitäisi nukuttaa selällään. :wideyed: Mutta ilmeisesti se kylkiasento on yhtä hyvä, kunhan vauva ei pääse kierähtämään mahalleen. Me ollaan aina nukutettu selälleen silloin kun nukutetaan sänkyyn, mutta päivällä esim. sohvalla ollaan valvottuna annettu nukkua siinä asennossa mihin nukahtaa.
Samassa käsityksessä oon kans tuon kyljellään nukuttamisen kans.

Fuji, mä muistan, että esikon syntymän jälkeen, kun olin jälkitarkastuksessa, oli vauva juurikin terv.hoitajan luona sen sisätutkimuksen ajan. Ja vauvaa kuljetin silloin neuvolassa sisällä sillä vaunukopalla. Saako teidän vaunuista irti sen pelkän kopan? Kantaa sitä mukanaan, jos vauva vaikka haluaisi nukkua tuon lääkärin ajan. :)

Meillä vauva nukkuu sekä päivällä, että yöllä tuossa unipesässä. On siis selällään. Päivällä hengaa tässä sohvalla ja yöksi otan pesän tuonne sänkyyn mun viereen. Aluksi mentiin pari yötä niin, että vauva oli ihan siellä sängyssä mun vieressä ja nukkui oikeastaan tissi suussa (jotain iloa näistä jättisäkeistä... :grin), mut mä en kuitenkaan saanut kunnolla nukuttua noin ja mies pelkäs, että kierii vauvan päälle, niin otettiin pesä käyttöön. Kyllä sitä vaan itse havahtuu sen noin kolmen tunnin välein beibiä syöttämään ja hän jatkaa uniaan, kun nostaa takaisin pesään ja käärii vähän peittoa ympärille. :)

Meilläpäin lääkäri voi myös laittaa halutessa kierukan jälkitarkastuksen yhteydessä.

Meillä on tossa vaunuissa tällä hetkellä vaan se lämpöpussi. Toki vois harkita sitä kyseistä reissua varten että laittaa vaunukopan siihen..

Meidän neuvolan hoitaja sanoi, että vauvan voi ottaa mukaan jälkitarkastukseen, mutta leikki-ikäisiä sisaruksia eivät toivo äitiysneuvola-ajoille mukaan koska he saattavat pelästyä tai ahdistua kun äitiä tutkitaan. :) Mä aion näillä näkymin ottaa vauvan mukaan, ei mun mielestä ole järkeä miehen ottaa töistä vapaata tuon takia ellei ole pakko.

ollaan lähössä nyt vaavin kaa hetkeksi ulos ensimmäistä kertaa,kun luvattu sitten kovempia pakkasia, ni ei pääse ja tuun hulluks tääl sisällä. . Tuolla on nyt 1 aste pakkasta, ni riittääkö sisävaatteet + toppahaalari ja makuupussi vaunuihin vai laitanko lisäks villahaalarin ? terveisin. Uusavuton :grin

^meillä oli eilen semmone ohkane haalaripuku, fleecepuku, toppapuku ja makuupussi. Tais olla vauva kuumissaan xD ja siis nollakeli

Me käytiin sillon aiemmin niin että oli sisävaatteet, haalari ja eisbärchenin lämpöpussi ja hyvin tarkeni. Otin varmuuden vuoksi myös viltin mukaan (että vai laittaa lämpöpussin sisälle) jos tulee kylmä pienelle..

Takaisin