Vauvantuoksuinen arki

Alle 2 viikkosta ei hajareisin liinaan, vaan jalat n. Sikiöasentoon eli polvet vartaloa vasten. Mä en alle 2 viikkosta koskaan oo liinaan ees laittanu.

Ei se lapsi varsinaisesti mee hajareisin siihen.. Enemmän se on semmonen sammakkoasento ja sillon Vauvan selkä jää kaarelle juuri oikein :) mieki pääsin testaamaan trikooliinan sidontaa (vähän ehkä hankala ku oon lyhyt) ja vauva ei edes huomannut siihen siirtymistä :)

Meillä vauva nukkuu päivisin ja valvoo yöt. :D Mikähän siinä oikeasti on, että yöllä ei meinaa nukahtaa edes rinnalle vaikka päivisin tekee niin koko ajan! Viime yönä taisin saada nukuttua 3h ja sekin pätkissä. Perhepedissä tyttö tykkää nukkua mutta omassa sängyssään ei oikein, ymmärtäähän sen että haluaa lähellä. :)

Meillä vauva nukkuu päivisin ja valvoo yöt. :D Mikähän siinä oikeasti on, että yöllä ei meinaa nukahtaa edes rinnalle vaikka päivisin tekee niin koko ajan! Viime yönä taisin saada nukuttua 3h ja sekin pätkissä. Perhepedissä tyttö tykkää nukkua mutta omassa sängyssään ei oikein, ymmärtäähän sen että haluaa lähellä. :)

Meillä kanssa valvotaan yöt. Nyt mies on viikon töissä saa nähä kuin sitä jaksaa päivät esikoisen ja vauvan kaa kun ei voi nukkua. Pakkohan se vaan on

Meillä onneks vielä nukkuu tasaisesti ympäri vuorokauden. Toki alkaa näemmä olemaan enemmän ja enemmän hereillä myös mut jotakuinkin on säännölliset ajat millon vauva nukkuu. Varmaan muuttuu aika paljon tilanne sit ku vauva saa tarpeeksi painoa! :)

Itse lueskelin kans tuota ipanaisen kanto ohjetta. Tänään oli vauva tosiaan testiajolla eikä kovin pitkää aikaa. Täytyy vaipanvaihdolla tarkkailla tuota lonkkien avautumista ja vähän sen mukaan ajattelin itse alkaa enemmän kantamaan. Nyt yritin hyvin katsoa, että oli polvet peppua korkeammalla ja selkä pyöreänä. Lisäksi paljon kantanut ystävä katsoi vielä asennon lähettämieni kuvien perusteella.

Hirveen vähän tulee ehdittyä lukee ja kirjoittaa tänne. Nyt kerrankin on aikaa kuin vauva nukkuu rattaissa parvekkeella ja isommat on kavereiden kanssa ulkona.
Meillä vauva on nyt kolmena yönä saanut itkukohtauksen joka kestää 2,5-3,5h , ekä mikään auta siihen. Toivottavasti nyt ei ole mitään koliikkia alkamassa. Se itkukohtaus alkaa yleensä siinä 22-23 välissä.
Meillä myös puklailtiin 3-4h ruokailun jälkeen, niin siihen saatiin helpotusta uudesta korvikkeesta. Se on sellainen hypoallegik maito mikä ennaltaehkäisee maitoallerkian syntyä. Toki maidon juonnin jälkeen puklaillaan vieläkin heti ja eikä auttanut mitään niihin mahakipuihin.

Mietin kans noita masuvaivoja! Ihan järkyttävää ku meillä vauva ihan kiljuu noita kipuja. Nyt on päivittäin myös tehty hierontaa minkä pitäis auttaa just masuvaivoihin mut kyllä vaan eilisen hieronnan jälkeen tänään päivä alkoi kiljuen.. Pyysin miestä kysymään apteekista saako cuplatonia antaa näin pienelle vai ei..

Meillä puklattiin eilen ekaa kertaa! Puklua vaan valui suusta ihan hulluna ja tietty olin yksin kotona Vauvan kanssa.. Kuulosti hetken aikaa siltä että vauva ei saa henkeä mut käänsin raukan mahalleen käden päälle niin valui kaikki loppukin puklu pois suusta/nenästä..

Jos cuplatoni ei toimi, voi kokeilla apteekista saatavilla olevaa disflatyliä. Muistaakseni on kalliimpi kuin cuplatoni.

Meillä myös kukutaan yöt ja valvotaan päivät. Ja pulautellaan PALJON. Onneksi ei juuri kuitenkaan kipuilla tai kärtsyillä, tyttö on yleensä tyytyväinen niin kauan kuin pidetään sylissä, mutta havahtuu itkemään joka kerta kun yritän siirtää sylistä sänkyyn. Onneksi kapalointi sentään rauhoittaa jonkin verran, ilman kapaloa meillä ei varmaan nukuttaisi yöllä hetkeäkään. :wideyed: Vauva sylissä en uskalla nukkua, enkä hirveästi lämpene perhepedillekään - jälkimmäinen mielipide on tosin täysin sivuseikka, koska vauva ei nuku vieressä yhtään sen paremmin kuin omassa pedissäkään. Ainoastaan äidin (tai isän) rinnan/mahan päällä kelpaisi nukkua.

Päivällä on sitten taas ihan toinen ääni kellossa. Voisin varmaan soittaa korvan juuressa vaikka käyrätorvea eikä ilmekään värähtäisi nukkuvan vauvan kasvoilla. :grin

Mies meillä taas totesi tänään, että kun vauva on hänen hoivissaan päiväsaikaan, niin mielellään vaan nukkuis mahan päällä!

Terveisiä perhepedistä jossa äiti vaan odottaa, että vauva olisi niin unessa, että hänet voi siirtää omaan sänkyyn. Kolme yritystä jo takana, kaikki huonolla menestyksellä. Ei muuta mut olisi kauhean kivaa ehtiä nukkua nyt yöllä... nukkuishan tuo lapsi ihanasti tossa kainalossa mutta en luota itseeni enkä todellakaan tuohon mieheen että me ei pyöritä lapsen päälle.

Qaakkelu, täällä myös vauva herää helposti kun siirrän sylistä sänkyyn, viimeyönä kokeilin viimeiseksi valmiiksi kapaloida ja sitten syöttää, en tiedä auttoiko tämä vai sattuiko muuten olemaan viimein tarpeeksi väsynyt mutta ei herännyt :)

Oli muuten söpöä kun toinen ei päässyt siinä kapalossa heiluttelemaan käsiään niin koitti kiemurrella ja samalla ärisi ja murisi rinnalla :D

Olisin kans ehdottanut tuota, että vauva alustalle/kapaloon/oman peiton sisään, minkä avulla siirto. Meidän bebe suostuu nukkumaan omassa sivuvaunusängyssään, mutta usein ähräilee ja touhuilee niin paljon, että annan tutin,jotta rauhoittuu uneen. Varmaan sen takia vähän edelleen joudutaan imetysotetta hakeen rinnalla silloin tällöin.

Meillä vauva nukkui viime yönä mun vieressä ja imettämistä lukuunottamatta tuli nyt 8h yöunet. oli kyllä niin tarpeeseen ,kun täällä kukuttu ylhäällä yöt . Aina kun saan öisin vauvan nukahtaa ja yritän siirtää kehtoon ;avautuu silmät ja alkaa huuto (päivällä kehdossa nukkumisessa ei ole mitään ongelmaa) en kyllä haluaisi vauvaa pitää vieressä ,kun pelottaa jo se kiepsahtaa vaikka masulleen tms. täytyy alkaa nyt tänään treenaa tuota kapalointia jos se auttaisi.

Meillä vauva nukkuu 3-4h tyytyväisenä kehdossa jos mies laittaa hänet sinne! Mut sit jos mie laitan niin hetken päästä alkaa ähinä ja huuto.. Viime yönä kukuttiin rinnalla About puol yhdestä puol neljään kunnes pyysin jo itkien miestä ottamaan pojan ja antamaan pullosta maitoa.. (ei se mitään siitä pullosta syöny sit kuitenkaan mut lussutti kuulemma hetken tuttia ja nukahti miehen syliin) sit taas joskus kuudelta poju heräs syömään eikä taaskaan rauhoittunut kehtoon joten otin sit pojan syliin nukkumaan mahan päälle..

Mä olin sit hereillä lapsen kanssa koko yön.. meillä vauva ei herää itse siirtämiseen vaan vasta n 5-10min myöhemmin (jos herää). Oon tulkinnut että tapahtuu vain jos on paljon ilmaa vatsassa. Mun vierellä lapsi on kyljellään (imetään) jolloin paine ei ole vatsassa mutta omaan sänkyyn laitan selälle nukkumaan jolloin sit herää kun vatsaa alkaa kiristämään.

Aamusta mies otti sit lapsen et pääsin nukkumaan. Mies oli jumpannut ja hieronu vatsaa ja nyt tuo lapsi nukkuu tyytyväisenä jo kolmatta tuntia tuolla sängyssään :grin

Mä olin sit hereillä lapsen kanssa koko yön.. meillä vauva ei herää itse siirtämiseen vaan vasta n 5-10min myöhemmin (jos herää). Oon tulkinnut että tapahtuu vain jos on paljon ilmaa vatsassa. Mun vierellä lapsi on kyljellään (imetään) jolloin paine ei ole vatsassa mutta omaan sänkyyn laitan selälle nukkumaan jolloin sit herää kun vatsaa alkaa kiristämään.

Aamusta mies otti sit lapsen et pääsin nukkumaan. Mies oli jumpannut ja hieronu vatsaa ja nyt tuo lapsi nukkuu tyytyväisenä jo kolmatta tuntia tuolla sängyssään :grin

Ootko koittanu laittaa vsuvaa kyljelteen nukkumaan joku ns tuki selän taakse? Meille ohjeistettii nukuttaa vallan niin :) enkä selällään uskaltais ees nukuttaa et sinäänsä meille turha ohje vaikkakin täysaikaiset vauvat ilmeisesti osaavat päänsä kyllä kääntää tarvittaessa

Muokattu viimeksi:
Nyt ollaan miehen kanssa ihan paniikissa, kun aamulla vauva vähän pulautteli maitoa, niin mietitään nyt että jos se tuolla selällään nukkuessa pulauttaa ja tukehtuu :o Pidin kyllä hetken pystyssä ennen sänkyyn laittamista mutta ei röyhtässy..

Takaisin