Vauvantuoksuinen arki

Nyt ollaan miehen kanssa ihan paniikissa, kun aamulla vauva vähän pulautteli maitoa, niin mietitään nyt että jos se tuolla selällään nukkuessa pulauttaa ja tukehtuu :eek: Pidin kyllä hetken pystyssä ennen sänkyyn laittamista mutta ei röyhtässy..
Käännä kyljelleen, selän tueksi voi laittaa pyyherullan.

Nyt ollaan miehen kanssa ihan paniikissa, kun aamulla vauva vähän pulautteli maitoa, niin mietitään nyt että jos se tuolla selällään nukkuessa pulauttaa ja tukehtuu :eek: Pidin kyllä hetken pystyssä ennen sänkyyn laittamista mutta ei röyhtässy..

Meidän vauva pulauttelee todella paljon vaikka röyhtäytän ja pulautan syömisen jälkeen. Sairaalan kätilö vakuutteli, että terve vauva kyllä osaa kääntää päänsä sivulle kun pulauttaa ja noin tuo on selällä ollessaan tehnytkin. Mulla siis ihan sama ahdistus kuin sullakin mutta olen yrittänyt luottaa kätilön sanaan.

Meillä loppuu nyt perhepedissä nukkuminen! Viime yönä vauva heräs vaan 3 kertaa syömään, joten olen toiveikas että tämä yö menis yhtä hyvillä unilla tuolla sen omassa pedissä. Mitenköhän itte vaan jaksan valvoa imettämisen yli, että saan vauvan takaisin sänkyynsä :D

Ite ainakin nukun paremmin jos vauva nukkuu omassa sängyssä.. Ja itseasiassa musta tuntuu että vauva herää paremmin itse syömään kun nukkuu omassa sängyssään

Vauvan "siirtovalmiutta" voi testata nostamalla kättä pari senttiä ilmaan ja tiputtamalla sen tästä. Jos ei herää eikä liiku, niin on syvässä unessa ja todennäköisemmin ei herää siirtoon. Iskän vauvakirjasta löytyi meillä tällanen neuvo.

Mä luin jostain, että periaatteessa pitäisikin siirtää väsyneenä mutta hereillä tai sitten varta vasten herättää siirtäessä - jos siirtää umpiunessa niin vauva voi säikähtää kun herääkin eri paikassa kuin mihin nukahti. Mutta eipä meilläkään tuota noudateta, kun tuolla periaatteella meillä ei nukuttaisi silmäystäkään...

Paljonko muiden vauvelit jaksaa olla päivisin hereillä? Eilen meillä ensi joku 3h hereillä, 1,5h unta ja taas monta tuntia hereillä. En ole innostunut kantoliinoista joten eipä tässä päivisin kovin paljon mitään touhuta, kun poitsu ei meinaa malttaa olla itsekseen juurikaan. Isänsä sylissä pysyy hiljaa, kun mun sylissä vaatii tissiä jatkuvasti.. aika väsyttävää..

Meillä on ollu taas huutopäivä. Kokoajan huudetaan jos en oo vieressä. Isoveljet ei kelpaa seuraan. Lähinnä kun yrittää tehdä ruokaa tai pestä tuttipulloja niin oon käskeny veljien pitää seuraa siskolleen.

Meillä hereillä olo vaihtelee päivittäin nyt. Välillä menee semmonen 2-3h hereillä ollessa ja välillä taas jaksaa just ja just syödä nukahtamatta. Olisko semmoset 6-8h päivässä hereillä. Mä luulen että meille tulee hyvin yönsä nukkuva lapsi jos saadaan noi mahakivut pois. Ja rytmitettyä päivää. Mies vaan tuntuu pilaavan mun rytmityksen kun hakee omasta sängystään tytön pois jos se vähänkään huutaa ja tua sen yläkertaan leikkimään. Ja keskustelee sen kans jokakerta kun yritän nukuttaa yöunille. Tässävaiheessa se ei kauheesti haittaa, mut kun se 3kk tulee täyteen ja rytmiä alkaa muodostuun, niin sillon se kyllä haittaa. Toisaalta toivois että mies olis sillon paljon matkatöissä ja ei pääsis hirveesti vaikuttaan sen rytmiin.

Tänään on nukkumispäivä. Tissille herännyt itsekseen 2-3 välein, kun saa hetken tissiä nukkuu uudelleen sikeää unta. Tämä itseasiassa alkoi jo eilen illalla ja yökin meni vain muutamalla imetyksellä kolmen tunninkin välein. Taitaa tietää levotonta unetonta yötä...

Ei meillä olla hereillä kuin kymmeniä minuutteja kerrallaan.. Tosin taitaa johtua ihan siitä että poju on niin pieni vielä.. Oletan että mitä lähemmäs päästään 3 kiloa niin sitä enemmän ollaan hereillä :)

Fysioterapeutti sanoi että äidin sylissä on välillä levotonta kun maito tuoksuu koko ajan ja isän sylissä rauhoittuu paremmin, tämä on kyllä tullut huomattua kun omassa sylissä on välillä hankala rauhoittua ja nokitaan vaikkei ole nälkä.
Meillä ollaan vaihtelevasti hereillä, välillä jopa useampi tuntikin ja välillä on nukkumispäiviäkin, ihan normaalia sekin. Hereillä ollessa seurustellaan ja ollaan lattialla, paitsi jos tolskaa keskellä yötä, yö on nukkumista varten :grin

Meidän jätkä oli eilen illalla ihan hereillä kun me oltiin nukkumaan menossa. Syöttelin pikkuhuikat ja jo tuli uni!

Ai että mikä yö, pakko tulla hehkuttaa! Eilinen päivä ja jo edeltävä yö oli ihan pelkkää nukkumista, herättiin tissille ja taas unta 2-3tuntia kerralla. Pelättiin sit miehen kans et yö menis kukkuessa mutta ei. Herättiin vain kahdesti syömään ja jatkettiin heti unia. Sai itsekin nukuttua hyvät unet.

Minkä ikäisen pienen kanssa käyneet ekaa kertaa ulkona? Ihan vaan vaikka pienellä kävelylenkillä. Jos ei tosiaan oo pakkasta mut tälläistä +5 molemmin puolin. :bookworm:

Täälläpä törötetään tkssa vauvan kans :( 38,5lämpö yöllä ja huutoitkua 21-02... pojalla oli just 40 asteen kuume joten vähä pikkuneitin puolesta nyt pelottaa :(

Täälläpä törötetään tkssa vauvan kans :( 38,5lämpö yöllä ja huutoitkua 21-02... pojalla oli just 40 asteen kuume joten vähä pikkuneitin puolesta nyt pelottaa :(
Voi pieni. Tsemppiä, toivottavasti paranee pikkuinen pian :(

Meidän neiti nöttönen tänään viikon ikäinen. :Heartred
Suurimman osan ajasta edelleen nukkuu, niin yöllä, kuin päivälläkin. Koko ajan hereilläoloaika kuitenkin kasvaa, kiva nähdä neitokaista välillä silmät aukikin. :joyful: Syö hyvin, ja muutenkin niin perustyytyväinen ns. helppo vauva. Toivottavasti jatkuu samanlaisena.
Me ollaan lähdössä huomenna vähän ulkoilemaan koko porukalla, kun esikoisen kanssa on ajatuksena lähteä vähän paukuttelemaan uudenvuoden paukkuja. Kysyin neuvolan th:lta "luvan", kun hän oli täällä eilen kotikäynnillä. Th oli sitä mieltä, että voidaan mennä, koska tyttö on saanut painoa niin hyvin, eikä ulkona ole liian kylmä (siinä +-0). Kunnolla vaan suojaa vaunukopan, ettei pääse tuulemaan sisälle.

Oi onnea mini 1vkoa :) ihana että kaikki mennyt hyvin ja tyttö on tyytyväinen :)
Meidän poika huomenna viikon, ja kyllä mä meinasin sen pakata kunnolla vaunuihin ja käydä vähän kävelemässä. Pakko käydä lähikaupassa kun en ollut ehtinyt ostaa liivinsuojia ja nyt on kaikki noi " ilmaisnäytteetkin" käytetty pois :rolleyes:
Voinkohan muuten pakastaa pumpattua maitoa esim minigrip pusseihin vai mistä löydän esim niitä lansinoh pusseja?

Mä pakastan minigrip pusseihin . Niihin ihan pieniin 10x10cm. Hyvin toimii.
Kestoliivinsuojat maksaa täällä hyvin itsensä takas. Joka syötöllä vaihdettu tänäänkin kuivaa tilalle

Takaisin