Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
petupapu toivottavasti iida paranee pian,ja saisitte selvyyttä mikä aiheuttaa. ja toki parempi jos ei tarvitsisi lähteä.mutta tsemppiä sinne kumminkin,

joo neiti alottikin heti kutsunnan kun koneelle pääs.

Heippavaan! Pitkästäaikaa..

Koska kaikki muutkin on sen sanoneet, niin sanon nyt minkän, eli hiton hidas eikä mitään tolkkua täs uudes versios!! YNGH#¤%&
Viimeisimpänä kirjoitettu ei välttis ookkaa ekana topicina tai mitenkään korostettu, vaan pitää tajuu kattoo pvm/klon aikaa..

Kirjoitan tähän samaan viestiin kaikkien eri aiheiden turinat kun en jaksa tapella foorumin kans..

Kiinteistä, 5kk neuvolas ei tosiaan ollu noussu paino kuin 170g verraten 4kk neuvolaan -toki pituutta oli sit tullu 3,5cm mut käsky kävi; kiinteiden lisäys! Nyt siis syödään 4-5 ateriaa päivässä, aloitettiin heti ke aamuna puuro ja eilen illalla sit ekaa kertaa iltapuurokin. Suurinta herkkua ei ole, mut hedelmäsoseen kanssa saan kyllä uppoamaan annoksen. Josko ens viikolla alkais lihat!

Uinumisesta, edelleen täällä nukutaan kokonaisia öitä, nyt menty kivasti kellon ympäri parilla tutin laitolla. Nukkumaanmeno on aikaistunut edellisestä 22 20-21 välille! Ja ihan itsestään.. :)

Imettäny en oo enää viikkoon. Sai luvan riittää! Johan mä 5kk jaksoinkin, mikä on hyvin ottaen huomioon että olin luovuttamassa sen suhteen jo 3vkon jälkeen :) Yhtään ei ole Roni protestoinut tissittelyn loppumista, onneksi.

Tupakoinnista, joopajoo.. 2-5 menee nykyään päivässä, annoin itselleni luvan pieneen paheeseen, takaa mulle 5min oman hetken. Mutta, mä en polta pojun ollessa hereillä, eli vain ja ainoastaan sen nukkuessa päivä- tai yöunia. Toistaiseksi musta ei ole jättämään sitä lattialle et "hei äiti menee nyt tupakalle".. Kestän sen pari-kolme tuntia, minkä toinen on hereillä, ilmankin. Mutta älkää suinkaan ottako pahalla, en mä paheksu niitä jotka lapsensa jättää tupakan ajaksi yksin leikkimään :)

Uusia taitoja, Roni RYÖMII! Ikää 5kk 1vko <3 Jo viikonloppuna jouduttiin pariin otteeseen toteamaan, että "miten sä siihen päädyit" ja onhan tuo rinta maassa ja peppu pystyssä jaloilla potkinut itseänsä eteenpäin, mutta tänään, ti 7.12.2010 mä näin kun sen käsillä/ kyynärvarsilla veti itseään eteenpäin! Samaa pääsi todistamaan kaksi kaveriakin ja iskän tullessa kotiin sillekin näytti uuden taidon! :) Ei hurjia matkoja, mutta kumminkin.. Voi kun tää mami on sydän syrjällään vauvansa kehittymisestä mut samalla hiton ylpeä!! Kohta saa heittää hyvästit rauhaisalle olemiselle kun poika on lattialla, pitää olla kattomas ettei suuhun eksy mitään sinne kuulumatonta!

Paranemisia Jamille ja muillekin nuhailijoille <3

kannattaa painaa sitä viimeisin viesti kohtaa..hakee viimesimmät viestit ensimmäiseksi siihen listaan..perseestähän se on joka kerta erikseen hakee,mutta helpompaa huomattavasti kun mitä ettis joka sivun läpitte! emoticon

Joo kyl on pyllystä tää foorumi. En oo päiväkausiin jaksanu taistella kunnolla, muutakun jossain yhessä keskustelussa kävin jotain kirjottamassa. Blääh. Mutta kyllä kai tähänkin tottuu.

Meillä neitinen on heittäytyny syömisen kanssa hankalaks: ei kelpaa vihannessoseet, ei sitten mitenkään. Eikä pelkkä puurokaan enää, pitää olla paljon hedelmäsosetta. Huoh. Kai joku vaihe päällä. Kai täytyy vaan tyrkyttää, vaikka ei maistukaan, ehkä sitten joku päivä maistuu taas. Hedelmäsoseet pelkästään uppoo edelleen hyvin.

Yöt meillä nukuttiin taas tosi hyvin tässä jo ehkä viikon (?) verran, mut sitten viime yö oli ihan mahoton. Ensinnäkin neiti taintu yöunille vasta 22:30. No, sitten meni hyvin 1:40 asti, kunnes alki ähinä ja kääntyily ja itkeskely. Neljän aikaan neiti jutteli itsekseen ties kuinka pitkään. Ja kahdeksalta olisi jo halunnut nousta. Hohhoijaa. Kymmeneltä sitten noustiin lopulta. Mutta verotti sen verran vissiin tuo yö että neiti nukkui vaunuissa ennätyspäikkärit 3,5 tuntia! Sai itsekin vähän hengähtää, joskaan en kyllä päikkäreille osannut ryhtyä. Mutta hoitelin kotihommia ja luin Vauva-lehteäemoticon

Ei hemmetti mä en kestä näitä hymiöitäemoticon

Miksei tääl oo tavallisia hymiöitä!!!emoticon emoticon No kivahan näitäki on tänne tunkeaemoticon

No josko lopettaisin... mutta semmosta. Taidan alkaa painella nukkumaan, jos vaikka yöstä tulisi vähän parempi. Ei uskalla toivoa kyllä sellasta kovin tosissaan...

voihan hitto miten hankalaksi tänne pääsy nykyään onkaan tehty!!??? ei meinaa milläään avata keskusteluja vaikka mulla pitäis tää läppäri olla viimestä huutoo ja nopee ja tehokas ja vaikkka mitä. eikä mulla meinaa olla ees hermoja ootella että nää keskustelut aukeis..... emoticon

onneksi aika moni on facebookissa että saa siellä lukea kuulumisia.. emoticon
mulla on fiilikset vähän nousseet. paljon teki kun oli auto taas omassa käytössä että pääsi viivin kaa shoppailemaan ja kyläilemään. ei tuu kyllä mitään elämästä jos ei oo kahta autoa perheessä. mä varmaan sekoisin 4seinän sisälle.. ;)

meillä viivi on syönyt mun tekemiä kukkakaali-porkkana-pataatti-perunasoseita jo kuukauden.. eilen lisäsin sitten keitettyy proiskuu peruna-pataatin joukkoon niin olipas taas yök yök mitä sä mulle syötät ilmeitä. ilmeisesti proisku ei mennyt niin sileeksi soseeksi ku noi kasvikset että se sitten tökki neidillä ja paljon. muutaman lusikallisen jälkeen yökki niin että oksensi.. :( poloinen.(samoinhan kävi alussa perunan kaa mutta alko se sitten menemään alas.)  tänään oli myös puistatuksia ja irvistelyjä mutta kyllä se alko uppoomaan. onneksi toi ipana syö mitä sille antaa. ja näyttää että ite ei voi syödä sen nähen mitään ku alkaa hamuaa ittelleen ja nostaa metelin että heeeeeeei tänne kans ja heti... emoticon

muutoin meillä mennään samaa rataa.. nukutaan 10-12h yöunia putkeen.. leikitään hirveesti  ja viivi viihtyy myös ittekseen lelujen kaa. sinne lelujensa keskelle se usein nukahtaakin kun on aikansa höpötellyt ja hihkunut ja touhunnut. emoticon pihalla viivi ei malttanut nukkua mutta nyt siihenkin on tullut muutos. ei herää heti kun vaunut pysähtyy pihalle. nyt oon parina päivänä roudannut vaunut takapihalle ja siellä se on nukkunut jopa tunnin. sisällähän viivi nukkuu päikkäreitä kyllä vaikka kuinka pitkään.
on kyllä tosi ikävää jos pikkunen sairastaa. :( meillä viiville nosti taas rokotusten jälkeen kuumeen. pari päivää se kesti. viivi ei silloinkaan kiukunnut.. oli vaan unelias ja halusi olla kokoajan sylissä halittavana. ihana mukula. :)
toivottavasti nää sivut alkaa pelittää paremmin.

En nyt näe edellistä sivua, enkä uskalla kesken kaiken alkaa sitä lataa... Yritän lukea sen tän oman vastaukseni jälkeen.

Onnea Taatulle jos nyt niin voi sanoa tuosta Ronin ryömisestä.

Facebookiin en aio liittyä ja todella harmittelen jos tän uudistuksen myötä ihmiset kaikkoaa. Toimis nyt jo paremmin niin itekkin jaksais.... Meillä on menny tää aamu ihan päin prinkkalaa.

Summerwine ilmeisesti häipyi täältä, ainakin kirjoitteli ylläpidolle sellaisia terveisiä emoticon

Petapapun Iidalle pikaisia paranemisia!!

Meillä taas puuro tuntuu olevan sitä suurinta herkkua. Kaurapuuroo ollaan syöty ja nyt otin tänään jonkun kauramannasuurimon mukaan jossa on siis kauraa ja vehnää. Nea annos onnistu, mutta kun tein siitä itelle nii se meni niin kököks että emoticon  Puuro ei oo pidentäny yöunia ollenkaan. Edelleen herätään...

Ostin muuten ekan kerran kaupan omenasosetta kun ajattelin että on pakko testata jotain mitä sitten vois ottaa sairaalaan ja joulunviettoon äidilleni mukaan, niin ei kelvannu! Mun tekemä omena on ollut suurinta herkkua ja sit omena ei kuitenkaa kelpaa piltissä. Eipä se oo koskaan ennen mitään jättäny syömättä... Testaan jotain toisia sitten...

Hyvin toimii taas nää terveydenhuoltopalvelut täälläpäin.. Soittelin aamusta heti 8 aikaan omahoitajalle että pitäis vauvan kanssa päästä lääkäriin kun oksentelee niin paljon niin ilmoitti vaan että lääkäri tulee töihin 10 aikaan että soitellaan sitten takaisin. Ookke, kello tulee jo kohta 11.30 eikä oo mitään kuulunut.. Ei kai sitten olla kovin kiireellisiä potilaita emoticon

Yö meni aika rauhallisesti, tyttö sammui 19.30 ja heräsi syömään 2 ja 4 aikaan. 6 jälkeen tyttö heräsi yökkäämään yömaidot mun tyynylle ja siihen loppu sitten nukkumiset emoticon  Annoin aamulla kauravelliä+korviketta ja ainakin toistaiseksi on pysynyt kaikki masussa joten jospa tämä pöpö olisikin sitten jo voitettu.. Kunhan Iida herää päikkäreiltä niin kokeillaan josko pysyisi jotain vähän tukevampaakin.

Edelleen on pysynyt melko virkeänä ja iloisena tyttö joten tuskin mitään kovin vakavaa on, joku vatsapöpö vain, mutta vähän kyllä säikäytti eilen kun mikään ei meinannut pysyä mahassa emoticon  Toivotaan että olisi tämä nyt tässä eikä enää uudestaan alkaisi..

Mää aion kyllä jatkaa täällä roikkumista, en osaa olla poiskaan, mutta kyllä ärsyttää tää jumittaminen. Sen ku sais korjattua niin kelpais mulle emoticon

emoticononpas peestä noi hymiö-valikoimat ja koko hiton uudistus!! tuli itelle niiiin pahaan saumaan jotenki, en oo päässy tänne moneen päivään ja juur silloin kun ois niin paljon mussutettavaaemoticon täällä alkaa usko ja toivo, henkiset että fyysiset voimat oleen ihan finaalissa... Meinasin lauantaina ottaa miehestä jo eron, ei meinaa riittää voimat siihen että on suhteessa joka vaan vie energiaa mutta koskaan ei saa yhtään mitään tilalle. Ja pikkuherra vaan valvoo, eilen ei suostunu nukkumaan yksiäkään kunnon päikkäreitä ja viime yön vaan huusiemoticon ei tuntunu mitenkään kipeeltä, söi normaalisti, mut sit vaan huus...ja parhaimmatkin yöt on alituista heräilemistä..huomenna on onneks neuvola, nyt oon hyvässä mielentilassa siihen et vaadin jotain oikeeta apua, ei vaan sitä alituista "tää on nyt tällanen vaihe"-sontaaemoticon syömiset sun muut menee hienosti, herralle maistuu kaikki mitä vaan tarjotaan ja liikkumista harjotellaan, just äsken meni ekoja kertoja samaan tahtiin yläkroppa ja pylly ylös, kohta meilläki on mittarimatoemoticon mistäs facebook-ryhmästä täällä joku puhu? meenpäs heti tutkimaanemoticon ihan siis älyttömii nää hymiöt!

Voi Skallo..Ei kuulosta kivalta ei :( Mut ota ihmeessä puheeks huomenna neuvolassa,pakkohan niitten on osat jotain muutakin tehdä asialle kun sanoo,että sellast se on..

tänää tuli joulukortit jotka Jamin kuvista tilasin,ja vitsit että on muuten hianot! :D kiitos kuuluu mun pikku mannekiinille ;)

joku tossa puhu että muksu ei soseita oikein suostu syömään..(hitto kun ei voi kattoo että kuka..KAtjuskainen?..)no kuitenkin,meillä on sama homma! ennen menny kepeesti se puol purkkia/purkki kerralla,nyt vaan närppii ja ei millään rupeis syömään..sama juttu puuron kanssa..kauheen huudon säestyksellä syödään sit täällä..kun olis se ihan kiva että menis jotain muutakin mahaan ku maitoo,kun sitä maitoo meinaan menis ihan tolkuttomasti..huoh..aattelin jo että laitan noi kiinteet nii soseeks ja liruks ja tuttipulloon,jospa alkas kelpaamaan :DD no jospa ei ny kuitenkaan...

Meillä ei onneks toi nuhasuus oo vaikuttanu uniin mitenkään!*koputtaapuuta* viimestään 21 jami on nukkumassa ja syömään heräilee 6-7 aikoihin,eli ihan hurja parannus kyllä entisiin uniin..ja kyllä mä ainakin sanosin,että puuro on kyllä tuonu tunteja lisää tuon uniin! ehkä se ei kaikilla toimi niin..

minäkin täällä kyllä tuun pyörimään vaikka toi hitaus ärsyttää,mutta ei täältä osaa olla poiskaan..meitä kun on ollu nii hyvä ja tiivis ryhmä kasassa täällä! nyt näky olevan että päivittävät sivuja iltapäivästä ja koittavat korjata vikoja! et toivon mukaan alkas taas pelittää paremmin!!

muoks;
Nyt mulla ainakin toimii tää ihan hyvin..menee suht nopeesti keskusteluihin!

Nyt tää mullakin toimii aika nopeesti, toivottavasti pysyy tälläsenä.. Kaikki kuvat vaan on kadonnut emoticon

emoticon nythän tää toimii vähän noppeemmin.. emoticon

avaa keskustelutkin aika nopeesti ja pääsee jopa keskusteluihin mutta
kirjottaminen menee hankalaksi kun ainakaan nyt ei automatiik vaihda riviä vaan vois kirjotella vaikka kuinka pitkään yhteen pötköön....emoticon

petupapu: teillä vielä sentään on omahoitaja.. täällä päin ei aikaa saa muutoin ku menemällä terkkarille joka laittaa lääkäri jonoon... siks soitankin yleensä neuvolaan terveydenhoitajalle sen soittoaikana tai  laitan meiliä niin asiat hoituu paljon  nopeemmin

mohomaha: teeksä itte sen kaurapuuron vai jotain valmisjuttuja? mä keittelin huolella ja pitkään ryyneistä puuroo ja yritin tarjota tuolle ipanalle sitä tuttelilla notkistettuna tänään oman puuron tilalla niin ei kelvannut. oli yhtä yyyööööök ja yööööök :P joten meillä mennään vielä
ihan sillä vauvojen hedelmäpuurolla aamusin. ja kauravelliä iltasin. tosin ton ipanan pitää saada
vielä sängyssään se oma maitoputeli. emoticon
ärsyjä muuten nää hymiöt. samoja joita meidän prätkäpalstalla...... 

olipas muuten koskettava emmerdalen jaksot. emoticon emoticon pikkasen avasi kyynelkanavia. kauheeta. :(
kyllä sai viiviä halia koko jakson ajan............

Nyt mäkin sain tän jotenki pelittämään emoticon . Piti tulla kommentoimaan jotain, mut ei enää muista... Aika kehno systeemi tämä, kun ei pääse keskustelua selaamaan samalla.
Juu ja aikas outoja hymiöitä täällä. Saa taas tehä omat hymiöt iha itte :)
Miksei tuolta sivun alareunasta saa valittua sitä kesäkuiset-roomia, sillee ku vanhassa sai? Vai enkö mä vaan huomaa sitä? Raivostuttaa aina skrollata takas ylös ku oot just päässy alas emoticon

Mohomaha; kokeile MUKSU:n Omena-Täyshedelmäsosetta? 100% omenaa, hyvää munkin suuhun ja sen kanssa maistui parhaiten Ronillekin Elovena-kaurapuuro :)

En oo ees kaupan valmispuuroja kokeillu..

Nyt toimii täälläkin foorumi, on jo hyvinkin nopea!

En nyt jaksa muuta alkaa kirjottaa, mut toho viimisimpää ni kokeile Nalle puuroi elovenan sijaa jos sitä olit käyttäny... Valmiiks hienojakosempii.
Heh, nallen riisipuuroo tehny mikros nyt muutamat kerrat ni oli mikä kippo hyvänsä ni aina on yli reunojen :D Pitää vissii iteki alkaa syödä samaa puuroo pojan kaa ni voi tehä vähä isomman annoksen ja kattilas.

Ei oo joo kovin montaa eri nimimerkkii kirjotellu, toivottavast nyt ei ihan kuivu tää palsta tän uudistuksen takii :(

Löysin itelleni vaunuttelukaverin ku törmäsin joku aika sitte kaupas vanhaa luokkakaverii ja hänen vaimoosa, jonka myös oon tavannu kerran aikasemmin. Mukavaa jutella vauvajutuista ihan livenä jonku kaa :D Välil meinaa kyl vetästä väärää henkee ku tulee aikas suorii kysymyksii noin niinku puol tuntemattomalt (vaikka en mitenkää herkkähipiäin ooka ja niin pois päin), suomalaiset on kuitenkii yleensä vähä hienovarasempii ku näköjää itänaapuri :D

Hirveest on poika alkanu juttelee, ei meinaa suun vuoroo saada! Ja sit ne väittää et vauvat osaa oottaa omaa vuoroosa puhua :D Hyvä jos ite ehtii suun avata vaan laittaaksee taas kii ku ei viiti toisen päällekä alkaa puhuu.

Riisii oon nyt kokeillu, siit menny pojan maha vähä sekasin. Ja kalastakaa ei o tullu mitää (kopkop). Seuraavaks sit varmaa kaura..

Minä alotin ihan Nallen pikakaurahiutaleilla ja desi vettä ja 1/4 hiutaleita ja 2min mikrossa. Eka minuutti menee hyvin mikrossa, mutta tokan kohalla saa vahtia ja availla mikroo ettei tuu just yli niinku joku sanokin. (itelleni teen maidosta ja se ei tuu yli)
Nyt oon 2x antanu myllyn paras kauramannasuurimoita eli siinä on täysjyväkauraa 55% ja loput vehnää. Siinä samat mittasuhteet kun tossa ylemmässäkin, mutta pitää mikrottaa kaummin ja on muutenkin työläämpi. Ohjeissa sitä ei suositeltais kun maitoon tai sokeroituun mehuun mut kyl oon sen Nealle ihan veteen tehny.
Olen kerran testannut muksun valmistetra kaurapuuroo (kun alotin iltapuuronkin) ja emoticon  miltä maistuu! Nea söi kuitenkin.
Lisään sitten kuuman puuron joukkoon 2 kuutioo hedelmää pakastimesta nii jäähtyy noppeesti. Nea söis kuitenkin ihan ilman mitään.

Tänää ois tarkotus maistella munaa. Tai siis Nea maistaa, enköhän minä oo siinä suhteessa vanha konkari emoticon

mohomaha kirjoitti:

Tänää ois tarkotus maistella munaa. Tai siis Nea maistaa, enköhän minä oo siinä suhteessa vanha konkari emoticon
emoticon hahahaha

noniin, nythän tämä näyttää noppeutuneen jo reilustikkin. vaikka aika outo on kyllä. toivotaan ettei tämän myötä nyt ole lähteny ihmisiä litomaan :/ ja että nuo pugit saatas korjattua mahd.nopiaa.

ja nysse sitte iski se mitä en aatellu et iskis vielä ainakaan vuoteen, nimittäin vauvakuume, iiiiiik!emoticon
luultiin jo nimittäin että oisin paksuna ku oli kaikkia oireita, vaan ei. roppa vissiin kuvitteli (jos nii voi sanoo) raskausoireita. on se ihmismieli vaan niin kummallinen. mies sano että yritetään vaan toista jos haluan, mutta järjellä jos ajattelis se ei olis yhtään hyvä ajatus tähän saumaan. oon just irtisanomas itteni ja kurssit perhepäivähoitsuksi alkas syksyllä, ja onnistusko se ees kahen lapsen kans enää ja just ostettiin uus talo ja ja. en tiiä kuuntelisko sydäntä vai järkeä. on tämä ihmismieli sitte nii mutkikas. no ehkä mää tähän vielä ratkasun löydän emoticon

ompa kyllä kummallisia hymiöitä emoticon

en millään malttas oottaa 6kk neuvolaa, meillä se on vasta ens viikolla, vai olikohan peräti sitä seuraavalla, hoh hoh.

Puuromeiningeistä; ite oon tehny ihan eloveenasta, pikkasen vaan ensin sormin murustellu vähän hienommaks ja sosetta aina sekaan(senkin takia kun muuten saa ootella puol tuntia et jäähtyy sopivaks). Ylikuohuntaan mikrossa autto se et pistin sen vähän pienemmälle, täys lämmöl menee aina yliemoticon (mä en niin pääse yli siitä kuin hölmöi nää hymiöt on..emoticon ) ja tosiaan kantsii kokeilla sitä Muksun omppusosetta niinku Taatuki mainitti. Ostin joku päivä jonku muun merkin omppua ku tota ei löytyny ja oli kyllä koostumus ja maku paaaljon ikävämpi! Jotenki ristiriitasta et meillä herra vetää lusikasta kaiken mitä vaan antaaemoticon mä kun aattelin et tää sose-vaihe kestäis vaan sen aikaa et herra osaa vähän paremmin ite syödä sormin ja nyt on vaan niin helppoo antaa lusikasta että pelkään et sormiruokailu jää pian taka-alalleemoticon hooh, pitäis itte skarpata... kuten tässä aina valittelen, kun ikinä ei saa nukkua niin elämä on sellasta selviytymistä päivästä toiseen että ei jaksa kun ihan pakolliset kuviot hoitaa...on jääny myös omat laihikset ja kuntoilut ja muut hommat ihan taka-alalleemoticon

mua harmittaa kun toi tavallinen puuro ei tuolle ipanalle uppoo... syö tyytyväisenä sitä muksun päärynä-hedelmäpuuro plussaa joka tehdään kiehuvaan veteen. mitään valmis-tetra puuroja en halua antaa. ois vaan aamut mukavempia (voiko ne oikeestaan ollakkaan ku saa nukkuu ysiin tai kymppiin ja ipana on yhtä auringon paistetta koko ajan???) kun sais samaa puuroo syöttää mitä itte syö, tänään taas maistatin kaurapuuroo niin menee kyllä alas mutta toinen on ihan oksun partaalla niin en kehtua enempää kiusata.
kauhee miten se emmerdalen jakso jäi kummittelee mieleen. tuli itte nukuttua pikkasen huonosti viime yö kun kattelin vaan viiviä ja kuuntelin sen hengitystä....emoticon
tänään ois edessä viivin huoneen uudelleen järkkäys. ostelin kaikkee ihanaa viiville ja huoneesta tulloo prinsessa huone. tosin sen pinnasänkyä en halua vielä siirtää sinne. meillä niin iso makkari että viivin sänky mahtuu sinne loistavasti ja haluan että viivi nukkuu mun "viekussa".......
kuinkas muilla? onko ipanat siirtyneet omiin huoneisiinsa? meillä viivi ois jo siirtynyt mutta mun ukkeli ei halua että ipana nukkuu yksin... ja nyt mäkin oon kallistunut siihen että viivi ois vielä meidän huoneessa. sitä on niin ihana katella ja ihailla ja aamulla herätä kun vieressä hihkuu iloinen ja hyväntuulinen vauva jonka nappaan heti viereeni..emoticon

Ootko hani kokeillu tehdä siitä puurosta löysempää?

Äsken tosiaan Nea maisteli elämänsä ensimmäisen kananmunanpuolikkaan ja annoin sen oolannin perunasoseen ja seitikuution kanssa. Hyvin meni vaikka munan palaset oli vähän oudompaa. Kuitenkin kun noita teollisten valmistajien nettisivuja tutkin niin olikohan Hipp-merkillä jolla on pehmeitä palasia jo 6kk lähtien niin ajattelin että munallahan sitä on hyvä testata kuinka palaset uppoo. Vaikka ainahan niitä oma tekemässä sapuskassa on, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Munasta ei vaan saa sellasta etteikö niitä paloja ois reilusti! Mutta ne on pehmeitä paloja ja hyvin uppos! Oikaskaa jos olen väärässä, mutta eikös kalaa ja munaa saa syöttää samalla aterialla? Sen tiiän ettei kanaa ja lihaa saa proteiinin vuoksi, mutta eikös kalaa saa? Oon ainakin törmänny ruokaohjeisiin jossa mm. munakastiketta syödään kalan kanssa. Ideoita muuten minkä muun kanssa munaa vois antaa? Toukokuisista luin että Babaytoyn neuvolan täti oli suositellu alottelee puolikkaalla munalla niin niin tein minäkin sitten.

Takaisin