Vauvan tuoksua <3

kattili ootko kokeillu jos sileän ruuan sekaa sekottas pikkase kokkaraisempaa ja sit aina lisäis kokkaraist enemmä jos alkaa sujumaan..?

 
Meillä Roosa syö hyvin puuroa ja muitakin ruokia. Ainut mikä ei uppoo on maissi, ei tykkää yhtään.
Puuro hiutaleet oon surrannu pienemmiksi, keittämisen jälkeen lisään tuttelia ja hedelmä tai marja sosetta. Itsekkään en syö puuroa ilman marjoja tai jugurttia.

Illalla syötän puuroa ja kuitenkin herää kahdesti syömään yöllä  ( 2 maissa ja 6 maissa) Jotenkin siihen on jo tottunu että joutuu heräämään.... emoticon

Mitenkäs teillä päivän rytmi?

Meidän päivä:
8 maissa heräillään. 9.00 aamupuuro. 11-11.30 ruoka.Ruuan jälkeen ulos jos ilma sallii. 15.00 välipala. 18.00 maito ja jotain hedelmä/marja sosetta. 20-20.30 iltapuuro. 21-22 nukkumaan.

Toki poikkeuksiakin on varsinkin jos käydään jossain niin se vaikuttaa heti nukkumaan menoon.

Mies ja anoppi ei ymmärrä miks oon rytmittäny päivän... "Eikös lapsen voi silloin syöttää kun tulee nälkä?"
Mutta kun päivän rytmistä pitää kiinni niin ei tuu sitä nälkä kiukkua tai väsy kiukkua! Paljon mukavammin menee päivät kun tyttö saa ruokansa silloin kun on tottunu sen saamaan. Roosa osaa jo odottaa sitä.

Roosan serkullakin oli ruoka ajat mutta eipä ole enää kun ovat paljon  mummolassa. Koko ajan pientä naposteltavaa antaat ja ei kaikki sieltä terveemmästä päästä... Sipsiä, karkkia,limpparia. Pojalla ikää kohta 3v.

Pitää mennä päivän työt kutsuu.....
 
Tosta omaan huoneeseen siirtämisestä.. Meillä tyttö nukkuu edelleen mun vieressä (mun ja seinän välissä, ettei putoa). Esikoinen siirtyi omaan sänkyyn ja huoneeseen jo 3kk iässä eikä ollu mitään ogelmaa, en tiiä miksi tää nyt on mulle niin vaikeeta. On vaan niin mukavaa kuunnella sitä tuhinaa siinä vieressä emoticon  Puolikkaan yön oon kokeillut nukuttaa omaan sänkyynsä ja oli tosi orpo olo, tyttökin nukkui tosi levottomasti ja kolmen aikaan kävin hakee tytön viereeni. Pitäis varmaan kohta katkaista napanuora ja alkaa harjoittelee erillään nukkumista emoticon

Niin ja vaikka nukkuu vieressä niin ei me mitään aikuisten touhuja tehdä silloin kun tyttö on siinä, silloin siirretään jonnekkin muualle tuhiseen emoticon

Meilläkään ei meinaa oikein kaurapuuro upota vaikka oon yrittäny saada siitä mahdollisimman hienoa. Enkä usko että ne vähäiset kököt on se ongelma siinä kun ihan hyvin syö muitakin ruokia missä on sattumia mukana. Puuro ei vaan jostain syystä maistu, hedelmäsoseiden kanssa jotenkuten uppoo mutta silti tökkii. Muita puuroja ei olla vielä kokeiltu kun kauraa, saa nähdä onko kaikki yhtä yök vai vaan tää kaura..
 
Kiitos kattili vastauksesta, eniten mua ottaa koville tosta yöpullosta vierottaminen siinä suhteessa että miehen unet kärsii siitä kun vauva huutaa. Tai ainakin näin ajattelen, todellisuutta en tiedä emoticon Kattellaan mitä tapahtuu... Huoh voih.
Piti vielä sanoa, että onpa teillä paljon pakkasta! Meillä vain -8.

Kivaa taas kun tää toimii nopeemmin, ei oo arkirutiinit ihan sekasin enää emoticon
 
Ansku87 Hehe, voi hyvänen aika, nuinkin yksinkertanen asia ja en oo ees aatellu. Kylläpä sain hyvät "nyt nolottaa"-naurut emoticon
Pittääpä heti kokeilla. Tää foorum on NIIIIIIIIN mainio :)

Ja mohomaha vielä, me sovittiin miehen kanssa silleen että sitten kun sitä alkaa häiritä itkut ja ähinät niin se tänii mua yöllä ja sitten teen asialle jotain (eli yleensä annoin vähän maitoa) ja sitten poika rauhottu. siksi meillä varmaan menikin pitempään kuin tuo neukkujen sanoma 3 yötä. Lisäksi kyllä on tuo pojan jääräpäisyys :) Mutta ukko käytti kans korvatulppia, silläsia kittisiä, niin ei kuullu itkut kauheen hyvin läpi. Kyllä ne tulpat korvissa viikon ukkoki voi nukkua :))

Ja meijän päivärytmi on kutakuinki tällänen:

Herätään klo8-9, (vötkytellään vielä tunteroinen sängyssä.)
Aamupuuro 10 maissa.
leikitään ja tuuskataan n.klo 13 asti ja sitten potturuoka
Sitten mennään hetkeksi ulos ja sitten ukko jää samalla vaunuihin nukkuun.  (nukkuu 1h-2h)
sitten taas syyään (välipala, hedelmäsose, kun on heränny)
taas syyään abaut klo17 potturuoka
sitten päikkäreille. (nukkuu 30min-1h)
iltapuuro klo20
nukkumaan klo21

Niin ja me asutaan merenrannalla niin täällä tuulee aina ja on aina tosi kylmä verrattuna muihin paikkoihin. nytkin koko ajan kiristyy pakkanen, jo -26 hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!
 
No hyi Kattili,missä päin noin paljon on pakkasta? hrr..meillä on "vaan " 14 astetta :D

Mä siirtäsin Jamin omaan huoneeseen heti jos olis vaan se ylimääränen huone..mutta ei..miehen talopuheetkin on hävinny ku tuhka tuuleen,joten ihan heti ei oo muuttoo ootettavissa..Jami on välillä niin herkkäuninen,että pieneenkin kyljen kääntämiseen havahtuu..
viime yönä heräs jo 3lta,koitin samaa kun mohomaha,ensin tassuhoitoo,vaan ei ollu mitään apua,ei auttanu kun maito hakee..ei millään olis nukahtanu! Tunti oltiin hereillä,sen normi 5-10min mitä se syö..argh..menin sit sohvalle loppuyöks,jami heräs puol7 pintaan..oli pissat tullu läpitte ja kaikki muukin tuntu hannaavan nii noustiin ylös..
7 herätin miehen että josko se vois heräillä Jamin kanssa,että saisin ite unen päästä kiinni,kun ei loppuyönä tullu enää oikeen nukuttua..no antohan se TUNNIN nukkua rauhassa,siis voi morjesta päivää..tulee sänkyyn jamin kanssa höpöttelee ja jami potkii mua selkään..olipa niin pirtee olo että..

nyt on risottoo,kanaa,purjoo,pasternakkaa,omppua ja vaikka mitä muuta soseutettuna ja oottelee että joku laittas pakkaseen :P toi risotto oli kyllä hyvää,pikkasen mausteita ja vois itekin syyä!

huomenna olis tarkotus lähtee joululahja ostoksille ja käydä katsomassa jamille turvaistuinta..
 
Mulla ei ole vielä menkat alkanu, eikä mitään viitteitä ole.. Imetän kyllä edelleen paljon, mut maito on kyllä nyt muuttunu oikeastaan pelkäksi juomaksi pojalle. Ehkä sillä saa hieman lisäaikaa jos oikeaa ruokaa ei ole heti tarjolla. Mut tosiaan menkkoja odotellessa.. Yhden testin oon tehny nyt tän puolen vuoden aikana, pitäis vissiin toinen tehdä tässä jossain vaiheessa varoiks, mut en kyllä usko et oisin raskaana.

Me käytiin lastenklinikalla paisekontrollissa taas tänä aamuna ja nyt ei onneks enää tarvi jatkaa ab kuureja, johan niitä pari viikkoa pieni joutukin syömään.. Ihan parantunu peppu ei vieläkään ole, mut nyt vaan katsotaan lähteekö uusimaan taas vai painuuko pois. Lääkärin mukaan toisille vaan tulee näitä ja ne pitäis helpottaa 1-1,5v ikään mennessä, ja suurin osa potilaista on poikiaemoticon

Meillä poika ei myöskään pidä kökkäreisestä puurosta, ollaan sitä nyt harjoteltu jo viikon päivät mut vieläkin kakoo ja säikäyttää monesti vanhemmat kun kuulostaa niin tukehtuvalta! Mies jo kysykin et miks sitä pitää pakottaa sellasta syömään mistä se ei selkeesti pidä mut yritin sit selittää et kokkareiden syönti tulee kuitenkin jossain vaiheessa eteen ja on jo kielenkin kehityksen kannalta tärkeetä...Mut onhan se inhottavaa toista huudattaa! Mä oon antanu normi puurohiutaleita, jotka olen ensin pussissa nuijinu pieneks! Sen vinkin sain täältä joltain, kiitos siitä emoticon

Mitäs sit, meidän rytmi on aikalailla samanlainen ku teillä muilla.
Aamulla herätään klo 8 (paitsi tänään poika heräs 6.20?? ) ja 8.30-9 aamupuuro, sit leikkiä ja klo 11-12 lounas (liharuokaa) ja sit pitkät unet (2-3h) yleensä ulkona, sit taas kasvisruoka siinä 15-16, jonka jälkeen leikkiä ja oleilua. Joskus tässä välissä välipala, yleensä hedelmäsosetta ja sit pienet unet n. 1/2 h siinä klo 18. Sit illalla iltapuuro noin klo.20 ja sit tissin kautta nukkumaan kun vaikuttaa väsyneeltä, yleensä siitä 21 maissa. Ja maitoa annan joka ruoan päälle, juo minkä jaksaa. Yöllä herää sen kerran syömään, joskus ei ollenkaan. Ja poika nukkuu vielä meidän huoneessa omassa sängyssä, omakin huone hänelle olisi valmiina mut jotenkin haluan vielä pitää siinä lähellä. Ihana kuunnella tuhinaa yöllä ja varmistua et kaikki on hyvin :) Se Emmerdalen pari päivää sitten tullu jakso säikytti mutkin pahanpäiväisesti emoticon

Ainii, näin ihan sika outoa unta viime yönä, siinä tapasin Henniv:n ja Tyttö Koon neuvolassa ja todettiin et asutaan samalla kadulla Vantaalla Korsossa ja sit jostain syystä lähdin Henniv:n kanssa kahdestaan viemään eräälle mun tutulle joulukorttia. Pimpotettiin ovikelloa ja tää mun tuttu tuli avaamaan, otti kortin ja sano et hänen täytyy lähteä vessaan ja sit me vaan jäätiin siihen ovelle seisomaan ja pähkäilemään et tuleekohan se vielä takas meidän kanssa juttelemaan...Ihan sekoa!!
Ehkä tää alkava flunssa on sekottanu mun pään ihan kunnolla!!!

No, eipä sitten kummempia tältä erää, hyvää viikonloppua kaikille!
 
me ei olla rytmitetty päivää.
 ainut on että PÄIVÄLLÄ viivi syö n.3-4h välein. meillä päivärytmi vaihtelee ihan sen mukaan mitä tehään. viivi on niin kiltti ettei hätkähdä mistään. välillä on päivällä sen 5h hereillä yhteen soittoon välillä taas pitää parin tunnein välein nukkuu ja ei haittaa ollaanko silloin kylillä, kylässä, kaupassa, autossa vai missä. neiti nukkuu just silloin ku itte halluu  ja siellä  missä ollaan. viivi ei kiukuttele eikä kitise. ainut mistä oon yrittänyt pitää kii on se että laitan sen omaan sänkyyn viimeistään 22.30 ja annan iltamaidon jonka se juo ittekseen sängyssä. usein nukahtaa siihen, joskus höpisee ja hihkuu ittekseen pari tuntia siellä ja sitten nukahtaa. ja nukkuu sinne aamu ysiin.kymppiin. tänään vedeltiin unia molemmat 10.30 asti.
just miehen kans puhuttii eilen siitä pitäiskö alkaa rytmittää päivää niin se oli ehdottomasti ei. ollaan kuulema lirissä kun  viivi  tottuu johki rytmiin ja pitäiski lähtee tai tehä jotain ja sitten alkaa se kiukku. joten emmäkään sitä sit ala rytmittelee. se kerkee koko elämänsä elää kellon mukaan ku kouluun ja työelämään menee..... :) nyt se saa olla rauhassa vauva.

KATUSUTARIINA:mä sain silloin ihan luvan tulla heti uudeelleen raskaaksi vaikka olikin sektio. noh sulla varmaan eri asia kun eikös sulla oo tehty useampi sektio? sanoi vaan että raskautta seurataan tarkemmin. mutta nythän meillä tilanne taas eri kun pistettiin vauvautumis asiat jäihin.
 
hani, mistä tollasia vauvoja saa tilattua?emoticon  ite niin rutiineja inhoavana ihmisenä oisin mielissäni jos vois kans elää ilman aikatauluja, mutta toi jeppe selkeesti vaatii niitä ja jos päivärytmillä on yhtään mitään parantavaa vaikutusta yöuniin niin ei oo varaa livetä rutiineistaemoticon

Toiset kun on rauhallisia jo vauvoina, ja toiset ei: Liekki veti eilen illalla selkeet iltahysteriat, niitä on jo ollu ilmassa mutta eilen oli pahin, tyyppi vaan kilju ja venkoili(ei itkua vaan selkeitä ylikierroksia) ja näin jo sieluni silmin kuin se parin vuoden päästä vetää ympäri kämppää ja kiljuu kun sitä yrittää saada nukkumaanemoticon
 
Piti tännekkin tulla hehkuttaa vaikka tuolla facebookissa laitoin tapahtumasta jo videonkin, mutta täällä siis opittiin eilen konttaamaanemoticon !!




 
summerwine onnittelut konttaus taidosta. emoticon

meil ei myöskään sen koommin oo rytmiä,ku et 20 aletaa tekee ilta hommat. sit lopuks sänkyyn jos ei ooo nukahtanu maidon aikana. sänkyynsä nukahtaa siis. :)

äsken jopa söi suht hyvin bataatti-kesäkurpitsa ruokaa.et jospa se tästä lähtee :)
 
summerwine:ooooi siellä jo kontataan!!! emoticon meillä vasta viivi yrittää päästä kauhiasti lattialla ryömimään mutta liikkuu vaan pari senttiä. mutta pyörii kyllä ympyrää... :) ja selällään ei halua olla juuri ollenkaan. heti vaan massulleen.

skallo:toki joskus se rytmitys on ainoo konsti että saa päivät sujumaan ja lapsen tyytyväiseksi.
mä en tiijä mistä toi viivi on ton rauhallisuutensa perinyt. ehkä isältään ku se ei hermostu mistään. :)  on vaan jotenki helppoo kun ei tarvii kelloo katella ja voi tehdä mitä vaan ton ipanan kaa. ei niinku sen päivärytmien takia tarvii siirtää tai perua mitään. ja sitä se mun mies varmaan ajo just takaa kun ei annakkaan mun alkaa rytmittää tota päivää. pääasia että syö 3-4 välein ja nukkuu ku nukuttaa.

tosin mä olisin ONNELLINEN jos toi ipana nukahtais jo ysiltä, jäis enemmän aikaa olla ukkelin kaa kahestaan/laatuaikaa...emoticon  mutta sillä viivillä on kauhiasti virtaa ja hihkuu vaan. ja silmät kirkkaina vaan touhuaa vielä kymmeneltäkin ja virtaa niin kauhiasti. viime viikolla se nukahti kerran ysiltä mutta heräs yöllä ja oli yhtä naurua ja höpötystä ja mylläämistä. kesti kauan ennenku sain sen tajuu että nyt nukutaan vielä. :)
parina iltana viivi on meinannut jotain iltakiukkua vetää siinä ysin kieppeillä mutta vien sen sänkyyn, pistän mobiilin välkkyy/soimaan ja työnnän putelin suuhun ni se on taas rauhallinen ja yleensä hihkuu pois sängystään meidän seuraan.
yllättävää kyllä mutta iltakiukku on loppunut ku seinään heti kun oon riisunut ipanan nakusilleen ja laittanut sille kiitoradan tohon sohvadivaanille. siinä se hihkuu ja on ku ei mitään kiukkua ois äskö ollutkaan..emoticon
 
hmm,täytyy kyllä sanoo että vaikka meillä on päivärytmi,et syyään suurinpiirtein samoihin aikoihin ja nukutaan samoihin aikoihin päivästä,nii ei se meijän menoja millään lailla rajota! Ihan se on minusta sillon jo äidistä kiinni,jos päivärytmi rajottaa elämää..
 
Hani: ne kattoo jokaisessa sektiossa nykyään erikseen millasessa kunnossa kohtu on, ja tuomio on sitten sen mukanen. Aikaisemmin eivät kieltäneet, nyt tuli lähes ehdoton ei. Ja juu, mulla siis kolme sektiota nyt takana.

Tosta rytmistä.. Meillä Marika menee kuitenkin kohta puoliin, huoh, hoitoon, ja siellä tuo rythmi on aina samanlainen. Yritän nyt pikkuhiljaa tässä muokata samansuuntaiseksi. Onnistuu sitten paremmin tuo hoitoon meneminen.

Skalloko se kyseli sterilisaatiosta jossain vaiheessa että olenko sitä ajatellut? Juu, mutta vielä yhden ajattelin tehdä ja koska sekin tulis olemaan sektio, niin siinä samalla sitten myös tehtäis sterilisaatio. Ja varsinkin, kun olen päättänyt että seuraava sektio tehdään nukutuksessa. Enpä ainakaan tajua, jos henki lähtee. emoticon  Mulla siis nuo kaikki synnytykset mennyt niin käteen, että ei tuo seuraavakaan voi ihan putkeen mennä.. 

Munaa meinasin tarjota ihan tyyliin kasvisten kanssa.

Meillä pidettiin muuten se unikoulu. Kolme yötä meni ja Marika oppi nukahtamaan ilman maitopulloa. Paha vaan, että meillä jaetaan lehti 4 aikaan aamulla, johon neiti herää joooooka päivä(paitsi tänään, kun lehdenjakaja tuli myöhässä) ja siihenhän se neiti sitten herää. No sillon sillä on jo kyllä vähän nälkä, joten annan sen maidon, jonka avulla jatketaan unia 9 asti. Ja niin ku että millasta unikoulua? Tassuhoidon ja perinteisen "huudattamisen" risteytys. Nyt mennään päikkäreille, yöunille ja jatketaan unia ilman maitoa. 

 

 
henniv: niinhän se pitäiski mennä. tunnen vaan muutamia äitiä joilla se lapsen/lapsien päivärytmi rajoittaa elämää ku ei voi tehä sitä eikä voi tehä tätä ku on silloin nukkumisaika(vaikka lasta ei selvästikkään väsytä) tai silloin meillä on just ulkoiluaika.. tai meidän lapsi nukahtaa kuitenki matkalla ja sitten pitää herättää ja ja ja..
esim: oltiin ystäväni mökillä juhannuksena viettämässä juhannusta. siellä oli myös muita ystäväni tuttava pariskuntia. tämä ystäväni kellotti koko päivän kymmen minuuttisen tarkkuuella. ja tuntu ressaavan jos aika ja asiat ei mennytkään sen kellotuksen mukaan. jokaiselle asialle oli kellonaika.: te meette saunaan sillon, ipanat syö sillon ja sillon, lapsi 1 menee päikyille kello se ja se ja iltapala kello se ja se. kyllä ne muutkin aikuiset pyöritti silmiä että haloo me ollaan LOMALLA ja samoin lapset!itte en haluis sellaseen "oravanpyörään"- hirveetä ressiä luodaan sillä kellottamisella ittelle. ymmärrän että lapsella on hyvä olla rytmi mutta että ihan kymmen minuuttisen tarkkuudella vaikka lasta ei väsytä tai ei halua leikkiä jne.

mä tiijän että viivi nukahtaa autoon just ku sen käynnistää ni ei se meidän menoja rajota. jos nukkuu  ni nukkuu. ja herää sit autosta siirtäessä niin herätköön. jos huuta 5min sen jälkeen huutakoot. rauhottuu ihan varmasti.. :D elämän pitää olla lepposta ilman ite tehtyjä ressejä-lainatakseni miestäni....
 
Hani: tiiän itekin muutaman äidin jotka toimii juuri noin..kotona on oltava ruoka aikaan,esim.kyläilessä ollessa,ei voi syöttää lapselle vaikkapa sosetta,pitää lähtee kotiin syömään..hohhoijakaa..Pakkoko sitä on väenvängällä elämästänsä tehdä vaikeeta,ja sit valittaa kun lapsen kanssa on niin kamalan rankkaa..
Ei toi rytmittäminen musta tarkota sitä että se olis pakko joka ikisenä päivänä aivan samaan kelloaikaan tehdä samoja asioita,jos toisella ei oo nälkä tai ei väsytä,mekin mennään sen mukaan miten päikkärit päättyy,joka päivä elää meidän rytmit..ainakin musta on hyvä että sinne päin on!
 
tollanen minuuttiaikataulu mist hani puhu ois kyllä melkosen rajottavaaemoticon ehkä se on pakko joskus arkena jos on monta muksua...kävin tänään kaupungilla kahvilla ja fiilistelin sitä kun raskaana ollessani istuin samassa paikassa ja aattelin et nyt pitää nauttia tästä tilasta kun vielä voi, sit tänään mietin taas et pitää nyt nauttia tästä kun poika nukkuu vielä vaunuissa tyytyväisenä ja äiskä saa ihan rauhas istuksia..tuli tällaset mieleen ku kattelin mammaa jolla oli kolme pikkutouhuujaa pyörimässä ympärilläemoticon et vaik joutuuki vähän rytmittää päivää niin täytyy nauttia viel tästä kun aikataulu on liukuva ja joustava ja laps viel noin pieni ja helppo liikenteessäemoticon

Tosta unikoulusta, mä oon niin pahoissa univeloissa et en voi poikaa kauheesti omin voimin huudattaa, meininki kun on se että mun on pakko nukkua joka hetki minkä vaan saan..tassuttelulla ei oo mitään tehoa Liekkiin ja se on sellanen huutaja et kun hermo menee niin sehän huutaa sit tuntitolkullaemoticon kerran tai kaks oon koittanu mut omat voimat on niin tapissa et hajoon siihen huutoon tosi pian...
 
Jep, meilläkin tuo päivärytmi elää vähän joka päivä. Ei todellakaan mennä minuuttiaikataululla, edes noiden isompien kanssa. Se on kyllä jo ihan sairasta ja nimenomaan ahdistavaa, luulisin että jollain tavalla myös lapsille.
Ja tolla tavalla pystyy myös jonkin verran vaikuttamaan tuohon, millon muksu menee nukkumaan/herää. Eli tyyliin ite muutan muksun unirytmiä niin, että herätän sen päikkäreiltä hiukan ennen kuin ite olis heräämässä. Vartin verran illassa muutan nukkumaanmeno aikaa, enemmän kerralla voip aiheuttaa just tuon, niin ku sulle Hani kävi, eli Viivi kukku sit koko yön. Mulla oli muuten samaa ongelmaa tuon ensimmäisen muksun kanssa, tuli mieleen, vaikka aikasemmin facessa sanoin, että aina nukkuneet samoihin aikoihin.. No kai ny, ku toi rytmitys on nykyään melkein verissä emoticon Mutta niin, poika kukku aina jonnekin puolille öin ja sen kanssa sain sitten harjotella näitä juttuja. Sitä kerkee unohtamaan yllättävän paljon asioita 9 vuoden aikana.. emoticon

Skallo: eikö sulla oikeesti ole ketään, joka jeesais. Hoitais ton unikoulun vaikka sun puolesta? Jotain kaveria tms? Ja siis huutaako teillä Liekki nälkää vai onko se enimmäkseen sellasta hihkumista? Meilläkään mitään hyötyä oikein tosta tassuttelusta ollut, mikäli tyttö pääs oikein heräämään. Ja no yleensä pääsee, koska en ihan heti lähde sinne sänkyyn kurkkimaan, vaan odotan, että jos se siitä itekseen rauhoittuis. Suoraa huutoa se enimmäkseen oli, kamalaa kuultavaa ja ihan helvettiä koko touhu. Mutta mieluummin mä tein sen nyt, kun sitten joskus lähempänä vuoden ikää, kun tahtoa ja halua on hiukkasen enemmän. Ja juu, sitä huutoa kesti 45 min per kerta. Hommasin korvatulpat ja poltin pirusti tupakkaa.. paha minä emoticon


 
Mistähän sitä saisi energiaa jonkunlaiseen unikouluun.. Eilenkin, poika söi illalla klo 20 aikaan ison lautasellisen puuroa (1,5dl vettä yms) ja 40ml maitoa ja sitten vielä 21-22 välillä 2dl maitoa ja silti heräsi 1.30! Ja erittäin hyvällä ruokahalulla meni desi. Ennen annoin aina yöllä 160ml, mut nyt aloin kokeilemaan ja se on sama vetääkö sen vai vaan desin, herää silti viim. 3h päästä uudelleen. Useimmiten syö siis yöllä kaksi kertaa 21-07 välillä. Ja vielä ähisee useimmin.
Tassuttelu ei auta, huutaa vaan selällään ja ainoa millä saa hiljaiseksi on tuo maito. Nyt olen alkanut illalla viemään sänkyyn maidon jälkeen jos on "horroksessa" ja nukahtaa sinne kyllä, mutta jos on hereillä maidon jälkeen ei puhettakaan että sinne jäisi ilman huutoa.
Päiväunet on meillä tärkeitä että nukkuisi, niitä jos ei pihalla nuku, ei nuku ollenkaan, paitsi ehkä autossa, ja sitten voi väsyneenä kukkua ja kiukutella tunteja.

Mä taas tykkään jonkunlaisesta rytmistä, ei tulisi mitään jos meillä kaikki menisi ja tulisi ja söisi silloin kun haluaa. Ollaan lasten kanssa kaikki sellaisia "hyvä ruoka, parempi mieli" -ihmisiä että jos ei ruoka ole silloin kun normistikin on oksat pois. Ja kolme yliväsynyttä lasta kun ei ole enää kivaaemoticon
Koulu- ja eskaripäivät kuitenkin menevät aikataulun mukaan, ei viikonloppunakaan eletä ihan miten sattuu, toki nyt ei minuuttiaikataulussakaan. Kauhulla ajattelin kesällä kun vauva oli tissillä 24/7 tai ei ikinä tiennyt syödäänkö nyt tunti vai ei, että jos silloin pitäisi viedä isompaa eskariin tms niin kyllä saisi kaikkeen varata aina tuhottomasti aikaa.
 
Takaisin
Top