Vauvan tuoksua <3

TAi ootko kokeillu Hani soseuttaa sen puuron?
vaikka kuinka sitä keittelis,nii ainahan sinne vähän niitä kökkäreitä jää..

meillä onneks menee soseuttamattakin,tai on ainaki menny..en tajuu,mikä nyt on kun ei puuro maistu..täytyy kokeilla tota riisipuuroo seuraavaks kait,jos se alkas maistumaan..Nallen pikakaurasta minäkin oon tehny,vaan ihan kattilassa teen,ja hyvää tulee,eikä siinä kestä sen kauempaa kun mikrossakaan..ja nallen hiutaleista meinaan tehdä loputkin puurot..joukkoon vaan sit hedelmää tai marjaa pakkasesta ja siinä se..luulisin et halvemmalla pääsee kun tekee noin,kun mitä ostas niitä kaupan valmishässäköitä..


 
wuhuu, pääsin tänne sisään ensimmäistä kertaa, jopa aukeski suht nopeeta vaikka silti joutui muutaman minuutin odottelemaan emoticon

Muuttuukohan tää foorumi tästä enää niin että tän vastauspalkin sais tonne alas niin vois lueskella välillä muiden viestejä.. Ja tää teksti näkyy mulla vieläkin vähän oudosti tässä palkissa, mutta jospa tämä tästä.

Meillä on nyt puurot menossa, vehnää ja kauraa ollaan annettu ja seuraavana sitten vielä ohra ja ruis. Hyvin on puurot maistunu kun on pistäny vähän päärynäsosetta sekaan :)! Mä teen noi puurot ihan hellalla kun meillä toi mikro on niin peestä ettei se oikein meinaa lämmittää mitään ruokia.

Miksei täällä oo mitään normaali hymiöitäemoticon  Tota kauheeta hymiösekasotkua en tajua missä on joku sata hymiööemoticon 

No mutta, jospa tää tästä ajan kanssa parantuis ja tottuis taas käyttämään. Ihan orpoa jos ei täällä enään kävis kun ootte kaikki kun vanhoja tuttuja jo :)!

mohomahalta piti kysyä kun vauva lehdessä oli "möhömaha" nimimerkillä kirjoitus, olitkohan sinä vai joku muu möhömaha:)?
 
Vihdoin tää aukes miunkin koneella!!!!!emoticon

Oisin pari päivää sitten tullu valittamaan miehestä. Sanoi jotain mistä vedin herneen nenään... Mutta nyt se on jo tullu pois.

Eilen vahdin Roosan serkkua, kun oli mummolla hoidossa ja mummon piti päästä lentopalloon... Lupas tulla 19 mennessä takaisin niin Roosan rytmi ei mee sekasi. No eipä näkyny...... Soitin ja kyselin että miten pitkään menee " Ei mee pitkään kohta tuun..." Onneks miehen veli tuli kotiin ja pääsin lähtemään 19.20 pois ja ilta puuron keittämään suht ajoissa... Mutta tytön rytmi meni sekaisin.... Rupes nukkumaan 23 (normaalisti 21-21.30) Heräsi 7 kiukkusena (normaalisti herää 8 maissa) Oli aikamoinen aamu! Onneksi nukahti 10 maissa ja nukku 1,5h. Nyt on jo oma iloinen itsensä emoticon

Anoppi soitti tuossa ja kysy milloin mennään lasten kanssa vesipuistoon? Maanantai kuulema ois hyvä päivä... Eipä taaskaan kuunneltu ku sanoin että ens viikolla on jo aika paljon juttuja että meille ei käy! Kuulema tytön pitää tottua siihen että päivät ei oo samanlaisia. Juu, niin pitääkin mutta kun ens viikolle on melkein joka päivälle poikkeuksia ja tyttö on varmasti kärtyinen. Ja minähän tytön hoidan, ei miehestä hirveesti apua ole.

Onneksi on oma äiti kelle purnata!!! emoticon

Roosa on kehittyny hyvin, eilen pyörähti mahaltaan selälleen ekaa kertaa. Hyppykiikussa ollaan annettu olla vähän aikaa, tykkää ihan hulluna siitä!

Joulua olen tänne laitellu ja kortitkin olen jo kirjoittanut, ovat valmiina postitukseen. Kerrankin ajoissa!

Laitan tanään herneet likoomaan ja teen huomenna hernekeiton. Saa nähdä miten onnistuu kun en ole ennen sitä tehnyt. Mutta nyt on pakko, mies toi eilen palvattua kauriin lihaa tulee varmasti hyvän makuinen.

Tässäpä täältä kuulumiset.

MUKAVAA JOULUN ODOTUSTA KAIKILLE!!!!!! emoticon
 
Heips kaikille!!! Vihdoinkin tänään pääsin lueskelemaan tänne!!! Ollu
päivät ihan sekasin, kun en oo päässy tänne lukemaan teidän juttuja!!!
On vaan ladannu ja ladannu ja ladannu... Argh!!!

Soitin tänään neuvolaan, että mitä tehään, kun poika ei oo suostunu
syömään kunnolla kohta kuukauteen!!! Neuvolassa jo viimex puhuttiin
siitä ja sovittiin, että painokontrolli ennen joulua. Nyt sanoi, että ei
odoteta sinne asti. Tosi pieniä määriä menee
sapuskaa meillä. Aamulla soitettava päivystykseen ja lääkärikäynti
edessä. Poika oikein ilonen ja touhukas, mutta syönti on vaan takkusta.
Toivottavasti mitään ei löydy, että on vaan nirso... Pelkään, että tulee
Kysin reissu. =(
 
Vihdoin myös pääsee tänne, tai pääsin kyllä aiemminkin kirjautumaan mutta jos jotain yritti kirjoittaa niin lataa lataa vaan muttei mihinkään pääse.. Josko tää tästä!

Mä olen surrauttanut Eloveenaa vähän pienemmäksi ja hyvin on mennyt, joskus soseen kanssa että jäähtyisi nopeammin. Nyt ostin sitten "hässäkkä" -iltoja ja -aamuja varten muksun sellaista jauhetta ja poika yökkäili kaikki ne kerrat kun suostui edes suutaan avaamaan. Eli keitän jatkossa sitten Eloveenaa:)
Mites olette tehneet riisipuuron kanssa, siis saako sitä mitenkään pienemmäksi?
Aina kyllä pitää olla aavistaja ennen nälkää, kun nälkä tulee, ruoka pitää jo olla valmista muuten on niin kauhea huuto että!

Mä haluaisin vauvan jo omaan huoneeseen, herää/hätkähtää aina kun mennään nukkumaan ja muutenkin jos huoneessa liikkuu. Saisi vaan aikaiseksi... Musta tuntuu etten saa mitään aikaiseksi, väsyttää vaan koko ajan (ja ketuttaa) ja tämänhän isommat osaa hyvin käyttää ärsyttääkseen:/
Ihanaa kyllä ostettiin toinen auto jotta pääsen liikkumaan paremmin, kuinka piristävää käydä vauvan kanssa päivällä kaupassa, melkein kun yksin kävisi:) ja nyt voisi helpommin nähdä kavereitakin.

Joku mainitsi tuosta Emmerdalen jaksosta, aivan kamala! Itkeä tihrustin täällä päivällä kun katsoin uusintaa. Pahin pelko ikinä on lapsen menetys ja huoh kyllä taas tulee hengitystä useammin kuuneltua.

Osaako joku sanoa saako aiheita jotenkin järjestykseen tossa ekalla sivulla, siinä kun nyt jotain tosi vanhoja aiheita ja tämäkin aihe vasta sivulla 2?
 
täytynee laittaa että viivi on vedellyt riisipuuroa kyllä mutta normipuuro tökkii. polonen on ihan yyyyök
ja  meinaa oksentaa. jospa sitten sitä riisipuuroo sitten söis ittekki aamusin.
mohomaha: jep. ohensin puuroo tuttelilla melkosen paljon mutta se ei vaan mene alas

kananmunan saa ihan sileeksi soseeksi kun laittaa tehosekoittimeen mm maidon kanssa
tullut muutama voileipäkakku elämän aikana tehtyä ja saanut tosi sileeksi munan tuorejuuston/kerman/voin
avustuksella. joten eiköhän se maitokin käy.

tää kirjotus osio taas tökkii.. voi kirjottaa pötköön vaikka kuin pitkästi eikä vaihda riviä. ei.
emoticon 
aiheet saa järjestettyä siitä reunassa olevasta kohdasta viimeisimmät viestit. napauttaa sitä niin järjestys muuttu niin että uusimmat kirjotukset on ensin.... ei tarvii plärää kaikkia sivuja läpi.
 
Jensas: Paina siitä viimeisin viesti kohdasta kerran,ainakin mulla tuo ne ekaks mitä on viimesimpinä kommentoitu..
Mä ostin riisipuurohiutaleita,nalle..aattelin niistä kokeilla ensin ja sit vasta ihan tavan puuroriisistä tota riisipuuroo :) kai sitä puuroriisistäkin tehtyä voi sauvasekottimella surattaa hienommaksi..?
 
Kiitos hani ja henniv, nyt paljon helpompi:=)

Pitääkin katsoa kaupasta tota nalle riisipuurohiutaleita. Normiriisipuuro on sen verran kökköstä et luulen ettei mene alas. Jouluksi saatava riisi kokeiltua että pääsee poikakin puurolle.
 
Noi normaalit riisipuurot mitä meillä on, niin sisältää suolaa! Niistä en aio kyllä Nealle tehdä mitään.

Summerwine: olin se minä vauvalehdessä. Kirjoitin kyllä ilman ö-pisteitä mutta ne oli ne laittanut emoticon

Jensas: aiheet saa järjestykseen näpättäymällä siitä viimeiset viestit vai mitä siinä nyt lukeekin.
 
mohomaha kirjoitti:
Noi normaalit riisipuurot mitä meillä on, niin sisältää suolaa! Niistä en aio kyllä Nealle tehdä mitään.


öö,siis millaset riisipuurot? jotkut valmispuurot vaiko?!


Ja juhuu..iltapuuro meni melkein kokonaan alas! Piti soseuttaa ja laittaa puolukka-mustikkaa joukkoon,nii joha rupes uppoomaan! Mikähän sihtikurkku tuosta on nyt tullu :O kun alotettiin puurot nii meni kyllä reippaasti alas vaikka oli isompiakin kökkäreitä..huoh..
 
Jippii! Tää alkaa jo pelittää:) Oon "hihitelly" noille hymiöille, kun ovat niin "järkeviä" emoticon  .
Tässä olen mennyt nukkumaan tämän foorumin ollessa tiltissä jo klo 21 vaikka yleensä nukkuminen venähtänyt johonkin klo 23... ei varmaan mitään vaikutusta :DD
emoticon  mitähän he****iä tuossakin " hymiössä" tapahtuu :D

Meillä neitillä on ollu erittäin kiukkuisia päiviä, hampaita vaan lisää ja lisää tekee. Nyt tytsy näyttää ihan vampyyrilta, kun sivu hampaat on ylös tullu ja pureekin kaikkee ja kaikkia:D

Lukematta tais jäädä jotkut tekstitkin, kun ei ne auvennu aikaisemmin.emoticon

Hurjaa kyllä, jos mohomaha joudut olemaan yön erossa tytöstä! Ei kai ne oikeesti sellaista voi vaatia! Onnea matkaan anyway reissulle:)

 
Hani, omaan huoneeseen siirtämisestä kyselit.. meillä on Roni nukkunut nyt reilu 2kk omassa huoneessa ja voin kertoa, etten kadu niin pienen laitamista omaan huoneeseen! Yöt venähti alle viikon jälkeen täysmittaisiksi, yhdellä syötöllä ja nyt 3 viikkoon ei ole syöny ollenkaan öisin! :)

Jotku tuol 6kk-> puhui hoitovapaa-hakemuksista. koska se pitää viimeistään tehdä, kun mun mammaloma loppuu maaliskuussa?

Puuron kanssa on kokeiltu mangoa, luumua, persikkaa, päärynää ja omenaa, Omena on ainut jonka kanssa uppoo ilman taisteluja!
 
Puuroista, ite soseutan sekottimella. Uppoo paremmin kuin ilman, mutta menee tuo jotenkuten soseuttamattakin. Eli noh.. puuroa kattomalla saa selvillä kuinka laiskalla päällä olen :) 

Omasta huoneesta, Marika siirty omaan huoneeseen joskus ollessaan 2-3 kk, ja siellä tuo edelleen nukkuu. Nou problemo. Me ollaan ton miehen kanssa sellasia yökukkujia, että en halua siinä vieressä muksun nukkuvan, kun isompana se nukkuminen ei sitten välttis onnistukaan. Ja saatika ny sitten kun pitäs hommailla jotain, ja likka kattoo sängystään silmät pyöreenä et wtf?? Juu ei kiitti. No mutta kukin tavallaan..

Ja siitä tulikin sitten mieleen, että meilläkin vois kyllä ajatella sitä munan syömistä.. emoticon

Täällä on melko mielenkiintoset fiilikset. Epäilen että mulla on taas pillerit pettäneet ja nyt saanut sitten keskenmenon. Ensin tuli semmoset jännän menkat, jotka jatku pari viikkoa. 4 päivää taukoa ja nyt sitten valun ku joku niagara. Hirveitä hyytymiä ja roippeita tippuu pönttöön. Yök! No parempi näin, en saa tulla nyt raskaaksi. Mutta pisti vaan miettimään tota ehkäsy juttua, että mitähän nyt sitten seuraavaks kokeilis emoticon


 
KATUSUTARIINA:vaikka viivi meitien kaa samas huonees nukkuukin niin ei me sen
nähe vehata..emoticon :) onneks on muitaki huoneita.. :) ja viivihän nukahtelee
millo mihinkin.. ja nuista menkoista että mulla oli kuvailemasi menkat viimoset. emoticon
 ja sitä edelliset. säikähdin oikeesti sitä roippeen määrää ja ne kivut oli kauheet. sen takia pistivät kiireellisenä sairaalaan
endo tutkimuksiin... hmm.. mikset saa tulla raskaaksi??

TAATU: meillä viivi on nukkunut 1kk ikäisestä asti 10-12h yöunia ILMAN SYÖTTÖJÄ. elikkäs se ei oo este omaanhuoneeseen laitolle. mä vaan haluan herätä sen kaa yhessä aamulla. ne on päivän parhaimpia hetkiä kun itse herään 9-10aikaan aamulla siihen kun ipana touhuaa ja hihkuu ja on niiiiiiiiiin onnellisen näköinen kun huomaa että mäkin oon herännyt. emoticon
mohomaha:ei meillä vaan puuroriisissä oo suolaa... enkä oo koskaan törmännyt että jossain puuroriisissä ois.... ja oon ollut kokkina 7v ......

meillä on tuo ipana kans joku herkkäkurkkunen kun ei vaan uppoo mikään missä on vähänkään sattumia. kaikki pitää ajaa ihan sileeks tehosekoittmella.
 
meil oon antanu kans normihiutaleist tehny kaurapuuroo,uppoo mikä uppoo,meill kun tuo syöminen ei oikein ole viel saanut onnistumisia.mutta joka päivä harjoitellaan ja kyl sitä purkin saa uppoamaan,mikä meill on jo hyvin.

meil ei oo viel tilaa laittaa tyttöö omaan huoneeseen. joten meidän huoneessa neiti nukkuu. yleesä yöt menny 1 syötöllä mut nyt 2-3krt. pitää kyl kokeill antaa jtn sosetta tai puuroo tjn muuta illalla,josko siitä sitten taas unet jatkuis hyvin.
 
tosiaan foorumi nyt nopeampi.ja hymiöt on kans hieman jtn erikoisempia.. ja en nyt sen koommin muista mist tääl oli keskustelua,kun ei pysty täs samalla lukemaa muiden kirjoituksia.. kuten ennen.
eilen puin kirpun siihen äitiyspukuun.raasu hukku siihen pukuun.. pitää kattoo et pitääkö oikeesti hommata joku pienempi puku vai selvitäänkö paksulla fleecepuvulla. joka on lämmin. mut toki jos ulkona ollaan niin pitää kyl siihe toppapukuun laittaa..

mutta viikonlopun alkuja kaikille.
 
Hani: No meillä on täällä kolme lasta, ja asutaan kolmiossa, joten huoneita ei oikein riitä vaihtamiselle. Tytöt nukkuvat omassa huoneessaan, poika omassaan ja me ukon kanssa olkkarissa, eli aika hiljasta noiden muiden huoneiden suhteen, sillon kun nuo vanhemmat muksut on kotona. Eihän tuosta Marikasta mitään haittaa periaatteessa olen, se mitään vielä ymmärrä. Mutta kun nuo isommat käy juomassa ja pissalla jne. Ne on lähinnä se ongelma, ja kyllähän tuo pikkuneitikin tosta nopeesti kasvaa.. Ihmeen hyvin tänne kyllä mahdutaan. Ja siitä raskautumisesta, kohtu alkaa olla niin paskana, että ainakin vuosi pitäs ootella ennen seuraavaa raskautta.. joka sekin on jo riskiraskaus. Ultrassa täytys ravata kattomassa kohdun tilannetta vähän väliä.. Vähän pelottaa, että uskaltaako sitä ollenkaan, mutta mutta.. saa nähdä. Vaaranahan siinä on kohdunrepeäminen ja pahimmassa tapauksessa hengenlähtö niin multa kuin tulevalta lapselta. 
 
Aa anteeksi, puhuin natriumista emoticon

Katusutariinan teksti sai mun suun loksahtaa auki ja melkin pääs ääneenkin: että EI KAI TAAS emoticon  Suosittelen munaa, minkä kanssa meinaat sitä antaa? Kukaan ei ilmeisesti osannut vastata mun kysymykseen... Ne kökkäreet ei enää haittaa menoa, joten en niitä lähe surruuttaa haarukkaa kummemmin.

Mä haluaisin siirtää tytön omaan huoneeseen, ja varmaan tässä tän vuoden puolella vielä siirtyykin. Eilen illalla Nea söi puol desiä kaurahiutaleita ja paskanmarjat sekää yöunia pidentäny, vaikka määrällisesti sitä valmista puuroo oli siis paljon! Heräshän se jo kolmelta! Yritin tassuhoidolla, ei auttanu mitenkää päin ja sit pitkin hampain laitoin sille 40ml maitoo minkä se joi ahnaasti ja meinas alkaa kiukuttelee miksen anna enempää, mut ei jaksanu enää. Nukahti. Mä en tiedä enää mitä teen. Jatkan varmaan samalla tyylillä? Sit vaihan maidon veteen? Neuvolasta sain kuitenkin ohjeeks ettei se jaksais kolmee yötä kauempaa vaatia enää sitä pulloo, kun ei vaan saa sitä.

Meillä pinniksessä reunasuojus, joka estää uteliaat katseet äitin ja isän touhuille...
 
Voi katusutariina, aikamoista sullaemoticon ootko aatellu kuitenki vielä hankkia yhen lisää? ainahan sitä voi piuhat katkoa, mutta se on sitte tietenki toosi lopullista...

Mua mietityttää toi hoitovapaa..eilen tajusin et joo, siihenhän pitää ilmottaa kans se loppumispäivä! ei oo aina ihan kaikki muumit laaksossa kun univelka tuntuu syövän järkeä tästä päästä. Mietin et kai sitä voi sit pidentää jos haluaakin jatkaa yli sen ajan mille ensin hakee...huuh, joudun koville kun pitäis muka osata elämää suunnitella vuodenkin päähän, en osaa!!emoticon

Pojan siirtäminen omaan huoneeseen on meil aika kaukanen haave kun tyyppi heräilee kaiken yötä...täytyy sanoo et kyllä vähän petihommia häirittee jos poika on pinniksessä, täytyy ottaa kaikki ilo irti siitä kun se on toisessa huoneessa päikkäreilläemoticon 

pikkasen masens kun eilen neuvolassa ainoot ohjeet öihin oli taas että vähän tuhdimmin vielä kiinteitä ja "tää on taas tällanen vaihe"emoticon tuli vaan mieleen et KUIN huonosti pitää vauvan nukkua että ees ehdotetaan unikoulua...ja yösyötöistä sanottiin kans et ei laps niit tosiaan enään ravinnon puolesta tarvitte, hyvän pointin sano th(kerranki!!) noista, et aattele itte jos söisit öisinki koko ajan, vois tehä vähän levottomaks kun ruuansulatus on koko ajan toiminnasemoticon  Liekki tais kuulla tän jutun kun ei viime yönä halunnu syyä ku kerranemoticon

Sit ihanaa kun Liekkinen on oppinu ihan huolella ton kääntymisen. Menee väkisin koko ajan mahalleen(tosi kivaa toi vaipanvaihto) ja sit ärisee ja kiljuu turhautuneena kun ei pääsekään viel eteenpäin..ehkä hieman vois tota kärsivällisyyttä harjotellaemoticon
 
Onko täällä muita joilla ei puolukkapäivät ole vielä alkaneet? Imetyksen toki lopetin kokonaan vasta jotain 2 vkoa sitten ja kierukka laitettu jo aiemmin, mutta nyt ollut muutaman päivän järkkyjä vatsakipuja ja mietityttää jo mitä tämä on?!

Meillä jäppinen kääntyy vatsalta heti selälleen kun yrittää vatsalleen laittaa, ei selvästi vaan tykkää olla. Kyljellään kyllä viihtyy ja tosiaan kuten skallo sanoi, vaipanvaihto on kivaa:)

Meillä on sama paljon syö puuroa tai muuta illalla tai päivällä, silti heräilee vähintään kerran syömään, yleensä kaksi kertaa ja siihen päälle herää muuten vaan vielä vähintään muutaman kerran. Viime yökin meni 8h neljässä osassaemoticon 
 
Mohomaha meillä meni 7 yötä kolmen sijaan että päästiin eroon yöpullosta. Pikkusen se otti koville mut nyt ei enää syödä öisin, joskus tosi harvoin,jos päivisin on syöny vähä huonommin.

meille ei mee mikään muu ruoka kuin ihan SILEÄ! jos yksikin nökäre niin heti alkaa yökkäily. mitenhän lie sais tottumaan, kai seki jalotaito tulee sit ajanmyötä..emoticon

ja omahuone Santerilta löytyis mutta halutaan kuitenkin pitää vielä meijän kanssa. Aamut on niin ihania ja joskus öisin ku ite herään ja käyn veskissä niin mikäs sen ihanampaa ku matkalla tuijotella tuota tuhisevaa palleroaemoticon Petipuuhat "suoritetaan" vierashuoneessa :) meinaa tuo poitsu olla sen verta herkkauninen et herää niihin tai sit me ollaan vaan isoäänisiä, köhöm emoticon

Taijampa teijän innottamana antaa Santelle munaa tänään emoticon
ja sit vois tehä jäälyhtyjä ku tuollahan on taas miljoona (-22) astetta pakkasta, hrr. onneksi tuo ukko on alkanu nukkumaan päikkyjä sisälläkin emoticon


 
Takaisin
Top