Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
3pvä ne palautukset tulee juu[:)] oon niiiiin kade niille jotka niitä saa[:D] ittelle ne ei kerkeä tulla ees tilille kun ulosotto vie ne, mutta ehkä parempi niin että tulee sitten joskus nekin velat maksettua[8|] oon kyllä niin katkera exälle loppuelämäni kun sen takia mulla vieläkin raha-asiat päin persettä[:@][:@][:@] huoh. Ja mieskään palautuksia saa kun joutui maksamaan. Voi kun olis niiiiiin kivaa ostella joululahjoja jne, mutta tänä jouluna kaikki saa lahjaks vaan sen että poika menee niitä ihmisiä hauskuuttamaan[:D]

Tänään sain kelalta päätöksen hoitorahastakin.. mulle jää 8 eur/kk rahaa vuokran jälkeen, voi juma[:D][:D] pitäis pomolta kysellä et saisinko tehä hoitovapaan aikana viikonloppuhommia niin sais ees vähän rahaa että sais maksettua oman osuutensa edes kaikista "pakollisista" laskuista[8|] on tää elämä joskus niiiin perseestä.

Jea, pitääkin sitte lähteä tiskikone kauppaan viikonloppuna, niin loppuu tää pska tästä kämpästä [:D] Jää aikaa muuhunkin siivoukseen sitte, kun toi tiskaaminen vie pirusti nyt aikaa.

[:)] meilä ei onnistuis ikinä että rahat menis samalle tilille. meillä kummallakin on niin paljon omia menoja/kuluja että siitä ei tulis mitään. enkä mä haluais että musta tuntuis siltä että mies ostaa mulle vaatteita tai mitä nyt sitte ikinä ostankaan. [:'(] enkä mä halua tuntea että mä ostan ukolle prätkään osia tai maksan sen vanin remontteja. ei kiitos.

[&:][&:]Täällä ollaan vähän apeissa fiiliksissä:tänään mulla oli sairaalareissu kun tutkivat miksi mulla alko syyskuussa lantionpohjan kipuja. lääkäri pisti arvauskeskuksessa section piikkiin mutta halusi kuitenkin tutkituttaa kipujen syyn. nyt sairaalassa pistettiin meidän "toinen lapsi saa tulla kun tulee"-ajatusmaailmalle loppupiste. jatkotutkimuksiin kiireellisenä.[&o][&o] lekuri vähän valotti mitä tuleman pitää: tähystystä, ultrausta, tähystystä ja ultrausta. ilmeisesti endo ois levittäytynyt koko alavatsan alueelle. nyt kartotetaan että minne asti. huah[&o] oisin niin halunnut vielä toisen lapsen. mulla muutenkin ikä tulee kohta vastaan. nyt jo 34v. sairaalasta lähdettyä mieli oli aika maassa mutta viivin valosuus ja ilosuus piristi kyllä niin paljon. onneksi on viivi. oltiin lelukaupassa ja se nauraa kikatti ja hihku kaikelle mitä sille näytti. kanssaihmisillä oli myös hauskaa... <3 [:D] ja mukaan tarttu taas leluja viiville pukinkonttiin.. onneksi tänä vuonna näyttäs että veronpalautukset ei mee autoremontteihin kuten kahtena viimevuonna............... (koputtaa puuta.. vielä on aikaa tapahtua mitä vaan.. [:D] )

Roni tänään 5kk <3 

palautuksia tulee molemmille, mulle 1730€ ja miehelle 617€ [8D]
..mut jotta ei ois ongelmaa mihin nuo rahat tunkis, niin auto odottaa huoltoaan ja repsikan sähköikkunan moottorin korjaamista.. [&o]

Aamusta neuvolaan kuulemaan uusimmat mitat! Ja ne perkeleen piikit... [:(][:@][&:]

Ikävää Hani, jos toista ei ole mahdollisuutta saada.. toivotaan silti parasta?

"Saat 25 pistettä rekisteröinniltä. Siihen saakka, kun lapsesi täyttää 1,5 vuotta tai kunnes maksimipisteraja 4500 täyttyy, voit rekisteröidä eri vauvanhoitotuotteita seuraavat enimmäismäärät:
• Valkoiset liivinsuojat 4 pkt Koodi 60400
• Ihonväriset liivinsuojat 4 pkt Koodi 23310
• Puhdistuspyyhe 10 pkt Koodi: 60523
• Hoitoöljy 4 kpl Koodi: 60462
• Baby Wash pesuneste, 200 ml 4 kpl Koodi: 60509
• Baby Wash pesuneste, 400 ml 2 kpl
• Shampoo 4 kpl Koodi: 60486
• Kosteusvoide 4 kpl Koodi: 61148
• Perusvoide 4 kpl Koodi: 61124
• Sinkkivoide 2 kpl Koodi: 16787
• Kylpyvaahto 4 kpl Koodi: 16763
• Käsi- ja kasvopyyhkeet 5 pkt Koodi: 23525
• Jätepussit käytetyille vaipoille 5 pkt Koodi: 41093
• Vanupuikot 3 pkt Koodi: 37539
• Kertakäyttöiset ruokalaput 5 pkt Koodi: 32172
• Kertakäyttöiset hoitoalustat 5 pkt " Koodi: 32158

Hain äsken sen up&go paketin lindexiltä ja siellähän oli noita ruokalappuja ja muistelin ettei täällä sitä koodia ollut. No nyt on! [:)] Niitä pystyy 5 rekisteröimään kerralla.
Lisäks sieltä paketista tuli ne vihree-valkoraidalliset sukat, jotka tuolla on ostettavissa pisteillä (koko 23-25), pienet putelit Baby washia ja lotionia, kosteuspyyhkeitä, cd-levy (ei kuitenkaan sama mikä pistekaupassa), housuvaippoja (koko 4 = 7-11kg), siteitä. MIKS SITEITÄ JOKA HELVETIN PAIKASTA? [8|] Niitä tungetaan lehden välit täytee ja tulee sairaalasta, äitiyspakkauksesta ja tulee puolivuotiaan paketista ja mistä vielä [:@] Ton sairaalakassin ymmärrän, mutta MIKS muualta???? Kaveri on onnessaan kun lahjotan sille noita ilmatteeks [:D]

Hanille voimia[8|] ja eihän sulla vielä ikä tuu vastaan moooneen vuoteen[;)] toistan itteeni: neljäkymppisen mamman pyöräyttämänä ei oo oikeesti niin kurjaa, ei estäny ainakaan vielä mummon ikä Liekkisen kanssa hääräämistä ku kyläiltiin[:)]

Hain kans tänään ton Liberon paketin[;)]järkkyisot ne sukat[:D] 

Äläs nyt hani vielä heitä hanskoja tiskiin! Tiedän ihmisiä, joilla on ollut tosi paha endometrioosi, ovat olleet leikkauksissa sen takia ja kuitenkin saaneet lapsiakin. Ei se endo välttämättä ole mikään lopullinen tuomio vielä.

Ja mitä tuohon sun ikään tulee.... mä olen 35-vuotias kun tää meidän pikkunen toukokuussa syntyy...enkä tunne olevani yhtään liian vanha äiti! Virtaa riittää ja pojat pitää mamman nuorekkaana [:D] Mun 38-vuotias kaverini sai just viime viikolla kolmannen lapsensa ja haluaa ainakin yhden lisää. Ikähän on pelkkiä numeroita, ainakin itse koen niin.

Tsemppiä ja <3!!

aina yhtä kivaa olla kaikenmaailman kerhoissa nii saa kaikkee kivaa ilmatteeks[:)] tänään tuli pilttipiiristä cd-levy, pöytätabletti ja "piltti autossa" tarra autonikkunaan (jota ei kyllä tule käytettyä[:D]).. olikos täällä muita pilttipiiriläisiä? Kun mun mielestä toi lehti tuli jo pari viikkoa sitten tai jopa aiemminkin ja nyt tuli uudestaan sama lehti noiden kylkiäisten kera[8|][:-]?

ja bonalta tuli jo muutama viikko sitten kanssa postia ja ruokalappu, se ruokalappu on niiiin mahtava kun on isompi ja pidempi kun noi meidän hommaamat niin tulee vähemmän sotkua sitten vaatteille[:)]

meille tuli kanssa tänää toi pilttipiirin juttu...tota auto hommelia ei tosiaan tulla käyttää[:D]mut toi tabletti on ihan hyvä,sitä kuiteskii tarvii..ja muksulta tuli ruokalappu toissaviikolla..

Täällä ollaan pilttipiirissä myöskin. Sain noi samat tervetuliasjutut ja nyt tän viimesimmän lehden mukana tuli puuropussi.
Tykkään myös siitä muksun ruokalapusta, kivaa materiaalia ja sopivan kokonen.

Hmm osaisko joku tiivistää korvatulehduksen oireet? Kun ei näistä nyt oikein tie mikä liittyy hampaisiin ja mikä korviin... Harominen (oikeeta korvaa), itkuisuus makuulle mentäessä (viime yönä ei kuitenkaa heränny kun vasta 5.30 siihen kun miehen kello soi!), eilen olin huomaavani ruokahaluttomuutta kiinteisiin mutta tänään ei oo sitäkään ongelmaa ollu... Miksei niissä oo digitaalinäyttöö joka kertois mikä vaivaa [:D] Eilen annoin supon ja kai siitä jotain hyötyä oli, mutta tänään on itkusuus ja kitinä jatkunu. On nukkunu kuitenkin ihan ok:sti ja välillä tunkee ihan kaikkee mahollista suuhun niin vimmatun voimalla! Päättelin eka, että olis ylähampaita tulossa, mutta oon nyt miettiny tota korvatulehdusta. Nuhahan meillä oli isänpäivän aikaan. Mutta kun ei noi unet oo kärsiny kivuista Jostain googlettamalla luin, että nimenomaa yöunet on rikkinäisiä.

Mä voisin ottaa kans tuollaisen mallin, joka tulostaisi aina vikakoodin siihen näyttöön [:D][:D]

Meillä on noita ihan samoja oireita ja olen ne kyllä laittanut hampaiden piikkiin. Varsinkin, kun ne vähän vaihtelevasti tuntuu oireilevan - kuvittelisin että korva oireilisi enemmän tai vähemmän koko ajan sekä nimenomaan yöaikaan (makuuasennossa)? Lisäksi tarkastaisin, että punottaako tai vuotaako korva?  Mutta en ole asiantuntija - todellakaan [:-]. Jos tuntuu että lapsella on kovasti oireita, niin veisin hänet lääkäriin varmuuden vuoksi...

Tässä ainakin yksi linkki: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00014#s2

hani; <3 paljon rutistuksia sinne ! ja yhdyn Tyttö Koo:n kommenttiin [:)]

korvatulehduksesta; kun painaa kevyesti korvan takaa ja leukaluun vierestä; selviää aivan varmaan onko kyseessä korvatulehdus, jos on on se huudon määrä aikamoinen !

Se olis sitten joulukuu huomenna.

Me käytiin kanssa juuri tuollaisten mohomahan kuvailemien oireiden takia korvalääkärillä. Tai no ruokahaluttomuuteen en kyllä kiinnittänyt huomiota. Mutta korvat oli siistit eikä mitää tulehdusta ollut.

Meillä on miehen kanssa molemmilla omat tilit ja periaatteessa omat rahat, mutta kuitenkin molemmat makselee yhteisiä menoja vähä sen mukaan, kenen käteen lasku sattuu osumaan. Ostoksilla jos ollaan, mies yleensä maksaa, paitsi jos nyt joskus erehdytään yhdessä vaateostoksille niin kyllä itse omat ostokseni silloin maksan. Ruokakaupassa mies maksaa siksi, kun inhoaa ruokaostosten pakkaamista[:D] No, nykyään mies hoitaa yleensä ruokaostokset työmatkalla, jolloin kyllä joutuu myös pakkaamaan...

Paljon vähemmänhän mä rahaa saan kun mies, kun oon kotona. Ja pari viimestä vuotta muutenki tienannu huomattavasti vähemmän kun mies. Kevättä odotellessa, eilen just tein kotihoidon tukea varten hakemuksen. Kätevää muuten kun noita tukia voi hakee ihan netissä. Huimaa edistystä Kelan kaltaselta laitokselta.

Mutta siis, meillä menee niin, että kyllä tuo mies varmaan enemmän maksaa asioita kun minä, mutta musta se on myös ihan oikein niin, kun hän enemmän tienaakin. Ja tarkotan noita yhteisiä menoja. Kyllä mä ite tekemäni ostokset ite maksan, vaikka aika vähän nyt ihan omia hankintoja ees teen. Itelleni vaatteita en oo ostanu kuukausiin, paitsi jotain imetysjuttuja, ja muuten melkeenpä kaikki mitä ostan on yhteistä, jotain kotiin tai vauvalle.

Eilen tilasin joulukortteja varten kuvat Ifolorilta ja vähän joululahjakuvia. Siispä ensimmäiset jouluhankinnat on tehty[:D] Varmaan jonkun paniikin saan vielä niistäkin, kun mitään kuvien lisäksi en vielä ole hankkinut[:D][:D] Ja joulkorttejakin sitten saa taas väkertää, ajattelin tehdä itse kortit, joihin sitten laitan neidin tonttukuvan, laskeskelin että noin 50 saa taas lähettää... huoh. No, onneksi se on ihan kivaa puuhaa. Mulla on niin tiukka periaate että joulukortit pitää tehdä itse.

Jeps. Jos vaikka lähtisi vähän pumppaamaan, kun tuntuu, että toinen rinta taas pakahtuu. Ja jos neiti tekee viimeöiset eli nukkuu viiteen saakka syömättä, niin auts. Huomaa tuon lisääntyneen kiinteiden syömisen vaikuttavan jo tarvittavaan maidon määrään.

Viime yö nukuttiin taas niin hyvin, että vasta ennen kuutta heräiltiin syömään! Voi juku, ei meillä oo mikään muu muuttunut kun, että ollaan syöty aamupuuroo ja vaihettu uuteen isompaan pyjamaan ja kaks tuntia saatu lisää unta palloon [:D]
Taidan unohtaa koko korvatulehdusepäilyn, ei tällein aamusella oo mikään hätänä ja yökin meni noin hyvin taas. Ja painelin tosta oikeesta korvasta, niin ei ainakaa huudellut. Kiitos vinkistä Jenni90! [:)]

Tänään pitäisi mennä taas mamma-vauva kahveille [:)] Ja mulla olis hieroja! I-H-A-N-A-A!  Pääsee näistä säryistä taas hetkeks eroon.

Täällä löyty ilonen yllätys aamulla tytön suusta.. Piti ihan muutaman kerran kahtoo ennenkä uskoin silmiäni. [:D] Mutta kyllä se vaa vahvasti hampaalle näytti.. [:)] Tuli kyllä aika nurkan takaa tuo hammas kun ei tyttö oo ees pahemmin kiukunna tai ikeniään valittanu. [:-] Onhan se jälttäny nuita leluja ja nyrkkiään välillä, mut sitähän kaikki pienet tekee enkä osannu odottaa yhtään tuota hammasta jo nyt..
Nii se vaan meijänkii pieni vauva kasvaa kovaa vauhtia isoks tyttöks.. [:)]
Ylihuomennakos ne veronpalautuksetkin tulevat... Onneks tulee vähä palautuksia, saa vähä joululahjoja ostella ja pitää vähän laittaa jemmaankii rahaa nii pääsis joulu jälkee alennus myynteihi vähä shoppailemaa, en muistakkaa millonka viimeks olisin ostanu itelleni vaatteita. [8|] Raskaus aikana ostin ehkä yhdet housut ja paidan, mut raskauden jälkeen en ole ostanu mitään.. Joten kyllä joulun jälkeen voin ihan hyvällä omalla tunnolla shoppailla itsellenikin jotain, jos satun jotain mielenkiintoista löytämään.. [:)]

Mitä teille on neuvolassa tai muuten sanottu lapsen pitämisestä istuma-asennossa? Kun en ole ikinä muistanut tuosta neuvolassa kysäistä. Vai osaako lapsi oikeasti itse ilmoittaa, koska väsyy ja haluaa vaihtaa asentoa?

Millaiset lelut ovat olleet parhaita ja lasten mieleen? Meillä on tuo puuhamatto ollut hitti tähän asti, mutta nyt alkaa selkeesti menettää kiinnostustaan. Neuvolassa kyllä viimeksi sanottiinkin, että siihen kannattaa vaihdella leluja, niin kiinnostus säilyy. En kyllä enää viitsi siihen mitään leluja ostaa, kun luulen että siinä vaiheessa kun ryömiminen keksitään, niin kiinnostus lopahtaa kuitenkin.

Nykyisin meillä tykätään kovista helistimistä. Varsinkin, jos niitä saa paukuttaa jotain - mieluiten tietysti keittiön pöydän pintaa [:)] - vasten. Ja kävelytuolissa suurin pirtein täristään innosta sen 5min. mitä siellä saa olla.

Poppi81 meille sanottiin 5kk neuvolassa että saa alkaa istuttamaan ja 6kk--> saa istua ihan sen aikaa ku viihtyy vaan, eli sitte ei enää rajotusta. mut seki kyl varmasti riippuu lapsesta.. mut meillä kyllä istutaan syöttötuolissakin jo ihan sen normi ajan mitä menee ku perhe syö. ja muutenkin istuu siinä ja touhuilee joskus omiaan. sitten istutaan myös lattialla (hetkiä pysyy ilman tukea). ja tuossa kävelytuolissa kun ei etene istahtaa huolimaan. kävelytuolia alettiin käyttämään kans sillo 5kk ja neukku oli sen suhteen kans samaa mieltä et 6kk--> santeri saa olla siinä niin kauan ku viihtyy. ja aika kauanhan tuo ipana siinä viihtyykin :) ehoton suosikki!

puuhamaton suosio hiipui tosa reilut kk sitte ku alettiin pyörimällä lattialla liikkumaan, siihen saakka se oli in. Nyt kaikki lelut mitä voi laittaa suuhun ja yks ehoton lemppari keittiönkaapin ovessa oleva pyyhe mihin pitää aina joka välissä käyä suu pyyhkimässä (eli vähä nuolemassa sitä). harso santerille on ihan pikkupojasta asti ollu tärkeä ja se on  säilyny. harso siis roikkuu aina mukana. illalla nukkumaan mennessä se on kaikkein ehoton ja päikyille laittaessa tietty.

tuosta istumisesta vielä, että esim syöttiksessä santeri kyllä alottaa sellasen levottoman hyörinnän ja tuherruksen kun ei enää jaksa istua / tahtoo siitä pois. eli meillä kyllä huomaa ihan selvästi koska tahtoo vaihtaa asentoa.

hyvää joulukuuta ![;)][;)]

mohomaha kiva ettei Nealla ole korvatulehdusta, ne kun on niin inhottavia[&:]
ja toivotaan että kaikki muutkin pienet, niiltä säilyis.

milla__ onnea hampaasta[;)][;)]

istumisesta; sehän on se puolivuotta, että saa ruveta istuttamaan! Mä olisin siihen saakka myös odottanut, koska oon aika tarkka kaikesta, mutta silloin kun oltiin 4kk lääkäri neuvolossa, sanoi meille itse lääkäri, että tätä poikaa saa jo istuttaa pieniä aikoja syöttötuolissa, koska on heijaste tullut. ( jos meinaa istuessa kaatua sivuille, ottaa kädellä vastaan ) joten meillä on siitä asti harjoiteltu istumista. ja muistank un 3kk neuvolassa kysyin tuosta istumisesta, niin sanoivat että sylissä voi ihan hyvin istuttaa, kun silloin paino nojautuu siihen aikuisen rintaa vasten eikä vauvan pyllylle.
yksilöllistä siis ! ja kyllä meilläkin Turo-Eemil ilmoittaa kun ei jaksa enään istua tai seisoa !

6kk täyteen niin sitten meilläkin kyllä aletaan kunnolla harjoitteleen tuota istumista. Kyllä neiti sylissä istuu välillä, mutta ei tahdo oikein tykätä asennosta. Meillä ei ole kyllä puhettakaan, että istuisi hetkeäkään ilman tukea [:D] Ei mulla ole sen kanssa kyllä mitään kiirettä kun ei meillä sitä syöttötuoliakaan ole. Ajattelin metsästää sen sitten tammikuussa jos löytyisi jostain halvalla.

Leluista meillä ehdottomia suosikkeja ovat sellaiset missä on jotain liikkuvaa osaa ja niistä kuuluu vielä ääni kun liikuttelee. Niin ja kaikki sellaiset mitkä soi... Hoitopöydällä on ollut alusta asti sellainen vedettävä soittorasia. Nyt kun laittaa neidin hoitopöydälle niin aina neiti on kiinni siinä narussa, että "voitko äiti vetää" [:D]

Ja veronpalautuksia odotellaan täälläkin... Heti hyppään lauantaina junaan ja menen pohjanmaalle neidin kanssa [:D] Se ei kuitenkaan ihan halpaa lystiä oo.

Meille annettiin ohjeistukseksi 5kk neuvolassa, että saa istuttaa sylissä, muttei yksin lattialla tai tuolissa. Tuoliin sitten vasta 7kk ikäsenä. Se heijaste ei ollut vielä kunnolla tullut, mutta muuten suoraselkänen kaveri jo. Mutta kyllä me joulupöytään poika tuoliin meinattiin ottaa, silloin 6kk ja 2vko pojalla ikää.

Takaisin