Vauvan liikkeet

Tuntuispa mullakin jo liikeet mahan päältä! Välillä käsi menee vaistomaisesti vatsalle mutta ei oo vielä käteen asti tuntunut liikkeitä :'(
 
En minäkään ole läpi tuntenut liikkeitä mutta eilen tais hikka olla tyypillä kun koko maha nytkähteli hetken aikaa, näkyi varsinkin navan vieressä oikealla. Muuten tuntuu parhaiten liikkeet istuessa tai mitä kyyrymmässä asennossa on. Kovin on hentoisia vielä.
 
Tänään juttelin ultrassa hoitajalle, että jännä miten vauva liikkuu noin hurjasti mut mä en tunne mitään! Sanoi vaan, että vaavi on vielä niin pieni ja liikkeet hentoisia ja lisäksi vesi siinä vielä vaimentaa liikkeitä, että vielä ei ole ihme, ettei liikkeitä tunne (mulla siis 20+5). Joten kärsivällisyyttä meille! Lopussa kiitos seisoo, hyvää kannattaa odottaa ja mitä näitä sanontoja nyt on :)
 
Tänään juttelin ultrassa hoitajalle, että jännä miten vauva liikkuu noin hurjasti mut mä en tunne mitään! Sanoi vaan, että vaavi on vielä niin pieni ja liikkeet hentoisia ja lisäksi vesi siinä vielä vaimentaa liikkeitä, että vielä ei ole ihme, ettei liikkeitä tunne (mulla siis 20+5). Joten kärsivällisyyttä meille! Lopussa kiitos seisoo, hyvää kannattaa odottaa ja mitä näitä sanontoja nyt on :)
Kyselin tänään ultrassa samaa hoitajalta ja se sanoi että istukka on ihan edessä joten se vaimentaa niin paljon ettei vielä tunne liikkeitä. Kyllä ne liikkeet alkaa tuntuu sitten kun pikkuisella enemmän painoa.:)
 
Nyt olen vk:lla 20+4. Aloin tuntea viikolta 15 lähtien pientä hipsuttelua. Potkuja olen tuntenut pari viikkoa, mutta vain masun toisessa reunassa, koska kuulemma istukka on edessä.
 
Tänään 20+4. Nyt muutamia liikeitä oon tuntenu eilisen ja tämän päivän aikaan. Oma asento on kyllä ollu ei-niin-perinteinen kun potkuja tuntunu: ) esim tänään nukutin hoitolasta pinnikseen ja istuin tuolilla nojaten siihen reunaan aika kyyryssä. Silloin tuntu 4 semmosta topakka potkua ihan "vatsan pohjaan ".

Istukka siis edessä.

Tää koko raskaus on kyllä niin ihmeellistä aikaa, kaikki on niin uutta, kun ei aiempaa kokemusta vielä ole..:)
 
Meillä tuntui keskiviikkona ekat kunnon potkut mahan päältä! Just ehdin aamulla sanoa neuvolassa ettei vielä tunnu. Useamman viikon liikkeet on tuntunut jo mulle mutta eilen myös isä sai osumaa. :)
 
Mä kävin täällä maanantaina valittamassa, ettei mitään kuulu, ja kannatti selkeästi valittaa :D Vähän tiistaina epäilin, että olisko ollut jotain liikutuksia, mutten ollut varma. Mutta keskiviikkona ja torstaina tuntui illalla ennen nukkumaanmenoa kyllä niin monta potkua, että... ei ne voineet olla mitään muuta. Tosi selkeitä jopa. On se jännä! :) Nyt on siis 18+6
 
Ei tunnu tai en tunnista tänään ollut niin huoli päivä että sais jo vähän jotain liikettä tuntua 19+2
 
Täällä on tuntunut jostain viikosta 15 lähtien kuplintaa, jota en aluksi älynnyt liikkeiksi. Aluksi tuli todella harvoin. Nyt viime ja tällä viikolla selkeästi liikehdintä ja niiden tunteminen siis lisääntynyt. Minulla rakenneultrassa näkyi että istukka kohdun takaseinässä, joten varmaan siksi liikkeet tuntuneet jo näin aikaisin.

Nyt muuttunut selkeästi tunnistettavaksi sekä jokapäiväisiksi, pari kertaa onnistunut kämmeneen jonkun pienen tuntuman osuneen. Aina kun laittaa kädet vatsalle niin vaimenee tietty :D Liikkeet tuntuu etenkin istuessa eteenpäin esim sohvan reunalla kyyristyen (kuvittelen kaverin menevän litteäksi ja potkivan lisää tilaa) :smiley-angry026 :laughing002
Työn huiskeessa harvemmin tulee noita mietittyä ja huomattua. Ihanaa kuplintaa!
 
Nyt on täälläki masussa alettu olemaan aktiivisempia. Muljahtelut on päivittäisiä, erityisesti ne tuntuu ruokailun jälkeen ja silloin, kun istahdan kauemmaksi aikaa soffalle tms. Työpäivän aikana tai ylipäänsä liikkeessä aika harvoin huomaan.

Viikonloppuna olin keikalla, missä soitettiin musaa kovalla. Tästäkös tyllerö alkoi muljamaan selvästi enemmän kuin kysyäkseen, että heeey what´s going on!? :woot:
 
Tänään oon tuntenu vauvamöykyn melkeen joka kerta kun oon selällä maaten tunnustellu. Meidän muru vaikuttaa aikas rauhalliselta tyypiltä tai sit sen potkut ei vaan vielä oo tarpeeks voimakkaita et tuntisin ne. Mut muljahtelua tuntuu välillä ja kädellä tunnen kun möykkynen vaihtaa paikkaa tai asentoo. :) taitaa pikkuinen tosiaan kasvaa kun tuntuu ettei enää oo päässyt niin helposti kokonaan piiloon.
 
Mä tunsin tasan viikko sitten (17+5) ensimmäisen kerran hennon, mutta napakan tökkäysen alavatsalla kun röhnötin Game of Thronesin ääressä sohvalla. :) Sen jälkeen niitä on tullut joka päivä aina selkeämmin ja voimakkaammin. Nyt voi jo sanoa ääneen, että mä tunnen mun vauvan liikkeet. Aika hurjaa ja ihanaa! :p
 
Täällä on selkeästi viimeiset kaksi päivää ollut melkoista menoa masussa! Joka kerta kun asettuu paikalleen eli soffalle/sänkyyn niin ei mene kuin hetki että alkaa rummutus mahassa :love017 Kyllä ne siitä näemmä vaan vahvistuvat viikkojen ja päivien edetessä.
 
Takaisin
Top