Vauvan liikkeet

Viikonloppuna tuntui ensimmäset kuplinnat. Alkuun mietin että mikä suoli siellä nyt nykii, enkä sen kummemmin asiaa miettinyt. Eilen ja tänään on ihan selkeää kuplintaa, vähän kuin olisi vaimennettu elohiiri. Tuntuu hetken, sitten saattaa olla parin tunnin tauko ja taas tuntuu. Ja oon ihan satavarma ettei oo mikään suoli vaan ihan oikee baby. :) ♥ Tänään 15+6. On se vaan niin jännää.
 
Nyt kun 18sta viikko alkaa olla jo pitkällä, tuntuu liikkeet selvästi ja päivittäin. Jännä miten sitä oli jo kerinnyt unohtaa (heh, esikoinen pian 1v.), kuinka henkeä salpaavia nää ensimmäiset selkeät pikku potkut on.. [emoji7]
 
Mulla tuntuu jo liikkeet päivittäin. Alkuun piti miettiä voiko olla, kun viikkoja on sen verran vähän, mutta kyllä nuo jo niin selkeitä on, ettei tarvi miettiä. Tää on neljäs lapsi ja jokaisesta aiemmastakin on liikkeet tuntuneet ajoissa, muttei ihan näin aikaisin. Nytkin tuntuu olevan pienellä jumppatuokio menossa, kun niin tiheästi pieniä hipaisuja tuntuu.
 
Mulla nyt 17+1, enkä oo tuntenut mitään. Ilmeisesti ensimmäisestä ei kovin aikaisin välttämättä tunnu? Osaako niitä edes tunnistaa :)
 
Joo ja ei välttämättä tarvii olla ekakaan, kun istukan paikka, kohdun asento ym. vaikuttavat. Mä tunsin ekasta aiemmin kuin nyt ja tällä kertaa istukka edessä.
 
Kyllä ne liikkeet sitten tunnistaa vaikka aluksi voikin olla vähän hämmentynyt onko nämä nyt niitä liikkeitä vai ei. Alussa kun ovat hyvin hentoja kunnes alkaa oikea möyrintä.
 
Täällä tuli ekaa kertaa semmonen fiilis, että ihan kun olis tuntenut jotain. :) Pääsin miehen krapulan johdosta kebabille(oli muuten hyvää kun ei oo syöny piiiitkään aikaan) ja siinä kun oli syönyt pari haarukallista, niin tuntui kolme pientä, ikään kun tökkäsyä, vasemmalla puolella mahaa. :) Tiedä siitä sitten, mutta kaippa se vois olla kun 18:lla viikolla ollaan.
 
Mä tusin ensimmäiset todella hentoiset liikkeet ehkä kolmisen viikkoa sitten, mutta olivat tosiaan tosi pieniä ja hentoja. Taitaa etuseinässä oleva istukka vaimentaa liikkeitä kovin. Liikkeitä tuntui muutamina peräkkäisinä päivinä. Mutta sitten tuli hiljaista. En rekisteröinyt pienen liikkeitä varmaan noin viikkoon. Ja alkoi jo huoli tulla. Eilen illalla sanoin tästä ääneen puolisollenikin, että vähän jänskättää, kun on niin hiljaista ja hän oli jo sitä mieltä, että tänään mennään yksityiselle vauvaa katsomaan (itse tosin totesin, että odotetaan maanantain neuvolaa). Illalla nukkumaan mennessä sitten alkoikin pienet potkut ja myllerrys taas tuntua ja tänään on tullut aika taajaan pieniä potkuja :Heartred. Nauroin miehelleni, että vauva kuuli äitinsä huolen ja on selkeesti kiltti luonteeltaan ja alkoi ilmoitella itsestään rauhoittaakseen äitiä :)

Mutta hauska ero on esikoisen ja tämän uuden vauvan välillä. Esikoinen oli sellainen möyrijä (ja loppuraskaudessa morottelija), mutta nyt tulee enemmän töytäisyjä kuin sellaista jatkuvaa möyrintää - ainakin toistaiseksi.
 
Oonkohan nyt ihan pöhkö jos väitän et tunsin viime yönä ihan hentoja hipaisuja? Nyt on nimittäin vasta rv 14+6 ja eka raskaus. En ees keskittynyt liikehdinnän etsimiseen vaan juttelin miehen kans kun yhtäkkiä mietin et onpa omituinen ja uudentuntuinen olo masussa, just kohdun kohdalla. Kohtu tuntuu mulla jo selvästi ulkopuolelta ja aavistuksen on alavatsa pyöristynytkin omaan silmään.

Tuntui siis pienen pientä kutittelua, epäsäännönmukaista mut jatkuvaa hipsutusta. Alkoi kun olin jonkin aikaa ollu paikallani, katkes kun vaihdoin asentoo ja jatkui taas hetken päästä kun olin rauhoittunut.

Muutaman kerran oon aikasemmin oikeen yrittänyt keskittyä tuntemaan liikkeitä mut ei oo tuntunut muuta kun suoliston möyrintää. Nää hipaisut tuntui ihan eri paikassa enkä oo semmosia ennen tuntenu. Silti on tosi epäuskoinen olo koska en odottanu et vielä moneen viikkoon tuntuis. Kertokaas nyt oonko kuvitellu omiani vai voiko olla mahdollista et se oli meidän pieni joka ilmoitteli itsestään?
 
Mullakin eka raskaus ja viime viikonloppuna alkoi tuo kutittelu/kuplailu. Toi miten Minivöö kuvailit sitä kuulostaa hyvin tutulta. Kyllä sen eron siitä suolen murahtelusta huomaa. :D Alkuun tuntui tosi epäsäännöllisesti. Saattoi mennä päivä ettei tuntunut ollenkaan. Nyt pari päivää tuntunut usemman kerran päivässä ja useimmiten silloin kun istahdan tai käyn makaamaan (16+3 tänään).

Eli et ole kuvitellut omiasi. Kyllä sä sen eron huomaat. :)
 
Plaah mä en tunne vielä mitään! Nyt 18+2. Kai ne sieltä sitte....mutku en jaksais odottaa! :shifty:
 
Hihii kai se sitten täytyy uskoo! Oma äitinikin vakuutteli että vauva se oli. Sekin oli tuntenut ekassa raskaudessa liikkeet kovin aikaisin. Nyt on kyllä taas hitusen huojentuneempi olo kun kerran vauva siellä liikuksii niin ilmeisesti siellä on mukavat oltavat. :) täytyy muistaa torstaina sanoo lääkärille neuvolassa.
 
Samat fiilikset Aino J:n kanssa! Samoilla viikoilla.. ittee häiritsee kun kuitenkin pari vkoo sitte olin varma että tunsin jotai useana iltana ja nyt ei mitää. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja oon vaan supermalttamaton! Veikkaan että kyse onkin vaan kärsivällisyydestä...:)
 
Heh, kävin yöllä vessassa ja kun tulin takaisin sänkyyn niin mahassa oli kunnon rumba käynnissä! Pakko niiden tuntemusten on olla liikkeitä, samoja olen tuntenut nyt jo n. viikon ja tuntemukset käy vahvemmiksi päivittäin. Ihan mahtava ja huojentava fiilis! Vielä kun jaksais odotella rakenneultraan että kaikki on oikeesti ok :)
 
Nyt vihdoin tunsin eilen potkut mahan päältäkin. Aiemmin on tuntunut möyrintää ja keveitä tökkäisyjä, mutta eilen tunsin selkeästi kunnon tuuppaukset. Esikoisesta tunsin liikkeet mahan päältä jo viikolta 16 alkaen, joten on näitä jo odoteltukin. Tällä kertaa istukka edessä, joten ihan erilailla tuntuu kaikki liikkeet nyt.
 
Hihii! Nyt kyllä monotti vauveli ihan kunnolla, näkyi kun tois puoleisesti maha heilui. Vaikka tällä kertaa istukka edessä, niin silti alkoi liikkeet tuntumaan aikaisemmin. Selkeesti ei istukan kohdassa tunnu mitään, mutta sivuille ja kattoon" päin kohdennetut "potkut" tuntuu. En vielä omaa kättä vasten saanut tuntea, kun loppu monotus kun laitoin käden mahalle ja jatkui taas nostettuani käden. Eli ekat tuntemukset tuli jo rv 13+, nyt menossa 16+4. Välillä hyvinkin hiljaisia päiviä ollut. Esikoisesta tuntui liikkeet rv 16+ ja sillon istukka takaseinämässä.
 
Takaisin
Top