Vauvan liikkeet

Täällä tuntuu jo joka päivä! Myös mahan päältä tuntuu ja ruokailemalla kaverin saa hereille. :) Ei millään meinannut malttaa odottaa, mutta nyt näyttäisi liikkeet tuntuvan edessä olevasta istukasta huolimatta. Tänään 20+4.
 
Mä en vielä ole tuntenut mitään ja kohta mennään viikolla 20. Johtuukohan se siitä että kohtuni on kallellaan? Onneksi ke on ultra!
 
Mulla saattaa välillä olla hiljaisempia päiviä, että ei välttis tunnu juuri mitään. Välillä sit jokainen suupala saa humpat alkamaan vatsassa. Se riippuu neuvolatädin mukaan ihan siitä, missä asennossa vauva sattuu mahassa köllimään milloinkin.

Keskiviikon ultrassakin kaveri kääntyili ja potki vaikken niitä liikkeitä tuntenutkaan. :)
 
Täälläkin välillä alkaa olla jo epämääräisiä tuntemuksia, jotka ehkä ovat vauvan liikkeitä. Toisaalta koko vatsa tuntuu nykyään jo erilaiselta, joten voi olla, että normaalit suolen murinat ovat vain vaihtaneet paikkaa :D
 
Mie olen tuntenu liikkeet jo kohta kuukauden. Eka pieni liikahdus tuntui n. rv 15+6, joka tuntui kuplalta. Sit se tuli seuraavana päivänä uudestaan ja taas uudestaan. Siitä lähtien on jokapäivä tuntunut liikkeitä jotka vahveni kuplinnasta aivan ku joku ois tökkiny sormella kohdun sisältä käsin. Nyt liikkeet on jo selkeitä muksahduksia ja möyrintää, jotka tuntuu vatsanpäältä ku piettää kättä vatsan päällä.
 
Yksi päivä kuvittelin tuntevani jotain ja laitoin käden mahan päälle ja tunsin että nyt on jotain liikettä havaittavissa, kunnes tajusin, että sehän on minun oma sydämen syke sormissa :shy: hups... Liikkeitä odotellessa. Jotain pientä ja epävarmaa on ehkä ollut mutta en voi selkeästi sanoa onko ne vauvojen liikkeitä.
 
Mulla on nyt 18+2, eikä kyllä minkäänlaista tuntemusta missään päin! Oon kauheesti yrittänyt pitää kättä vatsalla ja kuulostella ja taputella, mutta ei mitään! Neuvolassa viikko sitten se kyllä potki useita kertoja sydänääniä kuunnellessa. HÖH!
 
Amke, älä välitä, mulla viikkoja 20 ja mitään selvää ei vielä täälläkään. Jotain plutinaa ja muljahtelua, mutta ei sitä kunnon POTKUA mitä odotan :) Dopplerin mukaan bebe liikkuu tosi villisti, mut en mää kyl tunne...
 
Täällä myös 20+1 eikä kyllä vauvan liikkeet vielä tunnu. Hyvin satunnaisesti on tuntunut "potku" tai muljaus, jonka oletan olevan pikkune. Esim. Eilen kun makoilin puoliksi kyljellään tuntu semmonen tönäisy ja siihen se sitten taas jäi.. :/ mutta ke ultraan ja jos siellä kuulis sitten istukan paikan, kohdun asennon ymym..

Tosi turhauttavaahan se on, kun on jo viikkoja kasassa ja tietää että moni jo tuntee oman pikkuisensa. Mutta luotan siihen, että pian se aika vielä koittaa, että voin sanoa ylpeänä tuntevani meidän kirpun liikkeitä.:)
 
Viikkoja nyt 18+5? Ja illalla mies tuns ekaa kertaa vaven liikkeet vatsan päältä:love017
pyysin isäntää et ois vähän lämmittänyt kättäsä ennenku laittaa sitä mun mahan päälle, mut ei vissiin malttanu. Vave karkas heti masun suojiin ku isin kylmä käsi tuli masun päälle.
 
Muokattu viimeksi:
Viimeiset pari päivää töissä on olleet todella intensiivisiä ja musta tuntuu, ettei liikettä ole tuntunut yhtään niin paljon. Voiko johtua siitä että "rankat" päivät on myös vauvalle rankempia? Vai enkö vaan huomaa liikkeitä päivän aikana? Viime viikon lomailin ja toinen illakoi jo ihan säännöllisesti, niin tuntuu hassulta tämmönen hiljentyminen. En kuitenkaan usko, että mitään olis vialla, kun pikku elämöintiä on kuitenkin.
 
Alysha, mä en ainakaan tiedosta liikkeitä jos on muuten kovasti touhua. Ajatus on niin kiinni siinä muussa.
 
Mulla kanssa niin että jos kiirettä ja vauhtia töissä tai muuten koko ajan liikkeessä ei liikkeitä sillon tunnu :) mut sittenkun pysähtyy hetkeks lepäämään, esim illalla alkaa kunnon myllerrys :) joku toinen päivä on muuten vaan rauhallisempaa ja sitten toisena päivänä enemmän tuntuvaa liikuskelua :)
 
Vauva tautaa tykätä äidin liikkumisesta. Kun ratsastus loppuu ja äiti lepää, pikkanen virkistyy liikkeelle.

Mää en vielä tunne kunnon potkuja. Kuplintaa, kareilua ja möyrimistä vaan. Ja kohtu kyllä seilaa vålillä syvällä välillä pinnassa.
 
Eilisiltana oli ihana kaikessa rauhassa tunnustella vauvan elämöintiä. Toinen pyöri ihan huolella, ensin vatsan toisella sivulla kääntyen sitten toiseen reunaan jumppaamaan. Ja liikkeet tuntee kättä vasten varsin selkeästi. 20+6
 
Takaisin
Top