Vauvan liikkeet

Ymmärrän! Mulla alkaa heti kova tarkkailu jos liikkumisessa muutoksia,koska välillä tosi aktiivinen tyyppi ja välillä päivän rauhallisempia jaksoja. Tosi ahistavaa...siksi sais jo tulla ulos yksisöstä että ihan näkis omin silmin että siinä se on ja hengittää.
 
Stressiä noista liikkeistä vielä luo se, että niistä kysellään aina neuvolassa ja polilla. Sitten muistutellaan liikeseurannan tärkeydestä näin lopussa. Heti kun vauvalla on vähän vaimeampi päivä, alkaa paniikissa tehdä tuota liikeseurantaa.
 
Juurikin tuntuu siltä että joku yrittäisi tulla mahasta läpi. Huolestuminen liikkeiden vähyydestä ei ole jokapäiväistä mutta ärsyttää kun päivät on sitten niin toistensa vastakohtia. Joko jälkikasvu möyrii koko päivän oikein urakalla tai sitten liikehtii niin hiljaksiin etten huomaa mitään ellen oikein keskity. Nyt on taas alapää hellänä kun jätkä riekkuu.
 
Hyvää tässä foorumissa on se, että voi huomata muilla olevan samat kokemukset joka rauhoittaa mieltä. Täällä nimenomaan sama liikkumiseen liittyen, että päivät ja yöt vaihtelee hirmuisesti. Välillä tuntikaupalla möyrintää putkeen ja välillä taas pitää käsillä silitellä masua että saa typyn nostamaan pebaa liikkeiden tunnistamiseksi. Ressaavaa välillä, mutta Tosiaan näyttää muilla olevan täällä samaa :)
 
Tämä foorumi on kyllä vertaistukea parhaasta päästä! Kaverit/sukulaiset säästyny mun puheluilta millon mistäkin asiasta :D tuntuu ettei heille ees viitsi soittaa joissakin asioissa. Itse kun tulee "jälkijunassa" tässä perheenlisäyksessä.
 
Plus ressaamista lisää se,että toiset sanoo että joo sehän on ihan normaalia että liikkeet vähenee loppua kohden. On vähemmän tilaa liikkua jne. Ja taas kun oon lukenut joitain uusimpia neuvoja niin se ei kuulemma pidä paikkaansa ja että liikkeet joo muuttuu mutta että niitä pitää olla kyllä ihan loppuun asti. Eilen joku kaveri kommentoi että hänelle kätilö oli sanonut että pari päivää ennen synnytystä voi beibit lepäillä ja liikkua siksi vähemmän. No mut mistäs mä tiedän että onko kyseessä synnytyksen lähestyminen vai jokin epämukavuus tila mahassa vauvalla...jos toinen raskaus tulee ajankohtaseksi niin.. Ostan jonkun oman käyrälaitteen!
 
Tänään terkka taas muistutteli, että mieluummin "turhaan" näytille kuin jäädä arpomaan...
 
Joo, en ainakaan itse jäisi arpomaan mutta toistaiseksi tarvittavat liikkeet aina tulleet ja neuvolassa sanottu että vauvojen päivätkin masussa kyllä vaihtelee eikä liikelaskentaa joka tunti ole tarpeen tehdä. Näin lopussa vaan alkanut rassaa kun tietää et istukan toiminta saattaa alkaa jo heiketä yms yms. Mutta hu neuvola, luulis jo olevan vika kerta vauva masussa :D
 
Siis sama kyllä mulla, että viime viikkoina vauvan tutut rytmit niin muuttuneet, että haluun ensin antaa mahdollisuuden liikkeille. Ja, kun esikoisen kanssa touhutessa, ei aina edes pääse välillä rauhoittumaan niin, että pystyis keskittymään vauvan liikkeisiin. Mäkin olisin niin valmis synnyttämään, ettei tarviis stressata istukasta yms.
 
Oon myös vähän stressannut liikkeistä, vaikeaa juuri erottaa (vai mahdotonta) johtuuko liikkeiden vähyys synnytyksen lähestymisestä vai vaan hiljaisesta päivästä vai että onko jokin huonosti.. Tietty pitää mennä näytille jos huolestuttaa, mutta kun ekaa odottelen niin vaikea tietää koska liikkeet on sillä huolestuttavalla tasolla. Olen stressannut niin paljon, että saisin joka huolen aiheesta juosta polilla
 
Paljon enemmän tulee stressiä noista liikkeistä nyt la:n mentyä. Tässä takana melkein viikon mylläysputki. Tänään selvästi rauhallisempaa, olen kyllä itsekin ollut ihan uuppa. Kyllä tänään on vauva liikkunut, kun muista aamusta asian oikein rekisteröineeni etten olis kohta murehtimassa. Mutta niinhän sitä taas tässä mietitään onkohan vauvalla kaikki ok. Pitää ihan välillä itselleen sanoa, että kyllä vauvallakin on lupa nukkua.
 
Meidän vatsa-asukkikin viettää välillä rauhallisempia päiviä. Yleensä kuitenkin herää sitten, kun juo kylmää/makeaa tai vatsaa vähän heiluttelee :)
Kyllähän sitä varmasti loppua myöten herpaantuu liikkeiden vähyydestä, kuten alussa konsanaan :/
 
Ihan samoilla ajatuksilla täällä. Mulla on huomenna tarkistus aika ja käynnistyksen suunnittelu ja tänään on aamu ollut niin rauhallinen että...koitan nyt tsempata tonne mahaan sellasia fiboja että herääs baby niin saisin tän vikan päivän viettää rauhassa. Aamusin hän kyllä on usein aika rauhallinen. Käyrillä ollut aina ap ja on saanut välillä töniä hereille että saa kunnon käyrät aikaiseksi.
 
Tän päivän on vauva ollu liikkeiltään selvästi rauhallisempi. Tuntuu että nukkuu pitempiä aikoja. Hyvin on liikkunut kuitenkin, ei kertaakaan oo huolestuttanu. Pikkuinen ihanasti vastaa aina heti kun kaipailen elonmerkkejä. Mut liikkeet on ollu maltillisemman ja harkitumman oloisia. Mielessäni heräs jopa toivo et vauva ois alkanu kerätä voimia syntymää varten... :) voi tietty myös olla vaan tilanpuutetta. Kylkiluitten alle se edelleen kauheesti yrittää kaivautua. Mies on naureskellut et vauva on perinyt mun huonon suuntavaiston ja yrittää antaa ohjeita masusta poistumiseen.
 
Taas hirmu paljon rauhallisempi vuorokausi takana. Liikelaskennan saa juuri täyteen illalla. Joka päivä on erilainen niin mistäs tuon tavoista ja rytmeistä tietää. Onneksi onneksi tänään on tarkistus ja käynnistyksen suunnittelu. Mä en ole väsynyt niinkään odottamiseen ja raskauteen mutta tähän liikestressaamiseen kyllä!!!!
 
Takaisin
Top