Vauvan liikkeet

Onko jollain muullakin taaksepäin kallistunut kohtu ja miten se vaikuttaa vaavin liikkeitten tuntemiseen? Mulla lääkäri joutui tovin etsimään sykettä ja sanoi mulla olevan voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Oon kyllä tuntenut möyrintää ja kutittelua joskus 14 vk asti, mutta vasta nyt 19 viikolla vasta tunnen pikkupotkuja ja nekin ihan sivuilla ja alhaalla. Onnellisia päiviä on ollut aiemmilla viikoilla muutama, jolloin kohtu on työntynyt eteen ja liikkeet sekä vauvan on tuntenut selkeesti kämmentä vasten. Olis niin ihana tuntea kaverin liikkeet voimakkaina jo!:dance008
 
Mulla taakse kallistunut kohtu ja alkuun oli vaikea löytää sydänäänet, ei enää. Liikkeisiin ei ole kyllä kohdun asento mulla vaikuttanut, mutta istukka on tässä raskaudessa edessä, se on vaikuttanut paljon! Esikoisesta tunsin liikkeet paljon paljon aiemmin (istukka oli takana).
 
Taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä täälläkin ja olen nyt vasta viikolla 21 tuntenut liikkeitä/potkuja.
 
Mulla ei ole mitään käsityksiä tai tuntemuksia liikkeistä ja viikkoja on nyt 20+. Mä jotenkin ajattelin, että en mä niitä ens kertalaisena tajua. Tänään sain tähän arveluuni kyllä vähän kylmää vettä niskaani, (tuli jopa olo, että eikö mua kiinnosta), kun ultrasivat ja kaveri heitteli suurinpiirtein kuperkeikkaa ja mä en muka tunne mitään.
 
Eilen 19+6 tunsin ensimmäistä kertaa sohvalla makoillessani ihan kunnon potkut, meinasi itku tulla ja oli pakko soittaa heti miehelle töihin :D jotain pientä olen muutaman viikon ajan tuntenut, mutta nuo oli ensimmäiset todella selkeät tuntemukset :Heartred
 
Pellefantti, tiedätkö istukan sijainnin? Jos se on edessä, niin se kyllä tehokkaasti vaimentaa liikketuntemukset. Ja vaikka istukka on takana, voi suurin osa "tuntuvimmista" liikkeistä tulla selkäänpäin jolloin niitä et itse niin huomaa.
 
Pellefantti, sama juttu. Ultrassa pikkunen liikkui niin mahdottomasti mutta en mää mitään tuntenu! Muuten kyllä välillä muljaa mutta aika vähän verrattuna siihen, kuinka paljon vauva oikeesti liikkuu.
 
En mä pellefantti niin tiedä tosta ensikertalaisen ongelmasta "onko nää liikkeitä" enää tässä vaiheessa. Enemminkin ne ihan ekat tosi aikaiset hipaisut tunnistaa tokalla kerralla paremmin. Mä tunsin ekasta jo viikolla 16-17 ja puolisokin tunsi kädellään mahan päältä. Nyt mennään viikkoa 22-23 ja puolisolle en oo kertaakaan pystyny sanoon, että kokeile tosta. Tunnen kyllä itse jo liikkeitä, mutta paljon vaimeammin ja varmaan harvemminkin kuin ekasta. Nyt istukka edessä, viimeks takana.
 
Hurjaa on jo ihan nähdä, miten maha kohoilee potkujen voimasta! Paita ihan heilahtaa. :D siis jos vaikka on makuullaan ja antaa masukille "työrauhan".
 
Pellefantti, tiedätkö istukan sijainnin? Jos se on edessä, niin se kyllä tehokkaasti vaimentaa liikketuntemukset. Ja vaikka istukka on takana, voi suurin osa "tuntuvimmista" liikkeistä tulla selkäänpäin jolloin niitä et itse niin huomaa.

Istukan pitäisi olla takana, mutta ehkä ne liikkeet tulevat sitten selkäänpäin. Ja eiköhän ne sieltä joskus tunnu :)
 
Mie huomasin sellaisen, että vatsaa kiristi hirveästi oikealta puolelta. Ja olin tosi huolissaan kun ei oikein liikkeetkään tuntuneet normaalisti. Ultrassa sanoi lääkäri sit että poikittain on pikkukaveri kohdussa. Mie että no se selittääkin tuntemukset. "Ei sitä vielä voi tuntea" tokaisi ultraaja. Niin vaan nuo edellisillan muljaukset oli vauvan kääntyilyä, sillä paineen tunne oikealla helpotti heti, ja liikkeet tuntuu taas "tutusti". Näin mä ainakin asian tulkitsin.
 
Minä pari päivää tuossa aiemmin tuskailin ku ei oikein tuntunu vaven liikkeitä. No ultrassa huomattiin että aiemmin takaseinässä ollut istukka olikin noussut ylös ja hiukan eteen ja typy oli just siellä silleen istukkaan päin.
 
Haaa...nytkö mä tunsin ekan liikkeen...kolme sormea suoraan navan alapuolella tuntuu kuin olisi ollut ensin kaksi iso ilmakuplaa ja nyt tasaseen tahtiin sellasia tökkäyksiä? Kuulostaako tutulta? Vai onko mulla vaan ilmaa mahassa? Mä oon niin hermoillut ja odottanut niitä liikkeitä että en tahtois todeksi uskoa vaikka tuntisinkin.
 
Mäkin oon tänään tuntenu ekan kerran "kunnon" potkuja! Pikkuinen räpiköi enemmänkin kerralla ihan alhaalla masussa ruokahetken jälkeen. Eikä ees säikähtäny kun siirsin käden masulle niin sain tuntee ulkopuolellekin muksimista.

Aamulla tunsin kädellä kun pieni pää yritti puskee mahan läpi. Uskomaton voima niin pienessä paketissa jo! Harmi vaan ettei isi oo vielä saanu tuntee liikkeitä. Mut on kyl huolettomampi fiilis lähtee ulkomaille kun kaveri selkeesti alkaa ilmoitella kuulumisiaan itse :)
 
Ihana ollut huomata miten liikkeet on viikko kerrallaan vahvistunu ja tuntee ne paremmin :Heartred viime viikosta lähtien esim illalla liikkeet jo niin vahvoja et maha liikkuu ihan silmälle puolelta toiselle joitain kertoja :D nyt kun vielä saisi kädelle tunnettua mutta toinen on sen verran velmu ettei sillon henno liikkua :D

Ensimmäiset liikkeet oli sellaisia etten ollut koskaa tuntenu mitään vastaava (ei siis ilmaa vatsassa yms) mut jos johonkin pitäis verrata ni sellasia yksittäisiä muljahduksia tai pieni yksittäinen elohiiri :)
 
Täällä tunnettu eilen ekat varmasti tunnistettavat liikkeet :) 19+2! Ei yhtään aikaisemmin tämä kaveri ilmoitellut itsestään kuin esikoinenkaan... Istukka taas edessä vaimentamassa iskuja! :/
 
Täälläkin liikkeet tuntuu nyt joka päivä useasti. Oikeestaan vähän yhtäkkiä alkanut muljaamaan enemmän. Masun päältä ei tunne vielä mitään, se vasta outoa sitten onkin varmaan :) Viikkoja nyt 22.
 
Mä en oo vieläkään varma että oliko ilmaa vai liikkeitä...illalla taas tuntui jotain. Musta tuntuu että mä en uskalla uskoa niitä liikkeiksi ennen kuin on seuraava ultra 16.6
 
Liikkeitä tuntuu joka päivä moneen otteeseen nyt, onhan viikkojakin jo 22+6. Eilen puoliso sanoi ekan kerran tunteneensa mahan päältä. Itsekin vielä harvemmin osun oikeaan kohtaan.
 
Takaisin
Top