Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt munkin mies vihdoin tunsi potkut käteensä kun tarpeeksi kauan malttoi odottaa käsi vatsalla (eli pidempään kuin 5sek). Ei hän niitä pienempiä potkuja tuntenut mutta yhden isomman tunsi.

Nyt on 20+4

Mua stressaa kun on taas ollut niin hiljaista noiden liikkeiden kanssa.
Viime viikolla tuntui jatkuvasti kunnon liikettä ja koko maha pomppi.

Nyt taas tällä viikolla on ollut nuo liikkeet vähäisiä ja paljon vaisumpia.
Yritän lohduttaa itseäni sillä että istukka on tuossa etuseinässä ja että vauva olisi muutenkin selkä mahaa vasten...

Onko muilla vielä tälläisiä hiljaisempia päiviä? :anyone

Kyllä täälläkin hiljaisempia päiviä on vaikka istukka onkin takana. Kuitenkin joka päivä tunnen jotain. Iltaisin kovempi meno! Esikoista odottaessani ostin sellaisen kotidopplerin jonka avulla sain mielenrauhan hiljaisempina päivinä. Nyt en ole sitä vielä kauheasti käyttänyt. Ja voihan niitä sydänääniä käydä neuvolassa kuuntelemassa jos huolestuttaa :)

Kotidoppleri multa onneksi löytyykin, olisin jo varmaan seonnut ilman sitä. :grin

Eilen kävinkin neuvolassa, ja se tämän huolen oikeastaan aiheuttikin... Olin pitänyt noita hiljaisia/vaisuja päiviä ihan normaaleina, mutta terkka sanoi että kyllä niitä liikkeitä nyt pitäisi jo tuntua oikein kunnolla joka päivä. :eek:
Käski tehdä liikelaskentaakin jos oikein hiljaisia päiviä tulee?! Itse olen ymmärtänyt sen olevan ajankohtaisempaa vasta 30+ viikoilla..

Oon nyt itselleni yrittänyt taas vakuuttaa tämän olevan normaalia ja tarkistelen dopplerilla jos oikein meinaa hermostuttaa tämä hiljaiselo...:rolleyes:

Samoin täälläkin on vaihtelevan vilkkaita päiviä noiden liikkeiden suhteen, 22+3 tänään, ja mua lohdutettiin jo esikoista odottaessa sillä että niin kuin meillä aikuisillakin niin on vauvallakin masussa vilkkaampia päiviä ja sitten taas rauhallisempia. Monihan alkaa vasta näillä viikoilla tuntemaan liikkeet ylipäätään ja juuri tuon vaihtelevuuden vuoksi myös minä olen ymmärtänyt että varsinainen liikelaskenta ajaa asiaansa sieltä 30+ viikoilta.

Vaihtelevia päiviä on myös täällä. Mulla myös etuseinäistukka. Kokonaisuutena sanoisin että nyt tuntuu kyllä jo reippaammin liikkeitä ja varsinkin iltaisin kun itse lööbailee. On tässä päiväseltäänkin jotain tuntunut tuolla vatsassa.

Mulla on istukka takaseinässä, ja jotenkin välillä ärsyttää kun taitaa olla kovin vilkas vauva. Ekat potkut tuntu viikosta 16 eteenpäin ja nyt se on jo kolme päivää putkeen potkinu mua virtsarakkoon, saa kokoajan olla pöntöllä...

Tää potkii mua eniten kohti vasenta nivusta. Ultraaja sanoikin, että vauvalla on jalat vasemmalle alaviistoon ja pää oikealla yläviistossa. Joo, tiedettiin, tätä ei ole voinut olla huomaamatta. Tykännyt parkkeerata ittensä tiettyyn kulmaan, siinä on varmaan jostain syystä mukavinta olla.

Mulla on istukka takaseinässä ja siitä huolimatta välillä on hiljaisempia päiviä, tai sitten en vaan aina hokaa niitä liikkeitä. Etenkään silloin jos kovasti ite touhuilen jotain. Mulle sanottiin neuvolassa kyl että 30+ viikoilla tehdään liikelaskentaa jos on tarvis.

Meidän lapsella on kiva harrastus... Talloo ja potkii mun virtsarakkoa, joten vessassa saa ravata. Yölläkin. Mut on se toisaalta kiva, et tietää ja tuntee, että siellä liikutaan ja siis voidaan hyvin.

Rv23+0 eikä mitään selviä potkuja ja varsinkaa isä ei oo päässy tunteen.. ;/

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app

Täällä nii kauheasti potkitaan että välillä miettii että nukkuuko se ollenkaan ja mahan päälle näkyy potkut jo ihan selvästi, istukka takaseinässä nii kaikki potkut tuntuvat ihan selvästi!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulle kätilö sanoi että rv27 tienoilla vasta kannattaa alkaa tarkemmin seurailla,sitä ennen ei vauvalla ole vielä välttämättä mitään rytmiä.Mullakin on edessä istukka joten senkään takia ei kuulemma kannata huolestua vaikka ei joku päivä tuntuisi liikkeitä ollenkaan.Tosin kyllä silti joka päivä jotain on tuntunut viime viikkojen ajan et kyllä sitä varmaan ihmettelis jos ei mitään tapahtuis.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla edelleen tosi hentoisia nuo liikkeet, varsinkin viime viikkoon verrattuna... o_O
Hassua kun tuo nuon vaihtelee. Viime viikolla mietiin että tuleeko se vauva mahan läpi ja nyt saa ihmetellä että eikö se yhtään enempää muka liiku vai enkö tunne vaan jostain syystä. o_O

Alkaisipa nyt taas potkimaan kunnolla niin ei tarvisi stressata.... :)

Mulla on kanssa tällä viikolla liikkeet tuntuneet heikommin ja niitä on ollut vähemmän. Ajattelin, että johtuu varmaan siitä, että vauva on eri asennossa ja potkii ehkä vähän ennemmän kylkeen päin. Onneksi nyt jotain kuitenkin tuntuu, en haluais myöskään stressata yhtään enempää...

Tänään on ollut hiljainen päivä. Oon muutenkin pannut merkille että liikkeiden tunteminen vaihtelee tosi paljon eri päivinä. Tänään on tuntunu vaan jotain ihan pientä liikettä.

Mullakin jatkuu aina vain tämä hiljaisuus... Sunnuntai iltapäivästä pitäen ollu pelottavan rauhallista.. :eek:
Kuitenkin jotain pientä liikettä tuntuu, mutta heikosti ja harvemmin..

Alkais nyt oikeasti liikkumaan kunnolla taas niin ei tarvisi hermoilla ja tarkastella sydänääniä dopplerilla niin usein..

Adalia, muksu on saattanut kääntää jalat kohti sun selkärankaa, silloin tuntuu huonosti. Mullakin on paljon päiviä että liikkeet tuntuu tosi vähän. Melkein helpommin tuntee kädellä mahan pienen heilahduksen, mutta mitään terävää ei tunnu.

Niin mäkin oon yrittäny ajatella, onneksi viikonloppuna alkoi taas olemaan paljon vilkkaampi.
Sain taas mielenrauhan.:) Oikeastaan ny huomasinkin, että en viikolla niin hyvin taida edes niitä potkuja tajuta kun on enemmän menossa. Viikonloput tuntuu olevan aina niitä tosi vilkkaita ajankohtia. :grin

Enkä kyllä noinkaan hermona olisi ollu jos se terveydenhoitaja ei olisi pitänyt niin epänormaalina noita hiljaisia päiviä..... o_O

Tämä meidän masukki on kyllä selkeesti iltaeläjä. Päivisin ei välttämättä tunne kun muutamia liikkeitä ja iltasin alkaa sitten kunnon ralli tuolla masussa. Ihana kun toinen siellä heittää volttia. :Heartred Selvästi on liikkeet voimistuneet viimeisen parin viikon aikana. Toivottavasti neiti kasvaa siellä hyvin.

Takaisin