Vauvan liikkeet

CMT

Puuhakas puhuja
Oletteko jo tuntenu liikkeitä? :) itellä tänään 18+0 ja viel ei oo tuntunu:/ kai ne alkaa tuntumaan jossai vaiheessa, painaa mieltä vaa kovasti:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
en ole vielä tuntenut, ainakaan varmaksi, kovasti minäkin odottelen niitä. Välillä kyllä olen ajatellut, että olenkohan vähän liian hätäinen..mutta varmaan viimeistään vkolla 20 pitäisi jo tuntua, ainakin tuon vau-kirjan mukaan :).
 
Mulla on tänään 15+0 ja toi liikkeiden tunteminen on vähän niin ja näin. Musta tuntuu että välillä tuntuis jotain pientä. Ja tää on siis mun toinen raskaus. Kovasti odotan että sais jo kunnolla tuntumaan liikkeitä.
 
Mullakin kolmas raskaus nyt niin oletan tietty että ajoissa tuntuu..tiiä sitte:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Samaa asiaa on tullut mullekin mieleen kysyä :) Luulen, että oon tuntenut jotain nyt muutamaan kertaan kuluneella viikolla. Kyseessä on tosin ensimmäinen raskaus niin en tiedä tarkalleen, miltä liikkeiden näin alussa pitäisi tuntua. Mutta kun luin kuvauksia niin samanlainen, hellä painallus/kuplinta, tunne oli masussa. Ja oli vielä kohdun kohdalla, joten ei tullut mahassa kiertävästä ilmasta! :wink
 
Hihii, mullakin tuntuu välillä kohdussa ensin pieni hellä painallus ja sen jälkeen tuntuu kuin pieni kupla puhkeaisi! Diabeteshoitajani sanoi, että luultavasti tunnen vauvan liikkeet jo nyt (olen viikolla 16+0), mutta niitä liikkeitä ei kannata liikaa tarkkailla kun eivät kuulemma ole tässä vaiheessa mikään merkki siitä onko kaikki hyvin vai ei.
Silti, tuntuu kivalta ja jännittävältä! :love7
 
Aina sanotaan, että toisessa raskaudessa huomaa sikiön liikket aiemmin mutta kun mulla on jo toistakymmentä vuotta ensimmäisestä synnytyksestä, niin ei ole enää mitään muistikuvaa miltä ne ekat liikkeet tuntuivat.

Jotain kevyita kohtutuntemuksia mulla on ollut tässä pari päivää (nyt 14+2) mutta ne nyt voi olla mitä vaan kohdun kasvustakin johtuvia. Odotan innolla, että tuntuis jotain, minkä ihan selvästi erotan vauvan liikkeeksi.
 
Tänään on rv 16+2 ja ainakin kuvittelen tuntevani jo liikkeitä.
Kuvittelua se varmaan onkin, jotenkin vaikea uskoa että vielä tuntisin, mutta eipä sitä koskaan tiedä... :rolleyes:
 
minullakin on n. 20 vuotta edellisestä raskaudesta, niin ei ole varma milloin on "oikea liike". Ihan tässä ensisynnyttäjästä menee, että eipä ne liikkeet niin aikaisin välttämättä tunnukaan..
 
Saisi kyllä jotain varmempaa liikettä jo tuntua, päivittäin tuntuu jotain pientä jonka olen olettanut olevan vauvan liikkumista mutta varma en voi vielä olla.
 
Mullakin nyt paristi tuntunu varsinki mahallaan ku makaa nii joku tökkiminen alavatsasta :D Kohta puoliin ne sieltä varmaa voimistuu jokaisella :)
 
Mulla on nyt ehkä viikon verran ollut sellaista, että vatsaan tulee hetkellisesti sellainen kova "patti". Varsinkin jos makoilee selällään. Oon miettinyt, puskeeko vauva itseensä kohtua vasten..? Menee siis ihan muutamassa minuutissa ohi. Onneksi huomenna on lääkäri niin pääsee kyselemään tyhmiä kysymyksiä :)
 
Tekah, mulla on tuntunu sama homma kerran, eilen. Tuntui ihan siltä kun pikkuinen ois kääntyny ympäri :D Tai siis ajattelinkin sen niin että se kääntyi ympäri ja sen peppu tai pää meni kohtua vasten. Tuntui aika jännälle :)
 
Muutamana päivänä oon tuntenut pienenpientä hipaisua, sellaista uutta ja erilaista ettei mitään ilmavaivoja tms. Tosin jos maanantaina neuvolassa tuosta kerron niin se täti siellä sanoo että ei oo mahdollista kun vasta esikoista odotat, tuo mun neuvolantäti kun tuntuu uskovan että kaikki menee niin oppikirjan mukaan... :rolleyes:
 
Mulla muutaman kerran tuntunut sellaistaa kuplivaa tunnetta jotka olen kuvitellut vauvan kuperkeikoiksi mutta en voi varmaksi sanoa. Jotain hipaisuja myös jotka olen vauvan liikkeiksi laskenut mutta ei voi tietää onko vai ei. Ns oikeassa paikassa kyllä ovat olleet. Mutta ehkä jo parin viikon päästä saa vähän "varmempaa" tietoa. Nyt viikot 17+2. Ja mulla siis kolmas raskaus mutta edellisistä reilu 10 vuotta niin ei muista kyllä mitään niistä.
 
Mun ei tarvitse enää arvuutella, koska vauva potkii, kyllä se sen verran varmaa menoa on. Tosin välillä on päiviä, ettei tunnu potkun potkua, mutta vauva on vielä pieni ja sillä on tilaa hyöriä ja pyöriä. Jospa muutaman viikon päästä potkut olisivat päivittäisenä ilona (ja loppuajasta suruna :D)
 
Kovasti odotan, että voisi varmasti sanoa tunteneensa jo jotain liikkeitä. Melkein huolettaa, kun ei vielä mitään tunnu... Tosin nyt vasta tasan 17 viikkoa ja ensimmäinen odotus... Hirveesti ei viittis painella mahaa, että onkos siellä elämää. Vatsan kasvukin tuntuu olevan enemmän turvotusta kun "oikeaa" kasvua.
 
Syysmorsian, ei mullakaan vielä pahemmin tunnu mitään, luulin jotain tuntevani viikko sitten, mutta ei ole uudestaan tuntunut..ehkä se olikin vaan ilmaa... Eikä ole mahakaan kasvanut paljoa.. Eka odotus mullakin, niin on niin malttamaton näiden asioiden kanssa! Pakko vaan luottaa, että kaikki on ihan hyvin ja ajallaan mekin vielä ne liikkeet tunnetaan ja maha pullahtaa ulos :grin
 
Mulla on alkanu tuntumaan liikkeet:Heartred varsinkin ku selällään makaa ni hyvin tuntee ku toinen tökkii:Heartred

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon jo tuntenut liikkeitä mutta nyt on taas pari päivää ollu hiljasta. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Ehkä se istukka on etuseinässä niinkun viimeksikin.
 
Takaisin
Top