Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mulla kanssa catti sama juttu! Nyt pari päivää potkinut virtsarakkoa ja ei todellakaan tunnu kivalta.. Tuntuu että tulis pissat housuun :D

Täällä asukki vetää ihan selkeitä kuperkeikkoja ja käyttää virtsarakkoa nyrkkeilysäkkinä :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Täällä alkoivat liikkeet tuntua eka kerran joskus viikoilla 17-18. Istukka on takaseinässä ja potkut tuntui jostain vkolta 20 tosi voimakkaina. Sitten oli välissä jokunen päivä, ettei tuntunut kuin pikku hipaisuja ja olin jo huolissani, mutta eilen illalla ja viime yönä potki taas niin että kun käden laittoi vatsalle, käsi tuntui nousevan irti ihosta liikkeiden voimasta. Eka kertaa testasin, auttaako jos laulan sille hiljaa; saattoi olla sattuma että rauhoittui Päivänsäteen ja menninkäisen vika säkeistön aikana, mutta aika kiva olohan siitä tuli että rauhoittui :) Ja mun kun ei ikinä pitänyt sortua mihinkään odotusajan ällösöpöilyihin ;)

Musta tuntuu että vauva potkii välillä jonnekin kohdunsuun tienoille koska sillon tuntuu inhalle. Onneksi vaihtelee asentoa koko ajan. Ei oo kyllä mitään haisua miten päin vauva on kun liikkeet tuntuu joka puolella.

Sama vika täällä, joka puolelle se tökkäilee: vähän häpyluun yläpuolella tuntuu hennompia liikkeitä, kunnon jysäytykset tuntuvat navan molemmin puolin. Olen vain jotenkin päätellyt, että jysäykset ovat niitä ultrakuvissa näkyneitä "käytän kohdun seinää trampoliinina" -pomppuja. Totuus tuskin selviää koskaan :)

Maaria1, joo ja oikee vihlasee ja saa kokoajan rampata vessassa, ai että ihanaa :D

meillä on tainnut vauva alkaa hikkailemaan :p muutenkin on alkanut tuntumaan paljon tuommoisia hennompiakin liikkeitä, ettei aina ole ihan varma onko kyseessä vauva vai ilmavaivat :rolleyes:

vauva tykkää kanssa tunkea itseään ulospäin niin, että varsinkin nukkuessa tuntuu lähinnä siltä, että se makoilisi tuossa vierellä eikä vatsan sisällä.

Mulla on takaseinäistukka, mutten tunne liikkeitä kovin helposti. Paremmin tuntuu kättä vasten kuin vatsassa. Jos istuka olisi etuseinässä, tuskin tuntisin mitään.

Meillä on sellainen iltarutiini, että menen selälleni ja vauva ryhtyy kunnolla mylläämään. Lopulta tulee aina supistus.

^ Täällä on ollut samanlainen iltarutiini ilman supistusta tosin, mutta eilen ei mylläys alkanutkaan. Aamuyöllä heräsin ihan varmana siitä, että nyt on pahin tapahtunut ja että kaikki lapsen syntymän varaan rakennetut suunnitelmat menee uusiksi. Parin tunnin valvomisen jälkeen se mylläys sitten alkoi, eikä mennyt kuin hetki että aloin toivoa tyypiltä pientä rauhoittumista, kun halusin nukkuakin. Tänään tyyppi on kyllä taas pyörinyt eilisenkin edestä.

Samanlaisia kauhufiiliksiä ei kyllä toivoisi kovin usein. Syytän hormoneja.

Musta on kans jännää että liikkeitä on tuntunut jotenkin vähemmän tai vaisummin. Voi myös olla omaa kuvitelmaa koska nyt on ollut enemmän aikaa vahtia vauvan touhuja. Ehkä on asentokin vaihtunut mutta kyllä sieltä päivän mittaan aina tuntuu jotain. Ja silloin kun itse liikun niin en huomaa mitään. Tää on kuitenkin toinen raskaus mutta istukka on taas edessä. Iltaisin tuntuu eniten liikkeitä. Mitään hajua ei oo vauvan asennosta. Tonne sivuille tuntuis tulevan suurimmat liikkeet. Ja meillä on Raketti viikot miltei samat.

Itse olen nyt muutamana päivänä havahtunut siihen, että vauvelilla on hikka. Hihhih, söpöä. :Heartred Hengitysharjoitukset alkaneet pikkutyypillä.

Mulla on tuntunut viime viikkoina liikkeet tosi hyvin, vaikka istukka on etuseinässä. Kaikenlaisia tuntemuksia pienistä hipaisuista koviin potkuihin ja nuljahteluihin ja vatkaukseen. Mieskin on tuntenut liikkeitä kädellään vaikkei kovin kauaa jaksa kättä mahan päällä pitääkään :)

Täällä pikkunen on nii vilkas että välillä joutuu miettiä että nukkuuko se ollenkaan! Aamulla kun heräät avaat silmät ja vaihat kylkeä nii samantien toinenkin herää ja alkaa kunnon Aamujumpat :) täällä kaikki potkut ja kylen käännöt ja muljahtelut näkyy selvästi mahan päältä, aika vinkeän näköstä :D maha näyttää välillä aika epämuodostuneelta :Dd

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

En tiedä onko tästä jo ollutkin juttua mutta ootteko saaneet neuvolasta tai jostain ohjeistusta tehdä sitä liikkeiden seurantaa joskus 28 viikkojen tietämillä? Oon moisesta lukenut mutta ei neuvolassa kyllä mitään ohjeistettu. Tosin nyt on vauva ollut sen verran aktiivinen ettei pahemmin ole tarvinnut potkuja laskeskella, niitä tulee niin tiuhaan. :) Mut kyllä sitä heti vähän huolestuu jos liikkeet vaimenee tai poikkeaa rytmeistä! En sit tiiä missä vaiheessa alkaa olla vatsassa sen verran ahdasta ettei se mahdukaan niin kauheasti monottamaan.

Nyt on kunnon iltatreenit meneillään. Ehkä pieni haluaisi äidin syövän jotain kun on taas liian pitkä aika edellisestä ruoasta.

Joo päivystyksessä sanoivat että sitä liikeseurantaa voi alkaa tekemään viimeisellä kolmanneksella :)

Sain ohjeet liikelaskentaan viimeksi neuvolassa eli rv29. Neuvottiin tekemään, jos tuntuu siltä, että vauva liikkuu normaalia vähemmän. Eli makoilla rauhassa ja tunnustellaa liikkeitä, pitäisi tulla 10 liikettä/tunti. Jos ei tule, syödä tai juoda jotain ja laskea uudelleen. Jos ei senkään jälkeen tule kymmentä liikettä tunnissa, soittaa synnärille. Normaalisti vauvat kuulemma liikkuu 10-50 kertaa/tunti. Meillä ainakin neidillä on ihan erilaisia päiviä; toisinaan on rauhallinen ja toisina päivinä taas hirveää riehumista mahassa. Toisaalta hän vaihtelee vielä asentoa runsaasti, joten liikkeet tuntuu aina eri kohdissa ja sen takia jää osa tuntematta. Jos olen ymmärtänyt oikein, rv35 jälkeen vauvan tila liikkua yleensä on vähentynyt niin paljon, että liikkeet alkaa tuntua erilaiselta ja sen takia joutuu ehkä useammin tekemään liikelaskentaa.

Meidän vauvalla oli aktiivinen juhannus, on liikkunut ahkerasti pitkin päivää ja nytkin tuolla tuntuu taas liikettä. Autossa istuminen oli aikasta kivaa tänään kun neiti päätti monottaa mun täysinäistä virtsarakkoa. Eikä saanut oikein asentoakaan vaihdettua kun mulla on se raskausturvavyö.

Täälä on ollu tosi rauhallinen juhannus liikkeiden suhteen. Stressaa.
Aina välillä jotain tuntuu, mutta taitaa koko vauva olla jossain ihmeellisessä asennossa kun jotenki omituisesti tuntuu.
No eiköhän ne siitä taas parin päivän sisällä tuu entistä voimaakkaampina takasi, niinku yleensä näiden hiljaisten päivien jälkeen.....

Takaisin