Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen se tuntui, ihan ensimmäinen (varma) potku! Oli vauveli hirveän levottomana illalla ja silittelin mahaa, että rauhoittuisi. Sattui olemaan käsi oikeassa paikassa oikeaan aikaan niin siihen tuntui selvä potkaisu :Heartred

Olen tässä miettinyt onko nämä liikkeitä vai ei. Nyt päätin, kyllä ne on liikkeitä. Raskauteni on ilmeisesti hieman pidemmällä kuin tuossa aikajanassani lukee. Muutama päivä yli 17 viikkoa on kasassa. Potkut tuntuu alamahalla vatsanahkaa vasten. Istukka on ilmeisesti vielä kohdun suulla, joten se ei estä liikkeiden tuntemista. Toivottavasti se siitä liikahtaisi ylös ettei sen takia menisi sektioon.

Jotain muljahtelua tuntuu päivittäin kohdun alueella. Tänään on 15+6 eli ehkä piakkoin alkaa tuntua jotain selkeämpääkin. Viime yönä muljahteli sen verran reippaasti, että heräsin ja sain uudestaan unta kun muljahtelu loppui. Mikä lie yöjumppa siellä oli meneillään :D

Tänään tuntui kyllä ihan selkeä pieni "töytäisy" masussa aamusella kun olin hiuksiani suoristamassa. Innostuin vaan niin paljon että meinas letti palaa :grin

Itse tunsin ensimmäiset selkeät liikeet pari päivää sitten maatessani illalla sängyllä. Liikeet olivat toki hyvin vähäisiä, enkä nyt ole sen jälkeen tuntenut uudestaan. Mutta neuvolassakin sanottiin, ettei kannata huolestua jos alkuaikana tulee päivienkin taukoja, ettei tunne mitään. Lapsella on kuitenki tässä vaiheessa vielä sen verran liikkumatilaa ja lapsi on muutenkin niin pieni. Odotan siis ensimmäistä lastani, olen 17. viikolla, kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka kohdun takaseinässä.

Olen tällä hetkellä 18+6 ja muutaman viikon ajan tuntunut liikkeet jo selvästi, on todella vilkas kaveri tuolla mahassa, varsinkin sen jälkeen kun on syönyt tai liikkuessa huomaan kun joku jumppaa mukana :)

Eilen illalla oli sellanen jumppa käynnisssä että huhhuh. Pyysin miestä laittaan käden vatsalle jos ois tuntenu potkuja mut eihän tää tuntenu vaikka vaavelikin yritti selvästi potkia isääsä ;D Omalla kädellä kyllä tunsin pikku potkun :love7

ehdin jo varmaan viikon itkeä miehelle, että kaikki muut tuntevat liikkeitä jo pienemmillä viikoilla, ja minä en mitään. toissailtana olin juuri nukahtamassa, kun mahassa alkoikin tuntua hirmuista rummutusta ja möyrimistä :') ehdin jo alkaa epäillä, että näinkin vain unta, mutta tänään (19+2) on taas tuntunut jysähdyksiä sekä lounaan että päivällisen jälkeen<3 näitä oli odotettu, oi.

Tänään päivällisen jälkeen makoilin sohvalla ja tunsin sellasta painetta alavatsassa, ihan ku joku olis työntäny sitä sisältäpäin. Hellästi sitten laitoin käden siihen päälle ja se kohta tuntui vähän kovalta. Olisko tuo ollut vauva ? Tai sitten kuvittelin koko jutun kun muuten en kai ole tuntenut mitään ja tarkkailen lähes huomaamattani koko ajan milloin tuntuisi ensimmäinen liike :) viikkoja nyt 16+1.

Ohhoo! Kävin äsken vessassa, kun taas tuntui rakkoa painavan kovasti. Siinä pöntöllä istuessa tuntui alavatsalla kunnon muljahdus. Nyt en tiedä voisiko olla vauvan liike vai oliko jotain muuta... Toivottavasti oli vauva :)

Tänään on tuntunu tosi paljon liikkeitä ja vieläpä silleen pidemmän aikaa putkeen tuntuu että joku jumppailee masussa. :love017

Aikaisemmin tuntunut vain yksittäisiä pienempiä liikkeitä...
Tänään viikkoja siis 17+6.

Täällä on tuntunut noin viikon ajan päivittäin pikkuisia liikkeitä ja vahvistuvat koko ajan :)) Muuten olisin ehkä aluksi niitä saattanut epäillä mutta kun edellisestä synnytyksestä aikaa vasta kohta 10kk, niin on hyvinkin muistissa noi ajat ja tuntemukset!

Maanantaina kehuin että tunnen liikkeet, mutta en ole havainnut mitään selkeää sen jälkeen. Tuntemukset on niin mitättömiä, että ne voi yhtä hyvin olla jotain muuta.

meillä jaksettiin eilen illalla möyriä ja potkia pitkään. vauva tuntui puskevan itseään ulos vatsan läpi – navan vieressä tuntui kova möykky, joka välillä nytkähteli :) liikkeet olisivat tuntuneet kädellekin, mutta mies vain kuorsasi vieressä...
tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, sillä olin odottanut tällaisen kontaktin saamisen vauvaan tulevan vasta joskus myöhemmin. kyllä mietityttää, miten sitten nukutaan kun tuo saa lisää voimaa ja rupeaa ihan tosissaan potkimaan :grin
20+0!

Kuulostaa kivalta:)... Voi kun itsekin jo selkeämmin tuntis. Pientä painetta ala mahan kohdilla ja muuta kivaa mutta ei oo tarkkaan uskaltanut vielä sanoa... Ehkä pian... Odotan siis enää lastani ja raskaus viikkoja on 16+4 pv takana:)

Sent from my IdeaTabA1000-F using Vau Foorumi mobile app

Tänään on 16+5 ja edelleen tuntuu aika samantyyppistä epämääräistä muljahtelua kuin viimeviikollakin mutta aika lievältä vielä tuntuu, siis sillä tavalla, että täytyy oikein keskittyä, että jotain huomaa.

Mutta dopplerilla kun kuuntelin, niin kuulosti siltä kun olis jotkut karate-harjoitukset meneillään.

AU! Mikähän kickboksaaja tästä meiän vaavelista tuleekaan kun nyt jo sattu kun se potkas ! :D

Tällä kanssa oikein kunnon rummutus tuntui mahan läpi! Huusin miehen kokeilemaan vatsaa niin samantien loppuivat potkusarjat. Taitaa pieni osata jo isäänsä kiusata :wink

Möh, täällä ei oo tuntunu pitkää aikaa selviä potkuja, muutakun sillon toissapäivänä se yksi potku mikä sattui.. 6 päivää on nyt viime riehuista, lopetin dalacin emätinvoiteen käytön niin potkut loppu kun seinään. Nyt on tuntunu vaan sellasta epämääräistä painon tunnetta mahassa, onkohan kaikki hyvin? Jostain luin että jollain oli loppunut potkut ja oli selvinnyt että napanuora oli tukossa, eikä vaavi saanut ravintoa. Apua! Kävellessä tuntuu myös sellainen epämiellyttävä paine alavatsassa.
Doppler mulla on, sydänäänet kuuluu, vaavi on nyt elellyt samassa kohtaa sen 6 päivää, ihan reunassa vasemmalla. Ainankin siellä kuuluu kaikista voimakkaimmin sydämensykkeet. Pakko mennä taas tarkistaa kuuluuko sykkeet vaikka eilen jo tarkistin.. :confused005

Muoks. Ääh, itku tulee, dopplerista oli loppunu patterit..

Muokattu viimeksi:
Mäkään en ole vielä tuntenut kuin yhteensä kolme kertaa jotain pientä potkun tapaista. 18+4 tänään. Doppleria en omista, neuvolassa kuuluivat sykkeet kyllä heti ja reippaasti. Luotetaan catti siihen että pääsiäisenä aletaan meillä oikein tuntuvasti rymistellä :)

Takaisin