Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poitsu alkanu jyllää oikee kunnol...tänää useemman kerran tuntunu silt et puskee ittesä ulos tuolt :eek: sellanen jännä tunne en nyt tiiä tuntuuko kohdunsuul? :confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tää poika kans potkii paljon. Neuvolassa oli vaikea saada sydänääniäkään kun kääntyili ihan jatkuvasti. Sitten hän oli muutaman sekunnin paikoillaan jotta saatiin ne vihdoin.

Täällä on kans vilkas liikkuja, varsinkin illalla ja yöllä on kovat menot. Sehän onkin se paras aika myllätä kun mamma yrittää nukkua

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Iltayöstä täälläkin kova meno mutta nukun niin sikeästi, että nukahtamisen jälkeen ei mitään tietoa liikkeistä. Tosin kyllä tää alottaa jumpan heti aamusta ja jatkaa pitkin päivää. Välillä ihmettelen, että nukkuuko hän ollenkaan.

Sakura sulla on tulossa siis vilkas tapaus! ;)

Se voi olla. Tosin toivon kyllä, että olis vähän rauhallisempi kuin miltä nyt potkimisen perusteella vaikuttaa :grin

Täälläkin on hitusen vilkkaan puoleinen tuo tyttö meillä... Välillä potkii niin kovasti että meinaa kipeetä oikeen tehdä... Onneksi nyt jo hieman rauhoittunut... En Tiia kuuluuko tää kysymys tänne mutta onko teillä vielä supistukset ollut kipeitä... Itsellä pari kipeetä supistusta ollut (rv22+6) nyt... En tiedä pitäisikö huolestua vai ei...

Sent from my IdeaTabA1000-F using Vau Foorumi mobile app

Itsehän sain herätyksen klo 5.00 aamusta kun masukki aloitti sellaset tsembalot että...
Jos on oikeasti kipeitä supistuksia ja huolettaa niin kannattaa varmaankin soittaa neuvolaan? Saa sieltä lisäohjeita jos tarvis :)

Joo kannattaa soittaa neuvolaan jos on kipeitä supistuksia, varmaan laittaa sun pissitesteihin, niinkun mulla teki. Mutta ei siis löytynyt mitään joten kipeille suppareille ei tullut syytä :/

Mulla oli ekat supistukset viime viikolla ja kysyin niistä pari päivää sitten neuvolassa. Sanoi, että jos on pitkään (2h) jatkuvia tai toistuvia, tai todella kipeitä kramppimaisia niin soittaa suoraan synnärille. Tai se, soittaako neuvolaan vai synnärille, riippuu varmaan viikoista ja paikkakunnasta. Mulle sanottiin, että tästä eteenpäin ollaan synnärin asiakkaita, mikä tuntuu aika pelottavalta... Ja neuvolan täti sanoi, että jos supistuksia tulee niin kannattaa miettiä, onko ennen niitä tehnyt jotain raskasta työtä tms., mistä supistukset vois johtua niin voi yrittää siten estää liikaa rasitusta ettei tulis uudelleen.

Mä oon taas koko viikonlopun ollu hermoromahduksen partaalla näiden liikkeiden takia.
Tosi vähän on tuntunut liikkeitä ja silloinkin kun niitä sitten on tuntunut niin tosi hentoisia......

Sydänäänet löytyy aivan normaalisti, mutta tuo liikkeiden väheneminen ja heikkous hermostuttaa.
Ajattelinkin heti huomenna aamulla soitella neuvolaan tästä.. Saa nähdä mitä sielä sanotaan..

Kannattaa soittaa, oman mielenrauhansa vuoksi :) Kyllä siellä varmaan kaikki hyvin on, jos se potkii sua selkään päin?

No niin mäkin taas kerran epäilisin.. Heti kun sydänääniä alkaa kuuntelemaan niin kuuluu dopplerin kautta liikettä, mutta mitään ei välttämättä tunnu, tai sitten hyvin hennosti.

Ja eipä sitä ny jokapäivä tietenkää vauvakaan jaksa sielä mahas riehua, voihan sillä olla joku rentoilu viikonloppu meneillään ja on tosiaan selkä mahaa vasten kaikes rauhas... :grin

Mutta ajattelin nyt tosiaan kuitenkin soittaa sinne neuvolaan, vaikka oikeastaan musta tuntuu että se mun terveydenhoitaja ei saa mut ku aina hermostumaan enemmän... Kun viime neuvolakäynnillä piti kuitenkin jotenkin omituisina noita hiljaisia päiviä ja käski sitä liikelaskentaakin tekemään mikä nyt mun mielestä on näillä viikoilla ihan typerää vielä... o_O Ja tästäkin nyt on jo parisen viikkoa ainakin...

Adalia, soita vaan neuvolaan, mielenrauha on tärkeä. Mutta jos dopplerilla kuulet hyvin sydänäänet niin mitään hätää ei oo. Vauva on varmaan sellasessa asennossa että sä et tunne liikkeitä hyvin. Mulla tuntuu nyt liikkeitä vähän väliä mutta joskus on pidempiä jaksoja että ehtii jo vähän huolestua. Yleensä riittää kun menen makuulle niin johan tuntuu jotain. Olen huomannut että sillon kun itse touhuilen paljon niin en tunne mitään ja heti kun pysähtyy niin tuntuu heti jotain.

Niin ja jos muistan oikein niin sullakin oli etuseinäistukka. Se vaikuttaa kyllä paljon, muistan esikoisesta noi samat ongelmat.

Joo on istukka tuos etuseinämässä.. Kyllähän se varmasti vaikuttaa paljon liikkeiden tuntumiseen, vaikka eipä mulla muusta kokemusta olekkaan. :D Vielä pitäisi reilu tunti odottaa että voi soittaa sinne neuvolaan. Typerät soittoajat...

No eipä se terveydenhoitaja sanonut muuta kuin että tee liikelaskentaa jos siltä tuntuu, jos ei sitä 10liikettä tule niin soitella sitte synnärille... Että eipä ollu siitä soitosta mitään hyötyä, mutta eipä se nyt ainakaa sielä puhelimen toisessa päässä kovin huolestuneelta vaikuttanu. Alan jo itekki muutenki rauhoittua tän hermoilun kanssa.. :) Aamulla kuitenkin potkinu taas aika hyvin.

Kaikki on varmaan ihan hyvin, ei ne liikkeet vaan koko ajan tunnu. :) Mulla on takaseinässä istukka, ja silti on välillä ollu päiviä, etten ole huomannu mitään liikettä. Toisaalta kannattaa nauttia tästä nyt; viime yönä sain esimakua, miten hurjasti se vaavi osaakaan myllertää, ja se valvotti mua ainaki tunnin! Tuntu, että jotain kuperkeikkoja se sielä teki, ko muljahteli niin. :D

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Muutama päivä on nyt mennyt niin että päivisin tuntuu vähemmän liikkeitä ja iltaa kohti sitten vilkastuu taas. Tänään olen itse ollut liikkeellä tosi paljon ja silloin en ehkä edes kaikkia liikkeitä huomaa. Nyt kun on itse rauhoittunut niin tuntuu taas enempi. Kohta teen iltapalaa ja juon mehua niin eiköhän jumppa ala taas.

Mulla on pari päivää vaavi jo potkinu taas virtsarakkoa, alkaa mennä pikkuhiljaa hermot.. :/

Takaisin