Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helteestä huolimatta eilen oli tosi aktiivinen päivä masussa. Liikkeitä oli joka lähtöön ja usein. Mäkin oon tuntenut välillä kovempia kohtia ja päätellyt, että joku jalka, käsi tai kyynärpää siellä varmaan mua tökkii. Ja eilen illalla ekan kerran tunsin, kun vauvalla oli hikka! Sellasta tasaista nykimistä, aika tiheästi vieläpä. :)

zousan se kyllä on ihanaa kun toinen pääsee osalliseksi niistä vauvan liikkeistä! Jos vaan osuu paikalle oikeaan aikaan :)

Täällä masukki möyrii hirmuisesti. Ja venyttelee niin että heittää jalat tuonne kylkiluiden väliin. Se tuntuu niin inhottavalta että pakko välillä ääneen älähtää ja painaa kädellä vastaan kun sattuu niin. :cool:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Aamulla oli äitipoli ja vauvaparkaa kiusattiin ottamalla sekä sydänkäyrää että ultrakuvaa. Kaikki hyvin ja sokerivauva edelleen lähempänä ala- kuin edes keskikäyrää, mutta eipä ole taas edellisen tökkimispäivän jälkeen ollut mahassa näin paljon liikettä melko lailla ilman taukoja. Voisi vaikka vähän rauhoittuakin. Mutta ei tietenkään liikaa, ettei taas ala huolestuttaa...

Tänään on ollu aika rauhallinen päivä tuolla mahassa. Itekin oon ollu koko päivän ihan naatti. Onneksi jaksoin vähän siivoilla ja pestä pyykkiä.

Täällä on ollut selkeästi hiljaisempaa nyt pari viikkoa. Joka päivä kyllä liikutaan, mutta ei ollenkaan niin rajusti kuin muutama viikko sitten. Ehkä helle ja tilanpuute vaikuttavat.

No tänään sitä mylläystä onkin sitten riittänyt. :) Vaihtelevia on päivät, tänään on treenipäivä.

Neuvolassa kätilö nauroi viimeksi ja toivotteli onnea että on niin vilkas lapsi tulossa, sydänääniä kuunnellessa kaveri meni koko ajan karkuun, puuhaili omiaan, potki ja myllerti niin että sykkeet olivat 180, jouduttiin odottamaan hetki että rauhoittui paikalleen niin syke tasaantu 145. Mutta kyllä itsekkin välillä pyydän mahalta että voisiko rauhoittua koska liikkeet tekevät todella kipeää ja itsestä tuntuu että se myllää ja potkii menemään ihan koko ajan. Mahan päältä kuulee ja tuntee het kun jotkut kalvot tuolla mahassa paukkuu ja rutisee kun nii paljon pyöritään menemään, mutta kyllä olisin ehkä hukassa jos en liikkeitä tuntisi paljoa kun on tottunut tähän potku/nyrkkeilysäkkinä oloon :-D

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon kuullut että voi tuntea sellaisia haamuliikkeitä vielä vauvan syntymän jälkeen aika pitkäänkin! Ne joilla on jo lapsia ehkä tietää tästä hommasta? :) On se varmaan tosiaan oudon tuntuista sitten kun ei potkuttelua enää tunnukaan!

On ollut viime päivinä vähän samoja fiiliksiä kuin Iness sulla, vaikka ilmeisesti tämä on sentään vähän rauhallisempi tapaus. Etenkin yöllä, kun tyyppi pyöri ja muljahteli mahassa oikein tosissaan, mietin että on se sitten ihanaa kun tuokin touhu tapahtuu ulkomaailmassa ja mä saan nukkua rauhassa... kunnes unenpöpperössäkin tajusin, että ehkä se ei sen nukkumisen kanssa ihan niin menekään :wink

Meillä on kaks päivää heiluttu kun viimestä päivää ja tuntuu todella inhottavalta tonne pissirakkoon ja liitoksiin. Vauva on päättäny murjoa päänsä lähtökuoppaan ja kyllä sattuu....

Täällä Aamu vähän sama homma. Koko ajan pissattaa ja liitoskipuja on ollut enemmän, eilen autosta noustessa nivuseen sattui niin, etten meinannut päästä mihinkään. Parina päivänä on tuntunut inhottava viiltävä kipu vähän navan vasemmalla puolella. Pelästyin jo, että mitä ihmettä, onkohan siinä kohtaa istukka ja tuleeko mulle nyt joku raskausmyrkytys. Onneks verenpaineet ei ollu juuri noussu ja kipukin rauhoittui yön aikana. Mutta tosi ikävältä tuntui. Kipu paheni esim. aivastaessa.

Mulla tulee sellasia "puukoniskuja" tonne alas että meinaa taju mennä. Varsinkin sillon kun vauva liikkuu. Ja välillä paineen tunne on sellanen että kohta se vauva putoo tuolta.

Mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia kuin Aamulla!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin sama! Ei tee mieli yhtään liikkua kun on toi olo päällä.. Tuntuu tosiaan, että kohta sieltä tunkee ulos jokin vauvan osa :D

Täälläkin juuri samanlaisia tuntemuksia!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Hyvä kuulla että muutkin kärsii näistä vaivoista, mä luulin että oon tätä menoa synnärillä. Naureskeltiin miehen kanssa tossa aiemmin kun vauva mylläs niin että maha hyppeli. Mies nimitti vauvaa alieniksi. :) Hänen mielestä on hassua että mahassa joku elää ihan omaa elämäänsä.

Mäkin sanon meidän masuasukkia aina alieniksi :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Eilen oltiin ekaa kertaa synnytysvalmennuksessa ja vauva möyri mahassa koko sen puolitoista tuntia. Alkoi olla hieman tukala olo siinä istuessa.

Meillä oli eilen illalla varsinainen aktiiviliikuntahetki. Kesti toista tuntia ja tyyppi pyöri ja mönki niin, että maha vaan heilui puolelta toiselle. Potkujakin tuli runsaasti. Oli tosi koomisen näköistä, kun maha hyppeli "itsestään". :D

:D joo täälläkin eilen kun käytiin huvikseen ajelulla niin tuntu että vaavi tulee alapäästä pihalle ja hitto kun teki muuten kipeetä :D

Takaisin