Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun anopilla murtu kylkiluu kun aikanaan odotti miehen siskoa. Oli potkaisi niin lujaa. Mun mielestä aika hurjaa miten kovasti nuilla pienillä onkaan voimaa. :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

onkohan tää mun mahassa asuva tyyppi ihan normaali. noita teidän juttuja lukiessa murtuneista kylkiluista ja potkuista jotka sattuu, tulee semmonen olo et täällä ei oo kyllä nyt kaikki hyvin :o oonko ainut, joka ihmettelee samaa? jotain pieniä kivalta tuntuvia liikkeitä kyllä on mut esim hikka, ei niinku mitään tietoa miltä se tuntuu :o

Mun esikoinen oli todella rauhallinen masuasukkina. No eipä ole sitä enää. :) Nyt viilettää joka paikkaan. Olin usein huolissani sen liikkumisesta kun se oli ihan superrauhallinen. Eikä mua ikinä sattunu sen liikkeet. Tää kakkonen onkin sitten eri sorttia. Maha hytkyy puolelta toiselle.

Mulla esikoinen oli potkunyrkkeilijä ja tää se vaan tykkää venytellä ja käännellä kylkeä. Vauvat on erilaisia :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Synnytystapa-arvioinneista:
Olen Helsinkiläinen. Esikoista odottaessani pelkäsin suurta vauvaa, koska sf-käyrä oli lähellä yläkäyrää, käsikopeloarviot vauvasta iso, kaikissa ultrissa iso ja omaa mittaa vain 160 cm. Kysyin olisiko mahdollista käynnistää lähellä laskettua aikaa, mutta se ei ollut vaihtoehto. Pelkopolin kautta olisi voinut päästä keisarileikkaukseen, mutta muuta vaihtoehtoa ei ollut. En ollut kelvollinen synnytystapa-arvioon, koska vauvan oletettu koko 4+ kg ei ole mikään peruste. Yliaikaiskontrollissa ultralla tehty arvio oli 4.3 -4.4 kg, ja lääkäri arvioi että lantiossa on tilaa sen tulla ulos. Ulospäin ei näe onko lantion aukko riittävän iso, eikä se kuulemma riipu naisen pituudesta.

Nyt minut laitetaan ehdottomasti synnytystapa-arvioon, koska synnytyksessä kävi selväksi että milliäkään isompi vauva tuskin tulee ulos.

Minusta oli tosi kummallista että vauvan annetaan kasvaa viikolle 42, eikä käynnistys ole mikään vaihtoehto. Pelkoa valittamalla voisi kuitenkin saada sektion. Nyt minulle on selitetty sitä tarkemmin ja syy on tämä: lopussa vauva kasvattaa lähinnä rasvaa, joten paino ei ole ratkaisevaa. Vauvan pään ympärys ei kuulemma viimeisinä viikkoina juurikaan enää kasva. Käynnistykseen liittyy omat riskinsä. Jos keho ei ole kypsä, äidille voi syntyä enemmän vaurioita, varsinkin jos käynnistetty synnytys etenee vauhdikkaasti. On siis parempi synnyttää luonnollisesti marginaalisesti isopäisempi vauva, kuin käynnistettynä liian vauhdikkaasti hieman pienipäisempi kaveri.

Täälläkin vauvan liikkeet on lähinnä möyrimistä ja venyttelyä, mutta välillä tulee kovempi potku, joskus kohti kylkiluita. Välillä olen tuntevinani vauvan pään, kun se kääntyilee mahassa.

Täällä normaalisti rauhallinen tyyppi möyrii aina sykemittausten ja / tai ultralaitteella tökkimisten jälkeen koko loppupäivän. Mahtavaa että liikkuu, mutta ihan vilpittömästi kyllä arvostan sitä, ettei se pidä tämmöistä elämää jatkuvasti, eikä etenkään öisin...

Meillä on nyt selkeä rytmi liikkumisissa. Vauva taitaa nukkua aamupäivisin ja liikkuu vaihtelevasti päivän aikana. Illalla sitten alkaa kunnon jumpat. Eli saas nähä millanen iltakukkuja sieltä putkahtaa ulos.

Nyt on selvästi tila käynyt ahtaaksi vauvalla kun sellaisia kunnon potkusarjoja ei enää tule. Varmaan on asentokin muuttunut. Mä en oikein tuota rytmiä vauvalla tunnista, tuntuu että aiemmin se liikkui niin usein pitkin päivää. Nyt on vähän harvemmassa, tai varmaan en vain huomaa kaikkia möyrimisiä.

Mulla ei oo vaavi potkinu enää moneen viikkoon, möyriny vaan. Ei taida enää vaaveilla olla niin paljoo tilaa potkuihin :p

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Mä oon tosissaan alkanu uskomaan että näillä helteillä on vaikutusta vauvan liikkeisiin. Neiti oli pari päivää tosi hiljainen että aloin jo huolestua. Molemmat päivät oli tosin sellaisia että olen ollut paljon liikkeessä ja touhuillut. Sillon vauva on yleensä rauhassa. Eilen päätin sitten tehdä ihan liikelaskentaa koska vauva oli niin rauhassa eikä oikein välittänyt mun tökkimisistä. Pötköttelin sohvalla ja sain kymmenessä minuutissa sen kymmenen liikettä. Enempää en sitten laskenut. Heti kun itse maltan lepäillä niin neiti antaa kuulua itsestään. Tänä aamuna onkin liikuskellut ihan mukavasti. Mutta kyllä noi hiljaset jaksot pistää välillä huolestumaan.

Mulle on käynyt just samalla tavalla! Ensin oon huolissaan, onkohan vauva liikkunut koko päivänä. Kun menee sohvalle ja alkaa laskea liikkeitä, niitä tulee taukoamatta. Multa on kyllä tunto heikentynyt mahasta, huomaan liikkeet paljon huonommin kuin aikaisemmin. Ja liikkeet ei enää ole niin tiukkoja potkuja kuin aikaisemmin, enemmän pientä tönimistä.

Samoin täälläkin, välillä iltaisin havahtuu että koskas viimeksi on masussa liikuttu ja kun alkaa kuulostella ja on ite paikoillaan niin sieltä aletaan töniä takaisinpäin. Ja välillä tuntuu että vellotaan kunnolla puolelta toiselle. Varmaan kyllä tää kuumuus vaikuttaa vauvojenkin liikkeisiin. Oikeesti ihanaa sitten kun kelit raikastuu!!

Ihan samanlaisia tuntemuksi ollut myös täällä! Oon alkanut aamupalan jälkeen ja illalla nukkumaan mennessä laskea liikkeitä, kun tuntuu, ettei niitä laskematta huomaa. Ahkerasti pikkuinen kuitenkin liikkuu, kun malttaa itse pysähtyä tunnustelemaan.

Uutena ilmionä oon alkanut huomata ajoittaisia kovia möykkyjä mahassa. Luulen, että polvi/nyrkki/kantapää tai muu uloke pyrkii ulos. :D On aika villin tuntuisia. Vielä en ole tunnistanut jalkaa ulkopuolelle. Olen kuullut, että sellaistakin sattuu.

Täällä taas tyyppi on ollut tosi aktiivinen helteillä, jopa niin että liikkeitä ei voi olla huomaamatta vaikka itse olen puuhastellut koko ajan. Ehkä se tulee äitiinsä eli tykkää lämpimästä ja hyytyy aina kun on kylmää ja pimeää...

Jännä juttu myös, että jos aamupalan jälkeen jämähdän paikoilleni istumaan tai loikoilemaan, mahassa alkaa kunnon show. Ikään kuin tyyppi jo tuntisi jonkun päivärytmin, että hei, tähän aikaan on kyllä ollut tapana lähteä liikkeelle eikä laiskotella... Tai sitten se on vain oma huono omatunto, joka potkii liikkeelle ja syytän turhaan vauvaparkaa.

Mä odotan niitä kirpeitä syysilmoja. Harmi että ovat elokuullekin luvanneet helteitä, mulle riittäis hyvin semmoset 20 asteen lämpötilat. Ja luulenpa että vauvakin aktivoituis jos ilmat viilenis. Nyt se vaan nukkuu päivät.

Mä tykkäisin jos ois jotain +17 astetta, voi että mä ootan! :)

Mäkin eilen tunsin vasemmalla puolella jonkun möykyn mahassa, päättelin että se oli nyrkki ja tökin sitä :D Sit tulikin mieleen että entäs jos se olikin nenä ja mä liiskasin sen nenän. :D

Tämän aamupäivän on ollut kunnon melskaus tuolla mahassa vaikka yleensä vauveli nukkuu aamuisin ja illalla vasta alkaa ne jumpat. Mitähän se oikein hommaa tuolla kun vihloo niin ikävästi tonne jonnekin kohdunsuun tienoille?

Meinasin kysyä ihan samaa kun Aamu! Itselläkin on alkanut vihloa välillä juuri kohdunsuun luokse tai oikeastaan välillä se tuntuu siltä kun jonkun pieni käsi kaivais tietä ulos!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

liikutuinpas vähän äsken, kun mies tuli silittämään mahaa ja huudahti "hei tossa on sen pää! oho nyt se karkas.."
kiva, että mieskin saa vähän läheisempää kontaktia vauvaan, kun se niin monesti on turhautuneena luovuttanut, kun vauva ei liikukaan juuri sillä sekunnilla kun vatsaa koskee.
muutenkin tuolle tuntuu pikkuhiljaa alkavan valjeta, että mahassa tosiaan kasvaa elävä ihminen :)

Takaisin