Vauvan liikkeet

Illalla kävi mahassa armoton mylläys, siellä potkittiin ja muljahdeltiin niin että ihme että on vielä mahanahka ehjä. Ja nyt ei osaa muuta ajatella kuin että voi kun se nyt olisi kääntynyt oikein päin!!! (Jos se olisi kääntynyt ympäri joka kerta kun olen sitä tässä jo ehtinyt toivoa, se olisi varmaan noin kolmatta kertaa jo takaisin väärin päin...)
 
Voi toivotaan Syyskuinen että kääntyminen tosiaan oli mylläyksen tulos! Miltäs on tänään tuntunut, hahmotatko yhtään miten päin vauva voisi olla?
 
En taida enää uskaltaa luottaa fiiliksiin, kun koskaan ei tiedä, paljonko se vaikuttaa että pelkää yhtä vaihtoehtoa ja toivoo yhtä paljon toista. Mutta ajattelin yrittää unohtaa koko asian ainakin päivän puuhien ajaksi, kun ei sille kuitenkaan määräänsä enempää voi. Pitkältä tuntuu aika maanantaihin, mutta täällä foorumilla taitaa olla nyt aika monta meitä, joille päivät ovat nyt eri syistä pitkiä :)
 
Älä muuta sano! Periaatteessa on ihan hyvä olo tässä kotosalla (jos ei liikaa yritän liikkua) ja kaikkea pientä puuhaakin olisi, mutta jotenkin vain on levoton olo eikä voi olla laskematta päiviä vähän väliä. Mäkin odotan nyt välietappina maanantaita jolloin on ultra!
 
Vauvalla oli eilen tosi rauhallinen päivä ja aloin vähän huolestua kun päivän mittaan tuli niin vähän liikkeitä. No, illalla sitten supisteli kipeesti ja vauva päätti samaan aikaan ruveta riehumaan että äidillä oli oikein tukalat oltavat sellasen tunnin verran. Mietin jo että nytkö tästä tulee lähtö jakautumaan mutta ei sentään. Tänään on taas ollut aktiivisempi päivä tuolla mahassa. Välillä mua säikytellään tolla liikkumattomuudella.
 
Just ajattelin Aamu sua että ootko jo joutunut lähtemään .. mulla oli eilen sama juttu, ei oletarvinnut liikelaskea kun makuulle mennessä viimeistään on myllätty mutta eilen kahteen otteeseen ei käynytkään niin. No, sitten kuulostelin ja laskeskelin ja tulihan sieltä kunnon liikkeet. Kyllä nämä näköjään tietävät miten äidit saa huolestumaan..

Toivotaan toivotaan syyskuinen että siellä oltaisiin oikein päin :)

Ja Itu, just tuollainen levoton olo täälläkin. Samoin äitipolikäynti ja ultra maanantaina mulla, jännittää vähän..
 
Meitähän on tässä sitten monta joilla on aamukampa tähdätty maanantaihin! No huomenna voi jo sanoa että ollaan loppuviikon puolella...
 
täällä myöskin maanantaina ultra. olisin tahtonut kyllä ajan loppuviikolle, jos sen olisikin saanut vaikka perua synnytyksen takia :wink ei huvittaisi mennä kuulemaan taas, että ei se vauva vielä synny, mutta saapahan edes nähdä onko pienellä kaikki hyvin.
 
Jotenkin päättelisin mahan muodosta, että jotain edistystä (?) on tapahtunut, kun maha on kasvanut jotenkin paljon eteenpäin nyt. Ihan täytyy peilin edessä ihmetellä, miten se onkin noin iso :P
 
catti, jos liikkeitä tulee päivässä noin vähän, se on erinomainen syy käydä päivystyksessä näytillä. Mä kävin kerran päivystyksessä liikkeiden niukkuuden takia, jossa mua pidettiin pari tuntia tarkkailussa. Se on oikein hyvä tutustumisreissu synnärille.

Ei taida mullakaan mikään pieni piiperö mahassa olla. Olen vakuuttunut että neuvolatäti luuli yläselkää pääksi. Oikea pää löytyy paljon alempaa, melkein lantion sisältä. Neuvolatädin mielestä pää oli korkealla lantion yläpuolella.
 
Meidän vauva on kyllä selvästi ollut rauhallisempi. Varmaan tila on vähissä. Kyllä sitä liikettä tulee mutta rauhallisempi tää on.
 
Meilläkin ollaan tää viikko oltu selvästi rauhallisempana. Öisin tykkää sit erityisesti liikkua kun äiti ei nuku. Tilanahtautta mäkin oon tässä pähkäillyt syyksi kun kuitenkin laskentakriteerit täyttyy kun sen tsekkaa. Mielenkiintoista maanantaita odotellessa että kuinka suurta pientä tulevaksi arvioidaan :)
 
Mä oon tottunu jo tähän ettei se paljoa liikuskele, veikkaan että on aika unelias kaveri niinkuin äitinsäkkin :P

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt tuolla mahassa tuntuu taas kunnon mylläystä. Tulee varmaan kohta kyljestä läpi. Ipadikin pomppii koko ajan kun se on tässä lähellä mahaa.
 
Me mennään tänään elokuviin katsomaan se Woody Allenin uusin. Saas nähdä onko siellä musiikit liian kovaa ja mitä vauva tykkää.
 
Parin hiljaisemman päivän jälkeen neiti on myllännyt oikein kunnolla. Tänään on pitkin päivää ollut aktiivinen. Nytkin tuo masu heiluu puolelta toiselle. :)
 
Eilen nukkumaan mennessä tuntui oikeasti siltä, että vauva pyrki ulos ihon läpi keskeltä mahaa. Ihan kamala mellastus. Onkohan tyyppi vähän hämmentynyt ulostulon suhteen? :D
 
Mä mietin välillä, voiko sikiöllä olla ADHD, kun tuntuu että tällä on niitä hiljaisia hetkiä vähänlaisesti... Synnytysvalmennuksessakin mylläsi koko ajan, mutta ehkä se kuvitteli että kun sairaalassa ollaan ja kätilökin siinä lähellä, on jo aika tulla ulos. Reitti vain silläkin vielä hakusessa onneksi :)
 
Meillä on välillä rauhallisia päiviä ja nyt on sitten pari päivää vastaavasti riehuttu. Aikamoinen tuuliviiri tämä meidän tapaus, oliskohan tullut äitiinsä..?
 
Takaisin
Top