Vauvan liikkeet

Vauva on tainnut nyt kääntyä niin että potkut tulee istukkaa kohti ja tunnen niitä tosi huonosti, ärsyttävää kun joutuu kyttäilemään liikkeitä ja helposti alkaa stressaamaan asiaa. :confused: Vauva on melkein koko raskauden ajan ollut kaavoihin kangistuneesti samassa asennossa joten oon tottunut tietynlaisiin liikkeisiin.
 
Sama vika, ihmettelin taas viime yönä hiljaisuutta varmaan tunnin verran ennen kuin tyyppi alkoi tavallisen mylläyksensä niin että maha muutti vähän väliä muotoaan. Tuntui jopa siltä kuin vauva olisi kääntynyt välillä kokonaan oikealta puolelta vasemmalle ennen kuin palasi tavalliseen asentoonsa oikealle. Muutama viikko sitten oli kausi, että liikkuminen oli tosi rauhallista, mutta viime ajat mahassa on pidetty melkoista elämää ja mielenrauhan kannalta parempi niin (kunhan sitten ulkomaailmassa nukkuu enemmän).
 
Jos pikkuset ei mahu enään niin paljoa mylläämään kun tila loppuu kesken?:)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihan sama, välillä tuntuu olevan tosi kauan hissukseen tai sit en päivän puuhissa vaan huomaa,. Kuulostella kun alkaa itse maaten niin alkaa kyllä liikkua. Kaikkein stressaavinta oikeastaan tällä hetkellä kun tää liikkumisasia on mielessä koko ajan ..
 
Tila on tosiaan loppumassa. Meidän neitokainen on kääntänyt selän toiselle puolelle kun jalat löytyykin nyt tuolta mun oikeasta kyljestä. Eilen illalla mylläsi oikein urakalla ja samaan aikaan supisteli inhottavasti. Huh! Nyt onkin sitten ilmeisesti nukkunut taas aamupäivän, äsken tuntui jotain liikettä.
 
Minulla kyllä tuntuu että tila ei varmaan ikinä lopu kun pystyy myllertämään niin paljon vielä ja ihan jatkuvasti liikkeessä...voisin osan liikkeistä luovuttaa teille jotka joutuu välillä olla huolissaan kun on hiljaisempaa ;-) neuvolassa kyllä sanoikin että vauveli on sen verran siro tapaus että mahtuu vielä liikkua ja vauhtia löytyy, kun taas joilla on isommat vauvat niin niillä alkaa tila loppua kesken niin ettei mahduta tai pystytä liikkua samallalailla kun ennen :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä kans kyllä myllätään mahassa koko ajan ! Vauvan suurinta hupia on edelleen pissarakon painelu, mutta nykyään myös pepun puskeminen rintoja kohti. Ilmeisesti mittailee majapaikkansa rajoja..
 
Äsken saunassa kaveri liikuskeli vähän, mutta sitten lopettu. Huolestuin tietenkin, että onko sillä liian kuuma ja läksin pois. Huojentavaa oli, kun sängyllä makoillessa tuntui pientä liikehdintää. :)
 
Tää mun mahatyyppi ei edes oo mikään pieni joten liikkeet ei aina tunnu ihan mukavalta. Varsinkin kun survoo tonne alas jotain...
 
Näistä päätellen meille tulee isokokoinen vaavi joka viihtyy hereillä hyvinkin öisin (no, äitiinsä tullut molemmissa asioissa siis :wink )
 
Meidän neiti tykkää joko a) töissä olemisesta tai b) tieteestä. Olin tänään siis koko päivän töissä ja vauva potkinut enemmän kuin koko viime viikolla yhteensä! Tai sitten se tarkoittaa, että ei tykkää ja potkii mua takaisin kotiin o_O
 
Täälläkin liikehdintä oli tänään voimakasta, kun yritin hoitaa asiallisia asioita työttömyyskassan ja Kelan kanssa :P
 
Eilinen ilta oli meillä rauhallinen liikkeiden suhteen kun yleensä sillon jumpataan hulluna. Nyt aamusta oli taas aktiivisempaa meininkiä.
 
Tämä vauva taitaa laiskotella aina sunnuntaisin! Tänään on tosi nihkeästi tuntunut liikkeitä, ja viimeksikin oli sunnuntai kun tein väärän hälytyksen päivystyskäynnin vähäisten liikkeiden ja päänsäryn takia. Noh, toivottavasti nukkuu makeasti aina sunnuntaisin myös sitten isompana. :grin
 
Täällä tulee liikkeitä päivässä se 10, mut sitä tehny jo pitkään etten osaa enään huolestua. Nimeks sopis hyvin Rauha. :D
 
En oikein vieläkään osaa tehdä sitä liikelaskentaa. Tai osaan mä laskea, mutta jotenkin se jää aina tekemättä ku ei ole sellaista sisäistä tunnetta että joku olis huonosti vauvalla. Ja muutenkaan täällä ei tunnu olevan mitään järkevää rytmiä vauvan liikkumisessa ja nukkumisessa.. Aina se kuitenkin vähän tuolla möyrii. Ja monta kertaa mies huomaa mahan päältä liikkeitä, joita en ite edes tunne. :)
 
tääl on kans nii rauhallista normaalistikki et en uskalla liikelaskenntaa tehdä. ja ku niissä ohjeissa luki et pitää mennä kyljelleen, nii ei tää vauva sitten ainakaan liiku :D
 
Eipä sitä liikelaskentaa tarvitse tehdäkään pelkän liikelaskennan takia jos tuntuu että vauva liikuskelee kuitenkin normaalisti päivän mittaan. :) Lähinnä kai se on apuväline että muistaa itse vähän pysähtyä ja keskittyä jos alkaa huoli nousta. Mäkään en kyllä mitään selvää rytmiä vauvan liikkeissä ole havainnut, paitsi ruoka siihen yleensä saa liikettä. :wink
 
Meidän vauva on musta viime päivinä ollut vähän rauhallisempi. Liikkeitä on kyllä tuntunut pitkin päivää mutta ei ehkä niin voimalla kun aiemmin. En oo osannut huolestuakaan kun jotain kumminkin aina tuntuu. Yksi isompi mylläyssessio oli tossa päivällä ja mies otti siitä videokuvaa.
 
Täälläkin ruoka tai juoma saa vauvaan yleensä eloa. Ja kun itse yritän mennä nukkumaan, niin silloin alkaa jumpat. Tavallaan kivaa tunnustella liikkumista, mutta toisaalta ois kiva vaan nukahtaa rauhassa.
 
Takaisin
Top