Varhaisultra

Mä sain tuolla Clearbluen digillä 3+ vasta mun laskujen mukaan vasta 5+3. Silloin jo huolestuin, että hcg ei nouse normaalisti. Netistä löysin tuon testin viitearvot, millä näyttää sen 3+. Milloin sä sait tuon 3+ sillä testillä? On kyllä piinaavaa odotella asiaan vahvistusta Itse olen kyllä jo luopunut toivosta. Sain vaan uuden ajan ultraan vasta 2 viikon kuluttua. Kiva odotella sinne asti... Varsinkin kun oireitakin vielä on.
Tsemppiä sulle ❤️
Jos kaikki on kunnossa niin näiden mittojen mukaan jotka ultrassa saatiin laskettuna tein tuon cb testin 4+1 ja se tosiaan näyttää montako viikkoa hedelmöittymisestä on eli että olisi tapahtunut yli kolmeviikkoa sitten eli ajattelin olevani silloin vähintään raskausviikolla 5+ jotain tämä ei kuitenkaan nyt täsmännyt noihin saatuihin mittoihin joten hcg joko noussut nopeasti tai kehitys loppunut viikko sitten.. Oon yrittäny pysyä toiveikkaana... Tullu paljo googleteltua vastaavia tapauksia ja on ihan suht yleistä niinku tääläki moni ajatellu olevansa pidemmällä... Luin myös paljon siitä miten varhaisultrassa on tehty mittausvirheitä ja nt-ultrassa viikot onkin ollut enemmän.. Ei auta kun odotella :nailbiting::smiley-angelic001
 
Tuo clearbluen viikkotesti on nyt osoittautunut vähän vähemmän tarkaksi noiden isojen viikkojen kanssa. Että pelkästään sen perusteella ei kannata kyllä heittää vielä kirvestä kaivoon minkään suhteen minusta. Mulla näytti vielä 2-3 kun luulin että olis pitänyt olla jo 3+ (olisko ollut 5+2), ja silti nyt verikokeissa todettu hcg:n olevan ihan hyvällä tasolla. Tsemppiä odotteluun kaikille joilla näitä murheita on :Heartred
Joo näköjään ei kovin tarkka mut se on ilmeisesti tosi yksilöllistä miten hormoonit nousee... Mulla tässä vaan se tilanne et toi oli ainoo mistä pystyin mitään miettimään ku ei mitään käsitystä millon oon ovuloinu tai en oo pitäny petipuuhista kirjaa... Odottelin lähinnä että josko ne menkat vihdoin 3kk tauon jälkee alkais... Ja sitte piti olla se lapsettomuus haastattelu parin viikkoo plussasta nii tää tuli kyl täysin puskista et nyt onki sit tärpänny :happy:
 
CB sivuilta lainattua: “Jos olet raskaana, se näyttää MYÖS, onko hedelmöittymisestä kulunut 1–2, 2–3 vai yli 3 viikkoa (3+).“ eli ei näytä raskausviikkoja. Itsekin mietin tuota alkuun. Toivottavasti tämä huojentaa joitain huolia.
Nii eli 3+ tarkoittaisi raskausviikoissa 5 viikkoa... Mutta koska omalla kohdalla toivottavasti olisikin hcg noussut viikon nopeammin noihin testin arvoihin nähden ja siksi näyttänyt aikaisemmin 3+ tulosta... Ja kaikki olisi hyvin :smiley-angelic001
 
8k
Meillä oli tänään varhaisultra ja sama tilanne, melkein. Mä kuvittelin ovulaation (ja seksin) perusteella päiviä muutaman enemmän kuin neuvola ja neuvolan laskujen mukaan tänään 7+3. Varhaisultrassa hoitaja ei nähnyt sykettä ja odotin 45min että lääkäri tutki asian. Hän luuli näkevänsä jotain, mutta ei varmaksi ja koko vastaa viikkoja 6+1. Se selittäisi kyllä sen ettei syke vielä kunnolla näkynyt. Hän halusi viikon päähän kontrolli ultran.

Mua kyllä hämää noi viikot, koska tikuttanut ovulaation ja ainoa yhdyntä on tiedossa, mutta kai kropat voi erilailla toimia tai pieni kehittyä ?

Nyt pitäisi jaksaa viikko odottaa, että selviää onko kehitystä tapahtunut vai joudutaanko keskeytykseen:smiley-angelic001

Kaikki on mahdollista. ❤️ Toivotaan että seuraavaksi näkyy kunnon syke. Meilläkin se oli tosi pieni lepatus vasta, 2vko päästä kontrolli juurikin sen takia kehittyykö siinä ajassa normaalisti eteenpäin.

Näissä kahdessa aiemmassa raskaudessa on tosiaan ollut sen verran epäsäännöllinen kierto että varhaisultrasta oon ottanu viikot ja LA neuvolaan. Sitten NP ultrassa tyypit on kiriny viikkoja, esikoinen 7pv ja nuorempi 4 pv. Eli kehittyvät omaan tahtiin . Esikoisesta aikaistui sitten LA viikolla mutta nuoremmasta ei kun ois pitäny olla 5 pvä isompi. No rakenneultrassa hän oli sitten 1 vk isompi, ja loppuraskaus peloteltiinkin sokerivauvalla. :/ onneksi itse tiesin että hän vain kehittyi samaa tahtia kuin sisarensa.

Mutta ehkä siis tämä kuopuskin antaa oikeat viikot sitten siellä NP ultrassa. :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
8k


Kaikki on mahdollista. ❤️ Toivotaan että seuraavaksi näkyy kunnon syke. Meilläkin se oli tosi pieni lepatus vasta, 2vko päästä kontrolli.

kiitos :Heartred miltä se lepatus näytti? Näitkö sen itse?

Mä aloin itseasiassa myös miettimään nyt kun olen vähän rauhoittunut olisko pitänyt jaksaa odottaa 2vkoa. Lääkäri ehdotti sitä ensin ja sanoi Sitten että ymmärtää jos en jaksa odottaa. Sanoi, että sillon (rv8) näkyisi selkeästi enemmän ja jos tuntuu etten jaksa odottaa niin ensi viikolla nähdään se syke, jos on näkyäkseen..
 
kiitos :Heartred miltä se lepatus näytti? Näitkö sen itse?

Mä aloin itseasiassa myös miettimään nyt kun olen vähän rauhoittunut olisko pitänyt jaksaa odottaa 2vkoa. Lääkäri ehdotti sitä ensin ja sanoi Sitten että ymmärtää jos en jaksa odottaa. Sanoi, että sillon (rv8) näkyisi selkeästi enemmän ja jos tuntuu etten jaksa odottaa niin ensi viikolla nähdään se syke, jos on näkyäkseen..

Ihan pientä värähtelyä ruudulla, ensin en edes erottanut sitä ollenkaan ja senki jälkeen vasta kun se sormella mulle osoitettiin. Sikiökin oli vasta n. 4,5mm pieni.

Puolensa molemmissa viikon vai kahden päästä, onhan se hermoja repivää odottaa. Itse varmaan menisin jo viikon päästä.

Ps. Jatkoin muuten juttua edelliseen postiini :)
 
Ihan pientä värähtelyä ruudulla, ensin en edes erottanut sitä ollenkaan ja senki jälkeen vasta kun se sormella mulle osoitettiin. Sikiökin oli vasta n. 4,5mm pieni.

Puolensa molemmissa viikon vai kahden päästä, onhan se hermoja repivää odottaa. Itse varmaan menisin jo viikon päästä.

Ps. Jatkoin muuten juttua edelliseen postiini :)

kiitos vastauksesta!:Heartred Meillä näkyi sellasta ns.pientä valon tuiketta mikä siinä näytöllä vilahti. lääkärikin ”huudahti”, että näitkö, oiskos tossa, ja totesi sen jälkeen että en voi sitä nähdä kun hänellekkin hankalaa ja kun en tietty tiedä mitä edes etsiä mut sormellaan sitä näytti ja sellanen pieni ”valonpilke” siinä välillä vilkahti:smiley-angelic001
 
Tässä tuli mieleen kun ultrakuulumisianne olen lueskellut: onko ultrat tehty alakautta vai vatsalta?

Mulla on huomenna ultra ja oletan että alakautta mennään niin kuin viime raskaudessa melkein samoilla viikoilla käydessä. Silloin (7+ pari pv) muistan lääkärin sanoneen, että tehdään alakautta niin saadaan helpommin näkymään tässä vaiheessa :pompus:
 
Tässä tuli mieleen kun ultrakuulumisianne olen lueskellut: onko ultrat tehty alakautta vai vatsalta?

Mulla on huomenna ultra ja oletan että alakautta mennään niin kuin viime raskaudessa melkein samoilla viikoilla käydessä. Silloin (7+ pari pv) muistan lääkärin sanoneen, että tehdään alakautta niin saadaan helpommin näkymään tässä vaiheessa :pompus:

juu, alakautta. :)
 
kiitos vastauksesta!:Heartred Meillä näkyi sellasta ns.pientä valon tuiketta mikä siinä näytöllä vilahti. lääkärikin ”huudahti”, että näitkö, oiskos tossa, ja totesi sen jälkeen että en voi sitä nähdä kun hänellekkin hankalaa ja kun en tietty tiedä mitä edes etsiä mut sormellaan sitä näytti ja sellanen pieni ”valonpilke” siinä välillä vilkahti:smiley-angelic001

No sellainen lepatus juurikin, pieni piste välähteli vaalempana. :)
 
Tässä tuli mieleen kun ultrakuulumisianne olen lueskellut: onko ultrat tehty alakautta vai vatsalta?

Mulla on huomenna ultra ja oletan että alakautta mennään niin kuin viime raskaudessa melkein samoilla viikoilla käydessä. Silloin (7+ pari pv) muistan lääkärin sanoneen, että tehdään alakautta niin saadaan helpommin näkymään tässä vaiheessa :pompus:
Päivystyksessä tehtiin ensin vatsan päältä, näkyi kyllä. Katsoi sitten vielä alakautta. Varsinaisessa varhaisultrassa kun olen käynyt niin ne on tehty aina alakautta kuten myös rv12 ultra.
 
Täällä kans varhaisultra alakautta mutta muut on tehty aina vatsan päältä. Tässä ilmeisesti vähän eroja, joissain tehdään vielä tuo myöhempikin ultra alakautta tai sekä että o_O viimeksi kurkattiin neuvolassakin n. 9vk vatsan päältä ja näkyi ihan hyvin sillon niinkin.
 
Mulla kans varhaisultrat tehty alakautta, sitten Rv12 & rv20 päältä, sitten toisen pari lisätarkistusultraa (joskus +/- rv 30) alakautta, mutta niissä nyt katsottiin myös kohdunsuun tilannetta tarkemmin, joten...
 
Varhaisultrassa käyty torstaina. Koko ei vastannut omia laskuja, heitti kolmella päivällä. Uutta aikaa ei kuitenkaan pyydetty varaamaan, eli tämä varmaan ihan normaalia?

Syke löytyi, ahh sitä onnen tunnetta.:Heartred Siitä on kuitenkin paperissa vain merkintä ++. Mitään lukuja ei kuultu ja omaan silmään ei näyttänyt super nopealta, odotin niin nopeaa sykettä ettei laskuissa pysyisi mukana.:oops: Sitä oli niin hämillään ja onnessaan, ettei nämä kysymykset edes tulleet mieleen kun oli paikan päällä.
Miten muilla, onko teille sanottu miten nopea syke oli?
Voi tätä jatkuvan stressin määrää.:wacky:
 
Varhaisultrassa käyty torstaina. Koko ei vastannut omia laskuja, heitti kolmella päivällä. Uutta aikaa ei kuitenkaan pyydetty varaamaan, eli tämä varmaan ihan normaalia?

Syke löytyi, ahh sitä onnen tunnetta.:Heartred Siitä on kuitenkin paperissa vain merkintä ++. Mitään lukuja ei kuultu ja omaan silmään ei näyttänyt super nopealta, odotin niin nopeaa sykettä ettei laskuissa pysyisi mukana.:oops: Sitä oli niin hämillään ja onnessaan, ettei nämä kysymykset edes tulleet mieleen kun oli paikan päällä.
Miten muilla, onko teille sanottu miten nopea syke oli?
Voi tätä jatkuvan stressin määrää.:wacky:


Kaikki varmasti hyvin ja pienet heitothan on normaalia tässä kohta. Onnea!:love7
 
Varhaisultrassa käyty torstaina. Koko ei vastannut omia laskuja, heitti kolmella päivällä. Uutta aikaa ei kuitenkaan pyydetty varaamaan, eli tämä varmaan ihan normaalia?

Syke löytyi, ahh sitä onnen tunnetta.:Heartred Siitä on kuitenkin paperissa vain merkintä ++. Mitään lukuja ei kuultu ja omaan silmään ei näyttänyt super nopealta, odotin niin nopeaa sykettä ettei laskuissa pysyisi mukana.:oops: Sitä oli niin hämillään ja onnessaan, ettei nämä kysymykset edes tulleet mieleen kun oli paikan päällä.
Miten muilla, onko teille sanottu miten nopea syke oli?
Voi tätä jatkuvan stressin määrää.:wacky:

Mulla kakkosen varhaisultrassa oli myös heittoa omiin laskuihini noin 3-4pvää (myöhemmäksi ultrasi kuin arvioin) - Rv12 ultrassa "palasi" omiin laskuihin taas. Ultraajasta ja tarkkuudesta kiinni. :happy:

Sykkeestä en muista että olisi tuossa kohin sanottu muuta kuin että näkyy, myöhemmin vasta sitten tarkemmin.
Edellisissä äitiyskorteissa neuvola on muistaakseni merkannut sykkeitä + tai ++. En muista enää tarkkaan.

Mutta kuulostaa hyvältä siellä! :love7
 
Niin ja voi olla että on lyhyemmällä kuin ne omat laskut, ei se siitä välttämättä muutu, parin päivän heitto on tosi normaalia. Noita on lopulta melko hankala itse todella tarkkaan laskea ovulaatioineen, hedelmöittymineen ja kiinnittymineen - ellei ole ultrattu.
 
Varhaisultrassa käyty torstaina. Koko ei vastannut omia laskuja, heitti kolmella päivällä. Uutta aikaa ei kuitenkaan pyydetty varaamaan, eli tämä varmaan ihan normaalia?

Syke löytyi, ahh sitä onnen tunnetta.:Heartred Siitä on kuitenkin paperissa vain merkintä ++. Mitään lukuja ei kuultu ja omaan silmään ei näyttänyt super nopealta, odotin niin nopeaa sykettä ettei laskuissa pysyisi mukana.:oops: Sitä oli niin hämillään ja onnessaan, ettei nämä kysymykset edes tulleet mieleen kun oli paikan päällä.
Miten muilla, onko teille sanottu miten nopea syke oli?
Voi tätä jatkuvan stressin määrää.:wacky:

Hyvältä kuulostaa, ei oo mullekaan sanottu varhaisultrassa sykkeen nopeutta, vaan että näkyykö se :) eli ei huolta. Ja mitat voi tosiaan heittää kun on niin pieni, saattaa olla ihan mittavirhe ja vastata seuraavassa ihan viikkoja ja parin päivän heitto ei muutenkaan varmasti vaarallinen!
 
Varhaisultrassa käyty torstaina. Koko ei vastannut omia laskuja, heitti kolmella päivällä. Uutta aikaa ei kuitenkaan pyydetty varaamaan, eli tämä varmaan ihan normaalia?

Syke löytyi, ahh sitä onnen tunnetta.:Heartred Siitä on kuitenkin paperissa vain merkintä ++. Mitään lukuja ei kuultu ja omaan silmään ei näyttänyt super nopealta, odotin niin nopeaa sykettä ettei laskuissa pysyisi mukana.:oops: Sitä oli niin hämillään ja onnessaan, ettei nämä kysymykset edes tulleet mieleen kun oli paikan päällä.
Miten muilla, onko teille sanottu miten nopea syke oli?
Voi tätä jatkuvan stressin määrää.:wacky:
Mulla sama että 2-3päivää pienempi mutta mitat on niin pieniä että muutaman päivän heitto on ihan normaalia. Itse kun on jo neljäs raskaus (toinen lapsi) niin hyvin tutulta näytti syke mutta vielä ei kuunneltu tai mainittu mitään nopeudesta. Mulla tosin viikkoja oli vasta 6+0-6+3 kun kävin. Ensiviikolla kun on 7+0-7+3 niin toivottavasti kuunnellaan sykkeet ja silloin kone laskee nopeuden myös.
 
Ihanaa, kun täällä heti ihmiset vastaamassa, kiitos.:love017
Ensimmäinen tunne oli ilo ja huojennus, kun näki kaiken olevan hyvin ja sitten alkoi kysymykset tulvia päähän parin päivän päästä.:grin
 
Takaisin
Top