Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilpuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varpu, ihana kuulla! Meillä on nyt samat viikot ja la:t, jännää:happy:

Ultran mielestä siis la 4.3., natural cyclesin mielestä 7.3. ja menkoista jos laskee niin 6.3. :D mutta lri sano7 että todennäkösesti neuvola haluaa laskea menkoista joten 6.3. taitaa olla la.

Ihania uutisia Maalismassulla, Sobetilla ja Varpulla :)

Meillä ultra 7.8 jolloin 8+4. Jännityksellä odotan että päästäänkö nyt sinne kun en päässyt edellisen raskauden kanssa sinne asti. Mutta päivä kerrallaan :angelic:

Voi mää niin kovasti halaisin käydä kattoon onko kaikki kunnossa, mutta ei kyllä näin loppukesästä lompakko anna yhtään myöten mihinkään ylimääräsyyksiin :sorry: Täytyy vaan koittaa kestää sinne johonki elokuun lopulle np ultraan.

Hei vaan tännekin. Minä sain ultraan kunnalliselta ajan vasta 21.8. Nyt kun ryhdyin laskemaan, olen silloin jo viikolla 10+1. Laskettu aika siis 24.3
Ja olen vielä kaiken lisäksi saanut keskenmenon vuodenvaihteessa.
Tässä täytyy olla jokin virhe

Araucan, minulla puolentoista vuoden sisään 3 varhaista keskenmenoa, joissa jokaisessa menkat vähintään 2 viikkoa myöhässä ja raskaudet todennettu verikokeella tai ultralla. Enkä pääse varhaisultraan kunnallisella ollenkaan. Kolmannen raskauden alussa kysyin neuvolasta, pääseekö varhaisultraan, silloin sanoivat, että ultrattaisiin, jos olisi kolme km taustalla. No, nyt kolmannen jälkeen peruttiin puheita, että ei nyt kyllä viitsitäkään tehdä hyväkseni mitään. Että en kauheasti luottaisi terveydenhuoltoon tässä asiassa. Hyvä, kun sait tuonkin ultran, vaikka tuo onkin tosi myöhäinen varhaisultraksi ja sikäli järjetön, kun nt-ultra tulisi jo viikon-parin päästä tuosta.

(Sori, olen kamala, katkera akka.)

Varasin itse Perhe Artelle varhaisultran, maksaa 79€ Helsingissä. Ajankohta juuri kun halusinkin eli pe 10.8 ja silloin 7+3.

Araucan, no onpa pitkälle mennyt! Ehkä voisit soittaa ja kysyä että et pystyykö tehdä yhtään aiemmin . Toki hyvä et on ees tuolloin.

Kunnallisella ei saa varhaisultraa jos ei oo vähintään hoitojonossa. Noista keskenmenojen lukumäärästä en tiiä. Mut just yhden kaverin kanssa puhuin et kun hän sai 2 ekaa lastaan n.10 v sitten, varhaisultra kuului automaattisesti kaikille. Säästöjä säästöjä :(

Varasin itse Perhe Artelle varhaisultran, maksaa 79€ Helsingissä. Ajankohta juuri kun halusinkin eli pe 10.8 ja silloin 7+3.
Kiitos vinkistä! Mäkin varasin ajan tuonne 30.7 ja silloin pitäisi olla 6+5 :)

Araucan, no onpa pitkälle mennyt! Ehkä voisit soittaa ja kysyä että et pystyykö tehdä yhtään aiemmin . Toki hyvä et on ees tuolloin.

Kunnallisella ei saa varhaisultraa jos ei oo vähintään hoitojonossa. Noista keskenmenojen lukumäärästä en tiiä. Mut just yhden kaverin kanssa puhuin et kun hän sai 2 ekaa lastaan n.10 v sitten, varhaisultra kuului automaattisesti kaikille. Säästöjä säästöjä :(

En tiiä ymmärsinkö ihan väärin, mutta me saatiin ihan neuvolasta varhais uä viikolle 6+3 sillä perusteella että on yksi tuulimunaraskaus takana.
Jo silloin kun jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen puoli vuotta sitten, sanottiin taysissa että seuraavassa raskaudessa pääsee kunnan kautta. Ei asuta enää Tampereella, mutta sanoin vaan neuvolaan että taysissa näin ohjeistettiin niin antoivat ajan :)

Hiekoituskivi, ok, varmasti sit noin toimitaan jos on keskeytyneitä tai tuulimunia. Voi tietty olla myös eritoimintatapojakin eri sairaanhoitopiireissä.:)
Sen tiiän et jos ei oo mitään erityistä niin joutuu oottaa sen np-ultran jos ei yksityiselle halua mennä

Mullakin kunnallinen varhaisultra vasta 9+6 eli samoihin aikoihin kuin sulla. Tosin neuvolan terkka antoi ekan ajan jo 5+4,mutta silloin ei mitään näkynyt. Sen ajan sain vain siksi että en suostunut varhaisultraan vasta 9+6 viikolla,kun sain tays:sta selvän ohjeen että niin pitkälle ei edellisen ku:n takia saa mennä vaan ultra on tehtävä rv 6-7. Käskivät tk:sta vaan mennä yksityiselle jos pää ei kestä!

Mun mielestä aika ikävä vastaus! Edellinen raskaus kun meinasi päätyä leikkauspöydälle missä olisi munasarja viety kokonaan..ja varhaisultran tarkoitus on tässä kohtaa estää saman tilanteen uusiutuminen,koska se olisi helpompi hoitaa nyt kuin rv9. No toki tuo eka antoi viitteitä asiasta,mutta toi asenne ärsytti ihan suunnattomasti,kun ensimmäinen vastaus on mene yksityiselle tai tule rv10..

Muokattu viimeksi:
Mullakin kunnallinen varhaisultra vasta 9+6 eli samoihin aikoihin kuin sulla. Tosin neuvolan terkka antoi ekan ajan jo 5+4,mutta silloin ei mitään näkynyt. Sen ajan sain vain siksi että en suostunut varhaisultraan vasta 9+6 viikolla,kun sain tays:sta selvän ohjeen että niin pitkälle ei edellisen ku:n takia saa mennä vaan ultra on tehtävä rv 6-7. Käskivät tk:sta vaan mennä yksityiselle jos pää ei kestä!

Mun mielestä aika ikävä vastaus! Edellinen raskaus kun meinasi päätyä leikkauspöydälle missä olisi munasarja viety kokonaan..ja varhaisultran tarkoitus on tässä kohtaa estää saman tilanteen uusiutuminen,koska se olisi helpompi hoitaa nyt kuin rv9. No toki tuo eka antoi viitteitä asiasta,mutta toi asenne ärsytti ihan suunnattomasti,kun ensimmäinen vastaus on mene yksityiselle tai tule rv10..

Oho! Kuulostaapa törkeeltä! Ei varmastikaan tuollaisten sanoja oo ite kokenut miltä se tuntuu!
Onnistuisikohan sun saada sitten yksityiseltä kelakorvauksia ultrasta kun sua on noin taysissa ohjattu? Vai miten ne ees menee... mutta luulis että ne taysissa tietää paremmin kuin joku random.
Toisaalta mun äiti on aina sanonut että jos on huolissaan ja julkisella puolella haluaa jotain tutkimuksia saada, niin pitää valittaa, valittaa, valittaa ja valittaa :D :D

Mäkin uskon, että tays:n gynet tietää paremmin kuin joku tk lääkäri näistä kuvioista! Ihan periaatteesta en haluaisi käydä yksityisellä,kun tuskin menee vakuutuksiin ja kelakorvaus on ihan minimaalinen..! Miehen kans juteltiin, et pitäisihän niiden laittaa lähete eteenpäin jos omat ultraajat on lomalla! Soitin juuri neuvolaan ja siellä terkkakin joutui miettiin miten tässä edetään, mm.sen takia kun toi varhaisultra on vasta näin myöhään ja rv9 alkaa jo seulontakäynnit ja pitäisi saada lähete liikeelle, et ehtii nekin ajoissa. Ei pitäisi kesällä raskautua...

No jopas on monimutkaisia kuvioita! Olen samaa mieltä että pitää vain pitää puoliaan. Minunkin ohjeistus on, että heti lähete yliopistolliseen, kun uusi raskaus. Tk-lääkäriltähän se lähete pitää saada, joka oli kirjoittanut että lähete sinne vasta rakenneultraan. Kökköt, sanoin minä. Nyt ei kysytty mielipidettä vaan lähetettä ja yliopistollinen sitten lähetteen perusteella päättää koska aloittavat seurannat siellä. Viimeksi aloin käydä kerran kuukaudessa rv 15 lähtien. Sanoin tämän terveydenhoitajalle, joka ottaa minut sinne varhaiskäynnille ja pystyy kuulemma tehdä siitä lähetteen ilman lääkäriä. Eli siis, kannattaa olla kovana.

Tän päivän ultrakuulumiset on sellaset että pienet jalkojenalut vispasivat kovasti ja pikkusydän sykkihurjaa vauhtia. :HeartredIstutettu alkio ei ollut jakautunut kahdeksi, en edes tiennyt et niin voi käydä :grin mut kuulema näin on, ja oli oikeassa paikassa. Miä itkeä tirautin itkut pukilla ja unohdin iahn katsoa miltä miehn naama näyttää, mutta se oli heti et aijaa, tossa on näköjään pää ja aijaa, se on 20mm pitkä, oo. :grin
Oon tosi tyytyväinen et oireettomuus ei näköjään tarkoittanut mitään pahaa ja tietenkin että oon päässyt tässä nyt luvattoman helpolla. Mutta voihan kaikki aina muuttua.
Gyne sanoi että vauva näyttää oikein hyvältä, vilkas ja pullea. :joyful: Kiva kertoa vauvalle että sitä on sanottu pulleaksi vasta muutamamn viikon alkioiässä ekaa kertaa :laughing002
Luget ja zumenon lähtee purkuun kun 10+0 täynnä. Tänään oli omien laskelmien sekä ultran mukaan 8+3. eli LA oli se minkä olin itse laskenut, 2.3.
Olo on ihana ja onnellinen, vaikka tuntuu tosi kaukaiselta silti että ens maaliskuussa olis meillä vauva.
Mut: :smiley-bounce016

Takaisin