Varhaisultra

Mä varasin myös varhaisultran, 8.8 aika, sillon olis jotain suunnilleen 8+3 viikot. Vähän jahkailin kun eikös se seuraava ultra oo jo viikolla 12? Mutta mulla alkaa ens viikon jälkeen loma ni ajattelin et saan mielenrauhan jos käyn siellä ennen lomaa :)
 
Sain ultra ajan 9.8 pelottaa ihan hirveesti:sad001 saatan joutua vielä menee yksin. Mul on traumat koko tuolista ja alapään ronkinnasta.
 
Sain ultra ajan 9.8 pelottaa ihan hirveesti:sad001 saatan joutua vielä menee yksin. Mul on traumat koko tuolista ja alapään ronkinnasta.
Toivotaan että on tosi hyvä käynti joka pyyhkii pois traumat ja jättää ihania muistoja tilalle :shy:
 
Sain ultra ajan 9.8 pelottaa ihan hirveesti:sad001 saatan joutua vielä menee yksin. Mul on traumat koko tuolista ja alapään ronkinnasta.

Samaistun tähän! Kannattaa kertoa lääkärille heti alkuunsa että ahdistaa niin tietää ottaa huomioon. Mä en ekassa raskaudessa joutunut kertaakaan sörkittäväksi ja kaikki ultrat tehtiin vatsan päältä kun pyysin :) Tsemppiä :Heartred
 
No mä taas jouduin ja km varmaan sata kertaa sörkittiin yms. Vihaan muuteki gyne juttui kun ovat niin kova kourasia tuntuu et pilde hajoaa lähinnä noi km täs taustal kummittelee pelottaa jos joutuu kuulemaan ne hirveet sanat uudestaan kolmannen kerran. En halua en, haluan uskoa et kaikki menee nyt hyvin mut niin mä ajattelin viimeeksikin niin pelottaa tää oma ajattelu lähinnä. Sanoin kyl et gyne tutkimusta en anna voi ultraa alakautta jos on täyspakko mut mul herkästi supisteleva kohtu muutenkin niin en halua et muuten sörkitään. Just kuitenki muutama vko sit tehty.
 
Muokattu viimeksi:
Varattiin just aika toiseen varhaisultraan, se olisi 6.8. eli rv 8+5. Rahaa palaa, mutta kun pelottaa...
Mä kans juuri mietin samaa.... Mutta eihän siinä ole mitään järkeä... Vai. Itse olen nyt 6+4 ja viime perjantaina kävin. Kunnallinen vasta kolmen viikon kuluttua.
 
Onks kukaan käynyt (lähinnä Helsinki-Lahti -akselilla) Perhe-artella varhaisultrassa? Aika huokeat oli hinnat, ajattelin mennä tsekkaamaan. Nyt siis oviksesta laskettuna 6+1 joten esim. ensi viikon loppupuolelle voisi koittaa saada ajan.
 
KuloM: Mä kävin juurikin tuolla Helsingin PerheArtessa ja olin kyllä tyytyväinen saamaani palveluun!
 
Täällä kanssa Helsingin Perhe-Artesta hyvät kokemukset, sekä helmikuussa todetun keskenmenon (ultrassa elonmerkitön raskauspussi) että nykyisen paremmin menneen raskauden osalta. Nyt tokaan mielenrauhaultraukseen valikoitui Kiehto, kun Perhe-Artella ei ollut juuri meille sopivaan aikaan vapaita aikoja (aikoja kyllä molemmissa tarjolla hyvin, piti vain saada just tietty aika).
 
No niin, nyt on käyty varhaisultrassa aivan ihanan gynen vastaanotolla: syke +, yksi alkio (monikkoraskausrasite suvussa ++++) ja kaikki kunnossa. Hieman oli pienempi kuin kuukautisista laskettu, mutta ei kuulemma tarvitse varmistaa uudella ultralla. Minulla on hyvin taaksepäin kallistunut kohtu, joten ei varmaan kovin nopeasti pullahda maha esille :cat: Huomenna pitäisi tulla neuvolasta soitto ja pääsee ilmoittamaan itsensä siihen rulianssiin. Lääkärikäynnit taidan kyllä käydä tuolla gynellä :)
 
Itselläni todettiin varhaisultrassa vasemmassa munasarjassa noin 5cm kokoinen kysta, samaiselta puolen oli raskaus saanut alkunsakin.
 
Nyt jännittää kyllä huominen ultra ihan huolella. 8+4 huomenna. Oireita ei tänään ole juurikaan mitään ja olo pelottavan normaali ja mielessä pyörii tulevan neuvolatätin sanat mitä ehkä tulisi sanomaan: valitettavasti asia on nyt näin ja näin..
Miksi nyt olen enemmän varma siitä ettei masussa ole asiat hyvin, kuin siitä että olisi. Sitten tietysti asiansa hoitaa toukokuinen kaksos keskenmeno.
Sydän varmasti hakkaa huomenna kahtasataa ja henki salpautuu ultratessa kun odottaa mitä uutisia täti aikoo kertoa. Ja kun hän aukaisee suunsa sanoakseen niin olen varmaan jo pyörtynyt. Hänen ilmeitä varmasti yritän koko ajan tulkita kuten edellisenkin km ultraajan. Tapaavat sitten olla kauan hiljaa ennenkuin sanovat mitään.
Voi elämä kuinka toivoisinkaan näkeväni pienen ihmisen alun ja sykkivän sydämen :Heartred kuitenkin pahinta pelkään.
Munasarjoja ja kohtua tänään juilinut aika reippaasti mikä lisää pahimman pelkoa.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään käyty mielenrauhaultrassa ja kaikki hyvin. :Heartred Hienosti oli kasvanut ja kehittynyt parin viikon takaisesta, nyt koko vastasi 8+4-8+5 (8+5 omien laskujen ja edellisen ultran perusteella). Syke oli hyvä ja säännöllinen ja kohdussakin asiat hyvin. Nyt uskaltaa torstaina mennä neuvolan ensikäynnille. :)
 
Mangusti, täällä käyty myös tänään mielenrauhaultrassa! :grin

Meilläkin oli kaikki hyvin, pikkuinen vastaa viikkoja 10+4-10+5 (nyt siis menossa 10+3 virallisesti) ja ihana syke kuului! Kädet ja jalat viuhuivat, sekä saatiin vielä 3D kuva hänestä. Siellä hän jalka toisen jalan päällä rennosti köllötteli kun hetken oli paikoillaan :Heartred ja aivan huippuihana kätilö Perhe-Artessa!
 
Takaisin
Top