Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täh, eikö teillä oo tehty mtn sisätutkimusta :eek: mulla ainakin aika alkuvaihees kokeiltiin kohdunsuut yms :wideyed:

:grumpy: No ei ole.

Tai no kerran joku lääkäriharjottelijaneiti katsoi, mutta se oli hätävastaanotolla (en muista mikä se on suomeks :D) koska oli vuotoa. Ei sitä lasketa, siis.

Neuvolalääkäri kysyi viikolla 18, haluanko sisätutkimuksen. Lääkärin mielestä ei ollut tarpeen, joten en halunnut. Eli ei ole edelleenkään tutkittu kertaakaan raskauden aikana, viikot nyt 28+6.

Ei mullekaan kahden ekan kolmanneksen aikana tehty sisätutkimuksia, mutta nyt loppuraskaudesta supistukset on sen verran yleisiä ja voimakkaita, että lääkäri kysyi haluanko suoraan sairaslomaa vai käynkö kerran viikossa tarkistuttamassa paikat. Loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että kun muutenkin ultrataan kahden viikon välein, niin katsotaan kohdunsuun ja -kaulan tilanne samalla ja mä saan tehdä töitä (toivottavasti) tän kuun loppuun ainakin. Paljon vähemmän noi supparit huolestuttaa, kun lääkäri on tutkimusten perusteella ollut sitä mieltä, ettei niistä mitään haittaa näytä olevan...oon vaan ilmeisen supistusherkkä.
Eli kai sen sisätutkimuksen saa pyytäessä/sitä suositellaan, jos on jotain huolenaiheita, mutta tuskin se muuten on tarpeellinen...

Onko muille muuten kuinka herkästi määrätty sairaslomaa? Neuvolan terkkari on yrittänyt alkuraskaudesta asti neuvoa hakemaan saikkua, "jos yhtään siltä tuntuu"...oon sanonut sille, etten tahdo turhaan jäädä saikulle, mutta sen mielestä saikku on oikea vastaus kaikkiin asioihin. Onneksi noi erikoislääkärit on rauhallisempaa porukkaa ja niiltä on myös saanut vastauksia siihen, mikä kuuluu raskauteen, mikä mun riskiraskauteen ja mistä sitten pitää huolestua (viimeksimainittuja asioita ei ole vielä osunut kohdalle)...

Ei miullekkaa oo tehty vielä yhtään sisätutkimusta, ja nyt jo viikot 30+3.

Eilen perhevalmennuksessa oli mallinukke vauvasta viikolla 28. Siis ihan oikean kokonen ja painoinen, siinä sitä pyöriteltiin käsissä ja yhden äidin kanssa pohdittiin että ei se ole ihme jos se välillä vähän painaa ja potkut tuntuu. Melko konkreettiseksi teki itellekin tuon mallin näkeminen sen että hahmottaa miten se vauveli tuolla masussa on, kun sunnuntai-iltana esim. Vauveli työnsi päätään vasemmassa kyljessä ja hetken päästä tuntu oikeille alaviistoja potkut, niin mietti että ei kai se noin mahdu enää olemaan. Mutta eihän vielä isokaan ole siinä mytyssä ollessaan :)

Hitto vie, iso pomo on ottanu loparit tässä ihan vähän aikaa sit. Oli hitto vie maailman paras johtaja, ei kusi noussu päähän ei niin missään vaiheessa! Ja lapin miehen kohteliaat tavatkin omas :) tilalle tulee joku valkokaulusääliö jota ei kiinnosta ihmiset yhtään vaan tehtaan luvut ja voitto. Taidankin mammalomallani tsiigailla uusia työpaikkoja..

musta ois mielenkiintonen nähä tommonen malli et minkäkokonen on.. mut jos miettiiki et painaa 1,5kg ainaki ja mitä nyt on pitkä.. ettei mikää siemen enää oo :D

Tänään oli kätilötapaaminen, harmikseni ei juteltukaan synnytyksestä, kun meillä perhevalmennuspäivä ens viikolle varattuna, niin siellä sitten käydään läpi. Ymmärrettävästä syystä siis kuitenkin jätettiin väliin. En nyt taas tiedä missä ketjussa (sori jos te jo inhootte mua ku sotken aina kaikki ketjut ohi aiheen jutuillani :D Tää yleiskeskustelu lienee mulle turvallisin..,) ihmettelin, kun kohdunsuu selvästi tippunut alaspäin. No nyt siitä mainitsin uudestaan, eilen siis soittelin ja kehotti jutteleen uudestaan tänään niin ei kiinnostanu kätilöä. Sit mä siinä sanoin, että niiiiiin mä vaan aattelin, että kannattaako sitä tarkistaa josko on auennut yhtään tai mitään ni ei. Ei sitä kuulemma sorkita, ellei tosissaan satu. Olkoot sitte, mutta olis se nyt kiva varmasti tietää..
Ainaki nyt tiedän, että jos vähän sattuu ja huolettaa ni huijaan kipuasteen kyllä potenssiin sata ja väännän itkua, niin että tarkistavat. Eköhän se nyt ole tosiaan ihan ok, kun ei satu. Mutta jotenki tuli sellanen olo (taas kerran tässä maassa) että ihan turha koittaa mitään omia ajatuksia tuoda, kun kyllä ammattilaiset tietää.. No joo.

Pääsinpä vihdoin myös sokeroitavaksi ja vaikka se sattuukin niin maan pirusti, niin on nyt hyvä ja siisti olo :joyful:

Tehdääks aubrey sulle oma ketju "Aubreyn sekalaiset" :P ja tykkäys sokerointiin uskaltaisinpa mäki!

Aubrey, mitä siellä kätilön tapaamisessa sit oikein kävitte läpi jos ei synnytystä? O.o luulis et nimenomaan synnytys on aiheena kun kätilö tavataan raskauden aikana.. Liekkö se kätilö sit ollu joku työhönsä kyllästyny pätemisen tarpeinen naikkonen, ku ei sitä kohdunkaulan tilannetta voinu siun mielenrauhan vuoks tarkistaa :/

Mä en niin jaksa tätä flunssaa! Kuume pysyy Panadolilla kurissa mutta heti kun vaikutus lakkaa nousee taas. Ja kun en uskalla antaa nousta yli sen 38 asteen. Saas nähdä kuinka pitkään tätä kestää.. Normaalisti antaisin kuumeen nousta niin ylös kun nousee jotta lähtis nopeemmin.

Missä näitä perhevalmennuksia järjestetään? itsekin haluaisin nähdä minkä kokoinen vauva on tällä hetkellä. Ei ole vieläkään konkretisoitunut tämä odotus, vaikka toista odotankin, miksiköhän näin :S

Muokattu viimeksi:
Joo oma ketju vois olla ihan hyvä, itsekseni voisin jutustella siellä mistä tykkään :D Mullahan on myös erikoistaitona se, että keskeytän usein itseni ja unohdan sen jälkeen, mistä oikein alunperin puhuin.

Täällä siis käydään joko lääkärillä tai kätilöllä, tää oli nyt kolmas kätilötapaaminen ja seuraava on reilun kuukauden päästä. Siinä välissä on vko 36 lääkärin tarkastus. Molemmissa vaan otetaan verenpaineet ja jutellaan miten on menny, en mä oikee tiiä mitä eroo noissa lopulta on :D
Mul on vähän tylsästi nyt menny sikäli, ku aina eri paikassa ollu muuton takia, eli menee aina hetki et päivitetään tiedot kaikille.

Mut joo tääl on kyl ihan kansantautina toi tollanen "Äläpä tuu mulle kertoo mitä pitäis tehdä" asenne.. Asiakaspalvelijatki voi kuule ihan kevyesti vaikka puhuu sun päälle jne. Välillä vähän ketuttaa. Ärsyttävintä tai kurjinta tossa jutussa on se, että se menee sellaseks vakuutteluks ennemmin kun rauhotteluks, et tuntu sille kätilölle olevan tärkeempi osoittaa olevansa oikeessa kun rauhottaa mun mieltä. No nii, eli vähän pätemistä.. Kyllä mä nyt uskon, että hän tietää paremmin minkälaisia oireita yleensä on, ei siitä oo kyse, mutta uskoisin että meistä kahdesta minä oon se, joka tunnen ton alapääni vähän paremmin.. Sano muuten vielä, että ku "aina naiset ei tunne itseään kovin hyvin, eikä tiedä miltä alakerrassa näyttää" No jep - minä tiedän, ei ollut eka kerta kun peilin kanssa itseäni katson. Ihan terve hyvä tapa, minusta.

Huhuh, synnyttäminen tuntuu vielä niin kaukauselta asialta ja välillä niin kamalalta...4 vuotta sitten vielä olisin sanonut, etten tule ikinä hankkimaan lapsia jne, ajstuksin tuntui silloin hirveältä ja ällöttävältä mutta se oli sitä kultaista teini aikaa :D lokakuussa tulee siis 4 vuotta täyteen seurustelua ja itseasiassa heinäkuussa tulee 3 vuotta täyteen kihloissa oloa, että niin tä aika vaan kuluu:D se oliskin kiva jos vauva päättäis syntyä 27 heinäkuuta...tosin laskettu aika on 20 heinäkuuta:)

ihanaa, vihdoinkin sain jostain kaivettua sen energian, että sain siivottua (ainakin suurimmat), jätin suosiolla lattioiden pesun myöhemmäksi. Ettei itse kyllästy taas koko hommaan.. kyllä se siivouskärpänen, sitten minuunkin iski, näin kesää odotellessa :D jätän kyllä mattojen tamppauksen suosiolla miehelle, täytyyhän hänen tehdä osansa ;)

Noniin, oli pakko varata lääkäriaika kun tuo kuume ei näköjään laske. Neljättä päivää vajaa 38 astetta ja nyt on vissiin tauti menossa keuhkoputkiin. Lovin' it (not).

Takaisin