Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa äitienpäivää ihanille äideille ja tuleville sellaisille ♡ täällä hoitaja toi aamulla kimpun ruusuja pöydälle ja ai että kun ihan herkistyi. Käytävällä tuli joku n. 3-4 vuotias pikkutyttö vastaan pysähtyi mun eteen ja toivotti hyvää äitienpäivää. Suloinen tapaus ♡ ainoa mikä sai taas hormoonikiukun hyrräämään oli se kun en saanut RaDin takia kakkua :'D mies toi mulle muuten eilen salaa tänne suljetussa muovipussissa hampparin . :D hitto että naurettiin kun salaa vetelin sitä täällä sänkyni pohjalla peiton alla :D vielä tuuletin ettei jääny tuoksut pyörimään huoneeseen :D nää on jotenki melko tarkkoja täällä ja tietty pidän rajoista kiinni enkä nyt herkuttelekkaan joka päivä mut oli se jännää ku salaa popsi :D

Missä sä mimoza Olitkaan? Kuulostaa samalta menosta kuin nkl Os. 42...

*menolta
Autocorrect, onneksi mies tuo läppärin tullessaan. ..

Tyks. Täällä on ihana henkilökunta mut tää syömisen kontrollointi on ihan jäätävää :D mulla kuitenkin arvot aina hyvät. :D

Hyvää äitienpäivää!
Itse vietän sen töissä vanhempien äitien kanssa ja kerran jos toisenkin kuulen varmaan tämän korvamadon (meillä yks mummo laulaa päivittäin melkeinpä) ;)

Orvokkini tummasilmä,
kultasydän pieni,
katso aina lempeästi,
kun käy luokses' tieni.

Itse hoidin kukkamaani:
rikkaruohot kitkin,
vettä kannoin iltasella
rantatietä pitkin.

Noudan tästä äidilleni
orvokin tai kaksi;
annan kaunokukkaseni
äidin armahaksi

Ainoo laulu, mitä äiti mulle laulo tuutulauluks <3 Äiti ei osaa laulaa, ei oikein yhtään... :D

Oijoi mun navan ympärys senku tummuu vaan arvista :nailbiting: Säikähdin aamulla oikein kun peilistä näin! Ja vauvalla ilmeisesi pää tossa het navan oikeella puolella , mahan muoto ihan vinksinvonksin :laughing001
Kokeilin tunnustella että miten päin se siellä on että onko se pää vai peppu ni siinä painellessa osuin sitten ehkä vauvan käteen kun hän painoi takasin että lopetahan mamma ny, mä pötköttelen tässä!! :smiley-angry026

Täälläkin maha välillä oikeelle kallellaan, oisko se sitten pää siinä vaiko peppu millä työntää ulospäin. Viikonloppuna poitsu tuuletti ihan selvästi kun Suomi voitti pelin (joo-o, tuuletti se: kahdessa kohtaa tuntui aaltomaista liikettä) :smiley-bounce016 Ja eilen tanssahteli oikein kunnolla taas kun katsottiin Tähdet tähdet-finaalia ja upeaa Waltteria!

Hei muuten, tuolla jotkut mainitsivat siirtäneensä/jemmanneensa lomia mammaloman jatkoksi huhtikuulle. Aiheesta voisi varmaan avata omankin keskustelun, mutta kysynpä ihan vaan tässä: meinaatteko mennä takaisin töihin heti kun "mahdollista"? Jääkö isukit vuorostaan kotiin? Vai onko aikeissa pitää pidempikin hoitovapaa? Itse olen aina ollut sitä mieltä, että takaisin sorvin ääreen a.s.a.p, mutta saas nähdä... Viimeksi eilen yks tuttu kertoi kuinka itse oli ollut samaa mieltä pikaisesta töihinpaluusta, kunnes se vauva tosiaan oli siinä ja mieli muuttuikin. Tosin meillä tuleva isäkin odottaa innolla omia vapaitaan, joten ehkä vaihdamme vahtivuoroa sitten keväällä.

Minä oon ajatellut että ainakin siihen asti oon kotona että vauva on vuoden, eli aikaisintaan elokuussa 2016 menisin töihin. Tämän sanoin pomoillekin jo..
Pitäis lähteä sitten kaupan kautta viimeiseen työpäivään..

Ollaan nyt suunniteltu niin, että menen kesäkuun 2016 alusta takaisin töihin. Eli mammaloman, vanhempainvapaan ja kesäloman (2015) jälkeen.
Mies on sen kesän kotona (pitkät lomat), ja pitää sitten sen jälkeen varmaan myös loput isyysvapaat. Kesän aikana ehtii sitten miettiä ja laskeskella sitä hoito-vapaata, jos sellainen vaikka alkaisikin kovasti kutkuttamaan... Ja sitä että kumpi jää kotiin syksyllä jos hoitovapaalle päädytään, tai miten se jaetaan. Harmi kun se on myös taloudellinen asia, pitää laskea että miten se kannattaa.

Jokatapauksessa jompi kumpi vanhempi on nyt kotona siihen saakka kun lapsi on yli vuoden (elokuun loppuun 2016).

Mulla siirtyi tämän sairastelun takia viikko kesälomaa mammaloman perään. Ja toki ehtii kertyä uudet lomat siihen päälle. Ajatus olisi, että samaan työpaikkaan en ainakaan palaa, mahdollisesti opiskelua tai muita töitä olisi tarkoitus etsiä.

Jään ainakin syksyyn asti kotiin, mutta saa nähdä "joudunko" olemaan pidempään, eli siihen asti että kakkonen menee eskariin. Kolmen lapsen päivähoito on aika kallista ja siihen päälle vielä mahdollinen ip kerho maksu esikoisesta.... Työmatkoistakin tulee meille yhteensä jo ainakin 70km päivässä jos ollaan eri vuorossa eikä päästä yhdellä autolla.

Jes! Lääkäri kävi äsken kierrolla ja väläyttin, että Lahteen pääsisin pötköttämään ens viikon keskiviikkona :woot: Olispa ihan mahtavaa päästä lähemmäs kotia ja pieniä kullannuppujani :happy:

minulta on nyt mennyt kyllä ihan ohi, ootko zeni siis osastolla?

Mullahan ei ole työtä mihin palata, mutta ajatus on että olen kotona sinne saakka kun lapsi täyttää vuoden ja palaan sitten työmarkkinoiden käytettäväksi. Eli pidän vanhempainvapaan jatkoks muutaman kuukauden hoitovapaata. Rahallisesti ei oo mahdollista olla pidempään ja kyllä mä toivon että viimeistään 2016 syksyllä löytäisin jonkun kivan työn, ei vaan rahan vuoksi vaan kun täällä kun tuo työnsaanti on ollut niin kiven takana että alkaa jo usko loppumaan.

Mies pitää loput isyysvapaat sitten jossain kohtaa vuoden päästä kesällä, en tiedä jatkaako se yhtään lapsen kotona olemista, kun tuskin mulle nyt heti kuitenkaan töitä löytyy (pessimisti ei pety), mutta saadaanpahan sitten olla koko perheellä kotona. Sitä en sit tiedä, miten pitäis hoitopaikkaa hakea, kun pakkohan se hoitopaikka on oltava jos yhtäkkiä pääsenkin töihin, mutta en mä kyllä sitten halua lasta hoitoon viedä jos oon kotona... No, sitä pitää stressata sitten ens keväänä. :D

Mimoza, olet ollut vissiin jo aika kauan osastolla, mitä siellä tapahtuu, mitä seurailevat ?

Minä pidän kaksi kesälomaa vanhempain vapaan loppuun ja hoitovapaata sen muutaman kuukauden kunnes palaan elokuussa töihin.

Nannarii, hoitopaikkaa voi hakea ja perua sen sitten jos tarvetta ei ole. Esim. täällä ainakin yksityiset ottaa jonotuskirjoihin ylös hoidontarvitsijoita vuodenkin päähän ja sitten soittelee kun on ajankohtaista että paikka olisi, onko vielä tarvetta. Näin ainakin meillä.

Itse olen päiväkodissa töissä, niin ei ole todella hinku takas töihin. Oon kotona sen kolme vuotta jos miehellä töitä piisaa. Teen vaikka muutamia iltoja ja viikonloppuja vanhuspuolella kun mies on kotona jos ei meinaa rahat riittää. Ei inspaa viedä pientä taaperoa päiväkotiin ja hoitaa itse toisten lapsia näillä palkoilla.. :D

Mä oon nyt ollut esikoisesta kotona jo jonkun kaks vuotta. Tarkoitus olis mennä töihin sitten todennäkösesti syksyllä/talvella 2016 ellen sitä ennen saa perustettua omaa yritystä, joka piti laittaa pystyyn jo viime syksynä, mutta sitten tämä rakkauspaketti ilmotti tulostaan. :rolleyes:

Takaisin