Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ole taas tullut kirjoiteltua vähään aikaan vaikka olenkin ahkerasti käynyt teidän juttuja täällä lukemassa :) Työt alkaa jo väsyttää ja odotan kyllä kovasti jo lomalle jääntiä. Analyysipuolella vielä jaksaa olla, mutta vuodeosastokierrot (olen siis labrahoitaja) ja kiireiset päivystysvuorot on yhtä tuskaa kun selkään sattuu ja alkaa supistella. 27.5.alkaa kesäloma ja siitä sitten jään mammalomalle, eli muutama viikko vielä pitää jaksaa..osan lomista jemmaan pidettäväksi sitten vuoden päästä mammaloman jatkoksi.

Kotipuolella tarkoitus olisi laittaa laminaattia muovimaton tilalle ja samalla vaihtaa listat, maalata ja tapetoida asuntoa ennen vauvan tuloa :) suursiivous siinä sitten samalla varmaan tulee tehtyä kun pitää joka tapauksessa siirrellä huonekaluja niin samapa ne on sitten samalla siivota ja nakella kaapeista turhat roinat pois.

Tänään äiti oli käymässä, käytiin kaupungilla ja esikoinen oli mukana (1v 7kk) ja että osaakin olla rasittavaa raahata tuon ikäistä mukana...aika ei meinannut pojalla kulua millään vaikka oli vaikka minkälaista viihdykettä hänelle mukana, että ei se mikään rentouttava ostosreissu ollut :D helpotuksen huokaus lähinnä kun päästiin kotiin ja sai pojan nukkumaan päikkäreille :D eipä siinä oikein saa mitään katseltua rauhassa kun lapsi kitisee, syömässäkin käytiin mutta eipä siinäkään paljon omaa ruokarauhaa ole. Että nauttikaa te jotka esikoista odotatte siitä omasta rauhasta ja vapaudesta vielä kun ehditte! Kyllä ostosreissuista saa enemmän irti kun ei sitä lasta ole mukana roikkumassa..ja tosiaan, kohtahan näitä on jo kaksi! (Mihinkä sitä on oikein ryhtynyt? :D ) no, kyllä minä nautin äitiydestä enimmäkseen mutta jotkut asiat on vaan helpompi hoitaa ilman lasta :)

..silläpä en kitisekään, kun on näitä laiskoja kotipäiviä ;)

Mulle riittäisi nämä laiskat kotipäivät, kun johtuvat muusta kuin omasta halusta. Sain itseni lääkärille joka kirjoitti viikon saikkulapun, siirtyypähän viikko kesälomaa mammaloman perään ensi huhtikuulle.

Toki tässä joutunut miettimään, että mitenkäs sitten sairastetaan kun muksu on maailmassa? Levätä pitäisi mutta kun ei nykyiselläänkään pysty/osaa, saati sitten kun on mini-ihminen josta pitäisi kaiken päälle huolehtia.

Tääl on yks joka on sairastaessaan aivan käppyrä ja vuoteen omana , saa nähdä sit kuin sitä sairastaa lapsen kanssa :D.onneks harvoin oon niin kipeenä :P

En uskalla eessanoa, etten manaa mut sanonpa nyt kuitenki, et onneks en oo lähes ikinä kipeenä.. Paitsi tietty sit ihanaa, kun lapsi alkaa hoidosta kantaa kaiken maailman vatsataudit kotiin :/ tää nyt menee taas ihan ohi aiheen, mut naurattaa gieläki ku muistan äitin yhen lähettämän kuvan, ku se oli ollu vatsataudissa sängyn omana ja koiralla oli vähän tylsää. Muppe oli kantanu mammalle lohdukkeeks kaikki kengät mitä löyti ja repiny sit aikansakuluks pari tyynyy ja roskiksen siihen sängyn vierelle myös :D Meillä tulee sit varmaan näyttää samalta, jos sairastan sillä aikaa ku mies on pois.... Heh.

Siis siinä on vaan pakko sinnitellä. Esim. tätä toista odottaessa oksensin aamusta iltaan ja olo oli aivan hullun heikko, niin puolvuotias oli mun mukana vessassa "leikkimässä" ja sit makasin lattialla ja vahin siinä. Samoin jos on ollut migreenikohtaus, ni minkäs teet. Lapsi on kuitenkin hoidettava. Onneks muutamina kertoina isovanhemmat on tullut tähän sit leikkimään ja hoitamaan (ja toinen vienyt mut päivystykseen migreenin kera...)

Taisin sanoakin, kun palasin töihin, et nyt sentään pääsee sairaslomalle tarvittaessa. Kotiäitinä ei päässyt. Mut kummasti sitä selviää, kun on vaan pakko. Jotenkin varmaan luonto hoitanut tänkin..

Minusta tuntuu että kun ite olin lapsi niin meidän äiti ei sairastanut ikinä. En tiiä onko totta vai eikö sitä vaan huomannut. Tosin toisillahan kasvaa se oma vastustuskyky lasten kanssa ollessa.

En kyllä muista sairastaisi äiti tai isäkään sen puoleen. En tosin muista omia sairastelujanikaan lapsuudesta (paitsi yhden mahataudin). Mulla on onnekseni sukua lähellä, niin luotan siihen että saan apua jos oikein kova tauti iskee. :) Toisaalta odotan sitä, että saan sitten ne "äippäsupervoimat" mitkä kaikilla äideillä tuntuu olevan suhteessa lapsiinsa ja niiden hoitamiseen ;)

Vaan sitähän lähdin tänne iloitsemaan, että vihdoin on kaikki työjutut kondiksessa, niin että voi hyvillä mielin lähteä mammalomailemaan kesäkuun alkupuolella. Sijaiset hommattu kaikkiin pesteihin, ja vaikuttavat vielä oikein ihanilta ja pätevältä tyypeiltä. Vielä kun jaksais kirjoitella jotkut "ohjeet ja vinkit sekä muistettavat ym. tärkeät matskut"-vihkosen.... Ja raivata kalenterista jonkun perehdytyspäivän. Alkaa työpäivät loppua kesken :D ihanaa!

Sitten olisikin aikaa alkaa kasailemaan kaikkea vauvatavaraa, joka odottelee vielä paloina varastossa. Ja muutenkin "sisustamaan" vauvaa varten. Jee jee!!

Nonnii...nyt jänskättää hirmusesti...lähen nimittäin käymään ylimääräisessä uä:sa supistelujen ja korkeiden sokereitten (aamuarvot) takia...Laittavatkohan osastolle vai saako vielä tulla kotiin.....

meillä taas mies kantaa päätä kainalossa ennenku myöntää että kolottaa :D

No joo. Tuntuu aina että maailma vähintään romahtaa siis miehellä kun on kipeänä. Vaikka vain kurkku olisi kipeä ja vähän lämpöä, niin tiukasti viltin alla sohvalla on ja aina niin hirveän kärsivän näköinen.

Kiitos tsempeistä <3 Vaavi voi hyvin ja ihan keskikäyrillä kasvaa...lapsivesi rimaa hipoen yläkäyrän tuntumassa...ei hyvä juttu siis :/ Paikat pehmeät ja 2.1cm kohdunsuuta jäljellä :O Lepoa ja vielä kerran lepoa...juua paljon ja taistella noi sokerit kohilleen...Päädyttiinkin jotta saan kotiapua kaupunnilta...Kyllä mulle sopii :) Se ja sama onko mies vai nainen kuhan tullee eikä minun tarvii osastolle mennä...Istukka oli parkkeeraanu sentin päähän kohdunsuusta nii saa nyt ruveta sitä seurailee joskos nousis siittä vielä..jos ei nii tietää sitte et sektiosynnytys eessä...Huolettaa ku en ole sellasta vielä kokenukkaa.....Noh...ei passaa mennä asioiden edelle...Kattotaa mitä tuleman pitää ja peukutetaa et kaikki menis hyvin.....

Hyvä kuitenkin, että oli Mansuliinin vauvalla vielä kaikki hyvin ja että apua järjestyi! Mahtavaa, on se hienoa, että tollasia palveluita on :)!

Hyvää äitienpäivää kaikille mammoille, uusille ja kokeneille tasapuolisesti :)

Mies soitteli minut ysiltä hereille, kuten aina tekee kun työt lopettelee ja toivotti hyvää äitienpäivää :) <3

Hyvää äitienpäivää!
Itse vietän sen töissä vanhempien äitien kanssa ja kerran jos toisenkin kuulen varmaan tämän korvamadon (meillä yks mummo laulaa päivittäin melkeinpä) ;)

Orvokkini tummasilmä,
kultasydän pieni,
katso aina lempeästi,
kun käy luokses' tieni.

Itse hoidin kukkamaani:
rikkaruohot kitkin,
vettä kannoin iltasella
rantatietä pitkin.

Noudan tästä äidilleni
orvokin tai kaksi;
annan kaunokukkaseni
äidin armahaksi