Toukokuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kyllä sekin, kun on niin reippaasti liikkuva kaveri kyydissä ja sykkeetki on ollut aina hyvät niin aattelen, että ei kai sillä mitään hätää oo, vaikka mulla oiskin kipuja ja vaivaa. Kö

Täällä on kirjotettu et tuntuu alapäässä painetta ja tunne että pimpsa tippuu.. Kyse voi olla laajentuneista laskimoista elikäs vähän niinkuin jalkoihin tulevat suonikohjut. Ei kuulosta mitenkään kivalta mutta voi tulla myös alapäähän ! Peräpukamatkin kuuluu näihin.. Kokeilkaa nostaa jalat kattoon ja pyllyn alle tyynyä että sekin kohoaa niin laskimot ns tyhjentyy. Kannattaa puhua neuvolalääkärille ! En sano että tämä ois syy mutta kuulostaa siltä :)

Jouduinpa minäkin käymään synnärillä lauantai-iltana näytillä kun kolme tuntia oli vihlonut alapäätä tosi kovin, menkkakipua ja pakottavaa pissaamistarvetta vaikka mitään ei tullut. Ja tuntu just kun koko toosa pyrkis pihalle... Kipulääkkeestä ei juuri apua, alko sitten viiden tunnin jälkeen helpottaa ja sain litalginia että saisin nukuttua kivulta. Vauvan käyrät ok, ultrassa lapsiveden määrä ja vauvan kasvu ok, kohdunkaula ok, pissan pikastixi ok, mut edelleen pientä kipua ja kipua pissatessa. Sain varmuudeks antibiootit vti:n koska viljelyssä menee pari päivää ja voi kuulemma olla vaikka tikkutesti ois puhdas... Nyt sitten ootellaan alkaako helpottaa. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin (nyt 28+2) joten mietin että voiko asennonvaihdoskin osaltaan venyttää paikkoja, jotain liitoksia tms? Aiemmin on ollut poikittain peppu toisessa ja pää toisessa kyljessä. Se kipu oli kyllä ihan järkkyä, että onneks ottivat näytille. Muutenkin kaikki kätilöt ja lääkärit oli tosi asiallisia ja mukavia, eikä yhtään vähätellyt vaan oli tosi ymmärtäväisiä, kun pelkäsin että on nuiva vastaanotto siellä...

Mä ainakin huomaan, että nyt kun vauva on kääntynyt pää alaspäin, niin liitoskivut on pahentuneet :meh: Onneksi kaikki teillä kunnossa -elmeri-. Mä olen sitä mieltä, että mielummin pari käyntiä vaikka turhaankin jos jokin epäilyttää :)

Joo kyllä on alapää hellänä kun vauva kääntynyt. Kaikki sen liikkeetkin jotenkin vihloo enemmän ja tuntuu välillä pahalta. Täälläki on bileet kokoajan käynnissä niin välillä tuntuu et seki aiheuttaa supistuksia :D kuulemma voikin ku kysyin :D

Vaikka rahaa ei oo hirveesti ylimäärästä ni päätin että hitto vie mä oon ansainnu itelleni hajuveden ja uuden huulipunan! :P Niinpä laitoin tilaukseen (ei saa tästä kaupungista kaupasta, tarttis lähtee Helsinkiin,) enkä suostu potemaan huonoa omatuntoa asiasta vielä siinäkään vaiheessa kun lasku napsahtaa postiluukusta :) :P

Mulla ne potkut on tullu tonne kylkiin, samoin käsien tuikkaukset, nyt tulee kylkiluihin. Musta tuntuu että se käänty oikeen kunnolla lopulta siinä käyrillä maatessa, koska tuntu ihan kun olis supistellut ja vauvan syke nousi taivaisiin mutta supistuskäyrällä ei näkynyt mitään, ja välillä katos äänet kuuluvista kun se liikku niin kovin. Mä tyhmyyttäni luulin että se kääntyis paljon myöhemmin kun 29 viikolla :D Joo ja oon kyllä samaa mieltä että mielummin ns. turhia reissuja, jos on oikeesti niin kipeä että itkee vaan kippuralla eikä mikään auta. Ja kun on ensimmäinen tulossa niin ei oikeen tiedä mitä odottaa, ja sitten kun on ollut tosiaan 3 keskenmenoa niin ei ihan houkuttele jättää tutkituttamatta. Nyt tuntuis kyllä tilanne rauhottuneen, selexid alotettu ja pissalla saa edelleen rampata ja kipu tuntuu rakossa pissatessa..Mut ei sentään enää 10 minuutin välein niinkuin yöllä :D Huhhuh, toivottavasti pääsee huomenna töihin.... En kestä mitään saikkuja :D

Tiiättekö kuinka turhauttavaa on, kun on huomiseksi sovittu hoitopöydän haku ja maksu, ja nyt myyjä ilmoittikin että oli myynyt sen jollekin muulle. Meinasin (taas) pienet raivarit asiasta saada, muutenkin paska olo kun flunssa tekee tuloaan ja pää täynnä räkää. :/

Kiitos kaikille onnitteluista!

Multa onkin mennyt ihan ohi, että Annika on jo synnyttänyt! Toivotan voimia kovasti molemmille.

argghhh!!! inhottavaa tommone et mennykki jollekki muulle.. esim fbkirppareillaki.. järjestyksessä pitää mennä.. yhen kirpparin sääntö oli että pitää laittaa av, eikä kelpaa jos jtn et tää mulle tai mikää kysymys:) nii yhteelaitoin että missäpäin ois,laitan yvn.. nii joku tuli taakse puolem tunnin päästä av,otan tämän. ja tietenki sille meni.. vaikeeta muistaa se av. ja toisel kerran olin lipastoo ekana ostamas.. en 45minuuttii kerenny vastata että laitan viestiä nii meni jo seuraavalle.. musta pitäs vähä kauemmi olla aikaa ku ei kaikki iha koko aja kyttää :D mutta iha mite vaa.. en ois ostanukkaa sitä lipastoo ton jälkee..

mä soitin äsken sairaalalle ja kysäsin, kun huomasin tuossa suihkussa viime viikolla kohdunsuun tippuneen alaspäin, että kannattaako sitä lääkärillä tarkistuttaa vai ei. Ni sanoivat että ei jos ei kipuja oo, huomenna onkin kätilötapaaminen (unohdin vallan) ni siellä kehotti jutteleen asiasta ja perään vielä kysyi, että miksi minä olin sitä kohdunsuuta ylipäänsä itse kokeillut etsiä. Sanoi, ettei tulehdusriskin vuoksi saa itse kopeloida. No joo, en kai mä ihan urpo ole, eli tottakai kädet oli puhtaat ja varovasti kokeilin, mutta fair enough kielto on kielto. Rupes vaan ärsyttää, että kukahan sitä sitte kopelois tai tarkistais kun ei kertaakaan ole lääkärikään sisätutkimusta halunnut tehdä. Luulis, että viikkoon 31 mennessä edes kertaalleen olis joku ollut kiinnostunut? Vai onko se sitten ok niin kauan, kunnes jotain kipua tulee.
Vähän kyllä uusia tuntemuksia ollut täälläkin, ihan pientä paineen tunnetta ja sillä mä sitä kokeilinkin, mutta häkellyin niin kätilön asenteesta, etten osannut sitä kertoa.. Olis tuonki kysymyksen voinut ystävällisemmin esittää, miksi pitää syyllistää >:(

Aubrey aika jännä et ei oo vieläkään tutkinu sisältä. Toisaalta ymmärrän ajatuksena sen hyvin että ronkkiminen suurentaa mm. sitä tulehtumisriskiä ja näin ollen jos ei niitä kipuja/tuntemuksia oo ni mitä turhaan ronkkimaan ainakaan ennen rv 30 :)

Takana 3h yöunet, yhtäkkiä heräsin ja tässä sitä ollaan pohtimassa elämää ja sillee :D

Ei mullekaan ole sisätutkimusta tehty, nyt 30+6. Ei tosin ole ollut mitään tarvettakaan. Varmaan siy vkolla 36 synnytystapa-arviossa ronkkii.

Ei oo mullekkaa tehty sisätutkimusta vaikka toista odotan.. Jos ei alkuraskauden alakautta ultrausta lasketa.

Tosta bakteerijutusta ja tulehtumisvaarasta, niin aika moni parisuhteessa elävä pupuilee puolisonsa kanssa ainakin sillon tällön, eikä sitä oo kielletty vaan päin vastoin suositellaan stressin poistamiseks, ni luulis et sillonki sinne vois päästä bakteereita jylläämään tulehusta.. Kun harvemminpa sitä varmaan kukaan komentaa sen puolisonsa pesemään vehkeensä desinfiointiaineella ennen touhua?! :D

ehkä ne välttelee sisätutkimusta että ois enempi tsäänssejä pupuilla ;D :D ihana termi! mennääks pupuilee hey ;D ;D ;D

Haha, miustaki se on semmonen siveellisempi ilmasu ku moni muu :D eikä kukaan oo koskaa kysyny mitä se tarkottaa eli selväks tulee :'D

Jaa no ei ne kai sitte ronklaa :D

Tosiaan mietin Iidis ihan samaa, että jos olisin sanonu että ihan nyt esileikkimielessä ronklailin, ni olisko se siltiki kieltäny, entäs se vehje sitte :D Koska mielessä kävi kyllä kysyä mieheltäkin, että kokeile onko se sinusta erilainen ku ennen, vai kuvittelenko vaan. En tiiä muistasko tuo kylläkään millanen sen "pitäis" olla :D

Täällä onkin sitten päivä mennyt lantionpohjanlihaksia treenaten :grin

Takaisin