Toukokuun törinät

Mä en taas tykänny käyttää Pampersia kun niissä on se verkko. Ja ne haisikin pahemmalta kuin Liberot. Joissain Liberoissakin on se viiva, oli ainakin vuosi sitten.
 
Juu minä ostin liberon paketin ja siinä luki ainakin tuosta viivasta.
 
Pienenä oli käytössä libero, mut sit ne ei enää oikein istunut, niin siirryttiin pampers babydry. Siitä ollut koko 4+ käytössä jo ties kuinka pitkään. Mun mielestä paras tälle, toisesta ei viel tiedä.
 
Joo se oliki ainut hyvä se viiva niissä, mut hyvä jos liberostaki nykysin löytyy! :) me siirryttiin liberoon heti ku viivaa ei enää tarvinnu, kun pampers on parin pissin jälkeen tosi kostee ulospäin vaikkei vaippa ois läheskään täys. Inhottava ku housutki meni pepun kohalta ihan kosteen nihkeeks..
 
Muistelin että aluksi liberot oli paremmat ja nyt onki pieni paketti niitä jo valmiina. Muistelen tosin, että melkein samantien sai siirtyä kakkos kokoon, vaikkei vauva kovin iso ollut.
 
Juu, minä ostinkin suoraan kakkoskoon paketin ku siskolta tuli jonkun verran ykkösiä ja sit niitä on ollu noissa pampersin näytteissä..
 
Hih, kylläpäs huomaa näissä vaippa-asioissakin olevan paljon hajontaa ja mielipide-/lapsikohtaisia eroja.. Meillä ehdottomasti paremmat olleet pampersit, alusta ihan tähän asti. Poitsu pissaa vieläkin ihan hillittömästi, ja liberot falskanneet ihan poikkeuksetta, eivät jotenkin istu hänelle mitenkään päin, ei teipit eikä housut. Saas nähdä, miten käy tämän (oletettavasti) tytön kanssa :) Ajattelin kyllä ruveta bongailemaan noita vaippatarjouksia pikkuhiljaa, ja varmaan tulee sitten hankittua vähän sikinsokin, jos kerran Liberoissakin nykyiseltään on toi indikaattori-viiva :)
 
Meillä liberot istu tytölle paremmin. Hmmm mitenköhän ne pojalle mahtaa istua. Sen saa sitten nähdä! En edes sen kummemmin aiemmin ajatellut asiaa.
 
Meillä käytettiin ihan pikkuiselle Liberoita, koska miusta ne Pampersit hais ihan kauheelle. Muumit otettiin käyttöön heti, kun ne koon puolesta sopi, niitä kun ei ihan pienimmässä koossa sillon löytyny mistään. Nyt bongasin kaupasta niitä pieniäkin Muumeja, pitää ostaa jo jemmaan muutama paketti. :)
 
Sellanen kosteusmittari, eli kuivana vaipassa on ulkopuolella keltainen (?) viiva ja vauvan pissatessa muuttuu siniseksi (muistaakseni näin Liberoissa). Vauvat saattaa pissata niin pieniä määriä, ettei sitä vaipan painosta välttämättä huomaan ennenkuin on vähän on harjaantunut siihen :)
 
Meillä ainakin meni esikoisen peppu ihan rikki tuosta Pampersin verkkojutusta ja sairaalassa ei muita ollut osastolla. :sad001 Meillä siis käytetty sen jälkeen aina Liberoita, mutta just noi koot on aika pieniä.
 
Hui kauhee eihän näistä osaa päättää mitä ite ostais! :eek: tommosia viivavaippoja kyllä aion metsästää meille alkuun :p montakohan pakettia sitä pienintä koko mahtaa ehtiä mennä ennenku isompaa saa ostaa.. :p mistä sitä osaa kattoa että vaippa on hyvin laitettu / istuva? Mistä näkee esim. että se on liian pieni?
 
Me ei taidettu ku yksi paketti pieniä käyttää jos sitäkään. Synnärillä oli silloin vaan kokoa 2, joten vähän tiesi mikä koko ero niillä oli. Lähinnä meillä niistä pienemmistä rupes herkemmin valskaileen yli ja isommat piti tavaran sisällä :D
 
Varmasti käyttäjästä ja vauvasta riippuu paljpn mikä merkki ja mikä koko ja minkä aikaa.
 
Äiti on kertonut että minä ja sisarukset saatiin pampersista ja muumeista ihottumaa, joten aion itsekin mennä liberolla. :-)
 
Onko muilla tuntunu vauvan syke mahan läpi käteen? :D tuntuu muuten aika erikoiselle, ku ekan kerran tunsin(en oo tajunnu kokeillakkaan aiemmissa raskauksissa). :)
 
Mulla tuntuu vatsan kohdalla oma syke niin helposti etten raskausaikana ole sen kummemmin yrittäny vauvan sykettä tunnustella. :D
 
Takaisin
Top