Toukokuun törinät

Ohhoh heräsin kymmeneltä ihan töttöröö kun ukko yritti hiippailla vaatekaapille, hän oli kuulema jo käyny pitkän aamulenkin koirien kans ja oli nyt lähdössä kauppaan (kauppalapun kera!!!) :eek: Tällainen oma-aloitteisuus EI TODELLAKAAN ole hänen juttunsa :D Ensin ajattelin että jeee mun ei tarviii mut sit tuli huono omatunto et hitto olenk mää laiska :eek: iltavuoroon menee vielä töihin ja ite oon suunnitellu vetäväni Greyn anatomia -maratoonin viaplaysta ja löhöillä.. :eek:
 
SeEnsimmäinen, eiku nyt kuule annat sen tehä vaan ilman omaa morkkista.. ;D meillä ainaki jos tollasta oma-aloitteisuutta tapahtuu ni siihen ei kannata puuttua väliin tai seuraavaa kertaa saa odottaa KAUAN.. :p sillo jos noin tapahtuu ni se on päättäny että niin tapahtuu nyt.. :wink nauti!

Mansuliini, tsemppiä nyt kovin ja toivotaan että vasta viikkojen päästä ponnistat!
Ps. Pakko mainita ku huomasin, jotenki oikee pomppas mun silmille, mut hauskaku joku muuki sanoo "porsii" ja "kartanolla" :wink meillä mies puhuu ihan samal tavalla. :D "nakkaatko koiran kartanolle ennenku lähtää?" "Joo akka tiineenä, heinäkuus pitäs porsii." :p
 
Siis voi juma. Kätilö tuli äsken sokerin mittauslaitteen kans "tää onki sulle varmaan jo tuttu laite, mut tän kans vois täälläki mittailla" olin vähän puulla päähän lyöty ja se kysyki "vai etkö siis tienny et sun pitäs mittailla?" NO EN TIENNY KU NEUVOLAN AKKA TEHNY TAAS JONKU HOITOVIRHEEN. onneks ei suurempaa vahinkoo oo päässy käymää ja meijä neitil oliski hyvä ku olis vähä paksumpi jos syntyy aikasi. Mutta siis olishan mun pitäny hittovie ite käydä kattoo ne tulokset omakannasta mutku oon ymmärtäny et neuvolan tk on luotettava ja ammattitaitoinen henkilö. Sillon ku kk sit kyselin arvoista oli kuulema erittäin hyvät :D no joo. Kyllä mä taijan oikeesti tehä siitä valituksen. Eilen soitinki jo toiseen neuvolaan ja sain vaihdettua sinne :) oli seki kyllä outoa ku mun hemoglobiini oli 110 ja tää täti kysy multa et haluaisinko aloittaa raudan syönnin, pakko ei oo.. no sen verran itelläki ammatin puolesta raksutti et tottakai alotin... onkohan valeterveydenhoitajiakin ku on valelääkäreitäkin?:D kyllä nää kätilöt täällä äitiyspolilla on silmät pyöreenä kuunnellu näitä juttuja :D
 
Pitäisköhän mun soittaa neuvolaan.. Koko viikon ollut paineentunnetta tuolla emättimen seudulla. Tuntuu välillä etten uskalla kakkosella käydä kun kirjaimellisesti tuntuu niinku pimpsa putois kohta pönttöön. Kävely sattuu, yöllä kääntyminenkin tuntuu ikävältä ja heräilen usein. Masu on monta kertaa päivässä kovana, mutta ei sinällään satu. Sen vuoksi olen ajatellut että ei varmaan mitään vakavaa ole, kun kipeitä supistuksia ei ole. Pari päivää on jomottanut alaselkää, mutta ei särkylääkettä ole vaatinut kuitenkaan. Ensikertalaisena sitä varmaan liian herkästikin omia tuntemuksia miettii ja huolestuu. Neukkutäti meinasi maanantaina, kun soitteli kuulumisia ja vointia (oli kyllä aika kiva, halusi vain tietää miten voidaan!) Että se paineen tunne ja vihlominen ei kuulosta hyvältä. Perjantaina olisi neuvola ja silloin viimeistään ajattelin pyytää lääkäriä katsomaan tuota alakerran tilannetta.. Tässä vaan pohdin pitäisikö maanantaina jo ottaa sinne yhteyttä ja varata aikaisempi aika alkuviikkoon. Pelottaa kovasti, sillä viikkoja on vasta 30+0. Muutenkin stressaava elämäntilanne, kun opinnäytetyön palautus on 2 viikon kuluttua ja sitä yritän väsätä kasaan.. :dead:
 
diamond, kyllä sinuna ottaisin maanantaina yhteyttä. meilläkin annettin ymmärtää että suppareita ja kipujakin voi välillä olla mutta paineentunne alapäässä vaatis jo tsekkauksen.
 
Tän kuukauden kohokohdat on 11 päivä ultra ja viiminen päivä kun loppuu työt. Sitten saakin täysillä keskittyä kodin laittoon ja loppujen vauvan tavaroiden hankkimiseen:)
 
Muokattu viimeksi:
Diamond kannattaa käydä näytillä varmuuden vuoksi kuitenki jo oman mielenrauhan takia! :) itellä ei ne supparit justii tuntunu mut olivat sit kuitenki kypsyttäneet paikat, jonka vuoks tuli paineentunnetta ja vauvakin laskeutunut jo lähtöasemiin. Siitä syystä vuodelepoon osastolle samantien.. Pitäs kaikki ylimääränen stressi jättää pois ja levätä :)
 
Huippua. Enää 6 päivää töitä ja sitten kesäloma. Pitää vaan mennä heti porukoille kylään kun miehellä työreissun ja minun pitäis huolehtia koiran lenkitykset. Ku porukoille meen ni ei tartte kävellä pidempiä lenkkejä ku voi juoksuttaa pihassa pallon tai frisbeen perässä ja käyttää vaan n. 100m päässä kakalla. Ei pitäs ainakaan rasittua liikaa. Nyt ku on välillä kunnon liitoskivut ni ei oikein uskalla. Ja sit siellä iskä ja äiti on kyllä varmasti ihan mielellään ulkoiluttamassa koiraa. Ja saan samalla kunnolla katottua vauvatavarat läpi mitä sisko on tuonu sinne :)
 
Siis mä en jotenkin osaa ajatella, että mun kivut ois jotenkin huolestuttavia ja sit ku lukee muitten juttuja niin rupee miettii, josko joskus ois pitäny kysellä vaik siel neuvolassa. Mut ei ikinä tuu mieleen kysyä mitään siellä ollessa.

Mulla myös nyt ollu aika usein sitä, et maha vetää ihan kovaks ja tuntuu ikävältä. Ja kävellessä oikeastaan aina sattuu alamahaan, silkain saman tyylistä kipua, ku jos on just syöny ja lähtee juoksemaan. Jotenkin kaikista vaivoista vaan mietin, et se kuuluu asiaan, ei sovi valittaa.

Ja sit oon miettinyt, että mistä tietää, miten kauan on turvallista uida.

SeEnsimmäinen, nauti kun toinen antaa sun nukkua. Mä ainakin nukun päikkärit ihan joka päivä. Ei vaan jaksa muuten. Tosin hb:kin alle sadan, vaikka syön rautaa.
 
Mullaki on tuntunu usein painetta alapäässä... Ihan ku jotai palloo yrittäis tyrkkää sielt ulos :eek: myös menkkakipui ja päivittäisii supistuksii.. Oon kyllä asiast sanonu neuvolas, mut kuulemma täysin normaalii?? :eek:
 
Kirahvin kanssa ajatukset samoilla linjoilla et "kuuluu asiaan, ei sovi valittaa" kuitenkin joistain tuntemuksista oon sit rohkaistunu foorumin voimalla kysymään ja vakavasti on otettu, saikkuakin jo kolmisen viikkoa raskauden aikana kerääntyny (ja voi hitto et on podettu huonoa omatuntoa niistäki, päässä kaikuu oman äitini tokaisu "raskaus ei ole sairaus")..
 
Itelläkin tuntuu että eiköhän nämä minun kivut sun muut ole ihan asiaan kuuluvia, mutta sitten välillä lukiessa teidän toisten juttuja tulee sellainen pieni pelko.
Minulle on muuten tainnu tulla nyt sitä pesänrakennusviettiä, kun tän Vapun aikana oon tyhjentänyt kaappeja turhista laukuista ja lähtipä sukkiksia roskiinkin. Laukut mies vei jemmaan kotipaikalleen. Tekis niin mieli pestä äippäpakkauksen vaatteita ym mutta kun en oo saanu ostettua hajusteetonta pesuainetta :/
Ja niin mies muuten anto luvan ja aikoi tuoda nyt kuun puolivälissä hoitopöydän säilöstä että pääsen järkkään kamoja. Pinnis haetaan varmaan sillon Ikeasta myös. Sinänsä jännä että tuo on nyt hoksannu että ehkä kannattaa alottaa valmistelut kun vielä kuukausi pari sitten oli että kerkiäähän ne kesällä sitten.
 
Itelläkin tuntuu että eiköhän nämä minun kivut sun muut ole ihan asiaan kuuluvia, mutta sitten välillä lukiessa teidän toisten juttuja tulee sellainen pieni pelko.

Täällä mennään samoilla linjoilla! Esikoinen matkalla maailmaan ja lähes kaikesta tulee ajateltua, että no tämä varmasti kuuluu asiaan. Pienistä ei valiteta. Toisten juttuja lukiessa välillä tulee sitten semmoinen olo, että pitäisiköhän olla enemmän huolissaan...Meillä lähtee neuvolatäti vaihtoon viimeistään lapsen syntyessä jos ei meno ala muuttua. Tiistaina olisi aika, katsotaan mitä tällä kertaa saadaan listan jatkoksi surkeiden sattumusten sarjaan :meh:
 
Tässä kohtaa täytyy olla hyvillään ettei ole kuninkaallinen, päivä synnytksen jälkee pitäs hehkuu julkisuudessa vauvan kanssa
 
Paineentunnetta on ollut paljon täälläkin, juurikin tuntuu, kuin olisi pallo haaravälissä.. Luulin senkin kuuluvan asiaan, mutta nyt kun lukee kuinka moni on sen paineen tunteen takia joutunut osastolle, niin alkoi itseäkin pelottamaan. Täytyy kysyä kun seuraavaksi on neuvola käynti, mitä mieltä olevat..
 
Just täällä juttelin kätilön kanssa niin se sano että ne on kinkkisiä juttuja noi oireet ja kivut kun ei niistä kukaan varmaksi osaa sanoa mistä johtuu yms. Kuitenkin suurinosa varmasti kuuluu raskauteen ku kroppa on niiiiiin kovilla! Ite oon ollu iha sekasi ku pitäus jotai tuntemuksuaan tarkkailla, mut täytyy sanoo että en mä osaa kyllä erottaa supistusta muista kivuista :eek: Enemmän harvinaisia nää ikävämmät käänteet on kuitenkin, niinkun vaikka ennenaikasen synnytyksen riski ym. Mutta mitään siinä ei menetä et asiasta kysyy vaikka neuvolassa :) Yleensä se paineentunne ja lisääntyneet supparit tulis tarkistuttaa.. ei meitä äitejä helpolla päästetä! Huoli lapsesta alkaa jo siitä positiivisesta raskaustestistä ja jatkuukin sit loppuelämän :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top