TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Yep Yep... jokapäiväinen suurin saavutus on päästä sängystä ylös, klenkata vessaan, klenkata juomaan, klenkata takas sänkyyn. Ja sitte kun on toipunut tuosta hurjasta kävely määrästä niin klenkata uudelleen vessaan ja takasin. Jos viellä riittää voimia illemmalla voi EHKÄ pikku hiljaa ruveta hipsimään kohti kauppaa. Ja jostain syystä ruoka ei meinaa maistua niin kaupassa vierähtää tunti kun yrittää keksiä mitä sais syötyä. Ja klenkaten takasin kotiin jonka jälkee makaan taas koomassa sängyssä.
Eilen jaksoin kierrellä markkinoilla ja oli suht pirteä olo kunnes tuli ilta ja piti taas piiloutua ihmisiltä kun muutokset Fionaksi alkoivat. Järjetön turvotus, ärtymys ja selkäkivut. 3 tuntia tuli yölkin täysin kivuttomia supisteluja. Jännä miten sitä oikein toivoo tuntevansa jonkinlaista kipua. Viikon ajan on tullut keskimäärin 4 viestiä päivässä: "jokos vauveli tulossa". PRKL! emoticon pidin eilen koko päivän kännykän kiinni kun ärsytti niin mahottomasti kyselyt. Oli toooosi kiva avata känny kun taas tullu 3 tekstaria että JOKO?? Ihmiset ei tunnu tajuuvan vaikka hokenu monta kertaa että kyllä mä ilmotan sitte kun jotain tapahtuu.
Vauvan isäkin otti muuten yhteyttä 2kk hiljais elon jälkeen. pyysi lupaa päästä synnytykseen. Jätkä on tällä hetkellä rovaniemessä intissä joten siinäpähä matkustaa 12h autolla kun synnytys käynistyy. jos kerkee paikalle niin saanpaha purkaa kaiken agression häneen.. on hieman päässy patoutumaan rumaa tekstiä takaraivoon. Tosiaan erottiin tammikuussa eikä sen jälkee ole paljoa tyypistä kuulunu.
Neuvolassakin sanottiin että vauva on lähtökuopissa.. Hitto se on ollu siellä jo kuukauden! :D Anteeksi tämmönen kettumainen kirjotus. Täällä tosiaan tökitään alakertaan puikoilla ja välillä tuntuu että paikkoja revitään auki kaksin käsin. mukava tunne kun välil tuntuu ettei veri kierrä alakerrassa. Tosiaan vauva on ollu kiinnittyneenä kuukauden joten mitä nuo sukkapuikko kivut sitte on? Lopetan tän romaanin kirjottamisen ihanan ärsyttäviin sanoihin " kyllä se kohta helpottaa" tai "Ei enää kauaa......" : )
 
mimmulimammuli kirjoitti:
Lopetan tän romaanin kirjottamisen ihanan ärsyttäviin sanoihin " kyllä se kohta helpottaa" tai "Ei enää kauaa......" : )

Vähänkö repesin kun tajusin käyttäneeni itekin tuota replaa "lohdutuksen sanoina" ed.viestissä emoticon  Latteuksia, latteuksia - mutta onneksi totta emoticon
 
Joo kyllä vihloo täälläkin ja varsinki ku pitäs mennä jonnekkin tai tehä jotain niin sillon se alkaa. Piti miehen kans mennä yks kerta kaupungille vähän kiertelee kauppoja niin eihän siitä mitään tullu kun en päässy kävelee emoticon  ja samaisen syyn takia on kävelylenkitkin jääny tooooosi vähäisiksi. Muuten kyllä kaikki ollu ja menny hyvin emoticon
vk 38+6
 
Kiitos kaikille vastanneille. En voi sanoa tietenkään että olisin onnellinen kun on muitakin kipujen kanssa mutta helpottunut että se on sitten normaalia raskaudessa (varsinkin lopussa). Ja jotenkin tuntuu myös siltä että kestää paremmin kivun kun tietää että muilla on sama juttu.

Yritetään jaksaa vielä hetki niin sitten se on ollut sen arvoista! emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 39+2
 
Joo ihmiset soittelee ja keksii tikusta asiaa  ihan kun en heti viestiä laittais kun on juniori maailmassa.....

Tänään puolentoistatunnin kävelylenkin jälkeen tuli pari supparia... Ja tietty loppukin... hmh

Huomenna mulla on sitten 2 pv ikäinen baby laskurin mukaan hehe..... aika paha
 
Ah, vihdoin pääsen nettiin normaalikoneelta, tätä foorumia ei vaan pysty käyttää puhelimesta kunnolla! Hermot meni ja sitten en edes enää yrittänyt vastata. Mm. Tatjuskalle yritin kovasti kirjoittaa että toivottavasti hommat lähtee kulkemaan, mutta onhan ne näköjään lähteneet ilman muakin. :D Ja muille oloaan kironneille, samoin näin jälkikäteen että olin hengessä mukana.

Muuten ihan jees olo, vaikka 40+1 mennään, sain tentit tehtyä joten olen onnellinen! Mies tulee ens viikolla kotia ja vauvakin seuraavan kahden viikon sisään niin mikäs tässä ollessa!Hyvä fiilis. :) Olen just siskon luona saunomassa, mut ei taida auttaa mitään, tyyppi venkoilee entiseen malliin sisäpuolella. Mut olen miettinyt myös sitä, et ultrien mukaan LA on vasta sunnuntai, joten ihan rauhassa odottelen ainakin sinne saakka. Ja jotenkin tuntuu, että on ihan "sama" tuleeko se nyt vai viikon päästä, kun kummassakin vaihtoehdossa on omat hyvät puolensa - esim. jos mies ehtis ennen kotiin, se pääsis synnytykseen (ja ehtis vähän heilutella peittoja kolmen kk tauon jälkeen... ;)).

Tsemppiä kaikille vielä odottaville! Kyl täälläkin vihloo, mut yritän ottaa ne positiivisena merkkinä siitä, että JOTAIN tapahtuu. (Olis syytäkin kyllä jo tässä vaiheessa.) Vaikka toki pikku vauvan jo kovin syliin haluaisin...
 
Tämän koko päivän supistellut samoiten eilen illalla. Välillä tulee tunnin 5min välein. seuraavan tunnin 10 min. sitte taas taukoa ja tasasesti 15 min välein. Ärsyttää! Masukki ollu tosi kiltisti tämän päivän. Mitä nyt kaks oikein kunnon rusahdus potkua jakso tempasta kylkeen mut muuten aika vaisua liikehdintää. Ja sitten kakka asiaa emoticon  Ummetusta nyt toista päivää :/ se on ihan kamalaa varsinki kun tulee kipeä supistus, se tuntuu persiissä asti ja tuntuu että jes!! nyt pöntölle mutta ei. mitään ei tule mutta tunne on valtava että tulis. Oon viettäny vessassa tänään mooonta puoli tuntista istuntoa ilman mitään tulosta. Tekis mieli lähteä käymään jossakin polilla tarkistuttaa että joko on paikat lähteny aukee, jos ei niin vois vähän pyöräytellä tuolla noin jos se auttais. Sitte tahtoisin jonki peräruiskeen. Inhottaa syyä kun edellisetkään tavarat ei tuu ulos emoticon
Maanantaina on LA!!<3 jes : ) Niiin toivon että alkais tulee säännölliset supistelut. Nytkin tässä kattelen kun maha supistuu neliön muotoseks. tuntuu painetta mut ei kipua tällä kertaa.
Tajusin tänään just että jes, vauvasta tulee kaksonen :D Eilen jos ois syntyny niin olis ollu härkä. Minä sekä masukin isä ollaan kummatkin härkiä.. neuvolassa naureskellu että varataanko nyt jo aikaa johonki perhejutusteluun.
 
Ihmettelenpähän vaan, milloin tää beibi päättää ulkoistaa itsensä..? Kivuttomia suppareita on ollut jonkin verran ja vauva on ärsyttävyyteen asti rauhallinen.. Pelottaa, että istukassa ei riitä enää "virtaa" toiselle.. Liikelaskentaankin on pitänyt pariin otteeseen turvautua tässä vuorokauden sisään. Muuten kyllä vaikka viihtyisinkin vielä odottavalla kannalla, mutta tosiaan huoli pikkuisen hyvinvoinnista alkaa olla suuri ja mielenrauha on koetuksella emoticon Onneksi 41+0 on neuvola..
tini 40+6
 
Mimmulimammuli, jos ummetus ihan kamalaksi käy (2 päivää ei ole vielä mitään, mulla on ollut viikkokin - SILLOIN vasta täysi fiilis on :D) niin suosittelen apteekista Microlaxia (pienoisperäruiske itsehoitoon), se on semmosta hellävaraista ja helppo käyttää, mut ei kyllä vakituisesti kannata alkaa käyttää ettei suoli laiskistu entisestään. Mut hätätapauksissa ja estääkseni pukamia olen käyttänyt muutamia noita raskausaikana niin, että kun tulee se luonnollinen hätä niin pehmentää tavaran tolla eikä tarvi äkistää. Et jos luumut ja vihannespitoinen ruokavalio + runsas neste ei muutamassa päivässä pure niin - Ei oo kamalan kallistakaan.

Toi horoskooppiasia on muakin "painanut", mä olisin toivonut härkälasta kun olen itte kaksonen. Mut noo, kai me pärjätään. :D Toivon etten saa kuitenkaan synttärilahjaa (omat synttärit kesäkuun puolivälissä, ehkä rv 44+? XD).

tini, mulla on vähän samoja fiiliksiä... Että tulis jo ulos niin olis "turvassa". Hehheh. Mitä kaikkea tämä maailma sen eteen heittääkään. Mut ainakin olis tuossa omien silmien edessä ja jollain tavalla ehkä pystyis paremmin vaikuttamaan siihen mitä sille tapahtuu. Ehkä tämäkin naivius vielä karisee... Mulla on ti neuvola mut eipä ne siellä mitään ihmeitä tee - punnitaan taas ja todetaan että nousee nousee ja kaikki muu on ok (toivottavasti) ja todetaan että jaaha, mahdatko ehtiä yliaikakontrolliin. Se olis sitten seuraavan viikon tiistaina...
 
Mulla kävi ton horoskoopin kanssa niin mukavasti, että en halunnu että muksut on oinaita ja just sopivasti sitten vaihtukin häräks kun olin synnärillä.. :D Tosin kyllä huomaa että nää on sarvipäitä...
 
Mää suosittelen mimmulimammulille ihan jotain duphalaccia. Mulla ainakin synnytyksen jälkeen lähti sillä toimimaan sillain hellävarasesti että ei sattunu vaikka muuten olikin alapää vähän arkana... Voit sit itekki käyttää myöhemminki jos siltä tuntuu eikä tarvii lähtee välttämättä noita ruiskeita ruiskuttelemaan.
 
Kiitos teille : ) Kyllä täytyy vissii jotakin tököttiä käydä ostamassa. Inhottava tuo tunne kun tuntuu että nyt tulee mutta eeeei. sattuu vaan pjärkeleesti.
Mietin et pitäisköhä polilla käydä kohta poikkeemassa jos tää koko kehon kutina ei lopu. Vasta kolmas päivä mut iltasella se pahenee eikä saa nukuttua. kantapäät, kämmenselät sekä käsivarret kutisee. ja kutina kohat parin "hellän" raavinnan jälkee muuttuu tulipunaseks ja kuumottaa. Oon kerenny jo pelotella itteäni raskaushepatoosal :S
Horoskoopista vielä.. Kyllä sitä vähän huokas helpotuksesta kun vaihtu kaksoseks :D Ensin sai pelätä oinasta ja sitten härkää. Jollain pienel taval uskoo noihin luonne horoskooppeihi, ainaki omalla ja masukin isän kohalla tuo härkä pitää pelottavan hyvin paikkaansa :D
Päivä lähteny kivasti käyntiin. heräsin klo 6 aivan pirteänä, kävin suihkus ja sammahin sänkyyn. Äsken taas heräsin ja jotenki kovin pirteä energinen olo mitä ei oo ollu moneen päivään. viimeset päivät supistellu aamusta iltaan mut nyt ei merkkiäkään mistään. Olin jo eilen varma että jes, tänään viimeistään tulee lähtö kun supistelua ollu niin paljo et kai ne nyt jotain on saanu aikaseks. On tuo masukki oikea kiusankappale, pitää hulluja jännityksessä emoticon
 
Mulla oli tota samaista kutinaa loppuraskaudessa ja kävinkin sitten viikottain terkassa ottamassa maksa-arvoja. Lekuri rustas mulle Ataraxeja jotka sitten autto siihen kutinaan.. Sitä hepatoosaa mulla ei kyllä todettu missään vaiheessa, et sappiarvot pysy kokoajan kuosissa. Mutta tosiaan mulla oli ihan samanlaista toi kutina..
 
sofi: kiva, kun muillakin samoja mietteitä.. Tähän asti oon naureskellut, että missäpä vauvalla paremmin palvelu pelaisi kuin masussa, mutta kyllä nyt alkaa jo hymy kohta hyytyä :P
mimmulimammuli: kyllä tuon kutinan kanssa kannattaa näytillä käydä, kutinapaikat on samat kuin hepatoosissa (kämmenet, jalkapohjat). Ja sen verran noista vatsanpehmikkeistä, että Duphalac/Levolac käy raskaana oleville ilman epäilystä, mutta tämän mamman mahalle ne ei käyneet: maha oli kuin kaasupallo ja olo todella tukala jo parin tunnin päästä lääkkeen otosta.  Eikä varsinaiseen vaivaan eli ummetukseen siitä apua ollut, kun en uskaltanut tarpeeksi usein ottaa.. Eli älä osta alkuun mitään litran pulloa :D Apteekista helpotusta etsiessäni apteekin täti selvitti tietokannoistaan, että Laxoberoniakin voi raskaana käyttää. Itselle Laxoberon-kapselit ovat olleet taivaan lahja ;)
Tää mamma lähtee nyt touhuamaan jotakin, että saatais vauhtia tuon vaavin ulkoistumiseen, tai edes jotain "oloja" jotka viittaisivat sinnepäin!
tini ja sitkeä kyytiläinen 40+6
 
Kaupassa käyty ja ostettu activia jugurttia, kuivattuja luumuja sekä ruisleipää. Josko sais tuon vattan toimimaan : ) jos ei auta niin huomenna apteekkiin.
Nyt ihmetyttää jälleen uusi juttu.. Huomasin huulessa pienen näpyn jota ronklailin kiinnittämättä huomiota. Nyt se on vuotanu kohta 15min putkeen. Verta oikein pulppuaa eikä tyrehdy millään. pidän nyt huulten välissä kylmää märkää paperi tolloa joka värjäytyy nopeeta vauhtia punaseks. Huomen kyl varmaa käyn polilla kun rupee jänskättää moiset kutinat, kivulias ummetus ja veren pulppuamiset. Jännä tää kroppa, joka päivä löytyy jotain uutta :D
 
Mä olen ihan järkyttävän kömpelö! Olen muutenkin mut nyt extra! Kädet ja jalat on naarmuilla ja mustelmilla :-P
Eilen kylässä meinasin tulla raput alas jytinällä (onneksi sain seinästä kiinni.....) ja tänään vedinkin lipat persiilleni kylppärin lattialla.

Kökkö sentään.

Kakkakeskusteluun... Ihmeen hyvin täällä irtoaa emoticon
 
Melkein tuli itku onnesta kun sai jotakin aikaseks pöntöllä :D Ei taida tarvitakkaan käydä apteekissa  : ) Mutta lääkärissä kylläki. Tuosta veri hommasta sen verra että äsken huomasin kädessä pienen ihanku pistoksen jälken josta alkoi pulputa järjettömästi verta. Koko käsienpesu allas muuttu hetkessä punaseks. Mulla on joskus todettu veressä huono hyytyminen mut näin paha se ei oo koskaan ollu. Aamulla soitto terveyskeskukseen ja verikokeisiin. Voiko oma huono veri vaikuttaa masukin hyvinvointiin?
 
Mimmulimammuli: En ehkä olis masuasukin voinnista niinkään huolissani mutta jos sä vuotelet tolleen niin kiiruusti lekuriin ettei tule sitten synnytysvuotojen kanssa ongelmia. 
 
Mimmulimammuli.... Mä kanssa ajattelin tuota verenvuotoa ja synnytystä. Siinä kuitenkin jonkinverran on verenvuotoa.....

Oma napa....

Yöllä heräilin aina välillä aikkast ronskeihin suppareihin. Vimonen tuli pari tuntia sitten hohhoijaa....  Olin jo niin lähdössä tänään synnyttämään... Mihin ne supparit meni? Kelle ne tuli emoticon
 
Juu ruokavalio ensin, sitten ruiskeet vain hätätapauksiin! tatjusa, ei tulleet ainakaan tänne! Poika odottelee vissiin isukkia kotiin, jos se snyt tulee huomenna eikä tuhkapilvet estä miedän suunnitelmia... Peukut ylös pliis!
 
Takaisin
Top