TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

tini, kuulostaa siltä, että nyt mennään! emoticon mäkin ihmettelin aikani, että nääkö on nyt niitä supistuksia, ja kun ne vaan jatkuu ja tihenee ja voimistuu pikkuhiljaa, niin sitä varmistuu että näähän niitä on. Onnea matkaan!!!
 
Ihanaa Tini, mäkin uskon että toi on ihan sitä itteensä ja kohta mennään eikä käynnistystä tartte. Tsemppiä! 

Mulla on ihan paska olo... siis sain jonku flunssan, hirvee nuha, vähän kuumetta, kaikkialta särkee, eilen oli kurkku kipee. Nyt aloin käyttää käsidesiä ettei tulis vauvaan mut miks miks piti just nyt tulla kipeeks. ARGH!
 
Per****le eli hyvin alkoi tämäkin kirjoitus. Mutta positiivista ettei liity raskauteen mitenkään vaan siihen että kirjoitin tähän jo aiemmin 30 min pitkän pätkän ja juuri ennen lähetystä sähelsin ja kaikki sen siljän tien. Joten tässä pienennetty tekstini.

Tini+muut: Täällä vieläkin paksukaisena! Eilen vieraita niin kerinny käymää koneel. Nauroivat vain mun vatsaa joka oli niin pystyssä ja kiinteä (oli kuulemma viikossa kasvanu ihan silmis, no niinhän se neuvolan mittakin väitti) Sit siitä piti saada kuvia ku oli niin hauska.

Sofi: Olisin kans niin suuttunut jos isäntä olis jättäny kännynsä kotiin ja joutunu kävelee tms. Meil on kans pieni riitoja nyt kun luulen et ne tulee siitä kun on kipuja niin hermo kireellä tiuskii ja sitten tulee riidat. Mut onneks mies ymmärtää ja tulee vastaan ja itse pyytelen käytöstäni anteeksi kun tajuun etten normaalisti noin puhuisi.

pikkuruu: Tällä menenkin loppuraskauden nyt urheasti loppuun "Hyvää kannattaa odottaa ja parempaa vielä kauemmin!"

Olin uskotellut itselleni niin hyvin että synnytän viikonlopun aikana että uskoin ihan täysillä ja tulin jännityksestä kipeäksi eilen illal. Elikkä pelkäsin synnytyksen alkua että tuli pahaolo+oksetti ja mahaa poltti+varpusparvi. No mutta nyt menen pikkuruun neuvolla ja en uskottele mitään tulee kun tulee.

Mimmulimammuli: Sulla on kans ollu vaikka mitä kipuja matkan varrella ja uskon että potkut sattuvat sulle mutta itse toivoisin vähän napakampia potkuja kun "NaPPulalla" on niin tiukkaa että joudun oikein kuulostelemaan että oliko tuo liike? Että siinä mielessä se on positiivistä että tiedät että se ainakin on kunnossa.

Tini: Nyt siis mennään eikä meinata... Todellakin olen sun tukena täällä, iso TSEMPPI! emoticon

Mä kyl vieläkin mietin että miltä ne sit mahtaa tuntua ne kivuliaat supistukset. Eli maha kireytyy ja sitten on siis menkkamaista kipua tai polttoa vai miltähän se tuntuu? Mikä on se hetki kun se tuntuu 2sek vai 10 sek.

Ei se nyt sitten niin lyhyt teksti ollutkaan ku halus kumminki kaikki sanoo mitä mielessä ollut!

RonjaM & "NaPPula" rv 40+4
 
tini jee! Toivotaan että sitä on.

Me just päätettiin että lähetään kahvilla käymään, äsken mitattiin kummaltakin verenpaine - mitä hulluttelua! :DD

Ylihuomenna mulla viimeistään tietää missä mennään... Aamulla jo kehittelin paniikkia että lapsi ei liiku, mutta taitaa sillä vaan olla tylsempi päivä myös, kyllä se vastaa kun tökkii.
 
Tsemppiä Tinille! Toivottavasti on menoo nyt sitten :)

Itse vieläkin yhtenä kappaleena, mutta ei se jotenkin edes tunnu niin pahalta kun kaikki tutut on aina sanonut ja pelotellut kuin hirviää aika on sen jälkeen jos menee lasketusta yli. Täällä otetaan päivä kerrallaan ja ihan rennosti, pakkohan sen on sieltä joskus tulla! :) Enemmänkin mua ottaa päähän, kun kaikki koko ajan soittelee ja viestittää, että JOKOJOKO ja kyselee, että koska se vauva oikein syntyy.. HMM. Mikähän meedio minä olen? Mistä ihmeestä minä tiedän koska se tulee, sehän tulee kun siltä tuntuu! :D Aaaah.

Yöunetkin jääneet lähes kokonaan pois, uni ei kertakaikkiaan vaan tule. Sekin saattaa pistää vähän kiukkuseksi! Heh :D

Tsemppiä kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville, toivottavasti ei enään pitkä aika! :)
 
Täällä sitä viel odotellaan yhetnä kappaleena! Loppuviikolla vissiin käynnistellään kun ei tunnu itekseen lähtevän tulemaan pienestä yksiöstään. Olisin kyl kuvitellu et yksiönvuokraus ois päättyny aikasemmin, niinkuin tämän siskoilla mut näyttääkin viihtyvän siel hyvin. Vähän alkaa oleen turhautunu olo, supparit hävinny miltei kokonaan eikä minkäänlaisia oireita että tämä täältä tulisi.
Kaikki odottelee jo malttamattomina... Hermostuttaa kun joka ikinen päivä tulee puheiluita/txt:a et eikö vielkään. ja ite odottaa et josko jo tulevana yönä tulis se lähtö.
Noh isäntä se lähtee huomenna hesaan kahen päivän kurssille niin eipä ainakaan sillo pääse synnytykseen mukaan jos tulossa sillon on. Se on sit vissiin taksilla mentävä.
 
Samoin täällä kaksi = yksi.

Mua alkaa jotenkin pelottaa mitä vähemmän päiviä jäljellä luonnollisen synnytyksen käynnistymiseksi. Paljon ikävämpää ajatella, että "huomenna sattuu" kuin että "ehkä tänään tai ehkä viikon päästä". En tiedä saatteko kiinni ajatuksesta... Mut en tiedä miten tulee uni ens yönä kun jänskättää se, että käynnistetään ja miten siihen sitten pääsee mukaan... Niinkun kivunhallinnan kannalta. Mieluiten olisi kärvistellyt kotona ja omassa suihkussa ja sohvalla ja pallon kanssa, mut minkäs teet, jos hän ei halua tulla itte. Muuten saan kyllä nukuttua ihan jees, mitä nyt sen kolme neljä kertaa pitää käydä vessassa ja kylkeä kääntäessä herää joitakin kertoja kun se on niin hankalaa.

Kyselyä riittää kyllä... Musta on kyllä toisaalta jotenkin hellyttävää miten kaukaisemmatkin kaverit jännittää, kuulemma monet käy ekana aamulla ja iltapäivällä feisbuukissa katsomassa joko jo. :D Se tuntuu mukavalta, et on muitakin "odottajia". Ei tässä muuten mitään, mutta kun ei oikein mihinkään enää viittis lähteä eikä oikein jaksakaan, edellispäivänä oltiin lenkillä ja tuli paikat aika kipeäksi (ei supistuksia kylläkään) ja kävely on pikkusen hankalaa. Tänään mennään autokaupoille kuluttamaan aikaa, mut ei sitäkään koko päivää jaksa - on kumminkin pakko lähteä johonkin ettei pää hajoa ja tule jotain vuosisadan parisuhdekriisiä just ennen synnytystä.

Nappe85, meinasin kommentoida että kyllähän stadista turkuun kerkiää alle kahteen tuntiin tai nopeamminkin hätätapauksessa, mut sittenpä tajusin että ei kaikki asukaan turussa! :D Toivottavasti asukki nyt sitten malttaa pari päivää vielä että isi ehtii mukaan. Mulla ei kans mitään oireita, mut moni on sanonut että ei niitä ollutkaan ennen kuin ne alkoi! :D Joskus se ekakin supistus sieltä tulee...

Tsemii tsemii.
 
Toi on niin tuttua että sukulaiset ja kaverit soittelee peräkkäisinä päivinä ja kysyy onko jo jotain tapahtunut? Ihan ku mä en soittaisi/tekstaisi niille sitten kun vauva on syntynyt! Tekis kyl niin mieli tehdä niin että ne jotka kyselee niin niille ei ilmoita kun kyllähän ne sitten taas jossain vaiheessa soittaa/tekstaa niin voi sitten kertoa.

Sofi: Ihan hirmusesti rentoutta emoticon täksi päiväksi ja huomiseksi jaksamistaemoticon ! Itse tiedän jännittäjätyyppinä että eihän nua sanat paljon auta kun kroppa ja mieli jännittää niin ne jännittää.

Muakin hieman rupesi taas jänskäämään! emoticon
Kahtena yönä nyt peräkkäin heränny ku maha polttaa ja kun pääsen vessaan sieltä tulee varpusparvi, sitten helpottaa (lievän pahoinvoinnin jälkeen). Eli se eilinen ei varmaankaan ollut jännitystä vaan tää voi liittyä ehkä jopa oireena tulevaan synnytykseen.
Aamulla kun heräsin ja kävin pisulla siinä unenpöpperössä istuin vielä hetken ja kuului PLOMPS... Mietin että ei mulla kyllä kakka tullut ja kun kurkistin pönttöön, siellä oli ihan sata, se limatulppa!!! Kyllä ja paperiinkin kun pyyhki oli limanoloista siinäkin.
Mutta nyt rauhassa odotetaan, tulee kun tulee päivän tai viikon päästä, ei kiiru. Eli vieläkin mielessä "Hyvää kannattaa odottaa ja parempaa vielä kauemmin!"

RonjaM & "NaPPula" rv 40+5
 
En tiedä onko mulla ihan kaikki kotona mutta näin unta kuinka olin viimeisilläni raskaana ja jännitettiin miehen kanssa että koska alkaa tapahtumaan :D Vielä illalla ennen kun mentiin tytön kans sänkyyn, sanoin miehelle kuinka olis kivaa että vauva olis vielä mahas ja jännitettäis täs ja tutkittais kaikkia oireita :) 

Mä sillon päivää ennen kun vedet meni, suunnittelin seuraavalle päivälle hirveesti äksöniä. Mun oli tarkotus mennä siivoamaan appiukon kämppä perusteellisesti ja nähä illalla vielä kaveriaki pitkästä aikaa.. Päätin sillä viimeisellä viikolla että pitää suunnitella hirveesti hommia joka päivälle niin varmasti mun tuurilla käy niin, että kohta ollaan poikimas. Ja niin siinä lopuksi käviki.. Jäi siivoamiset ja treffit kaverin kans ihan täysin kun tuliki muuta hommaa :D Tuotahan vois koittaa ne jotka vielä odottaa kärsimättömänä.. :)

Nii ja eilen, kun tultiin tuolta kyliltä, mietittiin miehen kanssa että onkohan naapuriin jo syntynyt vauva ku auto oli niin kauan pois loppuviikosta pihasta ja nyt ei ole kumpaakaan heistä näkyny pihalla.. Sitte kateellisena itekseni mietin että joo o, kiva, ne sielä varmaa harjottelee vauva-arkea ja meillä jo tehään kaikki niinku vanha tekijä :D Tuntuu tosiaan että mulla ei tosiaan oo ne kaikki muumit laaksos :D Tais se raskausaika oikeesti vaan olla niin kivaa että aivan kateellisesti kattelee masuja mitä vastaan tulee :D
 
Kyl mun mielestä tää raskausaika on ollu tosi kiva kun en oo kärsiny pahoinvoinnista enkä mistään muistakaan pahoista vaivoista. Saattaa tätä masua jopa tullakin ikävä. Nyt vaan loppuajasta ollu aika tuskaa nukkumisen kanssa kun voi oikeestaan nukkuu jommalla kummalla kyljellä vaan ja aina siihen sit herää kun täytyy kylkee kääntää ja se on jo aika suoritus sekin ku olo on ku ryhävalaalla. emoticon
Mieskin jo odottaa niin kovin pikkusta maailmaan emoticon

Sitten viime yönä vessaan siinä neljän maissa ja samalla huomasin et maha on tosi kipee, ihan ku menkat ois alkanu mut sattu koko mahaan eikä vaan alavatsaan (nukuin vasemmalla kyljellä), menin sit takas sänkyyn ja yritin nukkua samalla kyljellä mut kipu oli niin kova et oli pakko kääntyä ja makasin sit oikeella kyljellä niin kipu meni ohi. Voikohan vauvan asento aiheuttaa moista kipua vai mikä lie sit oli??

rv 40+2
 
Lähdin käymään kaupassa kun oli ihan normaali olo olevinansa. Hiukan vatsaa kiristi siis harjoitus supisti mutta ei kummempaa. Kaupassa kerkesin ehkä 10 min oleen kun alkoi niin hemputillisesti sattumaan alapäähän (ei polttanut/vihlonu) mutta jotain pistosta kumminkin. Sit oli jo tosi vaikeeta kävellä kassalle (kumarassa linkkasin) ja tuskanhikikin tuli otsalle.  emoticon Sit pääsin autoon istuun ei mitään ongelmaa ja kotonakin normaaliolo mutta jos vähänkin kävelee niin harjoitus supistukset alkavat? emoticon

Kat82: Mä olen kans tykänny raskausajasta todella paljon ja mun suloisesta masusta sen asukin kera. Mullakin mennyt muuten ongelmitta mutta tässä nämä viimeiset 2 vkoa on ollut hieman kivuliaampaa mutta ehkä siksi sanon että tykkäsin olla raskaana. Meil kans mies oottaa hirveesti että vaavi tulisi jo. Voisihan se liittyäkin tuo kylki juttu siis... Ainakin kun nousen sängystä niin huomaan kyllä kummalla kyljellä nukkunut kun vauva on ns. lösähtänyt sille puolelle reunaa et jos on sit mennyt ylös noustessa sellaiseen asentoon että täytyykin vaihtaa kylkee. Vauva ohjailee jo siis mahassa miten päinkin nukut.. Heh heh... emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 40+5


 
RonjaM: mulla on ihan sama juttu, kaupassa ei voi kauaa olla kun kävely tuottaa tuskaa tai vähintäänkin alkaa pissattaa vaikka just olis kotoo lähtiessä käyny vessassa. Näytänkin varmaan ihan typerältä kun sipsuttelen varovasti kun alkaa sattuu emoticon
Äsken tein ruokaa niin heti alko vihloo/pistelee alapäästä ku oli seisaallaan ja harjotussuppareita tulee myös. Maha on välillä kyl niin pinkee kun ylitäyteen pumpattu rantapallo  emoticon
 
Ilma on kaunis kuin morsian, vaikka vähän harmittaakin hienon sään katsominen sisätiloista toivon NIIN paljon, että päädyn tänään sinne käynnistykseen. Muutaman tunnin päästä yliaikakontrolli... Yritän olla pettymättä jos lähettävätkin vielä kotiin, mutta kyllähän se *ttaisi. Ehkä tirautan jonkun kyyneleen? Etenkin kun mies lähtee takaisin palveluspaikalleen ens tiistaina, olis ihan kiva olla kotona ennen sitä kolmestaan niin monta päivää kuin nyt vielä on mahd. Peukut pystyyn!

Muille kans peukkuja, jotka vielä kärvistelee. Toivotaan että tänään tulis mahdollisimman monta vielä oikean kuun puolella! :D Vaik huominen sopis kyllä silleen kun mun synde on 16.6. niin lapsi oliskin 1.6. hmmm.... Eiku ei. Tänään!
 
sofi: olen kuullut että tyksissä eivät kuulemma käynnistä ennen kun on 42+0 täynnä eivätkä käynnistä vielä sillonkaan jos se sattuu olemaan viikonloppuna. emoticon
Miehen siskolla ja yhdellä kaverilla molemmilla jouduttiin käynnistämään niin käynnistettiin vasta 42+2. Ja mulla ilmeisesti sama "kohtalo" jos käynnitykseen mennään eivätkä käynnistä aikaisemmin. emoticon
Mut pidän peukkuja et sun kohdalla ei olis näin emoticon
 
No tämä on nyt todistettu vääräksi! :) Olisivat käynnistäneet jo tänään, mutta oli vähän kätilöpulaa ja sovittiin että tulen aamulla. En tiedä johtuiko käynnistyshalukkuus tästä helaviikonlopusta, mut sanoi myös että istukassa on jo vähän kalkkia (?) ja eikö se ole semmonen yliaikaisuuden merkki. Vedottiin myös siihen, että mies lähtee takaisin ulkomaille ensi tiistaina, joten olis kiva jos sitä ennen ehdittäis syntyä ja ehkä kotiinkin. Beibillä on kaikki hyvin. Lääkäri ronkki vähän kovakouraisemmin, josko lähtis ittestään käyntiin, koska kohdunsuu oli pehmeä, kaulaa jäljellä 1,5-2cm ja kohdunsuu auki 3 cm! Kolme senttiä! Ilman kivuliaita supistuksia! No juu mutta siis aamulla sinne ja oksitosiinia suoneen. Katsotaan miten se siitä lähtee. Painoarvio oli vähän alle 3,5kg, mikä sopii kyllä siihen 37+5 tehtyyn painoarvioon (silloin oli 2,9kg) ja kuulemma tuntuu käteen samanpainoiselta, viikkoja on sentään 41+5! Siis että on vielä noin "pieni". Hyvä vaan kyllä... :D Ehkä se johtuu siit kun olen ittekin tämmönen 160cm sulka päässä. Sitä pelkäsin, että millanen mursu sieltä tulee kun menee näin paljon yli, mutta ainakin nyt vaikuttaa ettei mikään valtava. Aamulla jännitti aika paljon, ja jos olen rehellinen olin vähän helpottunut että siirtyi vielä huomiselle... :) Mut eipä tämä siirtämällä tästä parane, huomenna hommiin. Tähän mennessä ei suurempia supistuksia, joten en jaksa uskoa että lähtee luonnollisesti. Peukkuja kans muille ketkä vielä yhes koos!
 
Kiitos! Jänskättää miten helvetilliset kivut siitä oksitosiinista tuleekaan...
 
NO mulla se koko synnytys oli helvettiä, mutta muuten onkin vaikee sanoo onko kivuliaampaa kun itekseen käynnistyny kun ei oo kokemusta.. Toivottavasti sulle ei tuu hirveitä kipuja.
 
Onnea Sofi huomiselle! Ja pelko pois sen oksitosiinin suhteen:) Mulla siis synnytys käynnistyi supistuksilla ja synnärillä sitten tehoa lisättiin tipalla. Kivun suhteen eroa ei ollut, ero tuli siitä, että tippa sai supistukset tulemaan tiheämmin. Ilokaasu auttoi mulla tosi hyvin viemään sen pahimman huipun pois, joten sitä suosittelen kokeilemaan jos saatavilla on. Niin ja mulla silloin tilanne kohdunsuulla se, että kaula poissa ja 1,5 cm auki. Hyvin se menee:)
 
@ sofi...

Ei ne supparit ole oksitosiinilla sen pahempia! No hätä!
Tsemia ja energiaa huomiseen!!!!!!!!
 
Takaisin
Top