TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Keskustelun 'Laskettu aika toukokuussa 2011' aloitti Tatjuska, 30 huhti 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. mom83 Näppärä viestien naputtelija

RonjaM: siis me viedään puoleenväliin en missään nimes vie perille asti tulis sitte ajettuu sen 400 kilsaa muuten joka kerta.. eli 200 tulee sinne ja takas... Ärsyttää se et ite joustan hänen menojen mukaan mut vastapalveluks ei saa ku paskaa niskaan...
    Nyt sit on tyttö viety sinne eilen.. 4 aikaa yöllä alko supistaan loppu 7 aikaa aamulla.. Sit lähettiin 9 aikaa mökille ja tultiin puol tuntii sitten.. Vessassa käydessä tuli valkkarin mukana rusehtavaa vuotoa ja alaselkä alko kipeytyyn... Nyt sit oottelen tuleeko vuotoo enemmän ja alkaako supistukset uudelleen.. Eli jännitellään jokos tänään tulis lähtö vai onko tää joku väärä hälytys...
  2. tatjusa Oman äänensä löytänyt

mom83 kirjoitti:
    RonjaM: siis me viedään puoleenväliin en missään nimes vie perille asti tulis sitte ajettuu sen 400 kilsaa muuten joka kerta.. eli 200 tulee sinne ja takas... Ärsyttää se et ite joustan hänen menojen mukaan mut vastapalveluks ei saa ku paskaa niskaan...
    Nyt sit on tyttö viety sinne eilen.. 4 aikaa yöllä alko supistaan loppu 7 aikaa aamulla.. Sit lähettiin 9 aikaa mökille ja tultiin puol tuntii sitten.. Vessassa käydessä tuli valkkarin mukana rusehtavaa vuotoa ja alaselkä alko kipeytyyn... Nyt sit oottelen tuleeko vuotoo enemmän ja alkaako supistukset uudelleen.. Eli jännitellään jokos tänään tulis lähtö vai onko tää joku väärä hälytys...

Khyllä nuo jotkut exät osaa olla v*ttumaisia :-P Voimia  ja silleen! Koita saada joku muu hakemaan esikko kotiin jos tänään menet synnärille! Jännää!
  3. Sofi Näppärä viestien naputtelija

Sunnuntaita! On kyllä mielenkiintoinen olo, kun toisaalta haluisi että vaavi tulisi jo ja toisaalta, että odottaisi vielä ainakin perjantaihin, mun mutsillakin - joka siis on tulossa synnytyksene mukaan - on torstaina vielä joku työjuttu mikä olisi hyvä hoitaa. No onneksi tässä välissä ei ole enää kuin viis päivää! Torstaina sitten ne viimeiset tentit. Sitten mäkin taidan siirtyä Tule jo please / Ei se tule ikinä -kerhoon. :D Mies kotiutuu 24.5., joten siihen saakka ehkä maltan odotella vielä rauhallisesti. Sitten en kyllä mieluusti enää kuluttaisi hänen lyhyttä lomaansa sairaalassa makaamalla, että mieluummin kyllä ensi viikonloppuna saisi tulla niin olisi homma hoidettuna ennen kuin äijä tulee.
    Ja totuus on se, että suunnittelen tai toivon mitä tahansa, tulee poika vasta kun parhaaksi näkee. Ollaan ihan varmoja, että hää palauttaa äidin ja mummin maanpinnalle ja lähtee tulemaan tossa ke-to yönä, että jää kaikki työ- ja koulutekemiset hamaan tulevaisuuteen. :D
    Muuten täällä voidaan ihan hyvin, vähän jomottelee joka päivä, eilen taas vähän enempi, mutta ei muutoksia sen enempää. Odotellaan, edelleen.
    Tsemppiä kaikille odottajille! Jaksaa jaksaa. Ei tässä enää ole toukokuuta kovin montaa viikkoa jäljellä...
  4. tatjusa Oman äänensä löytänyt

viddu et viduttaa.... Huomaa et synnytys lähestyy ja alkaa itkettää/vituttaa ihan kympillä! yrittäjämies vaan nukkuu nukkuu kun on niin raskasta ei puhua pukahda ja on ärrrrrrsyttävä (joo hyvä olla ärsyttävä suu ja silmät kiinni...)

MIKSI se apina pistää kaiken energiansa töihin ja on kotona ihan ai mikä vaimo ja lapsikatras ja omakotitalon  ja kodin hoito..... prkl.

Pitää varmaan mennä tekemään ruokaa..... stana....

Tsortsit omanapa juttu.......
  5. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Kylläpä ramasee, kävin 3 km lenkillä. Kylläkin meni joku 50 min ku pisti alapäähän välil ni ei päässy eteenpäin lujaa.
    Mulla on vähän mielialanvaihteluja vaavin tulosta kuten sulla Sofi. Siis tottakai haluaisin että se sieltä pian ilmaantuisi niin saisi jo nyytin käsiinsä hellintään ja hoivaan. Mutta sitten haluaa tietty että on aivan varmasti tarpeeksi kypsä tullakseen pois tähän vilpoiseen kevääseen.
    Kun itse en ole joutunut kärsimään ihan hirveistä oloista niin ei niin veetututa tämä odottaminen, vaan vieläkin niin tykkään tästä. Toiseksi kun ei ole muita lapsia vielä ja mieskin auttavainen niin onhan mulla siksikin helpompaa.

Jaksamista kaikille! Koita kestää Tatjusa.

RonjaM & "NaPPula" rv 38+4
  6. Sofi Näppärä viestien naputtelija

Juu sama mulla, kun on fyysisesti ihan ok olo niin mikäs tässä ollessa.

Tatjusa, taitaa olla hyvät puolensa siinä että äijä on pois... Tosin ärsyynnyin hälle puhelimessa yks aamu (mulla ei ollut kyllä syytä, ihan vaan huvin vuoksi, tai no siis aina voi suuttua siitä, että se ei ole täällä), mitä hän ei kuulemma huomannut kun pyysin myöhemmin anteeksi. :D Miehille pitää sanoa suoraan, mun mies on ainakin sanonut että lopeta se vinkkailu ja sano suoraan mitä haluat (ei sekään kyllä aina auta). Ois kyllä tietty kivampi jos ymmärtäis sanomatta... Voimia!
  7. tatjusa Oman äänensä löytänyt

Tekis oikeesti mieli kaivautua peiton alle kunnes olis synnytyksen aika. Väsyttää ja harmittaa kaikki. Olen oikea ilopilleri!

Tänään oli keskimmäisen eka partiomarssi ja kurkkailtiin sitä ulkona pari tuntia. Melko kylmää oli!  Mut se katkas onneksi tän päivän mutinat mun ja miehen väliltä.

Huomenna voin taas ihan rauhassa hengata kotona! Muut on töissä, koulussa ja hoidossa :-)

Ja eilen käytiin miehen kanssa yhdessä vauvaliikkeessä. Vaikka meillä on vaunut (ihan hyvät lainassa!) niin tekisi mieli ostaa yhdet ihka uudet ja limen väriset! Maksais vain 700€ hehhehe... Siis kun niitä ei oikeesti tarvittaisi... Mutkunmutkun ja rahaakaan ei olis moiseen ;-)   Sitteri mm puuttuu vielä. Ajattelin ostaa kuopuksen TrippTrappiin sen babykaukalon. Ja myöhemmin normin sitterin... 

Hankintoja, hankintoja... 
  8. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Tatjusa: No nythän sinulla on selvästi jo parempi mieli. Kyllä sitä on välillä itselläki pahempi olo, kipee ja väsy niin että kaikki harmittaa ja haluais vain nukkuu ennen ku kaikki ohi mut sekin menee sit ohi. Mun on pakko sanoo et mulla on sellaset ihanat limen-musta väriset vaunut mutta ei ne silti noin hintavat ollu mutta just sellaset ku halusinkin.

RonjaM & "NaPPula" rv 38+4
  9. tini Satasella mukana keskusteluissa

Täällä on iskenyt joku pre-babyblues ja mieli on yhtä korkealla kuin tatjusalla eilen ja näköjään teillä muillakin ajoittain.. ei onnistu mikään, pikaperunamuusistakin tuli pikaperunavelliä (joo, tosi hyvä yhdistelmä kalapihvien kanssa), itkettää ilman syytäkin. Asiaa ei yhtään helpota se, että rakas puoliso on kuin p**seen ammuttu karhu (yrittää lopettaa tupakanpolttoa ja pinna on kireällä kuin viulunkieli, on myös ihan äärettömän väsynyt). Ajatus harhailee tulevaan vauva-arkeen, ja näen itseni itkemässä kilpaa vauvan kanssa ja ukko joko nukkuu tai äksyilee.. Hehkeää! Ja sitten taas itkettää. No, ehkäpä se tosiaan on tuo lähestyvä synnytys mikä nämä mielialan heilahtelut aiheuttaa (osin miehelläkin?) ja osittain myös tuo harmaa, sateinen keli joka estää ulkoilun ja turhautumisen purkamisen lenkkeillen tms.. Huhhh, kylläpä helpotti kun sai rauhassa itkeä vollottaa saunassa ja sai päänsä tyhjennettyä tänne.
    Loppuillaksi uppoudun ristikoiden maailmaan, eipähän tarvitse murehtia syntyjä syviä.. Toivotaan, että meillä kaikilla olis huomenna parempi päivä emoticon
    tini 40+0

10. mimmulimammuli Satasella mukana keskusteluissa

Jopas täällä on allapäin olevia : / Jaksamisia kaikille, ihan loppu metreillä ollaan : )
    Itekki tulin tänne taas vaihteeksi purkamaan oloa. Nyt toinen päivä menossa kun ruoka ei maistu ja sitte kun koitan syödä väkisin tulee aivan kaamean huono olo ja käperryn sänkyyn ja koitan olla liikkumatta ettei ruoka nousis ylös. Juuri sain syötyä puoli annosta väkisin nuudelia ja juoksin samantien makoilemaan sänkyyn kun rupes tuntuu että tulee ylös. Päätä jomottelee, väsyttää ja on aivan kuollut olo. Eilinen meni siivoillessa ja paikkoja järjestellessä. Tänään sitte oon näköjää saanu kämpän taas räjäytettyä uudelleen vaikka oon ollu hereillä vasta 3 tuntia emoticon  Eilen supisteli vähänväliä kivuttomasti mut illalla tais tulla kaksi kivuliastakin. kipu tuntu alakerrassa. en pystyny liikkumaan pöntöltä mihinkään vaan nojasin käsillä seinää ja puuskutin :D Kerkesin jo manailla mielessä et jos nuo on nyt sitä avautumis kipua jolta se kyllä tuntu (ihanku olis paikkoja revitty auki väkisin) niin perun kyllä koko homman. Synnytys unia ruvennu näkemään enempi mutta koskaan masukki ei halua syntyä ja mut käännytetää takas kotiin sairaalalta :S
    Asun kerrostalossa ja mietin että voinko saada valituksen yöllisistä suihkuista.. Yöllä kun tulee välillä olo että pakko päästä kuumaan suihkuun. Alakerrassa asuu vanha mummeli joka toivottavasti ei suivaannu öisin veden lorinasta putkissa.
    Nyt vain pitäis koittaa nauttia tästä rauhallisuudesta yms.. Mutku tahtoo jo vauvan syliin kun tuntuu että raskaus kestäny jo vuoden. Tää mamma käy nyt taas untenmaille. Koittakaahan jaksella : )
  11. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Ei kuullosta muillakaan olevan helppoa. Itse olin aika kipeä eilen kokopäivän. Pahaolo eli oksetti, todella kamala väsy ja sitten selkää poltti. emoticon Selkä oli sen verran paha että koko päivä meni sängyssä kuumavesipullo selässä vain niin tuntui siedettävältä. Välillä piti nousta vessaan tai juomaan jotain niin maha paisui kivikovaksi ja pahaolo paheni. Olisiko synnytys lähellä?

Jaksamista myös kaikille!

RonjaM & "NaPPula" rv 38+6
  12. hönö Satasella mukana keskusteluissa

RonjaM: Mahdoitkohan jo synnyttää? emoticon

Mulla meinaan alkoi just tollai.. Aamusta asti särki alaselkää ja vatsaa. Päivällä tuli ihan muutama supistus. Ei kivuliaita kuitenkaan. Illalla 20.40 tuli kivulias supistus, 20.50 toinen ja sen jälkeen niitä oli 5min välein. Lähdettiin jo 21.45 ajamaan sairaalaa kohti. Sairaalan ovella meni vedet ja siitä se sit lähti kunnolla. 02.10 syntyi vauva. Olin muuten sairaalaan mennessä jo 4cm auki! :)
  13. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

hönö: Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, "NaPPula" tais vain testata onko äiti ja isä valmiita.
    Vois kyllä ottaa itseään nyt niskasta kiinni ja pakata loputkin sairaalakassista. Kiitos tiedosta, kyllähän nämä sitten niitä valmistautumis/enteitä olivat. Taitaa tehdä näitä "hälytyksiä" kiusallaan 3 viikkoa vielä. emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 39+0
  14. mimmulimammuli Satasella mukana keskusteluissa

Ärrrkele. Tänään piti käydä kaupungissa pankissa yms muilla asioilla mutta täällä sitä taas maataan sängyssä. Ei pysty kävellä kun sattuu alakertaa niin julmetusti ja pakosti kun kävelen välillä vessaan niin jalat oikein tärisee kun sattuu : / Asennon vaihdoskin sängyssä vihloo aivan ihanasti. Huomasin kans et kun välil tulee kivuton supistus niin se alkaa rytmihäiriönä. tulee heikko olo ja sydän lähtee poukkoilee. Ei enää montaa päivää :)
  15. Tatjuska Piirimestaruustason postaaja

Halauksia ja jaksamista kaikille vielä odottaville.

Täällä ei oo oikein hyviä uutisia... Me kun päästiin kotiin perjantaina sairaalasta 6vrk jälkeen niin on sitten käyty verikoekontrolleissa lauantaina ja maanantaina... maanantaina sillä seurauksella että meidät otetiin sisään osastolle ja vauva kolmannen kerran valohoitoon. Siellä arvot lähti heti hyvin laskuun tuplavaloissa ja siirryttiin aika pian yksiin valoihin joissa yhteensä oltiin sit vuorokausi ja eilen illalla kotiin. Tunti perään sain puhelun että eilisillan keltaisuusarvo oli valosta huolimatta hiukkasen nousussa. Ja sit vastaavasti trombosyytit vähän laskeneet kun ne kerran jo nousi melkein normaaliarvoihin... Huoh. Mä oon satavarma että viimistään huomenna me ollaan taas valoissa osastolla. Ja mä olen aivan kypsä, puhki ja rikki kun tää arki ei voi vaan alkaa. Tässä kun on näitä muitakin lapsia ja mies on jo isyyslomalla niin kaikki aika menee tähän kontrollointiin, sairaalassamakuuseen yms. 
  16. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Muuten ihan hyvä olotila mutta pari päivää jo tuntunut "sukkapuikko" vihlasuja alapäässä. Joutuu jo hieman varomaan askeleita ja miten nousee ja istuu että koska vihlasee niin että jalat lähtee alta. Toisinaan ei tarvi edes tehdä mitään kun vaavi liikkuu niin vihlasee myös silloin. Mutta enköhän kestä kun jäljellä on korkeintaan vajaa 3 viikkoa. emoticon

Jotenkin uskomaton tunne kun on rv:lla 40 koska rv 30 nimittäin tuntui että sinne on ikuisuus ja nyt se ikuisuus on sitten mennyt.

RonjaM & "NaPPula" rv 39+1
  17. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Onpa musta tullut hirvee valittaja tän viikon aikana...

Mutta onko Teillä muilla pistänyt ns. sukkapuikkomaisia vihlasuja alapäähän, tuntuu emättimessä ja mulla peppureijässäkin (pissa- ja kakkahätä olisi/on mut tulee aika vähän kerralla). Vessassa joutuu käymään 1 - 2 h välein ja jos yöl välii kolme tuntii hyvä ku pääsee sängystä ylös ku vihloo niin. (tätä ollut nyt 3 pv kokoajan).
    Sanottu on että kun vauvan pää kiinnittyy ja vauva menee alemmas kipu johtuisi siitä ja toisilla se on kivuliaampaa tiukkojen paikkojen vuoksi. Eikö Teillä muilla ollu tälläistä vai onko mulla noin pieni kipukynnys!? Kääk miten se synnytyskivut sitten. emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 39+2
  18. tatjusa Oman äänensä löytänyt

@ Ronja   Juu kyllä alapää vihloo välillä ikävästi ja synnytys ei ole kivaa emoticon  hehe....
    Tänään 40 vk täynnä! tsing tsing..... Eikä lupaakaan syntyä puhhuh.....

19. tatjusa Oman äänensä löytänyt

Voi perä! Täällä VAUn omalla sivulla laskettua päivää kommentoidaan näin :

Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi. Eikä mikä tahansa lapsi, vaan juuri se maailman kaunein ja täydellisin pienokainen. Monet tuoreet äidit kokevat äidinvaistojen vyöryn heti vauvan saatuaan, toisilla tunteet heräävät vasta hieman myöhemmin. Sekin on aivan normaalia. Tutustukaa toisiinne kaikessa rauhassa!

Tosi ärsy teksti , kun voipi mennä vielä 2 viikkoa emoticon  No ei kun kävelemään......

Nim... Mikä huumorintaju emoticon
  20. tini Satasella mukana keskusteluissa

Tatjuska: mites siellä menee, joko arki on päässyt alkuunsa?
    RonjaM: Johtuuko sukkapuikkokipu siitä, että pää on kiinnittynyt vai vasta kiinnittymässä...? Täällä vauvan pää on nyt ollut kunnolla kiinnittyneenä reilun viikon, eikä juuri ole tuntemuksia aiheuttanut. Ainoastaan silloin tällöin kävellessä toinen nivunen vihloo, eikä meinaa kärsiä askeltaa (harvoin siis).
    Mimmulimammulille jaksamista kipujen kanssa, ei sitä enää kauan kestä. Liekö juurikin kyse noista sukkapuikoista?
    tatjusa: täällä vauva on jo 4 päivän ikäinen.. emoticon
    Sen verran omaa, että täällä edelleen voidaan paksusti. Eikä siinä mitään, kun vieläkään ei voi vaivoillaan märehtiä.. Kanssaihmiset vaikuttavat olevan enemmän kärsimättömiä ja odotuskannalla, ainakin päivittäisten puhelinkontaktien lisääntymisestä päätellen.. JokoJoko?? No ei, niin ei..

tini 40+4