TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Sofi... Auts nuo tuhkapilvet... Toivottavasti eivät missään nimessä estä isukin kotiin tuloa! Peukutetaan!!!! emoticon
 
Joo o.. Porvoossa surkea terveyspalvelu. Todettu niin monta kertaa. Valvoin kuuteen asti aamul. oli koko yö niin pirteä olo mut samal tuskasen kuuma. Pidin märkää pyyhettäki päällä ja koitin nukkua. Aamul ysin aikaa jonotin näsin arvauskeskuksee 10 min, jätin soitto pyynnön kun en jaksanu kuunella vastaajaa. Sieltä soitettii, kerroin tilanteen mistä puhuin tossa aikasemmin täällä. Käski soittaa neuvolaan. Neuvolassa vastaa puhelinvastaaja joka käskee soittamaa uudelleen klo 12!  Keksin sitte viel soittaa äitiyspolille jossa yhdistettiin aina kun olin saanu piiitkän tarinan kerrottua ja vastailtua kysymyksiin niin toiselle henkilölle. Loppujen lopuks meni siihe että ne soittaa sieltä joskus kun on kattonu mun tiedoista jotain. Oisin vain halunu käydä yksinkertasesti verikokeissa mutta nääh, vaikeimman kautta sitte. Kohta varmaa tulee puhelu: ei täällä tiedoissa lue mitään verestä, ei tarvi tulla. Ja sitte synnytyksessä ihmetellää miks vuotaa niin pirusti. känkkäränkkä emoticon
 
Mimmulimammuli: Sä voit mennä äitiyspolille näytille noilla oireilla ihan soittamatta. Se on ainakin mun näkemys. Mulla kun on itsellä tota vuototaipumusta lievänä ja tosiaan se trombosytopenia eli hyytymistekijöitä puuttuu niin ottaisin tämän tosi vakavasti ja mä pääsin taysiin kontrolleihin ihan heittämällä kun kerroin huolestani silloin kun oli perätila ja sektiovaara. Sullahan on vähän sama että jos jostain syystä synnytys päätyisi sektioon niin tilanne on todella riskaabeli jos pikku reiästäkin vuotelee tota tahtia. Eli älä missään nimessä jää odottelemaan koska vauva tulee just ihan millä hetkellä hyvänsä ja jos sullakin on kovin matalat trombosyytit niin niille pitää äkkiä tehdä jotain.
 
Ja Sofille ihan älyttömästi tsemppiä että mies pääsis nyt perille eikä mitkään tuhkapilvet sössi teidän suunnitelmia. Nih, vauvakin osaa varmaan nyt syntyä just kun isä tulee kotiin emoticon
 
Kyllä sitä pitääki olla kaikenmaailman tuhkapilviä täälä.. Äiti kans soitteli ja päivitteli että pääseeköhän keskiviikkona lähtemään reissuun tuon tuhkan takia.. Itse niiin kateellinen sille että salaa toivon ettei pääsisi :P Ei vaiskaa.. Tai no ehkä vähän harmittaa ku ei voi hetkeen itse lähteä minnekään. Sitte ku neitiki on vähä isompi, lähdetään koko poppoo jonneki :) 

Näin se toukokuuki jo alkaa olemaan lopussa.. Ja vielä on moni synnyttämättä.. Onneksi ei kuitenkaan oo kauhean kuuma ollu että olo kävisi hirveän tukalaksi sen takia.. Hirvittää oikein ajatus että olisi kesällä raskaana :D Varsinkin jos tulee samanlainen kesä kun viime vuonna. Huh! Eipä tuo vauvankaa kannalta kovin mukava oo ku on niin kuuuuuuma..

Sain tuossa tietää että hyvä ystäväni on plussannut juuri ja tuossa kun kävi kahvilla, sanoin kateellisena sille että pian sulla on sitte mahaki! :D Ystäväni tuumas että kyllä hän ei poikansa (3v) jälkeen ollu piiiitkään aikaan kateellinen kenellekään kellä oli maha :D Kummallista kyllä ajatella näin vaikka siitä ei ole kauaakaa ku itsellä maha roikkui polvien välissä ja liikkuminen oli yhtä tuskaa :D Ja muutenkin kaikki kolotukset ja synnytys niin tuoreessa muistissa kuitenkin.. Voisin tehdä saman vaikka koska uudestaan <3 Ehkäpä sitä ens talvena voitaisiin alkaa koittamaan jos saatais pikkukakkonen alulle niin saisi leikkikaverin neidille... Saa nähdä jääkö toistaiseksi vaan haaveeksi se vai mitä tuo mies tuumaa ajatuksesta :D 
 
Pakko sanoo omasta raskaudesta, että ei kyllä ihan hetkeen tee mieli kokea samaa uudestaan.. Tuntuu, että sain kaikki maholliset vaivat raskausaikana ja sitten kun synnytys oli mun mielestä ihan helvettiä niin en kyllä muutamaan vuoteen aio uudestaan kokea, haluunko ollenkaan koskaan enää. Onneksi tuli kaks ihanaa poikaa kerralla! Ja miehelläkin kun on jo ennestään se 12-vuotias poika niin voi olla että hänellekkin riittää tältä erää.

Ja tosiaan luojan kiitos ei tarvinu kesällä odotella, mä oisin varmaan ihan loppu ollu kokoajan..
 
Täällä ollaan yhtenä kappaleena. Viikonloppu oli niin nättiä että vierähti mukavasti pihalla ja kun illalla luki palstaa oli jo väsy ja mukamas niin vaivalloista lähteä kirjoittamaan kommentteja vaikka halusikin jotain vastailla.

Kipuja (vihlomisia, paikkojen kolotusta) ja harjoitussupistuksia on paljon, enkä yhtään ihmettelisi vaikka jotain tapahtuisi lähipäivinä (juu juu tiedetään, toiveajattelua!) emoticon

Taitaa isäntääkin hieman jo ruveta hermostuttamaan kun tuli pienestä mielipideasiasta tosi suuri riita. emoticon Tai no riita oli sitä että oltiin hiljaa pari tuntii ja sitten hän tuli pyytämään anteeksi kun oli kiukutellu. Jälkeenpäin nauratti taas koko asia. emoticon

Ei taida miehellä olla helppoo synnärillä kun nytkin hän jo paapoo/voivottelee ja kysyy tuleeko auttamaan kun vihlasee ja ei meinaa sängystä päästä ylös tuskailematta. Niin ja kävelykin on sitä että ottaa askeleen sitten odotetaan paikallaan hetki että uskaltaa nostaa toisen jalan toisen eteen ettei vihlonnasta lähde jalat alta tai huuda niin että naapurit pelästyy....

Jaahas täytyskö sitä tehdäkin tänään jotain, aamupäivän tässä tarkastellu sähköpostia ja tätä sivustoo. Jos viittis ees imuroida hieman suurimmat pölyt pois.

Ei muuta kun odottamaan iltaa niin eiköhän sieltä taas ilmoituksia ala tulemaan että joku onnellinen on saanut tytön tyllerön tai pojan palleron! emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 39+6
 
RonjaM: Aika jännä kun itsellä ei oo ku 2,5vkoa synnytyksestä ja silti noi kolotukset ja muut tuntuu jo tosi kaukaisilta asioilta ja tuntuu että toi poika on ollut tuossa jo tosi pitkään ja kuuluu perheeseen niinku nenä päähän. Mä eilen just mietin että mikäköhän olis fiilis tänään jos vielä odottais ja huomenna olis LA. Olisin varmaan aikas kypsä ja malttamaton ;-)

Täällä on käyty tänään jo ensimmäistä kertaa kuntosalilla, mutta ihan tosi tosi varovasti ja vain personal trainerin ohjeiden mukaan eli muutamia liikkeitä vaan hyvin keskivartalo tuettuna. Mulla ei oo kyllä koskaan ennen ollu tällaset energiatasot ja liikkumisen himoa synnytyksen jälkeen pitkään aikaan. Nyt ei malttais millään odottaa, mutta pakkohan se on ettei tule mitään ikäviä vaivoja kun liian aikaisin huhkii. Tarttee vaan alkaa treenailla noita lantionpohjanlihaksia oikein urakalla :)
 
Nonnii, yliaikakontrolli varattu. Isukki tulee tänään kotiin, joten jokainen odotuspäivä on lisää kahdenkeskistä aikaa, joten winwin. Ens tiistaina sit katotaan missä mennään ja ehkä silloin jo käynnistetään! :D jännää. tsemiä kaikille loppumetreillä oleville!On kyllä ihanaa saada mies kotiin. Tänään kolmas S käyttöön... ;)
 
Kiitos lohdutuksen sanoista Tatjuska. No viikko tässä vasta ns. kärvistelty kivuissa ja korkeintaan 2 viikkoa edessä että enköhän jaksa kun ajattelen että kun saan nyytin käsiini niin kivutkin jäävät unholaan. Tsemppiä kuntoiluintoon, se kannattaa tehdä just silloin kun itse on motivoituneempi niin siitä nauttii sekä tuloksista.

Jaksoin kun jaksoinkin tänään imuroida, pyykata ja järjestellä paikkoja on taas mukavampi odotella! emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 39+6
 
heippa hei kaikille!

Tänään ollu sellanen päivä ettei toiste tarvis tulla! laskettu on menty yli 3päivää... keskimmäistä tyttöä kyyditsin aamusta eskariin, ja hui kauhistus kun kolmion takaa vanhempi rouvas henkilö tujautti suoraan auton kylkeen. Noh onneks ei itelle käyny mitenkään ja yksiön asukki voi hyvin! Harmittaa vaan kun tuo auto nyt on rutussa! Tässä mietin että mitenhän saan sen auton maanantaina korjaamolle, jos sattuu olemaan sairaalassa. Aika meinaan sinnekkin jo varattu...
 Nyt illan myötä alkanu kyl tuleen jonkin verran suppareita et saas nähä nukutaanko sitä ens yönä vai varoitteleeko vain tulostaan. 
Huomenissa sitten viel neuvolaan jos ehjänä ollaan

nappe rv40+3
 
 
Ohhoh nappe85, onneksi ei käynyt pahemmin!
sofi, toivotaan tulosta kolmen ässän tekniikalle. Täällä ei tosin ole seuraamuksia aiheuttanut, mutta yrittänyttä ei laiteta emoticon
tini 41+2
 

tini, ei auttanut. Musta tuntuu että eilinen heseannos pisti supistelemaan kovemmin... :D Tosiaan enempi tätä parisuhdelaatuaikaa, tänään keretään vielä kiertelemään autokauppoja ja lököilemään kahdenkesken. Tosin yöuni alkaa olla vähän huonoa, vähän niinkun ennen joulua kun nukuttaa mut ei vaan jännitykseltä saa nukuttua. Tänäänkin heräsin viideltä, enkä vaan saanut unta. Ylös sitten vaan. Onko sulla jo käynnistys pian? Mulla tosiaan toi tarkistus ens tiistaina, ja käskettiin ottaa kassi mukaan jos käynnistetään samalla kertaa. :O Tietty riippuu kohdunsuun tilanteesta jne, mutta sanoi, että ehkä samana päivänä, tai jos on ruuhkaa voi olla et pyytävät tuleman seuraavana päivänä. Mut ens viikolla kuitenkin. Huhhuijaa. Aika vaihtelevat tunnelmat. Sikälikin toivois, että tulis jo, ettei saa tässä kehitettyä mitään viime hetken synnytyspelkoa. Nyt kun mies pääseekin synnytykseen meit on kaks pihalla olevaa. Mutsi olis sentään ollut jonkinlainen tukipilari, hih. No ei maar, kyllä toikin varmaan pärjää. Sitten kun itse vielä...
Eilen neuvolassa kaikki oli ok ja täti kommentoi sydämensykettä, että onpa vahva ja valmis vauva. Niin, valmis, voisitko jo tulla ulos? :D
Ollaanpa kaikki varovaisia liikenteessä. Viime perjantaina mulle huudeltiin autoista kaks kertaa kommentteja, vaik en kyllä omasta mielestäni ollut edes lähellä jäädä alle. Kummallista! Ja ärsyttävää kun jäin sanattomaksi... Olis edes keskisormiautomaatti toiminut. Ei voi mitään, hitaus on kokonaisvaltaista.

 
Sofi, täällä myös uni usein hukassa ja ihan ilman syytä, viimekin yönä uni tuli klo:4.. Ensi yö voi myös olla vähäuninen, koska huomenna on yliaikaistarkistus emoticon Sitten saan toivottavasti tietää käynnistysajankohdan. En elättele turhia toiveita, että ottaisivat vielä huomenna käynnistykseen (10 pv yli) - jotenkin on sellainen kutina, että laittavat viikonlopuksi kotiin ja toivottavat tervetulleeksi maanantaina rv 42+0.. Otan nyt kuitenkin sairaalakassin mukaan, jos "armahtaisivat" ja saataisiin homma jo etenemään (toisaalta kyllä mahdollinen käynnistys jännittää, joten ristiriitaisin tuntein huomenna menen kuuntelemaan suunnitelmat.. emoticon )
Onneksi teillä tosiaan on tuollainen tilanne, että saatte nyt kahdenkeskistä laatuaikaa, mutta yritetäänhän nyt molemmat saada nämä muksut ulos toukokuun puolella! emoticon
tini & tupajumi 41+2
 
JEE LA TÄNÄÄN! emoticon
Vaikka tässä voi mennä vielä se 14 päivää mutta nyt voi sanoa jo että laskettuaika on sitten huomisen jälkeen ohitettu.

Nappe85: Onneksi Teillä kävi tuuri ja olette kunnossa, luulisi että korjaamolla ymmärtävät jos et pääse tuomaan autoa jos synnärillä olet.

Sofi ja Tini: Teil on ihan hyvät mahkut saada toukolapsia ite kumminki tuun melkein viikon jäles, mut yrittänyttä ei laiteta.

yön kummat tapahtumat
Mä kyllä jo luulin viimeyönä että nytkö se tulee mutta ei sitten kumminkaan. Puolenyön aikoihin vessassa käytyäni selkää alkoi nimittäin polttamaan ja alavatsaakin kivisti. Sitten se kumminkin loppui.
Mutta sitten parin tunnin päästä nousin uudestaan veskiin ja tuntui kuin vauvan pää olisi mennyt lopullisesti johonkin koloonsa nimittäin ei painanut samalla tavalla virtsarakkoa kun tässä yli viikon on painanut (nyt vaan haittaa kävelyä enemmän) mutta vaihtelu virkistää. Ennemmin kävelen ku pingviini ku kokoajan pissahätä.
Sitten oli vielä kolmaskin asia joka nyt ei liity synnytyksen alkuun mutta kun polvia kutitti niin painoin niitä yhteen ja sitten kuuluikin "RUNTS" ihan kuin alapään luuni olisivat menneet toiseen asentoon tai solmuun, mut ainakin kävely onnistuu. emoticon

Piti lähtee kaupoille mutta tuli selkään sen päivänen jomotus et päätin et isäntä saa tulla mukaan ku töistä pääsee, ei uskalla yksin lähtee jos ei pääse takasin.

Huomenna neuvola, katotaan jos pääsis myös lekurille tarkistukseen onko edistystä tapahtunu, musta tuntuu et kohdunkaulan pituus on lyhentyny... pakko.

RonjaM & "NaPPula" rv 40+0
 
RonjaM, siellä kuitenkin "oireista" päätellen synnytys lähestyy hanakasti, joten voihan olla että ehdit ihan kevyesti ennen meitä emoticon
 
Täällä ollu ensimmäisiä hieman kivuliaampia supistuksia nyt maanantai ja tiistai iltana ( muutama per ilta ja siihen loppunu) ja päivisin ei oo mitään "oireita". Eikä muuten oo ollu mut tää meidän "toukka" pitää niin kovaa elämää iltasin et ihan sattuu ja sekö lie aiheuttaa myös noita suppareita. Pikkunen harrastaa zumbaa kun kädet ja jalat käy aina niin vimmatusti emoticon  . Kyl niin kovasti jo ootellaan pikkusta maailmaan mut samalla synnytys pelottaa, ei nyt mut tiedän kun lähtö tulee niin mä varmaan kuolen siihen paikkaan!! emoticon
Saas nähdä koska mennään.. LA olis lauantaina emoticon  vaikka oon niin varma et kesäkuussa täällä vielä "kärvistellään" :)

rv 39+4
 
Tämä mammantekele lähtee kohta yliaikaistarkastukseen, jännittää kyllä vähän! Päällimmäisenä tietysti mielessä, voiko vauva hyvin, mutta hyvänä kakkosena pyörii käynnistyksen sopiminen. Sehän on selvää, että synnytys tapahtuu viikon sisällä, mutta malttamattomuus taitaa täälläkin nostaa jo päätään.. VAU:n etusivulla on tänään artikkeli asioista, joita voi tehdä kun ei ole enää raskaana, ja olipa sitä mukava lukea ja herkutella ajatuksella mm. vatsallaan nukkumisesta.. emoticon  Tsemppiä muillekin raskauden viimeisille päiville ja ilmoitelkaahan oletteko vielä yhtenä kappaleena!
hautomo & pesämuna rv 41+3
 
Mä luin kans samaisen artikkelin eilen ja oikein pisti hymyilyttää kommentti naama tyynyssä nukkumisesta emoticon mä niin odotan et saa taas nukkua mahallaan tai ihan miten päin vaan emoticon
Tänään ois ohjelmassa neuvolassa käynti... rv 39+5
Aurinkoista päivää kaikille emoticon
 
Ihan kamalaa kun netti ei toiminu aamulla. Onneks isäntä tuli syömään ja korjasi asian.

Mimmulimammuli ja Tatjusa ovat olleet aika hiljaisia pari päivää ettei vaan olis synnytykset lähtenyt käyntiin ja tuhisijat päässeet rinnalla! emoticon Mielikuvitus heti laukkaa kun on tylsää...

RonjaM & "NaPPula" rv 40+1
 
Takaisin
Top