TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Mulla oli sairaalakassissa mehua trippimuodossa. Ne tuli kyllä juotua. Ja lisäksi mies toi mulle vielä mehulitran. Olis kai sairaalastakin saanut jotain mehukattia tai sen tapaista, mutta mun teki mieli hedelmämehua. Karkkia ja sipsiä mies toi sairaalaan, niitä tuli syötyä, kun ei muutakaan tekemistä ollut. Ja kun sairaalaruoka oli, no, sairaalaruokaa.
 
Mulla oli sen verran vauhdikas ja aikainen lähtö tuonne synnärille,että en ehtinyt edes koko sairaalakassia pakkaamaan. Miehen laitoin sitten kotoa hakemaan tavaroita, eväitä ja vaatteita. Kanttiinista kävin itse hakemassa välillä jotain naposteltavaa.
 
Kaiko toi juotava onkin hyvä vinkki! Vihaan suurinta osaa mehuista, taidan mennä kauppaan katsomaan mikä menis alas, etenkin perus mehukatti - nounou.... Ehkä jotain limpparia ennemmin.
 
Meillä isäntä eilen illalla tuumas et taitaa lähtö sairaalaan olla lähellä kun näytän niin uupuneelta... no onhan näit päivii kun ei millään jaksais tehdä mitään, kuten tässä on taas muutama sellanen takana. Eilen alko olo oleen aika ikävä... pikku kaverin pää painaa niin mukavasti tuonne alas et kävely on todella epämiellyttävää.
Pariin yöhön ei olla kunnolla nukuttu ku lonkkia jomottaa eikä oikein hyvää asentoa löydy missä  ois hyvä olla. Ite kyl sitä mieltä ettei tämä vauva ulostaudu ku vasta lasketun jälkeen et viel pitäs oloja jaksaa vähintään viikko mut enintään kolmevko.
Tuntuu et alkaa sukulaiset oleen hermona kun ei vielkään vauva tule ulos, mut mitäs tuosta... siihen onneks on tottunu jo noiden 3 ekan lapsen kanssa niin hyvä vaan tuumata takas et elkää hyvät immeiset hätäilkö! Kylläpä se sielt tulloo kun on tullakseen
 
Täältä taitaa löytyä yksi mamma lisää, joka odottelee vielä kesäkuussakin pikkuista pihalle! Joten ette aivan yksinänne ole, hehe! Meillä toki LA vasta 23pv, mutta viimeisessä tarkastuksessa oli vielä 3-4cm käytävää ja täysin suljettu kohtu, eikä tää poitsu tahdo antaa mitään toivoa tulostaan, pari hassua kivutonta supparia ollut vasta...
 
Olipas todella suuri helpotus! Sf-mitta on nyt 37 cm (viikko sitten siis 39cm). Mutta sanoi että voi johtua eri mittaajasta sekä jos on hieman laskenut alemmas/eri asento.
Sanoi ettei voi tehdä kokoarviota kun mikään ei ole varmaa mutta kumminkin veikkaili että voisi olla jotain 3,5 kg luokkaa uskoi ettei mikään ihan pieni siis ole. Lisäksi myös tokaisi että sekä kohtu että vauva ulottuu korkealle että hän ihmettelee miksi en valita enempää...
Siitä tuli ekan kerran oikeen loisto fiilis! emoticon vaikka en mä nyt sen vuoksi ole ollut valittamatta vaan ei nyt ole niin kauheen huono olo ollut. Paitsi pari kertaa joita olen tänne valitellu, mutta nekin siis vain jotkut tietyt päivät siel sun tääl.

Itse ajattelin ottaa sairaalakassiin syötäväksi marjakeittoa, jossa mukaan lisätty kuitua joku uutuus mutta kuulosti hyvältä!

RonjaM & "NaPPula" rv 38+1
 
Rändä: Täällä LA 25 päivä. Viime viikol juuri sama tilanne eli kohdun pituus 4 cm ja kiinni. Mulla on kyl ollu harjoitussuppareita kokoajan pitkän aikaa mutta ei sekään mitään oo merkannu. Kesäkuulle siis varmaakin mennään!

RonjaM & "NaPPula" rv 38+1
 
Täällä poksahti LA tänään :)
Kuinkahan moni toukokuisista päättää syntyä huomenna kun on sentään perjantai 13.pv! Just mietin että jos meille käy niin ja se on poika niin nimeksi voisi antaa Onni Taika Usko :D No joo...
 
Mua ainakin harmittaa ihan hirveesti jos joudutaan käynnistämään, oon niin toivonut että tää tajuais tulla ihan omin avuin :/ Turhauttaa, kun nivusiin sattuu niin että hyvä kun kävelemään pääsee ja jalat niin turvoksissa että itseäänkin  huvittaa niitä katsellessa ja jos vielä kesäkuulla tää maha on tässä niin taidan varastaa jostain pyörätuolin, että pääsen liikkumaan! :DD
 
Mä ostin sairaalakassiin sillon kans muka jotain syömistä, mutta liian aikasin ja kaikki tuli syödyksi ennen sairaalaan pääsyä :D Kuten monesti käyki.. :D Mutta toisaalta, sillon perjantaina miehen kans käytiin kanttiinissa syömässä päivällä niin ei tehnyt edes mieli mitään ruokaa, puolikkaan leivänki sielä vaan söin. Mies sitten kävi ostamas marianne karkkia ja turkinpippureita jos haluan jossain vaihees vähä makeaa mutta nekin jäi sinä päivänä syömättä.. Vasta lauantaina illalla kun päästiin osastolle söin pari karkkia ja siinä se olikin.. Eipä sitä enää ajatellu että pitäs jotain hyväskää saada.. Turkinpippurit on vieläki syömättä vaikka ne on mun suosikkeja.. Kaikki makeanhimo kadonnu heti kun neiti tuli maailmaan. Onneksi :D Mehujakaan ei tehny mieli juoda ollenkaa ja mieshän ne kittasi siinä itse kun sairaalassa oli. Salissa ei tullut mieleenkään että pitäisi mitään saada. Kahvi oli ainoa mitä teki mieli ja sitäkään en saanu ku 2 kertaa päivässä sairaalas.. Synnytyksen aikana vesi oli ainoa paras mitä sai juoduksi lopuksi. Että onneksi itse, en kuitenkaan säästellyt mitään ruokia sairaalaan mukaan.. Turhaa painoa vaan laukussa :)
 
Tää tenava ei ainakaan tajua iteksie tulla ku näköjään vielkin tykkää tuol mahassa loikoilla... Muutenkin hermoo kiristää ja joutuu oleen stressaantunu koko ajan ku esikoisen isä ei oo nyt muuta tehny ku vittuillu ja tehny kiusaa.. Tänäänkin joudun lähtee ajamaan 200 kilsaa et vien tytön sille viikonlopuks vaikka sanoin et jos joudun synnyttään mulla ei ole kukaan joka tytön hakee poies.. Siihen exä vastas et häntä ei kiinnosta vittujakaan vaikka saisin 5 räkänokkaa mut tyttö on tuotava ja haettava sopimuksen mukaan joka oikeus määräs 5 vuotta sitten (tyttö siis asuu mun luona ja joka toinen viikonloppu isällään).. ihan sama vaikka kuulema pulahtais matkalla häntä ei kiinnosta.. Ja jos en vie niin ilmoittaa mut kuulemma poliisille KOSKA OIKEUS ON HÄNEN PUOLELLA kun soppari on niin tehty ja bla bla bla... En tiedä edes mihin mun täytyis tässä asiassa ottaa yhteys ja miten saisin tuon muutettua.. ku ei tää näin toimi... 8 vuotta olen jo tota helvetin vittuilua ja kiusantekoa katellu ja se näköjään vaan yltyy (+siittä on jo 7 vuotta sitten kun ollaan erottu)...Sit se viel keksi et mun täytyis maksaa hänelle 6tuhatta euroo meidän silloisen yhteisestä autosta vaikka auto jäi hänelle.. voi jumalauta en varmaana maksa autosta joka ei mun käytössä ole ollu.. Kerkesin sil ajaa varmaan sen 150 km ja sekin oli pelkät työmatkat niin en kai mä ny maksa koko autoo sille idiootille.. Joskus suututtaa vaan niin et tekis mieli ampua koko ihminen kuuhuun ... prkl...
 
Mulla on tänään LA. 13 perjantaina, mutta todenäköiseksi vauvalla ei ole kiiretta. emoticon Mahassa on varmasti niin mukava olla. Kyllä, ne supistuksia väsyttää. En pystynyt nukkua kunnolla jo 3 yötä. Kaikki sukulaiset ja kaverit ärsyttävät, soittavat koko ajan. Tekisi mieli heitä kännykän seinään. emoticon

 
Mom83, eipä kuulosta kyllä kivalta tilanteelta. Muutenkin noilla viikoilla alkaa varmaa olla hermo aika kireällä ja sit joutuu vielä kestämään tollasta, anteeksi vaan, idioottiaemoticon . Kai tollasessa tilanteessa täytyis tulla jonkinlainen muu järjestely kyseeseen...Mutta jos jotain positiivista, niin oon aiemmista kirjotuksista ymmärtänyt, että sun nykyinen mies on aika toista luokkaa, eikä sun tarvi kestää tota exää muissa kun tytön asioissa enääemoticon . Jaksuja viimeisiin päiviin, max. viikko enää!

Täällä ei mitään ihmeellistä taphdu. Pari päivää tuossa oli kunnolla kipeitä supistuksia, mutta eilen vaan muutamia kiristäviä mahan kovettumissuppareita. Viimeset kaksi yötä oon myös saanu nukuttua 9,5h yöunia yhdellä vessakäynnillä. Ihanaa!! Makeaa on alkanut tehdä mieli, ruoka ei edelleenkään hirveän hyvin maistu. Oon leiponut nyt paljonemoticon . Ja pakkasin jopa sen kassin jo puolivalmiiksi. Jotain syömistä täytyis kehitellä sinne kyllä. Mulla on ensi viikoksi sovittuna hirveesti treffejä kavereiden kanssa, joten meneepä se viikko nopeasti. Tosin vauvalle oon kyllä sanonu, että tän päivän jälkeen sais tulla jo. Mennään miehen pikkusiskon 14.v synttäreille käymään ja tapaamaan ekaa poikaystävää, joten oon luvannut olla siihen asti kasassa. Ollaan kyllä ajateltu, että ois hyvä käydä synnyttämään siinä kauhistuneiden teinien keskellä, nille vois jäädä raukoille traumatemoticon
 
Moi kaikille,

täällä kärvistellään vielä vatsan kanssa. Meidän poitsu ei halua vaan tulla ulos. Luulisi, että toinen muksu tulisi pihalle ennen laskettua aikaa, mutta ei näköjään. Olisin niin valmis jo synnyttämään! Taysin kontrolliaika mulla on maanantaina, mutta kovasti toivon, että syntyisi jo ennen sitä. Toivottavasti ei mene niin paljon yli kuin esikoinen. Hyviä vointeja kaikille!
 
Sintura: Ihan oikein olet ymmärtänyt.. Onneks nyt on maailman paras mies. Ja mies ylipäätänsä eikä tollasta mikkihiiree ku tuo toinen.. Ihan oikee ilmaisu sille exälle idiootti se on ja niin sano neuvolantätikin tänään.. Hän suositteli että ottaisin yhteyttä sosiaaliin jos ne sais jonkunlaisen ruodun tuohon x- mieheen... :) Kiusantekoahan se vaan on.. Mut ajattelin ottaa neuvosta vaarin ja ilmoittaa sosiaaliin jos vaikka loppus tuollanen kiusanteko..
 
Hah nyt alkaa kyl jo vähän naurattaan,itkettään ja jännittään miten tää päivä tästä viel päättyy...

Joo eli perjantai on ja 13 pv tietenkin.. Eka sain tapella esikoisen isän kanssa ja kuulla kunniani.. sitten huomasin vesivahingon ku tytön kans noukittiin kukkia ja tehtiin sille kranssi jostain valuu vettä talon kyljestä kivijalkaa pitkin.. Ei muuta ku soittaa tarkastaja paikalle.. NOOH näköjään sitten tullu jonkinlainen vaurio lattialämmitykseen.. Eikä siinä vielä kaikki sit piti lähtee tyttö viemään isälleen et se apina osais pitää suunsa kiinni mut eipä päästy pihasta ku volvossa on rengasrikko.. Ja nyt kaiken kukkuraks alko supistamaan.. No nyt täytyy sitten hoitaa tuo tarkastaja sit korjata rengas ja lähtee tyttö viemään ja kattoo et jos joutuu vaikka viel synnyttään tänään.. Aika hurja päivä.. oikein pelottaa mitä ilta viel tuo tullessaan...
 
Me ollaan vihdoin tänään kotiuduttu pojan kanssa. Kirjoittelen synnytystarinan huomenna... koko homma oli nopee, en voi sanoo että helppo kun kivunlievitykset ei toiminu ja kestoa oli vain rapiat 3h... Laitokselle jäi 9,5kg ja onpa ihanan kevyt olo kun mulla oli raskauskiloja 1,5kg. Imetys sujuu ja pojan kotiuttamispaino oli 50g alle syntymäpainon. Vauvan trombosyytit laski tosi matalalle ja hän joutui valohoitoon kahdesti keltaisuuden takia ja meillä on vielä huomennakin tiedossa kontrollikäynty taysiin mutta lääkäri armahti meidät kotiin tänään 6vrk jälkeen... olinpa kypsä kun oon ollu ite koko ajan priimakunnossa, ei tikkejä, ei repeämiä, ei epparia jne.

Ihanaa olla kotona! Lapsi syö ja nukkuu ja on maailman suloisin olento. En uskonut että meistä kahdesta voisi syntyä mitään noin mielettömän ihanaa :)

Tsemppiä vielä vauvaansa odottaville. Ja tosiaan noi vauvat ei kato aikaa eikä paikkaa että minä vielä viikko sitten istuin tähän aikaan tyttöjen illassa autuaan tietämättömänä mitä on edessä ja lapsivesi meni vajaat 5h myöhemmin... mitään en ollu pakannu jne eli kyllä se sairaalakassi on hyvä pakata etukäteen eikä sit kiireessä kahdelta yöllä ;-)

 
mom83: Kuullostaa ihan uskomattomalta et miten asiat noin voi olla ja onko tosiaan noin että sulla on velvollisuus viedä se miksi se ei hae koskaan? Luulisihan että siihen olisi joku et kumpikin hakee/tuo systeemi. Jaksamista! emoticon

Tatjuska: Kiva kun pääsitte vihdoin kotiin.


Osaisko joku vastata:
Mulla vihloo aika ajoin tuolta alapäästä kuin ohut veitsi menisi läpi tai iso sukkapuikko. Varsinkin kipu tulee iltaisin enemmän esiin. Joskus se voi tulla ilman syytäkin mutta toisinaan olen huomannut että ihan ku se olisi pahempi silloin kun virtsarakko on täydempi. Esim tänä aamuna ku nousin ja yritin kävellä vessaan ni sellasta sipsutusta sai mennä ettei itku tuu silmään. Niin ja silloin kun se oireilee ei tuu mieli mennä kyyryyn kun taju varmaan lähtis. Istumaan pystyy mutta kun siitä nouset niin täytyy hetki odottaa ennen kuin askeleen ottaa.

RonjaM & "NaPPula" rv 38+3

 
RonjaM, se on nyt sitä mitä olet tilannut. :D Paikat venyy kun vauvan pää laskeutuu lantioon - sidekudokset ja muu siellä venyy ja siitä mun käsitykseni mukaan tuo viiltely. Itsellä ihan samaa. Päivän aikana varmaan kun on liikkeessä niin illalla on kaikki ääriasennossa. Samaa kipua voi tulla selkäpuolelle, kun siellä myös selkärangan ja lantioluiden ligamentit venyvät.
 
Kiitos Sofi! Mukava kuulla että se on ihan normaalia. Aina sitä vain välillä epäilee onko kaikki kunnossa. Sitten kun on monta ihmistä niin on monta tulkintaa miltä se tuntuu ja kaikki kertoo eritavalla tuntemuksista niin sitten ajattelee että onko se nyt sitten samaa ja niin edespäin.

RonjaM & "NaPPula" rv 38+3
 
Takaisin
Top