TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Keskustelun 'Laskettu aika toukokuussa 2011' aloitti Tatjuska, 30 huhti 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Sintura Hyväntuulinen höpöttäjä

Mitämitä Tatjuska?! Eihän tää nyt oo alkuunkaan reilua, mites se kesäkuu?emoticon
    No ei vaan, tsemppiä kovasti! Tosin siellä varmaan on jo nyytti sylissäemoticon

Sofi, kyllähän se tietty hyvä on, ettei tarvi miettiä enää työkuvioita tai stressailla työnhausta yms. Enemmän harmittaa just se, kun se loma oli jo niiin lähellä. Yhden vuorokierron päässä ja nyt sitä ei sit tulekaan. Mut parempi kyllä se, että tuo uusi työpaikka on normaali päivätyö, eli ei tarvi enää tehdä vuorotöitä. Sen puoleen uskoisin, että mies kerkeää olemaan enempi kotona, eikä oo enää niin väsynytkään. Ja nyt kun alkaa koko ajan tuntua todennäköisemmältä, että tää vauva on masussa vielä kesäkuussakin, niin ehkä sitä silloin jo sit uskaltais kysellä sitä mahdollista isyyslomaakinemoticon

Kyllä tää loppuraskaus on vaan jännittävää aikaa! Joka päivä melkein tapahtuu kropassa jotain uutta ja ihmeellistäemoticon Viime yönä kun nousin käymään vessassa, kuului tuolta alhaalta jostain kolme tosi kovaa naksnaksnaks -ääntä. Hetkeksi jo pelästyin, mut ei mitään kuitenkaan tuntunut missään, joten se siitä sitten.
  2. Sofi Näppärä viestien naputtelija

Sintura, isyysloma on kumminkin lakisääteinen niin kyllä siitä voi ihan ilmoitusluonteisena keskustella... Mut ymmärrän kyllä myös sen, jos tuntuu harmittavalta ajaa asiaa! Aluksi sitä aina ajattelee, että en voi nyt vaatia mitään, teen vaan enempi kuin parhaani kun on niin onnellinen siitä työpaikasta, ja sitten puolen vuoden päästä miettii että olinpa vähän hölmö kun sellastakin stressasin. Itellä ollut työpaikkaa vaihtaessa stressin alla vähän vähemmän ymmärrystä saavia juttuja kuten sovittuja lomamatkoja, ostettuja festarilippuja jnejne. :D Ja silti on hommat järjestyneet kun on vaan kysynyt. Että tottakai! (Toki ei tarvita kuin yks mulkero niin asia ei ole näin sujuva.)

Me muuten ollaan kahdestaan sitten kesäkuussa täällä vielä. ;)

Mulla on nyt viikon verran ollut menkkakipua ja kovenevaa liitoskipua edessä ja takana, eilen illalla jopa onnistuin yhdistämään sen menkkakivun supistuksiin. Jotain siis tapahtuu! :D On kyllä jännää, koko ajan saa miettiä mitä TÄNÄÄN. Ollaan menossa tuossa iltapäivällä lounasristeilylle Airistolle, toivottavasti ei ala ainakaan siellä kesken reissun, heh. No onneks se ei kestä kuin puolitoista tuntia, ehtii siitä sitten vielä tyksiin. Siinä oliskin tarina kerrottavaksi, että merinaisen tytär syntyi Airiston aalloilla. Tässä saa muuten alkaa miettiä, että mihin enää lähtee, esim ens viikonloppuna olis kiva mennä mökille jos on hieno ilma, mutta enpä taida lähteä kun on kuitenkin yhden lossin ja 1,5h matkan päässä. Täällä sitä pönötetään h-hetkeen saakka. Onneks nyt puhutaan jo maks 4 viikosta, niin ehkäpä kykenee.

Edit: pakko korjata tänne perään kun on niin freudilainen lipsahdus - merinaisen POIKA. :D
  3. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Ei hätää Sintura ja Sofi voipi olla että tulen teitin kaa kesäkuun puolelle. Ainakin lääkäri sanoi ettei vielä mitään hätää (kohdunkaulaakin jäljellä 4 cm) että voin katsoo sua sitten neljän viikon päästä uudestaan. (ellen sitten räjähdä kirjaimellisesti ennen sitä kun sf-mitta jo 39cm)
    Kaikille ÄITEILLE aurinkoista ja iloista äitienpäivää! emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 37+4
  4. hönö Satasella mukana keskusteluissa

Hyvää äitienpäivää kaikille, jotka sitä jo pääsevät viettämään!

Meillä ei poika halunnut sitten olla äitienpäivälahja.. tai kerkeehän tässä vielä, jos vedet menee nyt kohta ja olisin jo 6cm auki ja ja ja... emoticon

No.. Katotaan, onko tarkka ja tulee sitten huomenna, kun olis toi la. Tuskinpa. :D
  5. Ballo Satasella mukana keskusteluissa

Äitienpäivät kaikille! Eipä oo täälläkään vielä jakauduttu ja rv 40+5. Ajattelin kyllä että tänään vois tulla,mutteipa ole merkkiäkään :/
  6. Sintura Hyväntuulinen höpöttäjä

Sofi, aloinkin kyllä jo miehelle puhumaan, et jos kuitenkin pyytäisi sitä lomaa. Se ite pelkää vaan et kun on koeajalla, ettei viiti käydä heti jotain pyytelemään. Mut eihän sitä tarvi kokonaan pitää, jos parikin viikkoa tai edes viikon, niin on sekin parempi kun ei mitään. Pitäis loput sit koeajan jälkeen. Enkä mäkään usko, että tosta vois mitään seurata kun muuten hoitaa hyvin hommansa jne. Sanoi kuitenkin jo työhaastattelussa, että on vauva tulossa ihan lähiaikoina.
    Mulle tuli kyllä heti ensimmäisenä mieleen, kun luin Tatjuskan lähdöstä, et noni, seuraavaksi Sofiemoticon  Ja sulla jotain tapahtuukin! Musta tuntuu, et mulla on nyt supistuksetkin harventunu...

RonjaM, eipä mullakaan oo tuolla kohdunsuulla mitään tapahtunu..Tai ei ainakaan pari viikkoa sitte. Ainut positiivinen merkki on se, että vauva on sentään ihan alhaalla jo. Ja mullekin lääkäri sanoi, ettei mitään merkkejä, et tulis ennen laskettua.

Mulla on ruokahalu vähän kadoksissa. Tai on ollut jo reilun viikon verran ja se ärsyttää! Tänäänkin oli brunssia anopilla ja ruokaa omalla äidillä, mut eipä oikeen uponnu. Tekis mieli lähinnä salaattia, ananasta ja ehkä jotain makeaa..Jotenki tuntuu, ettei muhun mahdu enää! Vauva vie mahasta kaiken tilan. Sit oon myös huomannu tässä parina päivänä, että jos on vähän enempi/normaalista poikkeavaa ohjelmaan päivän aikana, niin kyllä väsyttää. Muutoin kaikki hyvin, ei koske mihinkään, eikä liikkuminenkaan oo vaikeaa. Eikä tää odottaminenkaan oo niin paha, kunhan pitää mielessään, että maksimissaan neljä viikkoa! Neljä viikkoahan on lyhyt aika jos vertaa siihen, kuinka pitkä matka on takana päinemoticon

Hyvää äitienpäivää! Ja jaksutsempit erityisesti kaikille, joilla laskettu aika on jo ohitettu!
  7. Sofi Näppärä viestien naputtelija

Eilen jouduin ottaa illalla yhden panadolin kun menkkajomotus kävi niin kovaksi etten saanut unta... Mut se oli kyllä semmosta jatkuvampaa, kun yritin katsoa kellosta jotain väliaikoja niin ei saanut mistään kiinni. Yritän puristaa ettei ihan vielä. Olen silti hänelle sanonut, että olet kyllä kulti tervetullut, älä ymmärrä väärin! :)

Sintura, lähetän tässä sulle vähän ruokahalua! emoticon (Huonoja hymiöitä.) Täältä nimittäin löytyy. Huominen neuvolapunnitus vähän jänskättää kun viimeksikin oli tullut 850/vko mut onneks täti on ymmärtäväinen ja laittoi sen pääsiäismunien piikkiin. No nythän tässä oli sitten vappu ja äitienpäivä, että selittelen sitten niillä... :D

Hyvää viikkoa kaikille! Kiva nähdä miten monta ennen sunnuntaita on taas ulkopuolella.

8. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Sintura: No mulla on vauvakin viel niin ylhääl et hohhoijaa... Mut en silti valita vielä, koska haluaisin tässä tehdä muutamat askareet ennen vaavin syntymää eli noin pari viikkoo olis puukattu täyteen.
    Lutusinta on se et vaavin isä oli sitä mieltä et hän haluais jo nyytin syliin! emoticon Ei sillä etten itse haluaisi mutta mulla se periaatteessa on ollut niin lähellä kokoajan mutta isä on vaan joskus saanut "potkutuntumia" käsiin ja korvaan!

RonjaM & "NaPPula" rv 37+5
  9. mimmulimammuli Satasella mukana keskusteluissa

Heipsis! Tänään en ole päässyt sängystä muualle ku käymään vessassa. perjantaina oli koko päivä shoppausta, lauantaina vietin 19vuotis synttäreitä käymällä aamulenkin jälkeen uimahallissa äitin ja siskon kanssa. Tuli myös käytyä syömässä ja kiertelemässä kaupoilla. Sunnuntaina piti juosta myös haudoilla ja kahveilla. Tänään tosiaan vihloo, sattuu, jomottaa niin pahasti alakertaan että en vain yksinkertasesti pysty liikkua kivun takia. Vauveli ollu kiinnittyneenä viikon ja jumankekka kun tuntuu kävellessä painetta haaroissa. Ihanku paikat menis välil ihan kylmiks kun tuntuu että siellä lakkaa verenkierto.
    Kummallista naksuntaa kuulunu masusta pari päivää. Välillä kaupassaki oon jähmettyny paikoilleni kuin patsas kun tuntunu ihme rusahdus ja odottanu että nytkö ne vedet menee.
    Eilen en kerenny koneella paljoa istuskelemaan joten toivottelen nyt vähän myöhässä Hyvää äitienpäivää! : )
  10. Jelena Oman äänensä löytänyt

Minäkin melkein joka ilta odotan että aamulla on sairaalaan lähtö, mutta kun herään aamulla ei ole enää supistuksia. emoticon   ja elämä jatkuu.

Katson joka ilta miten ihanasti kasvaa lista "Syntyneet toukokuiset 2011". Aika paljon etuajassa. Mulla on aika pieni vauva, joten en paljon kiirehti häntä ulos. Kyllä, saa kasvaa vaikka muutama päivä vielä.

Mun miehelläni on ihan sama tilanne, ei uskalla ottaa isyysloma kun on ihan uus työpaikka. Sama tilanne oli 6 vuotta sitten. :( Toisaalta on ihan hyvää, koska se voi pitää myöhemminkin vaikka loppu kesällä. Hän pyytää nyt vain muutama päivää ja totta kai pomokin ymmärtää että se on ihan luonnollista. emoticon Vastasyntyneet vauvat nukkuvat ensimmäiset 2 viikkoa, joten ehkä ei tarvitse apua. Ehkä myöhemmin mun äiti tulee autamaan.

Mulla ruoka halu lisääntynyt, tosi vaikea kävellä välillä, kun vauva painaa peräsuolin ja virtsarakon, happi loppuu ja huimaa. emoticon  Kyllä, tullut lisä kiukua ja itkettää välillä. Kuulema se on merkkiä että aika lähestyy.

11. joval Näppärä viestien naputtelija

Mulla ainaki perC oli niin kipee ennen synnytystä, muutaman päivän ennen oli aivan sairaan kipee ja olin ku perseelle ammuttu karhu. Joka asiasta sai vääntää miehen kans :) Vaikka tuo neitikään ei ollu ihan alhaalla kunnolla vielä, laskeutunu kuitenki niin painoi aivan sairaasti tuonne alas. Kävely ja kaikki oli yhtä tuskaa välillä ja vessas sai rampata koko ajan..Mutta en tiedä kuinka tuo vaikutti käynnistykseen ku kuitenkaan itsestään ei lopuksi tahtonut millään alkaa, kun vedet oli aamulla 5 mennyt niin seuraavana yönä vasta alkoi tulemaan omia supistuksia harvakseltaan. En tiedä kuitenkin vauhdittiko sekin että edellisenä päivänä olin haravoinut koko takapihan ja vähän maata kääntänyt että saisi tehdä kukkapenkkiä :) Oliko kaikki vaan sattumaa :) 

Eiköhän kaikki saa omansa pian jo ulkopuolelle :) Tsemppiä =)
  12. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Täällä sitten taas miehellä toisenlainen tilanne. Työnantaja ilmoitti että kesälomia ei kerkee pitään lainkaan, niin siitäkös mies sai viimeisen niitin lähtö suunnitelmiinsa (ajatellut vaihtaa alaa kausiluonteisen työn vuoksi) ja on päättänyt ottaa lopputilin, et taitaa pitää oikeen parin kuukauden kesäloman! Toivottavasti sit saa jostain töitä, onneks vähän säästössä ni eiköhän pärjätä kun eletään säästellen.

Oli pakko hieman laskea toukokuun odottajia kun tuntuu että niitä on paljon. Mutta onhan niitä vielä jäljelläkin kun 93 toukokuun odottajaa joista tällä hetkellä 26 synnyttänyt eli vielä on 67 tulee perässä. emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 37+6
  13. hönö Satasella mukana keskusteluissa

Kiitos RonjaM tosta laskutoimituksesta! Nyt ei mustakaan tunnu enää niin pahalta. Näytti tosiaan melkeen siltä, että kaikki on jo kohta synnyttäny! :)

40+1 ja odotus jatkuu......
  14. mom83 Näppärä viestien naputtelija

Hönö: täällä menossa tänään 40+5 ja ei merkin merkkii et tahtois tulla.. On se kumma homma ku eka meinas tulla etuajassa ja sain lääkkeet et pysyy sisällä ja nyt ku sais tulla sielt niin ei sit millään.. Taitaa tuo vauva olla just sellanen et menee virtaa vastaan eikä sen mukana :D no lohdutukseks ei kuitenkaan ole niin pitkä aika et ne sit käynnistää jos niin on..
  15. hönö Satasella mukana keskusteluissa

Joo, ei oo tosiaan enää montaa päivää missään tapauksessa jäljellä.
    Eilen yöllä supisti KERRAN oikein kipeesti ja nyt on aamulla ollu vatta ja alaselkä tosi kipeet.
    Pienimmätki tällaset herättää nyt jo toivoo, et josko se lähtö oikeesti tulis tässä lähipäivinä! :)

On se muuten uskomatonta mom83, että nyt tässä vaiheessa toi meidän 3 päivän ero lasketuissa tuntuu ihan hirveen pitkältä ajalta! :D
  16. Sintura Hyväntuulinen höpöttäjä

RonjaM, tuntuupa heti jotenkin paremmalta, kun katsoin tuon laskutoimituksen, eli kiitos siitä!

Musta on tullut pikkuhiljaa oikein äippäpolin vakkariasiakasemoticon Kun en ilmeisesti vielä eilisestä reissusta saanut tarpeekseni, niin käväisinpä siellä tänään uudestaan! Tai olihan mulla ihan syykin. Eilen alkoi sen ultran ja varmaankin sisätutkimuksen seurauksena aika kovat supparit, jotka jossain kohtaa yltyivät vielä lisää. Piti keikkua jumppapallolla ja käydä kuumassa suhkussa, jonka jälkeen alkoi vähän helpottaa. Sitten aika myöhään illalla huomasin, että pissa oli punaista ja siinä oli seassa sellaisia valkoisia hippuja. Aamulla sit soitin polille ja kysyin oisko voinut olla seassa lapsivettä, joten pyysivät näytille. Näyte oli nega, mutta otettiin sitten vielä käyrääkin kun kerran siellä olin. Lääkäri tuli katsomaan käyrää kun kätilö oli päästämässä mua kotiin, eikä ollut ihan tyytyväinen, joten otettiin vielä puoli tuntia extraa. Vauvan sydänäänet vähän laskivat välillä, kun mulla tuli jonkin verran suppareita ja halusi sitä seurata lisää. Ei siinä sitten lopulta tainut sen kummempaa häikkää olla, joten pääsin kotiin. Lääkäri oli sitä mieltä, että ne edellispäivän kovat supparit ärsytti kohdunsuuta sen verran, että tuli sen vuoksi verta pissan sekaan. Nyt olo on aika kammottava suoraan sanottuna kun viime yönä en saanut nukuttua yhtään. Jännitti niin hirveästi, et mitä jos oiskin ollu lapsivettä ja ois tullut lähtö. Ja mietin sitä sairaalakassin sisältöä, jota siis vieläkään en oo pakannutemoticon Mutta kun sinne kesäkuullehan on vielä aikaa..

Mom83, hönö ja muutkin lasketun ylittäneet: Jaksuja! 
  17. tini Satasella mukana keskusteluissa

Ohhoh Sintura, alahan laittaa kassia kondikseen - eihän sitä koskaan tiedä! Itsellä kun on sen verran vaivaton olo, niin jospa se oonkin minä joka täällä toukokuun viime päivinä vauva mahassa kärvistelee?! Ja kassi on kuitenkin ollu pakattuna jo muutaman viikon emoticon
    Ootteko muut muuten ottaneet sairaalakassiin syömistä ja tuliko eväät syötyä?? Itse en pakannu, pitäsköhän..

tini 39+2
  18. RonjaM Satasella mukana keskusteluissa

Itsellänikin on sairaalakassi vielä tekemättä (mies kyllä uhkaillut viikon verran joka ilta, et ennen nukkumaan menoa pitää olla tehtynä). Yrittänyt olen juuri sen verran, että ostin namuja ja pientä suolasta joista lähes kaikki on jo syöty emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 38+0
  19. tini Satasella mukana keskusteluissa

RonjaMemoticon
    (itselle pelkään käyvän juurikin noin emoticon )
  20. Sofi Näppärä viestien naputtelija

Mulla on ostettuna lakua kassiin. Olen antanut äidille ohjeet, että kun vauva on rinnalla, mulle on tultava lakupussi käteen. ;D