TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Aika lailla samalta kuulostaa mullakin, kun sulla Tatjuska. Tosin tietty sillä erotuksella, ettei oo niitä aiempia lapsia. Tosiaan olis kiva saada jo se vauva, että ois kunnolla tekemistä! Ja mulla myös tullut isompi tili viimeksi viime toukokuussa, niin en voi minäkään hirveästi aikaa kuluttaa shoppailemalla. Plus samalla tavalla kaverit töissä, miehellä pääsääntöisesti auto käytössä, eikä tässä lähellä hirveesti mitään oo minne mennä. Paisti hyvät lenkkeilymaastot! Mut enhän mä oo ennen tätä viikkoa sen liikuntakiellon takia lenkeillekään päässyt.. Meillä mies on aloittelemassa yritystä normityön lisäksi ja aika paljon aika kuluu sen vuoksi vapaalla ollessa tietokoneella. Ja sit tietty käy myös treenaamassa ja lentopallossa ja ja..Mua on vielä ärsyttäny kun toinen on lähtenyt salille ja itse en oo lääkärin kiellon vuoksi päässyt mukaan. Mutta joo, hyvä vaan tietty, että hoitaa nuo yritysasiat yms. nyt, kun vauvan tullessa ei oo samalla tavalla aikaa kuitenkaan. Onneksi tässä nyt oli sentään muutto ja remppaa, niin ainakin edelleenkin saa mietiskellä, että minnehän kaiken mukatärkeänpikkukrääsän tunkisiemoticon

Tänään on muuten tullu taas sitä outoa kirkasta limaa. Hauskaa kun tuntee, että nyt tuli jotain pöksyihin, niin sitä juoksee vessaan kuin lapsi karkkikauppaan kurkkimaan, että mitäs kivaa tällä kertaa löytyisiemoticon Mutta ei oo veriviiruja tai muutakaan limatulppaan viittaavaa, kirkasta limaa vaan ja vähenevissä määrin. Ensi viikolla vois vaikka jo aloitella jotain häätötoimenpiteitä pikkuhiljaa..
 
Mulla on kans se limottelu ja jopa valkkari vähän niinku vähenemään päin. Tai sit mä aina limatulpan toivossa pyyhin liikaa tai jotain, heh...

Sintura, samalta tosiaan kuulostaa tunnelmat.. Jaksamisia vaan meille ja kaikille muillekin jotka jo malttamattomana odottaa.

Mulla kävi just mun kätilökaveri kylässä ja se lupas tulla kumihanskoineen poikkeen jos oikein rupee ärsyttään niin pyöräyttelee vauhtia tonne kohdunsuulle. Viime raskaudessa kun se kävi tutkiin joskus 39 tienoossa niin limatulppa läks samana iltana :)
 
Pitkästä aikaa täälä kirjottelemassa taas. Josko nyt kerkeis ku neiti untenmailla tyytyväisenä..

Hassua että nyt ku maha on pois, sitä kaipaa jo kovaa... Oli se kuitenkin miljoona kertaa mukavampi ku tämä löllykkä mikä tuossa edessä on enää jäljellä :) 

Kateellisena katselin teidän muiden masukuviaki tuos että olispa vielä maha <3 Ehkäpä sitä jonku vuoden päästä uudestaan koittais saada alulle tuon uuden masun ;) Eipä sitä raskaana ollessa ajatellu tosiaankaa että masua voisi tulla ikävä ikinä mutta kyllä se tämän persekivun voittaa :D Vaikka kuinka paljon vaivoja ja kaikkia oliki :) 

Tsemppiä kaikille viime metreille! Enää ei oo pitkä matka maaliin! :) 
 
Synnyttäneet: Tuntuuko se muuten oudolta synnytyksen jälkeen kun ei olekaan sitä isoa masua, mikä on aina tiellä? Tai onko se outoa, kun siellä ei ole enää ketään möyrimässä ja kutittelemassa kylkiä? Vai onko sitä ihan vauvan lumoissa, ettei enää ajattele masua? Kuinka nopeasti turvotus laskee?

Tajusin tässä tänään, että mähän varmaan synnytän kohta ja mun jalat oli aika karrrvaiset niin epilloin, kuorin ja rasvasin ne ja lakkasin vielä varpaankynnet pinkeiksi... Kehtaa näyttää ne sitten eikä avomies pääse kiusimaan karvajaloista :D Toi lakkaaminen oli kyllä aika mahtisuoritus, kun ei meinannut ylettyä!

Arvon neiti Papu on puskenut tänään tosi innokkaasti tonne alas niin jos sekin alkaa kyllästyä tähän ryhävalas-leikkiin! Ainakin toivon niin... Puolet suvusta ja kavereista on taaaas kysynyt päivän kuulumiset. Ärrrsyttää...
 
Aivan mahtava tunne olla taas elävien kirjoissa!
Oli taas migreeniä keskiviikko illasta asti ja eilen illalla oli todella pahana hyvä ettei kyökki lentänynnä! Aamuyöstä vielä kolotti mutta kuudelta sitten oli poissa. JEE! emoticon
Ei pystyny täällä edes illalla käymään joten heti kauheat vierrotusoireet ja oli pakko tulla lukeen ja kirjoitteleen näin aamutuimaan.

RonjaM & "NaPPula" rv 37+2
 
Mä oon kateellinen teille odottajille! en ehtinyt olemaan kuin reilu 2 vk äitiyslomalla ennen pikkuherran syntymää. Ja siihen kuului pääsiäinen ja vappu sekä mies oli vatsataudissa ja tyttö flunssassa. Jäi siis vaikka mitä sellaista tekemättä, mitä olin suunnitellut tekeväni ennen synnytystä. Mm. siivousta, pihanlaittoa yms. Mutta minkäs sille voi.
Vatsa on tuommoinen löysä röllökkä. Viimeksi musta se palautui yllättävänkin äkkiä ihan siedettäväksi, ehkä parissa viikossa. Omat housut ei kylläkään mahtuneet päälle vielä silloin. Ja omaksi yllätykseksi kyllä kaipailin potkuja ja joskus kuvittelinkin niitä!
Tarttis varmaan katsoa kelpaako pienelle miehelle jo tissi. Mikähän siinäkin on, että yöllä ei viitsi nukkua, mutta päivällä kyllä.
 
Moi kaikille,

Täällä tuskissani odotan, että milloin poitsu päättää tulla maailmaan. Joutaisi jo tulla. Ajattelin aikaisemmin, että tää kaveri tulee hyvissä ajoin pihalle, kun paikat on ollut jo monta kuukautta auki ja pehmeät ja kohdunkaula lyhentynyt. Reilu viikko sitten oli neuvolalääkäri ja silloin paikat oli kahdelle sormelle auki ja kohdunkaula 2cm. Tänään oli neuvola ja neuvolatätikin päivitteli mun valtavaa turvotusta. Turvotusta ollut nyt 2 viikkoa ja olo on aika tukala. Eilen poltteli selkää ja vihloi alapäätä koko päivän, mutta ei vaan lähtö tullut, vaikka niin toivoin. Odottavan aika on pitkä...

Niin ja onnea kaikille vauvautuneille! Kaiko on kateellinen vielä odottaville, mutta minä olen kateellinen jo vatsastaan eroon päässeille :)

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille!
 
Mulla ei ainakaan vielä ole tullu sellasta outoa tunnetta synnytyksen jälkeen kun maha ei enää ookkaan iso ja heilu kokoajan. Lähinnä oudolta on tuntunu se kun näkee omat nilkat taas ja ne ei oo sellaset pallot enää. Maha meni tosi nopee kasaan, vaikka ei tässä enää tankotanssijan urasta tarvi haaveilla :D Oikeestaa vaan nuo oman kropan muutokset takaisin on ollut hämmentäviä ja outoja, ei niinkään se että ei oo vaavit enää masussa vaan tossa vieressä kellimässä..
 
Pambomushu: Synnyttäneenä voin sulle kertoa et kyllä se maha on oudon kuulonen synnytyksen jälkeen. Se on niin tyhjän tuntunen. Automaattisesti kokeilee vatsaa niinkuin raskaus aikana. Ja potkuja tunsin unissani ja hassu olo ku heräsi ku oli muka just tuntenut liikkeitä ja potkuja mut se oli unta. Välillä ku suolisto etsii paikkaansa ja ilmakuplia kulkee mahassa niin kuulostelee niitä et tuntuu niin samalta ku vauvan liikkeet. Jännästi on vauvamahaa ikävä vaikka siitä niin kovasti eroon halusikin loppuajasta...emoticon
 
Tää mun maha on ainakin niin tukalan alhaalla ja sattuu koko ajan et mä ainakin toivoisin jo pääseväni eroon tästä kamalasta läskipallosta.. Sitäpaitti haluaisin jo tuon tytyn tuolta syliini.. On sellanen olo et pitäis jo päästä hoivaamaan ja niiiin haluaisin tietää minkä näkönen tytöntyllerö tulee.. Jo miehelle sanoin et on luonne varmaan häneltä ku myöhästelee ;D mies ku on aina myöhäs ja jos se sanoo et menee tunti niin saa varata et sil menee sen 6 tuntii :) .... Eli taitaa tääkin sit varmaan mennä viikolla yli ku ei tajua tulla aikaisemmin.. :)
 
Eipä päästy vielä tänään kotiin. Bilirubiiiniarvot on nousussa, paino laskussa ja kun oli melkein keskonen, niinsuosittivat jäämään vielä huomiseen. Jäädään siis. Mulla on tylsääää... pitäisköhän mennä huutelemaan käytäville, että onko täällä ketään "toukokuiset 2011 vau.fi" -palstalta. Onneksi on edes tää känny, millä surffailla.
 
Mä aloin oleen sairaalassa ihan helisemässä jo toisena päivänä.. hitto ei mitään tekemistä ja jos ukko ei ollu paikalla niin sitten makasit omassa huoneessa muksujen kanssa.. Ja valitettavasti kun muksuista ei vielä oikein juttu seurauksi ole kun nukkuvat vaan. Varmaan jos oisin joutunu olemaan vielä päivänkin sairaalassa niin oisin hajonnu ihan totaalisesti. Toivottavasti Kaiko pääsette huomenna jo kodio.
 
Ihanaa lukea teidän jo vauvautuneiden juttujaemoticon

Muutoin tässä nyt ihan pikkusen harmittaa. Miehen nykyinen työpaikka kun saa projektinsa päätökseen syksyllä ja silloin loppuu kaikilta työt, joten mies on tässä jo hyvän aikaa haeskellut uutta työtä. Tänään sitten sai uuden työpaikan ja kävi irtisanomassa itsensä. Ja muutenhan tää ois aivan loistava juttu, mutta pahimpaan mahdolliseen aikaan tulee.. Miehen nimittäin oli tarkoitus aloittaa kesäloma lasketun ajan tienoilla, että oltais sitten yhdessä saatu opetella vauvan hoitamista ja voitu rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen. Nyt sitten tietenkin jää kesäloma pitämättä, kun uusi työ alkaa ennen sitä ja koeajalla ei myöskään ehkä kannata alkaa mitään isyyslomia pyytelemäänemoticon Oon ihan kamalan pettynyt, vaikka samalla tietty helpottunut kun eipä ainakaan oo enää mitään epävarmuutta noista työkuvioista..Äh, miks tän piti tapahtua just nyt, kun aikaa laskettuun on enää se kaks viikkoa?!? Mieskin on pettynyt kun olisi ollut hänellekin tärkeää se alku yhdessä. Mutta eipä auta, elämä on.
 
Nyt alkaa vissiin baby blues iskeä. tää sairaalansänky on kamala ja aiheuttaa lonkkakipuja. muita kipuja mulla kun ei oo, mistä valittaa :) Ja kätilöt on sitä mieltä, että poika syö liian vähän. Mä en haluais antaa lisämaitoo. Pitää siis herätellä poikaa syömään. Ja tehdä syöttöpunnituksia, että kätilöt tietää sen syövän (liian vähän). Toivottavasti pääsis silti huomenna kotiin...
 
Sintura, tiedän sen tunteen kun haluis että mies on kotona ja yhdessä hoivattais ja opeteltais. Voin kuvitella että kurjalta tuntuu. Mutta ehkä kuitenkin helpottaa se, ettei tarvi stressata työttömyyttä? Ja kyllä uudessakin paikassa kannattaa kysyä lomamahdollisuutta, kyllä ihmeellisesti ymmärretään kun vaan avaa suunsa! Ei kuitenkaan ole kyse minkään luksuslepoloman "en ny viitti tulla töihin" -tyyppisen vapaan pyytämisestä vaan esikoisvauvasta. Ei se ole hölmö kun kysyy. Sitä voi yllättyä miten esimiehetkin on ihmisiä. :)

KaiKo, oonkin kuullut että tyksissa tunkevat sitä lisämaitoa... Ajattelin vaarantaa lapseni hengen ja kieltäytyä siitä. Ainakin neuvolassa kun kysyin tätä jo etukäteen sanoivat, että ne on aika pieniä määriä mitä se lapsi ruokaa alussa tarvitsee kun laukku on niin pieni, että minä ainakin jäin käsitykseen et jos lapsi on terve ja kyse on vain maidon nousun odottelusta tai imetyksen opettelusta sairaala-aikana, ei olis oikeasti tarvetta lisämaidolle. Mä pelkään, että se hankaloittaa imetystä, siks en haluis että sen suuhun tungetaan mitään muuta kuin minun tissiä. Saatan katua tätä joskus tai tulla toisiin aatoksiin istuessani kaalinlehdet rintsikoissa siellä osastolla, mutta ainakin nyt ajattelen näin. Haluaako ne vaan nopeasti lapsen painon nousuun vai mikä siinä on? En todellakaan ole mikään luomuäiti, siitä ei ole kyse, mutta kun kerta sanotaan että se voi hankaloittaa imetystä, mikä muutenkin voi olla aluksi pikku probleema, miksi tehdä asioista vielä vaikeampia?

 
Täällä ollaan TAYSissa oltu jo 9h. Vedet meni klo 1.45 ja suppareita tulee mut harvoin, kipeitä kyllä. 2cm auki teilu tunti sitten. Ihanaa me saadaan äitienpäivälahja :)
 
Onnea koitokseen Tatjuska!!! :D :D Toivottavasti vaavi malttaa tosiaan tulla ulos vielä tän päivän aikana!
 
Tsemppiä koitokseen Tatjuska :) Äitienpäivänä synnärillä onkin varmaan ihan spesiaalitunnelmat <3

Jospa sitä sais itse muutaman sanasen raapustettua tänne. Joka päivä käyn pariinkin kertaan lukemassa teidän kuulumisia mutta jostain syystä ei vaan itse ole saanut aikaiseksi kirjoteltua mitään. LA:aan nyt 5 päivää.

Ihanaa kun niin monella on jo terveet nyytit syleissä ja synnytystarinoita on ollut ilo lukea. Jännittää kyllä kovasti että millaista se itsellä tulee olemaan. Mitään merkkejä ei (kai) ole vielä ilmassa, välillä jomottelee menkkamaisesti mutta ihan oikeita supistuksia tuskin on ollut paitsi yhtenä yönä ja silloinkin tosi vähän aikaa.

Äippälomalle jäin huhtikuun alusta ja eka viikko meni ihan vatsataudissa -tai niin luulin. Sitten oli koko ajan sellainen huimaava ja pyörryttävä olotila ja vatsa enempi vähempi vieläkin sekaisin. Jossain vaiheessa tajusin yhdistää ongelmat laktoosiin ja kas kummaa, hylatuotteilla aloin voimaan paremmin. Kun meininki oli jo sitä että söin yhden keksin ja sai juosta vessaan ripuloimaan. Painokin tippui nelisen kiloa.

Mutta muuten täällä on voitu suorastaan paremmin kun ikinä. Neuvolassa on kaikki arvot aina kohdillaan ja vauva kasvaa tasaisesti keskikäyrää. Jaa niin, lapsiveden määrän tarkistuksessa jouduin käymään joskus viikolla 35 vai 36 mutta polilla paremmilla koneilla näkivät että sitä on ihan normaali määrä, neuvolassa siis epäiltiin että liian vähän olisi.

Että semmoista, seesteistä odottelua täällä vaan...aika meinaa käydä jo tosi pitkäksi kun ei keksi oikein tekemistä. Lähiseudun kirppikset tulee kierrettyä pari kertaa viikossa. Telkkaria meillä ei ole -onneksi ja harmiksi :D
 
Kotiutumislupa saatu! Odottelen siis miestä ja tyttöä meitä hakemaan. Huomenna pitää tosin tulla vielä tarkistuttamaan bilirubiinit ja painonnousu, joten vaarana on joutua vielä tänne takaisin.

Sofi, syynä lisämaidon ehdottelulle oli kai suurimmaksi osaksi noiden bilirubiiniarvojen kohoaminen ja toki vähäsen myös se, että syöttöpunnitusten mukaan ei saanut riittävästi maitoa. Uhkailivat, että jos tulee keltaisuutta niin vauva on entistä uneliaampi, ei jaksa syödä, kuivuu, joka taas johtaa siihen, että keltaisuus vaan lisääntyy. Ja saattaa jopa joutua tiputukseen. Mä sitten suostuin lypsämään, kun kerta maitoa multa tulee jo. Mutta tuolla ne maidot on yhä jääkaapissa, ei tarvittu, kun herra suostui sittenkin syömään. Nyt pitää vaan vahtia, että syö vähintään 4 tunnin välein.
 
Oukei! No en mä nyt oikeastaan ajattele että ne kiusallaan sitä tunkevat, mutta pitääpähän periaatteesta vastustaa. :D Toiv tyyppi jaksaa syödä että voitte pysytellä kotona.

Tatjuskalle etätsempit.

 
Takaisin
Top