TOUKOKUU ON TÄÄLLÄ!!!

Mun viime yöstä kertonee jotain se että päätin että nyt on mentävä päikkäreille kun vielä on mahdollisuus ja tsadam, heräsin kolmen tunnin päästä järjettömään pissahätään! Muuten oisin koisinu vielä vaan ilosesti. Kävelyllä kävin aamupäivästä ja nyt vihloo aivan järjettömästi häpyliitoksista oikealla puolen. Auuu..

pitäisköhän oikeesti pakata jos vauvan kamat ja laittaa edes turvaistuimen pestyt kankaat paikoilleen jos tässä tulee lähtö niin mies ei noita osaa kattoo kondikseen.. omat kamat ehkä ehtii sit lähtöhetkillä kattoon nopeestikin mut vauvan vaatteisiin tarttee jonkun ajatuksen.
 
Meillä on aikkast sama LA Sofi mun on 20.5 ... Miten sitä jaksaa odottaa vielä niiiin kauan?!?! Sulla on sentään "kunnon" tekemistä ;-)

Tatjuska... Sullahan oli hervottomat päikkärit!

Tänään on tyyyyylsäääää.... 2 Vanhinta on jossain kavereilla ja kuopus on papan kanssa tivolissa. Olen niin tottunut hirveeseen vauhtiin ja työssä puhisemiseen että tämä on ihan outoa! 3 koneellista pyykkiä pessyt, ruokaa tehnyt ja kirjastossa olen käynyt. Vintistäkin kaivoin ylimääräisiä tsydeemejä kierrätykseen ja roskikseen .
Noooo kun beibi syntyy niin ei sitä ole enään kuin kävelevä maitoautomaatti emoticon sitä odotellessa....
 
Tatjusa, juu samoissa mennään. Olitko sä kanssa Turkusta? Miten mulla on semmonen muistikuva... Onhan tässä tekemistä, mut just tuota olenkin miettinyt, että voisi aika tulla pitkäksi ilman. Tänäänkin oli vapaapäivä, joten sain yhdistettyä tenttiinlukemiseen  vähän sosiaalista elämää ja raitista ilmaa. *tumaisinta tässä tilassa on se, että kerrankin kun olis aikaa tehdä kaikenlaista, käydä pitkillä lenkeillä jne niin ei pysty! Siinäpä se aika tulee sitten pitkäksi. Huomenna pitää istua koulussa 11-17, tietää taas illalla istuneensa...

Mä vedän tunnin päikyt joka päivä. Ihanaa! :) Levottomat jalat vaan vähän häiritsee sohvalla torkkumista, omassa sängyssä ei onneksi sitä vaivaa ole. Tatjuska toiv saat unta ens yönä!

 
Oli niin jännä jääkiekkopeli, että oon vieläkin valveilla...kohta ehkä pitää mennä ainakin yrittämään nukkumista... voin sitten taas nukkua ja kuorsata pitkään ja pitää avomiestä valveilla kun se tulee kuudelta töistä ja yrittää vuorostaan nukkua :D

Tajusin, että nyt on 3.5. eli mun ja Papun laskettu aika!!! Eikä arvon neitiä vieläkään näy! NIIN törkeetä. Pitäis olla matkalla ulos, mut ei, neiti vaan heiluttaa pientä peppuansa mun kylkiluiden välissä ja potkii vasempaan kylkeen :S Bongasin sen polven tänään, oli aika härön tuntunen... Sukulaiset ja kaikki on kyselly että "joko tuntuu siltä, että kohta tulis", mutta kun ei niin ei.
 
Ihan kelvolliset 7h unet myöskin tuon jännän jääkiekkopelin jälkeen takana eli eipä haitannu pitkät päikkärit, tulivat siis tarpeeseen.

Pombomushu, ONNEA LAsta ja toivotaan että Papu ymmärtäis mitä pikimmin ulostautua :)
 
Sofi. Jeees Turkkussessa ollaan. SIt kun jakaudutaan niin vois keräillä Turkumammoja reffeille!

pombomushu   kääks miten vaikea nimmari :-)  Jakautumisaaltoja sinne ~~~~

Itse heräsin 5 tunnin yöunien jälkeen ihan väsyneenä miettimään TYÖASIOITA! Mä en kestä! Mies vois olla kertomasta niistä mulle! Tuli sellanen olo että pitäisi mennä vääntämään rautalankaa töihin.... Koenko olevani kenties korvaamaton emoticon
 
Se ois sitten LA tänään..Yö meni valvoessa kun lantiota poltti niiiin paljon..Tänään on vähän väliä polttanut oikealta vasemmalle päin tuota selkää ja pyyhkiessä tulleepi ihan kirkasta limamaista tököttiä :D Olen silti menettänyt toivoni ettei synny ennen kuin joskus kesäkuussa :D Esikoinenkin on kipeenä (hirvee räkätauti ja yskä) että onpa kiva jos vaavikin syntyy nyt niin pääsee pöpöjen pesään heti...
 
Joo se ois la tänään.Olin 14 h tossa sairaalassa kauheidenn suppareiden takia mutta ne loppuivat ku seinään ja ei käynistetä ku kohdunsuu epäkypsä.sisäsuu supussa...'
Kyllä rassaa väsyttää ja ahistaa.aamulla neuvola.Nyt ollaan taas vauhtia ottamassa kotonA.

Ei voi tää vauva yhtään piinata meitä

Rv 40+0
 
Kävin tänään äitiyspolilla, tehtiin kokoarvio ja vauva painaisi nyt 3300g emoticon   13.5 klo 8.00 on aika synnytyssaliin, jolloin siis lähdetään käynnistelemään. Kun tää pieni on edelleen perätilassa, niin ei anneta mennä yliajalle. Jos ei tuolloin perjantaina lähde käynnistymään ni sitte leikataan. Piinalliset 11päivää siis edessäemoticon
 
No nytkö tää tulee??? Jänskättää!!! Tänään n. klo 17 lorahti vähän jotain tuonne housuun, no sit oon seuraillut, että tuleeko lisää. Tossa pari tuntia sitten tuli ihka eka kipee supistus ja nyt niitä on tullut puolen tunnin välein. Vaaleenpunaista limaa tulee josko se olis sitä limatulppaa. Soitin synnärille ja sanoivat, että aamulla seiskalta sinne ellei supistukset kovene/vauvan liikkeet heikkene/tuu jotain muuta epänormaalia esim. verenvuotoa.

Sanoin n. kuukausi sitten että 37+3 olis hyvä aika synnyttää (miehellä kun olis reissua ja pari isompaa työhommaa tiedossa just ennen laskettua aikaa joka on 24.5.) Nyt on siis tasan 37......saishan tää vielä kasvaa, mutta jos on tullakseen niin tervetuloa <3

Oon koko raskausajan haaveillut kunnon grillimätöstä, mutta ei oo tullut haettua. Mies lähti just hakee :)

No nyt oikeesti alkoi "odotusaika"!
 
Tsipuli vähänkö jännää!!!! Tsemppiä ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!!!

Mulla kävi vähän hassusti tänään, kun mun piti vaan viikata pyykit, mutta sitten yks asia johti seuraavaan ja nyt on ikkunat, keittiön kaapit, jääkaappi, parvekkeen lasit ja lattia ja kämppä muutenkin niin puhtaat et huh huh... Ja sen tuntuinen on myös selkä! En saa nostettua jalkoja kuin ihan vaan muutaman sentin :S

Nyt otan vähän rennommin ja syön mehujäätä naminami :)

LA tuli ja meni. Paska päivä, ei voi muuta sanoa :D Niin kauan odotettiin tätä ja mitään ei tapahtunut. Toivottavasti huomenna tapahtuu enemmän :) En vaan tiedä, mitä enää teen täällä kotona, kun siivosin tän niin perusteellisesti... pitää ehkä alkaa kokkailemaan pakasteeseen ruokaa...
 
Tosiaan jännät paikat Tsipuli sulla menossa : ) Onnea koitokseen!

Pakko oli tulla tänne kertomaa.. Masussa asustelee äitin pieni voimamies<3 Jäbä jaksaa potkasta telkkarin kaukosäätimen pois masun päältä : D Osas piristää tuolla tempulla iltaa kovastikki.
 
Hui kuinka jännää Tsipuli! Onnea matkaan!

Mua nyt ehkä iiihan himppasen ahdistaa omat ajatukseni. Siis kun täällä koko ajan poksahtelee porukkaa, tähän mennessä kaikilla yhtä lukuunottamatta esikoinen kyseessä ja viikot alle 40 syntymän hetkellä....ELI tilastollisesti jos asiaa tarkastelee, niin se taitaa aika pitkälti tarkoittaa sitä, että me loput vielä yhdessä koossa olevat mennäänkin sit heittämällä yli lasketun?! Iiih, ei mun just nyt heti tänään tarvi tätä vauvaa täältä ulos saada, tai en tahdokaan, mutta ihan oikeasti en tykkäis sinne kesäkuuhun astikaan ootella, höh. Siihen täytyy kuitenkin vissiin nyt alkaa asennoitumaan. Eikä mulla kyllä oo edelleenkään sitä sairaalakassia pakattuna, että ei sillä. emoticon

Muutoin ei mitään ihmeellistä täällä suunnalla. Supistelee koko ajan ihan häiriöksi asti, mutta eivät ole kipeitä. Tai on, mut sanotaanko et väärästä suunnastaemoticon . Masu kun supistuksen tullessa kovettuu, niin mulle tulee sellasta inhottavaa repivää kipua tohon kylkiluitten alapuolelle. Ei tunnu kivalle. Ja synnytysunia oon nähny nyt varmaan kolmena yönä peräkkäin. Oon kyllä lukenu aiheesta kirjaakin, joten ehkä siinä syy. Viime yönä mm. ihastelin mun vatsaa, joka oli seuraavana päivänä synnytyksestä jo ihan litteä...Heh, varmaankin niin se just  meneeemoticon

Toivottavasti pombomushu sun ei tarvis enää kovin kauaa ootella!
 
Sintura ihan samat fiilarit täällä varsinkin kun tänään lekurissa kaulaa jäljellä 2cm, pehmee mutta kohdunsuu KIINNI! Voi perse. Ja niin menkkakipuisia suppareita tullu pari viikkoa jo joka päivä. En kyl sit tykkää yhtään. Viime odotuksessa kun olin tässä kohtaa jo 2cm auki ja silti meni 4pv yli...pitäisköhän jo siirtyä kesäkuisiin.... ;-)
 
Mulle ei sanottu kohdunsuusta muuta kuin että täysimittainen, ulkosuulta sormelle auki (whatever that means) ja sisältä kiinni. Pehmeydestä en tiedä. Eli ei täältäkään olla vielä tulossa ihan heti.



Onko jollain muulla muuten tullut sisätutkimuksen jälkeen ruskeaa vuotoa? Varmaan siitä ronkkimisesta johtuu kyllä, mutta kyllähän se taas hätkäytti vessanpöntöllä. (Hätkäytti muuten sekin, kun lääkäri sisätutkimuksen lopuksi sanoi, että nyt kokeillaan häntäluu ja kokeilihan tuo, peräaukon kautta! Aina se yllättää. :D)



Mullakin on ollut uutuutena menkkakipuisia suppareita nyt muutaman päivän, mutta "kipu" on semmosta, että joudun miettimään, että sattuuko. Eli ehkä ei kovastikaan. Mulla noista kivuttomista tulee ensin semmonen epätodellinen olo rintalastan taakse ja ylävatsaan (en osaa selittää), siitä sitten kiristyy koko maha. Mutta ei satu. Ehkä Sintura sulla on jotain sidekudoksen venymistä se kipu? Suorat vatsalihakset kiinnittyy siihen kylkiluiden tuntumaan, ne nyt ainakin on aika kovassa venytyksessä...



Eips siinä muuta kun orotellaan... Huomenna on taas yks tentti hoidettu alta pois. Aamulla uskaltauduin vaa'alle, ei onneks vapun jättimunkki ja muut mässytykset kovasti näkyneet. Ja siitäkin näkymisestä voi osaa kiittää palanneesta ummetuksesta. En edes muista koska olen käynyt viimeksi. Anteeksi avautuminen taas tästä aiheesta, mutta on vähän täysi olo, hehheh.



 
:D Kyllä joo ihmeellisen paljo tuntuu voimaa löytyvän pikkuselta ja siltä kyllä tuntuuki kun se pistää välillä semmosen shown pystyyn masussa. Ilkeä rutina vaan kuuluu kun tyyppi leikkii kylkiluiden alla. Tiedä mitä se oikein siellä puuhailee :D
Miten selitäisin nyt tämän pitkään vaivanneen vaivan.. Huomenna neuvola ja täytyy sieltä varmaan kysellä mitä tehdä. Välillä haistan todella voimakkaan hajun, ihanku olis hiusväriä nenä täynnä. Hiustenväristähä tulee semmonen todella vahva käry niin samankaltainen rupee välillä käryymään nokassa. Paikalla taikka ajalla ei ole väliä. Jos haistan sen pitkään niin pää tulee kipeäksi. Hitsi että vaikia selittää :D raskauden alussa ja keskivaiheilla oli runsasta nenäveren vuotoa ja ennen vuotoa ilmeni tuo samaisen käryn haistaminen nokassa. Vuoto hävis mutta käry jäi : /
Toinen melko ikävä vaiva on ihme kouristus tai kipu tuotanoin.. persuksessa :D En tiedä painaaki vauveli päällään johonki hermoon välillä. Kipu saa pidättämään hengitystä ja tekee todella tukalan olon. Ummetusta tai mitään muutakaan vaivaa ei ole. Nytkin tässä saa vaihdella asentoa kun tekee kipeetä. Kivuttomia supisteluita tulee melko paljon päivässä mutta ne ei taida saada vielä mitään aikaseks.
Eiköhän siinä ollu taas valitusta tarpeeksi. Huomenna ajattelin uskaltautua uimahalliin : )) Siitäkin tosin puhuttu että loppumetreillä pitäis välttää uimahallissa käyntiä tulehdus riskin takia. Jos olis kylpyamme niin olisi ihana lillua sielläkin.
lopuksi vielä suuret onnen toivotukset jälleen uusille vauvautuneille : )
 
Mimmulimammuli: Sullahan on kökkö vaiva tollanen haju nenässä :( Oiskohan se sit joku rauta tai vastaava kun mullakin välillä tuoksahtaa nenässä rauta ja verenmakukin tulee suuhun, sellanen rautamainen!??! Ei sitä osaa selittää. Ja mulla myös painaa jonnekin peräsuoleen toi vauvan pää ilmeisesti välillä kun pakottaa.

Mä oon jotenkin kypsä. Ei sillä että mun tarttis mitenkään väkisin saada vauva ulos ennen aikojaan kun mä just ite oon sitä mieltä että mitä lähempänä laskettua niin sen parempi mutta yliaikaisuuskin on kyllä niin peestä ja noi eiliset kohdunsuu-uutiset masensi kyllä aivan täysin. Oon kyllä silleen tosi hyvässä kunnossa ettei oo valittamista mutta mulla ei meinaa kulua aika. Kun isommat lapset on koulussa ja mies töissä ja oon ollu päivät yksin tässä jo marraskuun puolesta välistä asti kotona ja iltaisinkin mies treenaa paljon niin onpa yksinäistä ja tylsää... sikäli haluais jo sen vauvan että oma liikkumiskyky ois normaali ja sit ois sitä muuta tekemistä kun tää nyhjääminen tässä koneella. Mulla siis ei oo pääsääntösesti autoa käytössä ja asun täällä ns maalla niin ei täällä oo sillee mitään ihmeellistä tekemistä ja kaikki kaverit on töissä. Eikä oo kyl ylimäärästä rahaakaan esim vaikka käydä shoppaileen ku oon viimisen palkan saanu viime toukokuussa ja ekat äippärahat tulee vasta 26. tätä kuuta.

Sit kaikki vauvajututkin on tietty jo laitettu ja järjestyksessä kun on ollu tota aikaa... Notta miten tän 3 viimistä viikkoa saa kulumaan?!?!?
 
Niin se vain aika kuluu! Ihan mahdotonta miten moni on jo ns.poksahtanu. :)
Johan sitä on mielessä käyny et voishan tämä pikku asukki tulla maailmaan, mutta jos siskoihinsa tulee niin syntyy tasantarkkaan lasketun jälkeen. Laskettu on siis 21.5. Johan täs on päivittäin jo tullu kivuliaampia supistuksia 2-3 + yölliset et meinaa itku välillä tulla. Ei sitä muistakkaan et voi noin kipeetä tehdä. Sit olen huomannu miten herkkä sitä oikeesti on näin loppuvaiheessa.... kun lueskelee teidän juttuja tällä palstalla niin itku meinaa silmään tulla. Muutenkin ihan ihmeellisen herkällä päällä ollu jo muutaman viikon. Noh mutta onnea vauvan saaneille ja onnellista odotusta vielä muille odottajille :)
Huomenna kutsuu taas neuvola.
 
Lääkäri suositteli pitkiä kävelylenkkejä. Olen kyllä lenkkeillytkin ja lääkärin jälkeenkin kävin kävelemässä mutta ei vaan ole kovin helppoa kun vatsaa kiristää tosi pahasti ja sit vihloo (kokoajan). Ihmiset hieman katsoo ku eteenpäin ei meinaa päästä ja pitää vatsasta kiinni ja naamassa tekohymy... emoticon Mutta kävellään ku lääkäri niin haluu. Kävelin 1,5-2 km:n matkaa 45 min et ei kova vauhti.

Mulla ei taida olla toivoakaan synnyttää toukokuun puolella kun pituutta 4 cm. Saas nähdä mikä jössikkä sitten vielä tulee jos paljon kasvaa kun sf huitelee 39 cm:ssä! emoticon

RonjaM & "NaPPula" rv 37+1
 
Takaisin
Top