Toukokuisten ensiodottajat

Niin mä vähä epäilinkin, pitää miehen kanssa keskustella että pitäskö käydä :)
 
Heippa! Täällä kanssa yksi ensiodottaja! Laskettu aika on vähän hakusessa koska mulla ei tosiaan ole ollut menkkoja sitten viime vuoden (lopetin siis cerazetten syömisen 24.8) Ja tosissaan näyttää siltä että oon tällä hetkellä about 3 viikkoa hdelmöityksestä. Aivan todella epätodellinen olo. Tein ekan testin ja juoksin saman tien apteekkiin hakemaan toista... Nyt kun tämä tosissaan kävi näin nopeasti niin pelkään ihan hulluna että menee kesken. Toisaalta tekisi mieli huutaa kattojen yltä että on raskaana :)

Onko teillä muilla nipistelyä alavatsan seudulla? Mulla on ihan jatkuvaa vihlontaa molemmilla puolilla:confused:

-Tirlitan
 
Taalla myos ensiodottaja, eilen varhaisultrassa viikoiksi todettiin 6+2, kun PCOS:n takia ei ollut tietoa kierron pituudesta/ovulaatiosta, yritetty on 1,5 vuotta, joten vauveli olisi kylla erittain odotettu ja toivottu.

Kauhea epavarmuus vaan taallakin takaraivossa, etta mita jos menee kesken, vaikka eihan sille sitten mitaan mahda. Parina paivana on ollut hiukan vuotoa, mutta yritan olla stressaamatta liikaa, kun se sydamensyke siella ultrassa kuitenkin nakyi. Parin viikon paasta eka neuvolakaynti ja mahdollisesti toinen ultra.

Menkkamaisia alavatsakipuja on ollut taallakin, hirvea nalka ja vasymys, rinnat aristaa ja vatsa turvottaa. Jotkut hajut kay nokkaan ihan alyttomasti, mun mielesta meidan rapussa esimerkiksi oli ihan jarkyttava kalan haju. :D
 
Mä haistan jostain syystä valkosipulin niinku joka paikassa. Todella hämmentävää.

Laskeskelin itse eilen noita viikkoja ja jos mulla olis ollu normaali kierto ni olisin luultavasti nyt 5+2 tai jotain. Täytyy siis venailla tota varhaisultraan menoa vielä pari viikkoa (en siis malta olla menemättä, haluun nähdä sen sykkeen!) Neuvola 13.10.
 
Heippa vaan! Kai tänne uskaltautuu kirjoittamaan jo... hih... :)
Eilen oli eka neuvola käynti ja heti tälle päivälle sain lääkäri ajan. Kuukautiset epäsäännölliset ja edelliset oli normaalista poikkeavat, niin ei voinut olla varma viikoista. Siellä se pieni sydän jumpsutti niin vimmatusti, voih, ihana hetki :Heartred
Elikkäs, nyt näyttäisi sille että mennään 7+1 eli laskettuaika olisi 11.5
Elämme jännittäviä aikoja :)
 
Täälä kans ensiodottaja :) Tai ainakin toivon niin. Testit plussaa, mutta jotenkin ei voi uskoa todeksi ennen ensimmäistä ultraa joka on 4 päivän päästä. Toivottavasti saadaan hyviä uutisia :) Olo on ollut ainakin sen mukainen tän viikon. Flunssa, pahoinvointi, väsymys ja niin tunteikkaat näiden viestien lukemiset ovat kieltämättä vahvistaneet toivoa :)
IVF hoitojen johdosta oli kans epäselvää lasketusta-ajasta, mutta täältä löytyi apua kiitos onlyer, tulokseksi tuli 15.5. Itse laskeskelin la 17.5. Odotetaan vielä lääkärin lausunto ja muutetaan sitten :)
:love017
 
Unicorn85 meillä näköjään sama laskettu aika :)
Vielä viikonlopun yli pitäis jaksaa odotella ultraan että pääsee näkemään onhan siellä masussa kaikki hyvin :Heartred
Tuntuu että päivät vain matelee ennen maanantaita..
Tänne myös flunssa tullut ihan kunnolla, ennen raskautta en oo melkein vuoteen ollut kipeä. Nyt tää tauti vie ihan voimat kokonaan o_O
 
Mä en oo tyyliin viiteen vuoteen ollut edes nuhassa, niin nyt iski sitten päälle flunssan kuumeineen. Oon ollut melkeinpä sängyn oma nyt pari päivää, mutta eläimet ne on silti hoidettava.. Kotoa löytyy siis kaksi hevosta, kaksi koiraa ja noin nelisenkymmentä kania, joten niiden ruokinnastakaan ei ihan viidessä minuutissa selvitä..
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Ohhoh! Piiwiillä onkin aika paljon hoidettavia :) Tsemppiä, toivottavasti lähdet paranemaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heissan kaikille! Itse kävin neuvolassa viikolla ja jäi aika paha maku suuhun siitä tädistä. Täti mittasi painon ja ilmoitti pirteänä kuinka olen lihava ja minut täytyisi ohjata ravitsemus terapeutille. Lisäksi lisäsi että sydäntä voitaisiin kuunnella laihoilta jo. Olen 165 cm ja 67 kg ja mielestäni en ole kovin lihava. Ja lisäksi olen turvoksissa raskaudesta joka varmasti tuo lisäkiloja mutta ei täti halunnut kuunnella :/
 
mindy toihan on ihan hirveetä käytöstä. Ethän sä ees oo ylipainonen! Itte oon 166 ja kymmenisen kiloa painavampi, saa nähä mitä mulle sanoo neuvolantäti, alko ihan hirvittää
 
Tuntuu, että tuosta painosta on tullut joidenkin terveydenhoitajien lempiasia, johon on pakko puuttua, vaikkei oikeata tarvetta olisikaan. Tai ihan hyvä, että puhuu terveellisen elämäntavan merkityksestä ja sellaisista, mutta tuollaiset painokommentit normaalipainoiselle odottajalle saisivat jättää tekemättä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Olen itse juuri saanut tiputettua kevään keskenmenon jälkeen kertyneet kilot, ja paino on juuri hippusen verran alle normaalipainon ylärajan. Oon ollut ihan ylpeä itsestäni, että sain kesällä itseäni niskasta kiinni ja painon tippumaan, ja ärsyttää jo valmiiksi, että se ei tietenkään neuvolassa kelpaa. Varsinkin, kun punnitsee vaatteet päällä keskellä päivää, eli varmasti näyttää ylipainoa, ja turha on selitellä. Viime kerrallakin mainitsi asiasta, ja kun yritin sanoa, että vähän vaikea tarkkailla painoa, kun on heti hirveä olo, jos vähänkään ehtii tulemaan nälkä, totesi vain, että pitää silti pitää huoli, ettei paino nouse. Pyh pah! Mieluummin lihon pari kiloa kuin oksennan alkuraskauden! (toistaiseksi näyttää ihan hyvältä kylläkin)
 
Voi Mindy. Älä kuuntele! Mä olisin varmaan mielenosotuksissani marssinut ulos! Törkeää käytöstä!
 
Hei kaikki! Täälläkin ensimmäistään odottava jännittäjä. Uskaltauduin vihdoin liittymään porukkaan, vaikka olenkin teidän juttuja muutaman viikon täällä jo lueskellutkin :) On ollut lohdullista lukea muiden oireita ja tuntemuksia, sillä itse olen kova stressaamaan etenkin tämän raskauden suhteen. Tänään käytiin varhaisultrassa katsomassa miten pieni sydän pomppi kaikesta huolimatta:Heartred Viikkoja kasassa siis 5+6. Suosittelen varhaisultraa kaikille stressaajille mitä lämpimimmin!

Takana on yksi tuulimunaraskaus, joka varjostaa raskauden onnea aika kovasti. Nyt kuitenkin uskaltaa vähän jo huokaista kun ultrassa tosiaan olikin kaikki hyvin pienestä tuhruvuodosta huolimatta. HUH!!
Oireina lähinnä väsymys, palelu sekä muita epämääräisiä oireita. Olen toistaiseksi säästynyt pahoinvoinnilta pientä etomista lukuunottamatta.
 
Mulla ei takana mitään keskenmenoja tai tuulimunaraskauksia enkä oikeen tiiä mistä tää pelko niitä kohti kumpuaa :/ pari kaveria tietää plussasta mut musta tuntuu jotenkin oudolle pelkkä ajatus siitä et sanoisin jollekkin ääneen "oon raskaana". Semmosta jossittelua vaan pään täynnä. "oon ehkä raskaana, kyllähän testit näytti plussaa mutta..." :sad001
 
Ahk87 mulla on ihan sama! Toisaalta mulla on sisimmässäni tosi vahva tunne siitä että raskaana ollaan ja tiedän että pettymys tulee oleen valtaisa jos myöhemmin paljastuu että kesken meni. Mietin kuitenkin kaikki asiat jos-ajatuksella ja ton "oon raskaana" sanominen ääneen tuntuu just oudolta:eek: Onneks ollaan päätetty että ruvetaan kertoon vasta marraskuussa muille, tässä on hyvää aikaa totuttautua tähän kaikkeen ja keskenmenon riskikin on sitten jo paljon pienempi..
 
Joo, kyl mä haluisin sinne ultraan ennenkun alan kertoa sen enempää ihmisille :eek: ja tän kuun lopussa tulee 12 vko täyteen....
 
Heippa!
ahk87 ja Catnip, samat fiilarit!!!! Melkein jännittää kirjoittaa tänne, kun ei meinaa millään uskoa itsekään.:confused:
Nyt siis laskureiden mukaan 5+5 ja viikon olen itse tiennyt 2. PAS-hoidon onnistuneen.Varhaisultra parin viikon kuluttua, eikä millään malttaisi odottaa.
Koska en huomaa mitään oireita, niin epäilykset koko raskaudesta ovat itsellä sellaiset, että koko ajan tekisi mieli testailla :p
 
Huiii, varasin tänään ajan nt-ultraan ja se on jo 20.10! Jotenkin olin koko ajan ajatellu että sinne on vielä aaaaaikaa mutta ei, vaan 2,5 viikkoo enää:oops:
 
Täällä myös nt-ultra varattuna 23.10. jolloin on 12+0 :) Työni ansiosta olen jo päässyt kurkkaamaan pientä salamatkustajaa :Heartred Oli rv 7+4 ja näkyi vatsan päältä ultrattuna 1cm kokoinen kaveri, jonka sydän sykki hurjasti. Nyt kolmen viikon odottelu niin tietää, että asiat on hyvin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin
Top