Toukokuisten ensiodottajat

Hei, itse olen kanssa ensiodottaja. Kävin varhaisultrassa viime viikolla ja selvisi että on viikkoa pidemmällä kuin menkkojen mukaan laskettuna. Nyt siis 8+6. Oireita on jonkin verran, vähän ovat vähentyneet toissaviikosta. Varhaisultrassa kaikki oli hyvin, sydän sykkii. Silti pelottaa aivan mielettömästi. Mitä jos kasvu vaan pysähtyy? Olen jo miettinyt sitä sydänääni dopleria vai mikä lie olikaan..mutta tekeekö se enemmän hulluksi? Pystyykö enään tekemään muuta ku kuuntelemaan sydänääniä... Olen myös tupakoiva ihminen ja tuon lopettaminen tuntuu vaan aivan äärettömän vaikeelle. Ensi viikolla olisi eka neuvola. Mutta eihän ne ultraa ennen ku sitten on se np ultraa?
 
Kävin kanssa tänään varhaisultrassa ja viikkoja oli yksi vähemmän kuin kuvittelin, eli vasta 5+4. Mutta sikiö oli oikeassa paikassa ja syke näkyi! Ja vaikka tiukille menee niin laskettu aika pysyi silti toukokuun puolella eli 30.5!

Ihmettä - olen miettinyt aivan samaa. Häviääkö järki jos sellaisen dopplerin hankkii... Tuntuu että muutenkin stressaan tätä nyt enemmän kuin mitään muuta koskaan, lähinnä siksi etten pysty itse kontrolloimaan mitään - toivomaan vain parasta! Lähipiirissä ollut myös paljon keskenmenoja viikoilla 14-18 joten tuntuu että vaikka sitten selviäisi sen 12 viikon maagisen rajan yli niin silti ei olla turvassa.

Mutta siis näillä pohdinnoilla, pitäisi nyt vaan ottaa positiivinen asenne ja ajatella että kaikki menee hyvin. Ei ainakaan stressaaminen auta yhtään :)
 
Viimein ekassa ultrassa käyty pitkän odotuksen jälkeen. Hyviä uutisia toi tullessaan. Sydän siellä pumputti tarmokasta tahti, oli se kyllä todella epätodellisen ja onnellisuuden sekamelskaa mitä sillä hetkellä päässä kävi läpi :excited001

Kaikki hyvin ja La tarkentui 15.5
 
Tirlitan, mä en oo kans varmaan ikänä jännittänyt mitään näin paljon.Tää varhaisultran odottaminen on järkyttävää! Mulla se on 14.10 jolloin kuvittelen olevan 7+3. Oi niitä onnekkaita, jotka eivät edes tiedä olevansa raskaana!!!:wink
Eilen sitten vielä sen lisäks etten tunne mitään oireita, niin pyykäisin paperiin jotain ruskeaa. Karmea katastrofi, vaikka ymmärrän, että se on ihan ok ja aika normaalia. Mutta kun muutenkin on vaikeuksia uskoa lapsettomuushoitojen viimein onnistuneen, niin tuo ei kyllä auta tätä tolkutonta jännäämistä ja pelkoa. Saispa jostain parin viikon "lääkkeellisen ajattelemattomuus hoidon" :grin
 
Mulla on neuvola maanantaina ja eilen illalla tuli semmonen kauhu, kun tajusin etta ne vahatkin oireet mita mulla on ollut, tuntuu kadonneen. Nukkumaan mennessa tunsin pienenpienta nipistysta alavatsassa, jonka tulkitsin "hyvaksi" merkiksi ja nukahdin kadet vatsalla. Toivon etta ultraavat maanantaina, ainakin jos en kerro kayneeni varhaisultrassa, koska aikaa varatessani luulin olevani paljon pidemmalla..
 
Ensimmäinen raskaus täälläkin. Varhaisultrassa (8+0) oli kaikki kunnossa, mutta vieläkin vähän kauhunsekainen olo. En varmaan osaa rentoutua ainakaan ennen seuraavaa ultraa (aika varattu 12+3). Nyt siis 9+4, eli vielä kolme viikkoa jännitettävää.

Jotenkin luottavaisempi olo tulee tosin tästä jäätävän hirveästä olotilasta, eli eiköhän siellä jotain edelleen tapahdu, kun on näin kovat oireet päällä :confused3:wink
 
Tässä koko ajan odottaa enemmän ja enemmän et pääsis ultraan. Varhaisultra ens viikon tiistaina niin sitä odotetaan ku kuuta nousevaa. Mies ei pääse töiltään sinne mutta tulee sitten ekaan neuvolaan kuitenkin :)
 
Tänään käytiin varhaisultrassa, ja kaikki hyvin! Valtava helpotuksen huokaus.. On tosiaan yksi keskenmeno takana, ja tähänasti olen ollut aivan hermorauniona. Ainakin nyt tuntuu siltä, että voi luottaakin raskauden jatkumiseen! Viikkoja omasta mielestä 6+2, ultran mukaan ehkä jopa 6+6, mutta pidän omaa arviotani todellisempana (virhemarginaali ultralla juuri tuo +-4), ja sydän sykki vauhdikkaasti :) voi onnea! Käydään vielä varmaan uudestaan kyllä ennen np-ultraa, viimeksi kehitys pysähtyi 7+3-viikolla, mutta silloin oli alusta asti kehittynyt hitaasti. Nyt siis siinä mielessä paljon parempi tilanne, vaikka vähän tietty edelleen huolestuttaa.
 
Hei Täälläkin yksi ensikertalainen ilmottautuu mukaan :) Oon tolla kaksplussalla jo kirjotellu :) Täällä viikkoja nyt 9+4 ja LA on 8.5 ekassa ultrassa kävin ku luulin olevani 7+1 mutta oltiinkin ultran mukaan 5+6 ja siitä sit 2 viikon päästä kävin uudestaan ja toukka siä kölli ja sydän pamppaili lujaa :Heartred Meillä tosiaan yritystä 5 ja puol vuotta takana ja kaikki mahd clomeista ivf tehty tuloksetta ja nyt oli kesällä sitten hoito tauko ja tauolla oli meidän toukka saanut alkunsa :Heartred En oikee tajua että näin voi käydä. Meillä 22.10 NT ultra jossa näkee toukan seuraavaks :Heartred
 
enough Kiitos :) Toivotaan että kaikki itkut ja pettymykset sais nyt onnellisen lopun ja saadaan toukka keväällä syliin terveenä :Heartred Onnea kovasti muillekkin odottajille matkaan :Heartred

Jonsku ja Toukka 9+6 :Heartred
 
Moikka. :) Täälläkin yksi ensiodottaja. Pari vuotta ollaan yritetty aktiivisesti, ensin omin voimin ja clomifenin/Terolutien voimassa ja tämä vuosi ollaan oltu lapsettomuushoidoissa Tayssissa. Kolmannesta inseminaatiosta tuli tämä tärppi. Takana kaksi varhaista keskenmenoa/kemiallista raskautta, juhannuksena 2014 ja syyskuulla 2013. Nyt on ihan hillitön pelko ja paniikki päällä, että kuin tämän kanssa käy! :smiley-ashamed004

Olin jo ihan varma, että huonosti kävi, kun yhtäkkiä jo alkaneet raskausoireet (rintojen aristus, vatsan turvotus) hävisivät! Onneksi kuitenkin saatiin asiaan varmuus varhaisultrassa 29.9 (hoitokokonaisuuteen onneksi kuului tuo yksi ultra :Heartpink). Ja kyllähän siellä pieni alkio oli ja kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydän läpätti villisti. :Heartpink:smiley-angelic001 Alkio tosin oli muutamaa päivää pienempi, kuin laskujen mukaan olisi pitänyt olla, koko vastasi viikkoja 6+3 (ed. menkkojen mukaan olisi ollut 7+0), ja lasketuksi ajaksi arvioitiin 22.5. :)

Ekalla neuvolakäynnillä olin jo 7.10 ja np ultraa voisi varailla kuun loppuun/marraskuun alkuun. Tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne saakka, vaikka on jo kuitenkin saanut varmistuksen, että ihan oikea raskaus on kyseessä. Tuntuu, että järki lähtee! :schocked028
 
Täällä on tänään 10+0 Kauhee ku on aika mennyt äkkiä:) keskiviikkona tuli kuukaus plussa testistä :Heartred 12 päivän päästä on sit se nt ultra terveystalolla :) toivotaan että lumi pysyy poissa että saan miehen mukaan :)
 
Moi kaikki! Täällä kans ensiodottaja ilmoittautuu mukaan :) omien laskujen mukaan la on 30.5 ja neuvolaan menen ekaa kertaa 23.10.. en jaksais millään odottaa sinne saakka, haluaisin jo tietää et kaikki on hyvin :) plussasin 1,5 vkoa sitten, nyt olis siis menos 6+6.. samanlaisia fiiliksiä on raskaudesta kuin kaikilla muillakin tuntuu olevan. Hetkittäin maailman onnellisin fiilis mut sit saattaa tulla pelkotila et toivottavasti kaikki nyt oikeesti on hyvin salamatkustajalla :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Minäki voin ilmottautuu tänne ensiodottajiin, vaikka viime maraskuussa tuulimuna viikoilla 10+5 todettu... Nyt jännityksellä odotellaan, josko tämä pikkuunen pysyys matkassa. Nyt viikkoja ultran mukaan tasan 9vk. Vauvan sydän jumputtaa jo kovaa tahtia ja itte jännityksellä ootellu et keskenmenoriski pienenis ja sais vihdoinki nauttia tästä olosta! (TAI ei tässä nauttimista oo ku joutuu oksentaa joka välis...) Innolla ootellaan masun kasvua ja seuraavaa ultraa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Tervetuloa uusille ja onnea! :) täällä tänään 10+1 ja kuten joku toteskin niin hurjaa vauhtia aika on menny. Meillä tulee plussasta jo kuus viikkoo ja kun miettii tästä kuus viikkoo eteenpäin niin hui:love7 Oireet on ollu nyt reilun viikon verran tosi aaltoilevia, välillä ei mitään ja tänään sitten oon yökkiny ja oksentanu samanverran kun tän 10 viikon aikana yhteensä.. Tissit on kipeet ja turpoo vaan, mies on innoissaan:grin Nt-ultra on 20. päivä, se tulee nopeeta! En malttais odottaa millään enää, dopplerikin on vielä matkalla kun mies halus tilata ebaysta jonkun hienomman version:rolleyes:
 
catnip täällä mennään samoilla viikoilla ja päivillä :) mikäs sun synnytys sairaala on sit keväällä ? :)mä oon Tayssiin menossa :)
 
Catnip ja jonsku88 mulla kanssa 10+1. Kohta np ultra, neuvolassa käyty, lääkäriä odotellessa marraskuun lopulla. Vieläkin uskomattomalta tuntuu.. Ei jotenkin päähän mahdu ajatus että mahassa todella kasvaa jotain. Oon varmaan lihonnu aika lailla tai sitten maha vaan niin turvoksissa kun ei työkyky enää meinaa mahtua päälle.
Catnip kuinka se yötyö sujuu?
 
Jonsku88 Tayssiinhan mäkin menossa! Ikäkin on sama jos toi 88 viittaa siihen :)
 
ihmettä- töissä oon jaksanu ihan hyvin mutta vapaa-ajalla meinaan päivisin olla aika puhki ja sitten herään aamuyöstä valvoon muutamaks tunniks... Mites sulla on menny?
Milloin teillä muuten on seuraavat ultrat?
 
Takaisin
Top