Toukokuisten ensiodottajat

Heippa kaikille! Minäkin liityn tähän komppaniaan! :)
Eli täällä myös ensiodottaja, olen 24v perheeseen kuuluu kaksi koiraa, mies ja miehen poika 8v
Itse kuuluin jo aiemmin tuonne laskettuaika syyskuussa 2013 ryhmään.
Silloin kaikki meni ok, ihmettelin ettei oireita enää ole ja mentiin np ultraan niin sitten siellä todettiinkin keskenmeno 8+3
Sitten jouduin siitä lääkkeelliseen keskeytykseen ja sekään ei kovin hyvin mennyt.
Nyt olen sitten erittäin iloinen ja onnellinen tästä plussasta mutta mikä siinä onkin että edellisestä kerrasta hiipii koko ajan pelko takaraivoon! Täytyy vaan nyt yrittää elää murehtimatta etukäteen:angel1
Huomenna täytyy soitella neuvolaan aikaa! Ja eiköhän se siitä sitten lähde etenemään. :rolleyes:
Mukava kun täällä on tälläinenkin ketju niin ei tarvitse yksin panikoija!
 
Heippa!
Täältäkin löytyy viittä vaille 24v toukokuun ensiodottaja! Rv 4+3 ja La 21.5. Laskurin mukaan. Perjantaina tein hetken mielijohteesta testin ja kaksi viivaahan sieltä ilmestyi ☺️ pe tuli sellainen tunne josko pitäisi tehdä testi kun sattui olemaan kaapissa jäljellä yksi, vaikka menkkojen olisi edellisenä tai samana päivänä alkaa.. millään ei osaa uskoa todeksi!! Enkä tietenkään heti yhteen testiin uskonut vaan oli pakko juosta kauppaan hakemaan uusi yritystä ei meillä sen kummemmin ole ollut, joskin aktiivisia ollaan oltu ja ilman ehkäisyä pari kuukautta.. Aikaisemmin miehen kanssa sovittiin että jos lapsi tulee niin saa tulla ❤️plussan jälkeen alkoivat oireetkin tehdä itsensä tunnetuiksi. Eiliseen mennessä vain menkkakipuja muistuttavaa alavatsakipua ja alaselkä kolotusta + sillon tällöin äklö olo syömisen jälkeen. Tänään rinnoissa ollut jo ihan kunnolla kipua. Selkä kipu on kyllä kaikista epämiellyttävintä innolla odottaen pikkuista! ❤️
 
Tänä aamuna tehty digitesti vielä mielenrauhan vuoksi ja viikot ainakin on lähtenyt nousuun! :) onko teillä turvotusta vatsan seudulla paljonkin? Tuntuu että ainakin itse turpoan iltaa kohden aivan kamalasti.
 
Kyllä turvottaa! :sad001 Inhottavaa. Tuntuu, että jo nyt jotkut vaatteet kireempiä eikä oo mukava olo missään. Toivottavasti lähtee laskeen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Turvottaa täälläkin :/ ei voi enään mitään kireitä vaatteita pitää, onneksi tänään saapui paketti missä on mamma housuja :) leginssitkin nimittäin tuntuvat jo epämukavilta päällä..
 
Tilasitko mistä äitiys housuja? Oliko kovin kalliita? Itse olen jo miettinyt niitä kun tavalliset farkut puristaa
 
Mulla on pitkä selkä ja keväällä yhden tutkimuksen yhteydessä lääkäri epäili että mulla olis kohtu taaksepäin kallellaan, näiden takia jo kerkesin iloitsemaan että vatsa pysyy varmaan pienenä vielä pitkään! Huihai, enpä ottanut sitten tätä jäätävää turvotusta ollenkaan huomioon:grin Toivottavasti laskee vielä, ihan näin riskialttiilla viikoilla en haluis äitiyshousuja vielä ostaa...
 
Heissan!
Mä kans ilmottaudun ensiodottajien joukkoon.Meillä yritystä 4 vuotta takana ja nyt ekasta ivf:stä tärppäs. Olo on epätodellisen iloisen epävarma :) Toivoo vain, että kaikki menis hyvin.La on 13.5 eli ElviiraM, meillä on aika lailla sama tilanne siis! Viikon päästä ois varhaisultra, jännää.
Turvotusta ja väsymystä on täälläkin havaittavissa. Mutta en valita..tätä on odotettu ♡
 
Hm:stä tilasin siellä oli hyvät alennukset viime viikolla äitiysvaatteisiin :) ei siis hintaa tullut paketille paljon yli 40 vaikka oli kolme paitaa, ja kahet housut mukana :) normi hinnoissahan olis tullut paljon kalliimmaksi..
Lindeksiltä himoitsen myös muutamia äitiysvaatteita, mutta on sen verran kalliita et taitaa jäädä myöhemmäksi niiden tilaus.
 
Hui mua alko jännittään! Soittelin aamusta alkuraskauden ultraan aikaa ja koska ajat oli vähän kortilla niin sainkin sen jo huomiseksi! Viikkoja huomenna 6+6, toivottavasti siellä näkyy jo kaikki tarpeellinen ettei tarvitse odotella kahta viikkoa paniikkipissa housuissa tms:rolleyes:
 
Moikka kaikille. Minäkin pääsin vihdoin liittymään mukaan. Kahden vuoden jälkeen testiin ilmestyi vihdoin kaksi viivaa IVF:n jälkeen.Vaikka raskausoireet on jo todella pahoja, ei tätä meinaa uskoa todeksi.Tänään tulin töistä kesken päivän pois. Väsymyksessä ja huonossaolossa ei työnteosta tule mitään. Viimeiset kuukautiset olleet 5.8 joten laskettuaika on 11.5. Jossain laskureissa 12.5. Varhaisulta ensi viikolla 24.9 ja neuvola 9.10. Minulle laitettiin kaksi alkiota, joten sitäkin jännätään. Ensi viikolla viimeistään uskoo tämän todeksi, kun näkee pikkaisen tai pikkuiset :) Onnea kaikille ja stemppiä vointiin :)
 
Ultrassa meni hyvin! Pieni sydän siellä läpätti :) Kaveri vastasi lääkärin mukaan muutamaa päivää pienempää kuin viikot on, sopisi hyvin siihen kun CB digital näytti hieman "myöhässä" 3+. Vähän yli puoli senttiä pitkä salamatkustaja siellä luuraa,ainakin toistaiseksi siis kaikki hyvin:)
 
Täällä kans mahdollinen epäuskoinen ensiodottaja :greet025 Yritystä takana reilu 8kk, viimeiset menkat alkoi 8.8. ja niistä laskettuna la ois 15.5.2015. Kp:lle 33 asti oottelin menkkoja, ajattelin jo että ne viivästyy stressin takia (meillä oli häät 9.9. ja hääjuhla 13.9. jotka aiheutti ehkä pientä stressiä :p ) kp:llä 40 uskaltauduin tekemään testin jossa sit olikin kaksi vahvaa viivaa....selkeitä oireita kaipaisin tässä, kelpuuttaisin vaikka pahoinvoinnin :grin Tänään 6+0, ajattelin tehdä toisen testin huomenna ja maanantaina soittaa perhesuunnitteluneuvolaan. Ehkä käyn myös ostamassa digitestin :p pelko persiissä kaikesta mahdollisesta, että onko tuolla mitään masuasukkia sykkimässä :sad001
 
Minäkin voisin liittyä mukaan, vaikka en tässä vaiheessa vielä ensiodottaja olekaan. Ensimmäinen raskaus päättyi siis keskeytyneeseen keskenmenoon viime talvena, ja nyt sitten uudestaan raskaana. Ja huolettaa, paljon. Siksi ehkä etsinkin nyt vertaistukea vähän liikaakin, ja pyörin liikaa netissä! Viime kerralla en oikein edes ajatellut koko raskautta muuta kuin huonon olon vuoksi :D

Viime kerralla oltiin alkuraskauden ultrassa liian aikaisin, viikkoja silloin ehkä vain 5 ja vähän päälle (menkkojen mukaan piti olla jo lähemmäs seitsemän, mutta kierto oli sekaisin koko syksyn), joten näkyi vain, että ei ole tuulimuna. Sykettä ei näkynyt. Noh, raskausoireet olivat vahvat ja kaikki tuntui muutenkin olevan enemmän kuin hyvin, ja järkytys olikin sitten lievästi sanottuna valtava, kun 12. viikon ultrassa todettiin alkion kehityksen pysähtyneen jo seiskaviikon puolessavälissä. Eli nyt aion käydä ultrassa niin paljon kuin mahdollista, etten taas ainakaan kuukautta kuvittelisi turhaan odottavani.. Nyt viikkoja kokonaiset 4+2, hurja epävarmuus koko ajan. Varhaisultra varattu kahden viikon päähän, toivottavasti silloin näkyisi jo jotain (tällä kertaa viikoista on tarkka tieto). Ja laskettu aika siis vielä juuri tämän ketjun rajoissa, 27.5 :)

Ja yritän koko ajan sitkeästi nitistää pessimistisen äänen päässäni, ja ajatella, että kaikki menee varmasti hyvin! Pitäisi vain unohtaa koko raskaus vielä muutamiksi viikoiksi, mutta helpommin sanottu kuin tehty.. Varsinkin, kun huimaa koko ajan, ja tekee jo vähän huonoakin, oivoi..
 
Hei!
Täällä kans ensiodottaja, 24 v.. Epäuskoinen olo tässä on itelläki ku pillereistä huolimatta tulin raskaaksi. (Pakko myöntää että olen kyllä aika huono muistaan ottaan ne pillerit) Sunnuntaina tehtiin kihlattuni kanssa testi ja oltiin kyllä ihan ihmeissään ku kaks viivaa siinä oli. Uus testi tehtiin maanantai aamuna ja sillon tuli kans ihan selvästi kaks viivaa. Ilosella mielellä kuitenki ollaan vaikka ei oltu lasta vielä suunniteltu. (Molemmat vielä opiskellaan) Maanantaina soitin heti neuvolaan ja aika varattiin lokakuulle. Laskettu aika 18.5. :)
 
Iteki oon ensiodottaja ja varhasessa vaiheessa, tässä keskusteluja seuranneena moni puhuu varhaisultrasta niin pääseekö siihen neuvolan kautta vai pitääkö yksityisen kautta mennä? En ees tiennyt että sellainen vaihtoehto olemassa...
 
Meillä kans laskettu aik 18.5. On kyllä tosi toivottu ja odotettu. Häistä asti alettu enemmän tähtäileen ovulaatiota ja nyt sitte tärppäs. Mua jännittää ku raskausoireita ei oikeen oo. Toisaalta en oo aikasemmin ollu raskaana ni en tiiä miltä sen pitäis tuntua. Viime lauantaina tein positiivisen raskaustestin (tai kaks) ja siitä lähtien oon lukenu ihan hulluna kaikkee raskaudesta. Mulla on tota ylipainoa joten ravitsemus on täällä nyt ykköspririteettina ettei ainakaan vielä ala nouseen. Kiva kun meit on näin paljon täällä.

JMT, Varhaisultraan pitää mennä yksityisellle ellei oo tosi hyvää syyt miks pitäis nähä ennen sitä np-ultraa.
 
Takaisin
Top