Toukokuisten ensiodottajat

Täälläkin esikoisen odottaja, miehelle kyllä kolmas.

Kivaa että täällä kaksi hoidoilla raskautunutta, teillä on varmasti paljon juteltavaa myös keskenänne ja "kiva" myös itse lukea noista kokemuksista :)

Mä olen tehnyt vasta kolme testiä:excited001 Yks digi olis kaapissa ja sen ajattelin tehdä tänään tai huomenna, ihan vaan nähdäkseni että onko viikkoja odotetusti 3+. Niin ja yhden testin tein jo pari viikkoa sitten,se tietenkin näytti negaa. Olen vaan tämän kierron ollut siitä oviksesta asti varma että nyt tärppäsi. Miehelle en silti kertonut ettei pidä mu aihan vauhkona:grin

Onko teillä muilla koko ajan sellainen JOS-ajatus mukana? Itse huomaan suunnittelevani hyvää kertomisajankohtaa jos raskaus kestää sinne asti, soitan neuvolaan viikon päästä jos olen vielä raskaana jne. En siis pelkää tai stressaa, mutta se jos vaan on niin tiukasti koko ajan läsnä...:rolleyes:
 
Mä en kyl tähän ketjuun kuulu, mut sama juttu ku sulla Catnip eli sinä päivänä ku oletin oviksen olevan ja pupuiltiin ni ajattelin et nyt tärppäs ja niinhää se tekikii :)
 
Täälläkin yksi ensiodottaja. Helpotavaa kuulla, että muutkin hermoilee.. :rolleyes: Täälläkin joka vessaressulla tsekkaus, että ei oo mitään vuotoja. Mutta mä tuun hulluksi näiden tissien kanssa. Tein yhden negatestin viime torstaina, vaikka rinnat on niin turvoksissa ja kipeet. Olin aivan varma, että sen plussan on pakko tulla ennemmin tai myöhemmin. Sit lauantaina tuli plussa herkällä testillä. Nyt on viikkoja kierron mukaan laskettuna 4+4, mutta oviksesta laskettuna vasta 2+6. Laskettu aika menis siis johonkin toukokuun puoliväliin tai loppupuolelle. Pelottaa hirveesti, jos vaavinalku ei pysy menossa mukana.
 
Täällä ensiodottaja. Lasta ollaan yritetty melkein vuosi, ja olin jo lopettanut ovulaatioiden seurailun ym. Eräänä päivänä kuitenkin rinnat olivat niin kipeät, ettei koskea kärsinyt. Kurkkasin kalenteria ja huomasin kuukautisten olevan 2 päivää myöhässä. Seuraavana päivänä hain testin ja tässä sitä ollaan. Uskomaton fiilis. Heti kun lopetti sen odottamisen, niin napsahti heti! Nyt on siis kuusi päivää siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, enkä tiedä miten päin olla. Arkojen rintojen lisäksi ainoa oire on ruokahaluttomuus. Nälkä ei ole ollut koko viikkona, yritän kuitenkin masuasukin vuoksi napostella vaikka luumutomaattia tms silloin tällöin, ja syön tietenkin 'väkisin' samalla kuin miehellenikin ruoan laitan. Mitä luulette, vaihtuuko ruokahaluttomuus pahoinvointiin jossain vaiheessa, vai pääsisinkö näin helpolla? Laskettu aika on laskurin mukaan 11.5.2015. Reilu viikko sitten minulla todettiin alhainen verenpaine, vaan olisiko salamatkustaja syypää tähänkin? :D
 
Ollaanpas me Piiwii sitte samoilla ajoilla :) Mä tosin plussasin vasta lauantaina. Torstaina tein ekan testin, joka oli nega, vaikka rintoja jomotti jo jumalattomasti. Lauantaina sitten tuli selkeä plussa. Ei mikään tosi vahva, mutta aivan selkeä kuitenkin. Laskettu aika omien laskujen mukaan ois 14.5. mut katsotaan mitä se sitten on, kun ammattilaiset laskee.
 
Lauantaina plussasin minäkin! Viime tiistaina tosiaan jäi kuukautiset tulematta. Miten olette ajatelleet kertoa uutisen? Me miehen kanssa suunniteltiin, jos koitettaisiin pitää salassa jouluun asti, niin saisi tulevat isovanhemmat (molempien isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi) oikeasti odotetun lahjan. :wink
 
Täällä myös ensiodottaja, jolla La olisi näillä näkymin 6.5. Hurja ja epätodellinen tunne ja minä myös tarkastelen jokaisella vessareissulla ettei mitään ylimääräisiä vuotoja ole. eilen illalla alavatsassa oli pientä kipuilua, mutta kai se kuuluu asiaan kun paikat venyy ja valmístautuu tulevaan. Itse menen 18.9 varhaisultraan, jolloin varmistellaan viikot oikeiksi. sitä päivää tässä jännityksellä odotellaan, että onhan kaikki varmasti hyvin..


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Catnip, mullakin tuli kerran kesken touhujen tunne, että "nyt tulen raskaaksi tai en koskaan". :D Oviksesta ei siis ollut tietoakaan, koska kuukautisia mulla ei pillereiden lopettamisen (touko-kesäkuu) jälkeen tullut kuin tyhjennysvuoto, kroppa siis ihan sekaisin. Ekasta oviksesta sitten nappasi. :D Mutta niin, ilmeisesti etiäinen piti suht paikkansa, kun joskus silloin tärppäsi! Oli tarkoitus laittaa kalenteriin tuo päivä, mutta se unohtui sitten. :D
 
Kivaa kuulla että jotkut muutkin ovat olleet varmoja tärpistä!:) Mä en oo edes ikinä osannu silleen kuvitella itteeni äitinä ja jotenkin odotin että raskautuminenkin kestää joten ei voinut oikeen siitäkään toi varmuus johtua....
 
Mä en pysty varmasti sinne jouluun asti salailemaan, varmasti ekan ultran jälkeen kerrotaan läheisille ja sen jälkeen muut huomaavat sitten kun alkaa näkymään masu :)
Millään ei jaksaisi odottaa et masu alkaisi jo kasvaa ni tulis vähän todellisemmaksi tämä raskaus :)
 
Mekin on aateltu, että oltaisiin odotettu jouluun asti. Nyt alkaa kuitenkin varmaan lähinnä minusta tuntumaan, että ei taida millään malttaa :) Meilläkin siis molemmille isovanhemmille eka lapsenlapsin. Ja on sitten niin odotettu lapsenlapsi, että huh! Mun äiti on jo vuosia puhunut, että kyllä hän olisi valmis mummuksi. Ollaan mieheni kanssa siis oltu naimisissakin jo viisi vuotta. Mutta isovanhempien innon takiakin haluaisin, että masussa varmasti on joku ja siellä missä sen kuuluukin olla, ennenkun isovanhemmille kerrotaan. Kun jos tämä sitten meneekin kesken, niin en kestä sitä utelun määrää, että "nooo, mikäs tilanne?? Joko joko?" Mut jos nyt sinne rv 12 malttais, niin sitten kuitenkin aletaan olla jo vähän turvallisemmilla vesillä.

Edelleen pohdiskelen, että koska sinne ultraan kannattais mennä, että masussa varmasti näkyy joku. Tiedän aika varmasti, että hedelmöittyminen on ollut 19. päivä, joten siitä laskien viikkoja ois vasta 3, mutta kierrosta laskien ois viisi. Päästäis miehen kanssa molemmat ultraan 3.10. Mutta uskaltaakohan siihen varata aikaa. Hedelmöittymisestä laskien jää 7 viikosta vajaaksi..

Ja täälläkin hartaasti odotellaan masun kasvua :rolleyes:
 
Ensiodottaja täälläkin. Plussatestin tein 28.8 kun menkat oli kaks päivää myöhässä.. (tai siis tein kolme testiä, koska en uskonut ensimmäiseen.. enkä vielä toiseenkaan. :D)

Nyt rv6+1. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen ultra on lokakuun puolen välin jälkeen.
Laskettu olisi siis 5.5.15.

Tätä ei meillä yritetty (e-pillerit on ollut käytössä), mutta kuitenkin ollaan iloisia tästä asiasta joka tapauksessa.


Onkos täällä muita nuoria odottajia? Itsellä ikää mittarissa vasta 20v. :)
 
Tervetuloa odottava!

Mä tonne toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin että mikäli asia on vielä ajankohtainen niin ajattelin että isänpäivänä kerrottaisiin asiasta mun vahemmilleni ja siitä sitten miehen äidille jne :)

On tää jotenkin raastavaa aikaa nyt, tuntuu ettei oireita ole nimeksikään vaikka sitten kun niitä alkaa laskemaan niin löytyy vaikka mitä. En ole koskaan ollut mitenkään lapsirakas ihminen mutta nyt olen huomannut että toivon tämän pikkuisen selviytyvän kaikesta tästä ja että saisin sen joskus syliin asti..:rolleyes:
 
Moikka.
Täällä kanssa innokas ensiodottaja! :) Laskettuaika näillä näkymin 11.5 eli tosi alussa mennään. Ensimmäinen neuvola lokakuun alussa. Inhottavaa odotella :sad001


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ensiodottaja täälläkin. Plussatestin tein 28.8 kun menkat oli kaks päivää myöhässä.. (tai siis tein kolme testiä, koska en uskonut ensimmäiseen.. enkä vielä toiseenkaan. :D)

Nyt rv6+1. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen ultra on lokakuun puolen välin jälkeen.
Laskettu olisi siis 5.5.15.

Tätä ei meillä yritetty (e-pillerit on ollut käytössä), mutta kuitenkin ollaan iloisia tästä asiasta joka tapauksessa.


Onkos täällä muita nuoria odottajia? Itsellä ikää mittarissa vasta 20v. :)


En tiedä oonko erään niin nuori mutta ikää kuitenkin 24 vuotta :D Enempi kun sulla, mutta ei kuitenkaan paljoa.:)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ensiodottaja täälläkin. Plussatestin tein 28.8 kun menkat oli kaks päivää myöhässä.. (tai siis tein kolme testiä, koska en uskonut ensimmäiseen.. enkä vielä toiseenkaan. :D)

Nyt rv6+1. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen ultra on lokakuun puolen välin jälkeen.
Laskettu olisi siis 5.5.15.

Tätä ei meillä yritetty (e-pillerit on ollut käytössä), mutta kuitenkin ollaan iloisia tästä asiasta joka tapauksessa.


Onkos täällä muita nuoria odottajia? Itsellä ikää mittarissa vasta 20v. :)

Täällä myös nuori odottaja, ikää 22 vuotta :)
 
Tuli mieleen kun joku puhu etiäisestä. Itselle tuli elokuussa hyvin varma tunne että nyt tästä kerrasta tulen raskaaksi. Mutta se mistä se tunne tuli sai niskavillat pystyyn ja minä menin nukkumaan itkien.
Mieheni sukulaisen(ja minun hyvä kaveri) tuore vaimo tappoi eräänä elokuisena iltana (viikonloppu) oman miehensä. Ja heti kun luin iltasanomista uutisen arvasin heti kenestä on kyse ja silloin tuli tunne että nyt tulen raskaaksi. Tietenkin varmistin että se tunne mikä tuli IS:n uutisesta piti paikkaansa ja oikeaa ihmistä veikkasin. Tästä puhuin meidän yhteisen kaverin kanssa seuraavana päivänä ja nyt kun kerroin plussasta niin tämä kaveri muistutti miltä musta tuntui silloin. HUI! Olin unohtanut sen täysin.
 
Moi, täällä myös ensiodottaja. Myös minulla on IVF-hoidot takana ja laskettu aika kuukautisten alkamisesta laskettuna 16.5. ja punktiopäivästä laskettuna 13.5.. Kovasti hämmentää, että kumpi noista nyt on oikea tapa. :D Varhaisultra on 24.9. ja sitä odotamme kuin kuuta nousevaa. Tunne on uskomaton, olen valtavan onnellinen tästä tilanteesta. Vaikka välillä olen huolissani, että pysyyhän kauan odotettu kaveri nyt varmasti kyydissä, silti oloni on pääosin ihmeellisen luottavainen. Minusta tulee vihdoinkin äiti, meistä perhe. Mieheni sanoo, ettei usko ennen kuin näkee, mutta on toki aivan yhtä höpsön onnellinen tilanteesta.

Mukavaa, että ketjusta löytyy pari muutakin samassa tilanteessa olevaa. Itse en vielä ole selvittänyt hCG:n määrää, kuulin puhelimessa vain sanan positiivinen ja onnea, enkä tajunnut muuta kysyä. Aika monta kysymystä on herännyt lääkärille esitettäväksi varhaisultrakäynnillä. Myös tuon lasketun ajan varmistaminen.
 
Vauvahaaveilija ja Jennna, kiva kuulla että löytyy nuorempiakin!
Täällä jännitetään jo ensimmäistä ultraa vaikka siihenkin on aikaa reilu kuukausi vielä..
Kauheesti myös pelottaa ajatus keskenmenosta.


Onko muilla ollut sellaista menkkamaista jomotusta nyt alkuraskaudessa?
Neuvolasta sanottiin kyllä, että se on ihan normaalia mutta pistää silti miettimään kun välillä vihlasee ja jomottaa!
Täällä oireina on ollut vähäistä pahoinvointia, JÄRJETÖNTÄ VÄSYMYSTÄ ja rintojen arkuutta.. Ja sitten tuota jomotusta.. Mitäs oireita muilla on ollut?

Tätä on varmaan kyselty täällä jo moneen otteeseen, mutta mä oon täällä uusi käyttäjä enkä oikein hallitse tätä foorumia vielä, kun meinaan hukata omatkin viestini tänne :rolleyes:


Onnea hurjasti kaikille odotukseen. :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ensiraskaus aluillaan, olisko 6+0 netin laskuridn mukaan, eli ei sen varmempaa tietoa. Itellä aamusta iltaan mielessä pelko tuulimunasta ja kesken menosta kun haluaisi vaan iloita asiasta!

Oireet on samoja lievää pahoinvointia ja rintojen arkuutta, väsyttää koko ajan. Mutta kovia mahan vihlomisia /menkkakivun tyylisiä, kuitenkin hiukan erilaisia, kovenee aina yötä
Kohden :sad001 pelottaa kamalasti.

Toisaalta yritän toivoa parasta :)

Ja onnea kaikille ensiodottajille :Heartred
 
Takaisin
Top