Toukokuisten ensiodottajat

Sinituulia26, mulla on kans koko ajan niin sanotusti pelko persiissä.
Miettimistä aamusta iltaan ja ennenkun nukahtaa, niin siinäkin mietteet pyörii päässä, että onko kaikki hyvin, onko varmasti sisällä elämää jne.
 
Jep! Eipä tässä kai muuta vois kun odottaa ja rauhottua. Siellä on kaikki hyvin jos niin on ollakseen.

Helpommin sanottu ku tehty.

Kamalasti houkuttelis varhaisultraan, sais ainakin, ehkä?, jonkinlaista varmuutta/tietoa asioista:)

Minua niin pelottaa nuo alavatsan kivut että onko se normaalia vai ei. Kun ei kokemusta löydy... Kauheen negatiisia ajatuksia vain .. Voivoi positiivisia pitäs nyt ajatella enemmän :)
 
Eiköhän siitä varhaisultrasta saa tietoa ja varmuutta :)
Mulla on ultra lokakuun lopulla, siihenkin niiin pitkä aika vielä!

Maanantaina siis olin siellä neuvolassa niinkun aikasemmassa viestissä olikin ja kyselin itse näistä alavatsan jomotuksista ja vihlasuista niin sanottiin olevan normaaleja, vaikka itse mietin niitä kanssa aina kun tulee että onkohan kaikki nyt hyvin! Vaikka tulisikin "tunnettuja" raskausoireita ja sellaisia mistä ihmiset on täälläkin puhunut, niin jotenkin sitä silti miettii omalla kohdalla, että onko kaikki normaalia.
Täytyy yrittää ajatella kaikkea positiivisesti.. :)​
 
Mulla oli varsinkin iltaa kohden viime viikolla, menkkamaisia kipuja välillä yltyivät niin kovaksi että oli pakko kuumavesipulloa pitää vatsalla ja ottaa särkylääkettä. Pelkäsin että kesken menee.
Tällä viikolla ei oo enään jomotellut niin pahasti joten eiköhän se ihan normaalia ole :)
Vielä yli viikko varhaisultraan ei millään malttaisi enää odottaa:oops:
 
Odottava, raskausoireista on erillinen keskustelualue, jossa ollaan jo kilpaa kailotettu omia oireitamme. :) Kannattaa käydä kurkkaamassa!

Okei! Eli täytynee sinne mennä kurkkiin!
Vähän on alkukankeutta tän foorumin kanssa vielä.. :)
Kiitos vinkistä!
 
Ehkä minäkin sitten tänne jottai kirjottelen :grin
Ihana lukia täältä teidän muiden mietteitä ja huomata miten samassa veneessä ollaan.
Vahvasti näyttää tosiaan siltä että ensimmäinen raskaus ois aluillaan. Kauheen jänskää enkä meinaa uskoa todeksi! :)Voiko olla ees totta tällänen onnen kantamoinen ja että näin nopiaa tärppäsi. Oli vain yhdet menkat yrityksen alottamisen jäläkeen. Oma ikä hirvittää kun ens kuussa täytän jo 36v ja kaikki riskit on suurempia.
Neuvola on vasta vajaan kahen viikonpäästä. Ei jaksais oottaa. Johonki varhais ultraan haluan neuvolareissun jäläkeen että nähdään onko kaikki ok. Kauheen vaikiaa olla kertomatta kaikille. Parhaille kamuille oon toki kertonu ja se tuki ja turva ja kokemus on mahtavaa mitä niiltä saa.
Nyt vaan toivon että tää kaikki ois totta ja että kaikki ois kunnossa pienellä alulla. :Heartred

Ja testin mukaan vauvelin ois aika saapua 4.5 HUIKEETA!
 
Ihanaa kun porukka vaan lisääntyy täällä foorumilla!

AinoEsteri, mä oon kanssa tainnut kailottaa jo melkeen kaikille raskaudestani vaikka olen vasta 5+4. :) Sitä vaan ei malta pitää salassa, kun se on niin hieno juttu! Alun perin suunnitelmana oli odottaa ekaan ultraan ennen kun kertoo muille, mutta se on nyt vähän lipsahtanut...
 
Hei! Kertoisittekos vasta-alkajalle tuosta varhaisultrasta? Soitin testin tehtyäni neuvolaan ja sain puhelun perusteella lasketuksi ajaksi 12.5. Oireita on kuitenkin ollut jo pitkään, eli veikkaisin olevani jo pidemmällä kuin 5+2. Neuvola-aika on vasta 7.10. Pääsiskö yksityiselle nopeemmin?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Varhaisultraan kannattaa varata aika niin että viikkoja on vähintään se 7 :)
Aikoja saa varmasti melko nopeasti tosin toi minne oon menossa oli niin suosittu, että ensimmäiset ajat oli yli kahden viikon päähän kun varasin.
Enemmän en oikein osaa sanoa ku itellekkin kaikki vielä niin uutta :)
 
AinoEsteri: Minä olen vuoden vielä sinua vanhempi :p

Mulla tulossa varhaisultra 5+6 eli 6. viikon ihan lopussa, viikon päästä. Lääkärin mukaan IVF:ssä normaali käytäntö. Olin varannut sen alunperin myöhemmäksi mutta aikaistin sitten. Itseä inan huolettaa, että sydän ei välttämättä syki vielä silloin vaikka ehkä jo pitäisi (vau.fi:n mukaan 25 pv hedelmöityksestä).
 
Tää epävarmuus on kamalaa. :sad001 En jotenkin osaa olla miettimättä, että onko kaikki varmasti hyvin ja mitä jos onkin menny kesken tai tuulimuna! Asiaa ei helpota se, että mun mielestä mun rintojen turvotus on laskenu :O Oireet on muutenkin ollu tosi vähäisiä ja nyt kun nekin katoo niin väistämättäkin tulee ajatelleeksi, että onko kaikki varmasti hyvin :sad001 Ultra vasta lokakuun lopussa, äää!! :D
Toinen on että tekis hirveästi mieli kertoo jo kaikille :D Joka on aika paljon ristiriidassa pelkojen kanssa :D Alunperin oli tarkoitus kertoo ultran jälkeen, mutta omalle siskolle oon jo kertonu :D Täytyy vaan yrittää pimittää. :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Täällä yksi *nuori* odottaja, 23v ja viikkoja pitäisi olla 6+5. Minullakin vähäksi aikaa katosi suuri osa oireista, mutta tää päivä oli ihan järkyttävä huonon-olon ja mieliala vaohteluiden kanssa :D minulla näytti myös digi testin viikot väärin, maanantaina ajattelin käydä ostamassa vielä yhden ja katsoa oisko viikot lähtenyt nousuun.
 
"Ihanaa" mindy kuulla että jollain muullakin sama juttu! Mulla on myös oireet nyt hieman vähentyneet, tai lähinnä ne tulee silleen aaltoillen.. Saanko kysyä että millä raskausviikoilla teit ton väärää näyttävän testin?
 
Kiva kuulla että muillakin oireet välillä vähenee, ja aaltoilee täällä myös sama juttu :) nyt ollut kaksi melkein oireetonta päivää takana ja meinasi iskeä pieni paniikki :oops:
 
Menkoista laskettuna oli viikkoja 5 jotakin, mutta luulen että hedelmöittyminen on voinut tapahtua myös myöhemmin mitä menkoista laskettuna koska kuukautiseni ovat olleet todella epäsäännölliset, en jaksa itse enää hirveämmin stressata kun sisällä on ainakin tähän asti pysynyt:)
 
Helpottavaa kuulla, että muillaki katoaa oireet.. Vattan ja rintojen turvotus on ollu hukassa päivän verran, reilun viikon vielä pitäisi jaksaa odottaa neuvolaan..millä ihmeellä jaksaa odottaa :eek:
 
Mulla ei ole turvotusta mutta rinnat kipeät, yritän olla stressaamatta näitten oireitten puuttumista. Mutta kun on ollut niin kauan lapseton niin kaikki uusi jännittää ja tulee seurattua kaikkea oireita tai niitten puuttumista liian tarkasti, helpoin olis kun unohtaisi kokonaan hetkeksi koko raskauden ja vois keskittyä tähän hetkeen.
 
Takaisin
Top