Toukokuisten ensiodottajat

Täällä myös ensiodottaja! Hirveästi jännittää :) Pe ultrattiin,viikkoja nyt 7+4 ja syke löytyi,joten kaikki pitäisi olla hyvin. Silti ei oikein uskalla iloita,takana kaksi keskenmenoa vuoden sisällä.

Kys ois sitten synnytyssairaala jos niin pitkälle päästään. Oliko täällä muita ensiodottajia tältä alueelta?
 
Meillä ei ainakaa oo ennen sitä nt-ultraa. En tiiä sit pääseekö neuvolaan jos alkaa oikein ahdistamaan :) mut mun oma neuvolatäti on lomalla ens viikon ja varatäti on vaa niin järkyttävä tapaus että suosiolla taidan ootella sinne nt ultraan asti :) 10 päivää viä :D

Jonsku ja Toukka 10+ 2 :Heartred
 
Menni, täällä myös yksi KYSiläinen! Viikkoja minulla nyt 10+0. :) Alkuraskauden ultrassa oli kaikki hyvin, eka neuvolakäynti parin viikon päästä ja nt-ultra äitiyspolilla 29.10. Töissäkin olen vakoillut ultralla pikkuista ihan itsekseni ja myös meidän terkkarin kanssa. :)
 
Jonsku88 ja Catnip ootte mua 6 päivää edellä lasketusta ajasta, mutta TAYSissa minunkin pitäisi synnyttää sitten toukokuussa :) mulla on jotenkin vähän kammo tota TAYSin synnytysosastoo kohtaan, mutta eipä auta, en kotonakaan halua synnyttää. Siis mitään omakohtaista kokemustahan mulla ei tietenkään asiasta ole. Ja se on tosi harmi, ettei TAYSissa ole perhehuoneita ollenkaan.
 
Jee ehkä siellä ollaan sitten kaikki samaan aikaan! :) ootko ainiliini kuullu jotain huonoo siitä vai mihin kammo perustuu? Mä oon, ne harvat kokemukset mitä siitä oon kuullu, kuullu ihan positiivista siitä. Mutta iso sairaala ja paljon työntekijöitä ja potilaita tietty..
 
Mulla tosi vähän tuttuja, jotka synnyttäneet TAYSissa, mutta ne muutamat ketä on, niin on aina sattunut jotain; joutunut ruuhkan takia käytävällä odotteleen hirveissä supistuksissa tai lääkäri ei vaan yksinkertasesti oo saanut epiduraalia pistettyä tai yms. Ja koko ajanhan on puhetta siitä, että tilat on huonot ja ahtaat ja vanhanaikaset jne. Mutta siis mä nyt pelkään ihan älyttömästi sitä synnytystä nyt jo muutenkin, että ehkä vaan mun ajatukset kokoo siihen ympärille kaiken negatiivisen, mitä vaan mistään vähääkään kuuluu ja ne positiiviset jutut unohtuu :oops:
 
Onko moni teistä käyny varhaisultrassa? Mä oon vähän kahden vaiheilla mut toisaalta maksaa aika paljon stadis.. ei kyl millää jaksais oottaa ekaan ultraankaan :D mut enää pari vkoa ekaan neuvolaan ja sit varataankin jo se ultra-aika :-) mua myös häiritsee ku mun kaikki oireet on kadonnu, nyt 7+1, paitsi turvotus ja väsymys.. huolestuttaa onks kaikki ok vaikka tiedän et ei kaikil vaan oo mitään oireita :) mites teillä muilla?
 
Kirsikka2014: mulla oli myös tossa viime viikolla päiviä,ettei ollut mitään oireita. Kävin kuitenkin pe ultrassa,jossa kaikki hyvin ja nyt on jo oireetkin palannut. Et elä huoli vaikka niitä ei aina oliskaan :)

Kuukiurustakesään: sä taidat sitten olla kyssillä mua jo muutamaa viikkoa etukäteen,niin voit kertoa mikä fiilis paikasta jäi :D
 
Menni, KYSin synnäri on kyllä muuten tuttu (ja ihan mukavan oloinen) paikka vaikka en olekaan siellä ikinä synnyttänyt... :D Opiskeluaikana siellä oli pakko pyöriä yhden jakson ajan. Toivottavasti synnyttäjänäkin sitten tulee hyvät kokemukset, opiskelijana siellä ainakin oli mukavaa ja kätilöt hyviä tyyppejä. :)
 
Ainiliini kaikki mun tutut ovat synnyttäneet Tayssissa ja en oo ku positiivisia kommentteja kuullu :) miks sä pelkäät synnytystä niin kauheesti ????

Esikoista odotellessa :) tervetuloa mukaan täällä onki nyt monta jolla 8.5 LA Mikäs sun synnäri on sit toukokuussa ?? :)
 
Kiitos! 8.5. on LA, jonka yksityinen gyne antoi. Terkkari kirjoitti neuvolakorttiin kylläkin 9.5. Niin ja alkuraskauden utra olisi antanut 10.5. Jossain noilla main kuitenkin LA on. Katsotaan, mitä ensimmäinen ultra julkisella sitten sanoo. :wink Synnärinä on joko Naistenklinikka tai Kätilöopisto, vielä en tiedä kumpi. Mutta HUS:lla kumminkin.
 
Kirsikka, mulla ainakin oireet aaltoilee. Joinain hetkinä ei oikein oo mitään, ja oon jo kans ollu monta kertaa paniikissa, et nyt on mennyt kesken, ja sitten seuraavana päivänä oksennan. Vaikka eihän oireetkaan välttämättä tarkoita, et kaikki olis hyvin, mut ei ainakaan pitäis heti ahdistua oireettomuudestakaan :) varhaisultrassa käytiin viikko sitten, käydään varmaan vielä kerran ylimääräisesti ennen np-ultraa (nyt viikkoja 7+4). Viime kerran keskeytyneestä keskenmenosta jäi kammot, enkä ainakaan montaa viikkoa halua tällä kertaa luulla olevani raskaana, jos en enää olekaan..
 
Kaipa tänne itsekin voisi liittyä, vaikka kovin vähän tietoa kaikesta tässä vaiheessa on ^_^ omien laskujen mukaan la olisi ~ 17.5. Mutta katsotaan mitä lääkäri sanoo.
Kateellisena luen suomalaisesta terveydenhuollosta näistä kommenteista, koska itse olen tällä hetkellä Aasiassa, joten alkuraskauden tutkimukset hoidetaan täällä (onneksi palvelua löytyy englanniksi!). Omien laskujen mukaan täytyy ultraan suunnata kun lääkäri ei antanut mitään päivää millon pitäisi tulla uudelleen o_O
Oireita ei ole juurikaan (?!). Väsymystä ja ehkä pientä turvotusta ja aasialainen ruoka on alkanut etoa (sehän vasta elämää helpottaakin :D). Odotan innolla Suomeen pääsyä (helmikuussa), jolloin pääsee suomalaisen ruuan ja terveydenhoidon ääreen + pääsee valittamaan/ jakamaan tuntemuksia kumppanille muuallakin kuin Skypessä.. :P
 
Mä olin kanssa pitkään kahden vaiheilla että meenkö varhaisultraan mutta sitten päätin kuitenkin mennä ja olin kyllä tosi tyytyväinen päätökseen! Kyllä se toi tietynlaista varmuutta ja myös sen sydämensykkeen näkeminen konkretisoi tätä asiaa :) eli jos vaan rahaa on sen reilun satasen verran ylimääräistä niin suosittelen kyllä!
 
En oikein tiedä mikä siinä pelottaa. Tosiaan ihan lähipiirissä aika vähän jo lapsen saaneita ja nämä ketä tiedän, ovat kertoneet kauhutarinoita omasta synnytyksestään. Siis eivät tiedä, että olen raskaana. Pitäisi varmaan metsästää jostain positiivisia synnytyskokemuksia. Kai niitäkin jollain on :confused004

Esikoista odotellessa. Mulla kierrosta laskien la 14.5., vaikka yksityisellä tehdyn varhaisultran perusteella la ois päivää aikasemmin. Terkkari kuitenkin sano, ettei laskettua aikaa muuteta ultran perusteella, ellei heittoa ole yli neljä päivää suuntaan tai toiseen. Musta toi oli jännä tieto. Mutta np-ultraa odotellessa, siihen asti mennään tällä päivällä.

-Varpu25- myötätuntoa täältä ton aasialaisen ruoan syömisen takia. Mulla on ollut aika paha pahoinvointi ja oon pystynyt syömään oikeastaan vaan kaikkea käytännössä mautonta ruokaa. Eilen söin vähän sellasta pataa, jossa pohjana on sweet and sour -kastike ja sitten olinkin iloisesti taas vessanpönttöä halailemassa. Eli tsemppiä sinne, mä en ois näitä viikkoja aasialaisen ruoan kanssa selvinnyt. Hmm.. paitsi ehkä jotain maustamatonta nuudelia ois saanu alas :rolleyes:
 
Varpu, olin edellisessä (keskenmenoon päättyneessä) raskaudessa kaksi viikkoa lomalla Thaimaassa ja huh huh kuinka vaikeaa sitä ruokaa oli syödä! Normaalisti pidän siksikäläisestä ruuasta, mutta raskaana kaikki maut oli liian vahvoja, ja rasvaisuus sai närästämään pahan kerran.. En myöskään selviäisi näistä oloista ilman miehen apua, joten siinäkin mielessä auts tuolle tilanteellesi! Oletko ilmoittautunut neuvolaan kuitenkin Suomeenkin? En tiedä miten tuollaisessa paluumuuttotilanteessa menee, mutta normaalistihan on viikkoraja, mihin mennessä pitää ilmoittautua neuvolaan, jotta saa oikeuden Kelan tukiin. Oletan siis, että olet lyhyemmän pätkän ulkomailla ja kuulut Suomen sosiaaliturvan pariin?

Huh huh, päätä särkee kolmatta päivää melko mojovasti.. Tuntuu, että elämä on tällä hetkellä vähän ajan tappamista, kun ei oikein jaksa tehdä mitään. Tekemistä olisi myös opintojen kanssa kyllä yllinkyllin, mutta vointi taas vähän vääränlainen.. No, eipä tätä pitäisi kestää kuin muutama viikko enää (tänään 7+5) ja sit draivi päälle, jotta gradu on valmis ennen pötsiä! Äiti jo lohduttelikin, että gradu on vain gradu, kyllä sen ehtii, tässä on sentään kyse ihan uudesta ihmisestä :)
 
Takaisin
Top